- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Управління митної вартості
Л И С Т
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
Для розгляду та надання пропозицій надсилаємо "Методичні рекомендації про здійснення деталізації митними органами".
Пропозиції надсилати на адресу Управління митної вартості в термін до 06.05.08.
Начальник Управління митної вартості | І.Г.Ляденко |
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДІЇ
Ці Методичні рекомендації розроблені для використання митними органами. Методичні рекомендації визначають послідовність і сутність дій митного органу, спрямовані на вирішення двоєдиного завдання по створенню:
- основ одноманітного підходу до формування бази оподаткування й справляння податків всіма підрозділами митного оформлення митного органу відповідно до єдиних вимог в цілому в системі митних органів України й
- об'єктивної цінової бази даних на підставі цін, що фактично склалися на товарних ринках і за якими здійснюється експорт товарів в Україну.
До загальних першочергових дій належить простий крок по всебічному вивченню власної структури імпорту митного органу. Для цього необхідно доручити підрозділу інформаційних технологій і митної статистики митного органу підготувати аналітичну інформацію, що ґрунтується на досліджених обсягах імпорту, що оформлювався митницею за останні 2-3 роки.
Наприклад згрупувати формацію в табличку:
Код товару |
Опис |
Фізичні обсяги, т |
Питома вага в загальних фізичних обсягах імпорту, % |
Вартісні обсяги, тис.грн. |
Питома вага у вартісних обсягах імпорту, % |
Податки і збори, тис.грн. |
Питома вага в загальних обсягах платежів, % |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відсортувати інформацію по останньому показнику (питома вага в загальних обсягах платежів, %). Шляхом порівняння відповідної інформації за 2-3 роки, вибрати для першочергового розгляду ті коди товару, які є постійно присутніми в структурі імпорту й дають найбільшу питому вагу платежів.
На підставі отриманих результатів слід визначити для подальшого опрацювання визначити: товари, які підлягатимуть першочерговому вивченню й дослідженню та товари, які дослідження яких можливо відкласти на наступний час.
До останніх доцільно віднести ті товари, які не постійно присутні в структурі імпорту митного органу, а з'являються періодично, а також такі, що мають найменші показники питомої ваги платежів в загальному обсязі митних платежів митного органу.
Якщо Держмитслужбою не створені на момент вивчення Класифікатори додаткової інформації, а також відсутні достатні інформаційні масиви щодо товарів, які визначені митним органом для першочергового вивчення, то наступним кроком повинно бути умовне групування товарів за особливими ознаками, зокрема віднесення товарів до:
сировинної групи, тобто товарів, щодо яких досить легко здійснюється визначення сировинної складової, та опрацювання можливе на рівні товарної групи (2 знаки) або товарної позиції (чотири знаки);
споживчих товарів, наприклад одяг або взуття, посуд, деякі будівельні матеріали тощо;
високотехнологічних товарів, зокрема побутової комп'ютерної техніки, аудіо, відео тощо;
промислового обладнання, наприклад різні механізми, технологічні лінії тощо.
Надалі для збору й аналізу цінової інформації по кожній групі товарів найкраще створити інформаційно-аналітичний шаблон, який наповнювати у процесі вивчення товару (групи). Зокрема слід передбачити в цьому шаблоні (формі):
місце щодо основних джерел інформації, наприклад, біржова інформація чи цінові довідники;
періодичність оновлення інформації, наприклад в разі впливу сезонності на вартість товару (риба, фрукти), або початок випуску нового модельного ряду тощо;
інформація щодо складових, які впливають на формування вартості товару на ринку, наприклад, вид і спосіб упаковки чи транспортування, або зареєстрований торговий знак (марка) тощо.
Наступним кроком повинно стати вивчення складових митної вартості визначених товарів та джерел оновлення достовірної інформації про такі складові. До таких джерел можна віднести конкретну інформацію про вартість перевезень, що надаються суб'єктами разом з документами про підтвердження митної вартості, в першу чергу тими, які користуються режимом сприяння; дані отримані в результаті контролю правильності визначення митної вартості товарів на підстав і Постанови Кабінету Міністрів України від 09.04.08
N 339; відомості, наведені у відповідях на запити митного органу тощо.
До загальних кроків слід також віднести визначення шляхів подальшого упровадження отриманої в результаті дослідження конкретного товару (групи) інформації. Наприклад реалізувати як звичайні довідники, інформаційні профілі для застереження та підказки при здійсненні митного оформлення товару, або через профілі ризику, якщо щодо товару необхідно вживати додаткові заходи контролю, або ж сам товар є джерелом ризику за різноманітними ознаками тощо. Щодо деяких товарів можливо визначитися про доцільність упровадження інформації про їхні характеристики не тільки у різних програмних продуктах, які використовуються митними органами, а й в друкованих виданнях.
................Перейти до повного тексту