- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Регламенту Державної митної служби України
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2007
N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади" та з метою подальшого удосконалення роботи Державної митної служби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент Державної митної служби України (далі - Регламент), що додається.
2. Заступникам Голови Державної митної служби України, керівникам структурних підрозділів Державної митної служби, керівникам митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій забезпечити неухильне виконання вимог Регламенту.
3. Управлінню справами (Погорєлова Т.В.) ознайомити з цим наказом заступників Голови Служби, керівників структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Служби Черкасського Р.А.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
22.10.2007 N 879
РЕГЛАМЕНТ
Державної митної служби України
I. Загальні положення
1. Цей Регламент встановлює загальний порядок організації діяльності Державної митної служби України, пов'язаної із здійсненням її повноважень.
2. Державна митна служба України спрямовує свою діяльність на виконання
Конституції і законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України,
Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.
3. Державна митна служба України в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Державної митної служби України (далі - Держмитслужба), прийняті в межах її повноважень, є обов'язкові для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами й організаціями незалежно від форми власності та громадянами.
Митні органи, спеціалізовані митні установи й організації (далі митні органи) підзвітні та підконтрольні Держмитслужбі. При здійсненні своєї діяльності митні органи керуються
Конституцією, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940, наказами Держмитслужби, а також положеннями про відповідні митні органи та цим Регламентом.
4. Держмитслужба України під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
5. Діяльність Держмитслужби є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції на радіо та телебаченні репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників Держмитслужби.
Інформація про діяльність Держмитслужби надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до закону.
II. Організація роботи Державної митної служби України
Планування роботи
6. Порядок планування роботи Державної митної служби України затверджується наказом Держмитслужби.
Планування роботи Держмитслужби здійснюється відповідно до Порядку планування діяльності митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби від 25.06.2007
N 530.
7. Держмитслужба розробляє та затверджує річний план заходів з виконання покладених на неї завдань (далі - річний план).
8. Заходи, передбачені в річному плані, повинні відповідати основним цілям, напрямам і завданням, визначеним на наступний рік з урахуванням положень
Програми діяльності Кабінету Міністрів України, державних програмних та інших документів, якими визначаються перспективні завдання з питань митної справи, напрямам робіт, визначених бюджетними програмами, а результативні показники річного плану - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
9. Для забезпечення планомірної роботи Держмитслужби та врахування завдань, що визначаються перед нею керівництвом країни протягом року, складаються квартальні (уточнені) плани роботи Держмитслужби. У разі необхідності за рішенням Голови Служби можуть складатися плани з іншою тривалістю планового періоду.
10. У річному плані діяльності Держмитслужби та планах з іншою тривалістю планового періоду визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
результативні показники виконання плану та/або очікуваний результат;
система контролю виконання визначених завдань.
12. Для розроблення річного плану може бути створена за рішенням Голови Служби робоча група з представників структурних підрозділів, центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковців, інших фахівців.
13. План роботи Держмитслужби на наступний рік схвалюється та погоджується відповідно до вимог Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000
N 965 (із змінами та доповненнями).
Квартальні плани роботи Держмитслужби, плани з іншою тривалістю планового періоду затверджуються наказом Держмитслужби.
14. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на відповідний рік розроблений річний план за потреби у двотижневий строк коригується і затверджується наказом керівника Держмитслужби та розміщується на веб-сайті центрального органу виконавчої влади.
15. Структурні підрозділи Держмитслужби, а також митні органи провадять свою діяльність згідно з річними та квартальними планами, що розробляються на підставі річного плану діяльності Держмитслужби та з урахуванням завдань, визначених у квартальних планах її роботи, та затверджуються їх керівниками та в разі потреби погоджуються із заступниками керівників Держмитслужби, митних органів (відповідно до розподілу обов'язків).
16. Моніторинг виконання річного та квартальних планів роботи Держмитслужби проводиться щокварталу.
17. По закінченні строку дії річного плану Держмитслужба готує звіт про його виконання, який подається Міністрові фінансів України відповідно до вимог Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000
N 965 (із змінами та доповненнями), та підлягає опублікуванню та громадському обговоренню.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників Державної митної служби України
18. Повноваження Голови Державної митної служби України (далі - Голова Служби) визначаються Митним кодексом України та Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940.
19. Розподіл обов'язків (функціональних повноважень) між заступниками Голови Служби здійснює Голова Державної митної служби України відповідно до законодавства та Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940.
Розподіл функціональних повноважень Голови Державної митної служби України та заступників Голови Служби затверджується наказом Державної митної служби України, в якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на Держмитслужбу завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, а також, за потреби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється Головою Служби та відповідним заступником.
20. Положення про структурний підрозділ Держмитслужби розробляється його керівником, погоджується із заступником Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою Служби.
Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються Головою Служби або його заступником (відповідно до розподілу обов'язків).
21. Порядок розроблення та затвердження посадових інструкцій працівників митних органів затверджується наказом Держмитслужби.
22. Призначення та звільнення з посад працівників Держмитслужби здійснюються відповідно до наказу Державної митної служби України.
23. Структуру Держмитслужби затверджує Міністр фінансів України відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940, та чинного законодавства.
24. Гранична чисельність працівників Держмитслужби затверджується Кабінетом Міністрів України.
25. Штатний розпис Держмитслужби, кошторис її видатків затверджує Голова Державної митної служби України за погодженням з Міністерством фінансів України.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
26. Державна митна служба України для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні та тимчасові консультативні, дорадчі й інші допоміжні органи. Рішення про утворення зазначених органів приймає Голова Служби.
27. Для погодженого вирішення проблемних питань, що належать до компетенції Державної митної служби України, та обговорення найважливіших напрямів її діяльності утворюється колегія як консультативно-дорадчий орган.
Завдання, правові й організаційні засади діяльності колегії Державної митної служби України та формування її складу визначаються Положенням про колегію Державної митної служби України, яке затверджується в порядку, установленому актами Президента України, Кабінету Міністрів України, що регулюють питання утворення та діяльності колегій центральних органів виконавчої влади.
28. З метою сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами та забезпечення врахування громадської думки в процесі підготовки й організації виконання рішень Держмитслужби утворюється Громадська рада при Державній митній службі України відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2004
N 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" як консультативно-дорадчий орган.
Склад правління Громадської ради при Держмитслужбі, Положення про неї, а також Положення про Громадську раду при регіональній митниці, митниці, які визначають завдання, правові й організаційні засади їх діяльності, затверджуються наказами Держмитслужби.
29. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо основних напрямів діяльності митної служби, обговорення найважливіших програм та вирішення інших питань може утворюватися Наукова рада Держмитслужби із залученням учених та висококваліфікованих спеціалістів відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940.
Склад Наукової ради, її завдання, правові й організаційні засади діяльності затверджуються наказами Держмитслужби.
30. З метою поліпшення науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, удосконалення змісту, форм і методів навчання, активізації запровадження прогресивних навчальних технологій, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду в митних закладах освіти Державної митної служби України та інших навчальних закладах, які здійснюють підготовку фахівців для митних органів, створюється Науково-методична рада Державної митної служби України як консультативно-дорадчий орган Державної митної служби України з питань науково-методичної роботи.
Персональний склад Науково-методичної ради, її завдання, права, а також правові й організаційні засади діяльності затверджуються наказами Держмитслужби.
Управління персоналом і проходження державної служби
31. Організація кадрової роботи в Державній митній службі України здійснюється згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з питань кадрового забезпечення митних органів найбільш кваліфікованими фахівцями з митної справи, вдосконалення діяльності митних органів, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників митної служби.
33. Тривалість робочого часу посадових осіб митної служби визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України
"Про державну службу", а також правилами внутрішнього трудового розпорядку та графіками змінності відповідно до законодавства.
34. Для виконання невідкладних заходів з митного контролю, митного оформлення, боротьби з контрабандою і порушеннями митних правил та інших службових завдань посадові особи митних органів України за дорученням керівника митного органу або його заступника можуть залучатись до роботи в надурочний час, а також у нічний час, у святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до трудового законодавства.
Робота, що виконується працівником понад установлену тривалість робочого часу (понад установлену тривалість щоденної роботи (зміни) або понад нормальну кількість робочих годин за обліковий період), не є надурочною, якщо вона виконується з відома керівництва Держмитслужби, але не з його ініціативи.
Перебування у робочий час працівників структурних підрозділів за межами приміщень Держмитслужби з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю Голову Держмитслужби, першого заступника та заступників Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків).
Зарахування до кадрового резерву в Держмитслужбі затверджується наказом Держмитслужби.
36. Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28.12.2000
N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" і від 25.12.2002
N 1984 "Про затвердження Порядку проведення атестації посадових осіб митної служби", наказу Держмитслужби України "Про атестацію працівників митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій митної служби України" один раз на три роки в Держмитслужбі та митних органах проводиться атестація працівників.
Особливості проведення атестації Голови, першого заступника, заступників Голови Держмитслужби, посади яких віднесені до першої та другої категорій, визначаються органами, що призначають їх на посаду.
Подання на присвоєння спеціального звання керівникам митних органів готується Департаментом кадрової роботи; посадовим особам і працівникам митних органів - керівником відповідного рівня.
Особам, які призначені на посади державних службовців з випробувальним терміном, спеціальне звання присвоюється після успішного проходження випробувального терміну за результатами первинної атестації.
Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються в центральному апараті Держмитслужби України Головою Служби, в митних органах - керівниками цих органів за погодженням з профспілковою організацією, не пізніше 1 січня нового року і доводиться до відома всіх працівників.
Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює в Держмитслужбі відділ по роботі з персоналом центрального апарату, в митних органах - кадровий підрозділ митного органу.
................Перейти до повного тексту