- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ДЕРЖАВНІЙ МИТНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
Л И С Т
Голові Державної митної
служби України
п. Єгорову О.Б.
Шановний Олександре Борисовичу!
На офіційному веб-сайті Держмитслужби 15 січня 2007 року було розміщено проект наказу ДМСУ "Про внесення змін до наказу Держмитслужби України від 01.10.2003 N 646". Громадська рада при Держмитслужбі організувала обговорення даного проекту та листом від 15.02.2007 р. N 4 направила до Держмитслужби пропозиції.
21 серпня 2007 р. за N 968/14235 в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Державної митної служби України від 7 серпня 2007 року
N 667 "Про затвердження Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України".
Текст наказу від 7 серпня 2007 року
N 667 майже нічим не відрізняється від проекту наказу ДМСУ "Про внесення змін до наказу Держмитслужби України від 01.10.2003 N 646", який було розміщено на сайті ДМСУ 15.01.2007 та обговорювався Громадськими радами.
На жаль, від авторів проекту члени Громадської ради не отримали коментарів щодо наданих ними пропозицій.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас розглянути пропозиції від Громадської ради при Держмитслужбі вже як до наказу Держмитслужби від 07.08.2007
N 667 "Про затвердження Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України" (додається).
А щоб такі казусні ситуації не повторювалися, просимо Вас розглянути проект Протоколу "Про порядок взаємодії митних органів України з Громадськими радами при регіональних митницях, митницях з Громадською радою при Державній митній службі України", необхідність якого вже розглядалася 19 червня 2007 року на засіданні з представниками центрального апарату ДМСУ.
Вважаємо, що наявність такого документа буде сприяти більш ефективній спільній роботі, яка спрямована на забезпечення участі громадян у формуванні та реалізації державної політики в галузі митної справи.
З повагою, Голова Громадської ради при ДМСУ | С.Трусов |
Додаток
Проект
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ГРОМАДСЬКА РАДА при Державній митній службі України
ПРОТОКОЛ
від ____ ____________ 2007 року N _____
Про порядок взаємодії митних органів України з Громадськими радами при регіональних митницях, митницях з Громадською радою при Державній митній службі України
З метою вдосконалення взаємодії та врегулювання питань, що виникають між митними органами та консультативно-дорадчими органами - Громадськими радами при регіональних митницях, митницях з Громадською радою при Державній митній службі України (далі - Радами), дотримуючись:
- положень Закону України від 11 вересня 2003 року N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон N 1160),
- статті 3 Указу Президента України від 31.07.2004 N 854 "Про забезпечення умов для більш широкої участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики",
- постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 N 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики",
- наказу ДМСУ N 946 від 27.10.2006 р. - затверджено Положення про Громадську раду при ДМСУ та Положення про Громадську раду при регіональній митниці, митниці,
- наказу ДМСУ від 10 вересня 2004 р. N 658 "Положення про участь суб'єктів громадського обговорення у підготовчій роботі щодо прийняття нормативно-правових актів з питань митної справи",
сторони дійшли згоди щодо необхідності затвердження Порядку їх взаємодії.
1. Загальні положення
1.1. Порядок розроблено для ефективної взаємодії митних органів з Радами, з фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, які увійшли до складу Рад, з метою сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами та забезпечення врахування громадської думки в процесі підготовки та організації виконання рішень Держмитслужби України.
1.2. Порядок взаємодії митних органів з Радами здійснюється за принципом прозорості, це означає, що кожний крок взаємодії обов'язково висвітлюється на офіційному сайті Держмитслужби України, сайтах Рад, членів Рад та в засобах масової інформації.
1.3. Усі зауваження і пропозиції громадськості підлягають обов'язковому розгляду митними органами України. За результатами цього розгляду митні органи повністю чи частково враховують одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляють.
1.4. Громадськість має право на участь у прийнятті органами виконавчої влади рішень, які впливають або можуть вплинути на реалізації законних прав, свобод та інтересів її представників. Це право включає участь у відповідних процедурах нагляду та контролю за розробкою, прийняттям та виконанням рішень.
2. Структурна схема взаємодії та напрямки діяльності
2.1. Установити таку структурну схему взаємодії між митними органами та Радами:
- на рівні центрального апарату: Держмитслужба - Громадська рада при ДМСУ;
- на регіональному рівні: регіональні митниці - Громадські ради при відповідних регіональних митницях;
- на місцевому рівні: митниці - Громадські ради при відповідних митницях.
2.2. Основні напрямки громадських консультацій між митними органами та Радами:
2.2.1. розробка плану з підготовки проектів регуляторних актів;
2.2.2. розробка регуляторних актів для врегулювання відносин між митними органами та фізичними особами, суб'єктами ЗЕД, їх об'єднаннями;
впровадження, аналіз регуляторного впливу, відстеження результативності регуляторних актів;
перегляд діючих регуляторних актів;
2.2.3. розгляд проблемних та спірних питань митних органів із фізичними особами, суб'єктами ЗЕД, їх об'єднаннями.
3. Порядок взаємодії
3.1. Порядок взаємодії при розробці Плану з підготовки регуляторних актів
3.1.1. Здійснення державної регуляторної політики включає планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів (стаття 5 Закону України від 11 вересня 2003 року N 1160-IV). Митні органи залучають Ради до їх формування.
3.1.2. Митні органи складають План з підготовки регуляторних актів згідно зі стратегією розвитку митної справи з урахуванням основних завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, Державною програмою економічного та соціального розвитку України, планом законопроектних робіт та іншими документами.
3.1.3. Митні органи проводять громадські консультації з Громадською радою при Державній митній службі України щодо плану з підготовки митними органами проектів регуляторних актів на наступний календарний рік.
Що дозволить на початковому етапі не допустити прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів та спланувати терміни подання пропозицій та зауважень від Рад.
3.1.4. Проект плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів розміщується митним органом на сайті Держмитслужби, обов'язково вказуючи термін його обговорення.
3.1.5. Громадська рада при Державній митній службі України:
- організовує обговорення плану з підготовки митними органами проектів регуляторних актів на наступний календарний рік, створює робочу групу щодо обговорення проекту, обирає керівника робочої групи;
- приймає пропозиції від Громадських рад при регіональних митницях, митницях, фізичних, юридичних осіб та їх об'єднань у вигляді таблиці, затвердженій формі (форма таблиці додається).
3.1.6. Робоча група проводить круглі столи, узагальнює пропозиції та подає проект варіанту пропозиції на засідання Правління Громадської ради при Державній митній службі України. При необхідності запрошує на круглі столи розробників проекту плану з підготовки митними органами проектів регуляторних актів.
3.1.7. Митні органи забезпечують участь розробників проекту з підготовки митними органами проектів регуляторних актів в роботі круглих столів.
3.1.8. На засіданні Правління приймається остаточна редакція пропозиції, яка в письмовій формі направляється для розгляду до Держмитслужби з копією протоколу засідання Правління Громадської ради при Держмитслужбі.
3.1.9. Установити терміни розгляду пропозиції та надання свого рішення щодо плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів для митного органу - один тиждень.
3.1.10. Митний орган впродовж трьох днів оприлюднює усі пропозиції, які надійшли (не тільки від Громадської ради) та свої рішення, щодо пропозицій, на сайті Держмитслужби України.
3.1.11. Якщо митний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого ним плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, митний орган має письмово повідомити про це Громадську раду при Митній службі України, розмістити це повідомлення на сайті і внести відповідні зміни до плану у встановлені статтею 7 Закону N 1160 терміни.
3.2. Порядок взаємодії при розробці регуляторних актів 3.2.1.
Митні органи проводять громадські консультації з Громадською радою при Державній митній службі України щодо проектів регуляторних актів.
3.2.2. Порядок взаємодії при розробці регуляторних актів здійснюється подібно з порядком взаємодії при розробці Плану з підготовки регуляторних актів, дивись п. 3.1.4 - п. 3.1.10.
3.2.3. Митними органами з метою роз'яснення розвитку митної справи та одержання пропозицій, до оприлюднення проекту регуляторного акта, готується аналіз регуляторного впливу та оприлюднюється на сайті Держмитслужби за п'ять днів до оприлюднення проекту регуляторного акта.
3.2.4. Ради на усіх рівнях, згідно Плану з підготовки регуляторних актів, мають право бути залученими митними органами до підготовки аналізів регуляторного впливу або самостійно готувати аналіз регуляторного впливу проектів регуляторних актів, розроблених митними органами.
3.2.5. Якщо Розробником регуляторного акта визнано необхідність залучення Рад до підготовки аналізів регуляторного впливу, його проект аналізу направляється до Рад безпосередньо через відділ з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю ДМСУ (Прес-служба) для подальшого інформування Рад. В інформаційному повідомленні митні органи зазначають термін для обговорення.
Митні органи ініціюють проведення спільного круглого столу.
Після закінчення терміну обговорення аналізу регуляторного впливу - пропозиції можуть бути відхилені або не розглядатися. У разі відсутності пропозицій від Ради аналіз регуляторного впливу вважається погодженим і буде оприлюднений на сайті Держмитслужби.
3.2.6. Якщо аналіз впливу регуляторного акта ініціюється Радою, то його проект надсилається до Прес-служби для постановки на контроль та передачі особі, уповноваженій розроблювати або організовувати, спрямовувати та координувати діяльність з розроблення проекту регуляторного акта та оприлюднюється на сайті Держмитслужби.
3.2.7. Розробник аналізу впливу регуляторного акта вздовж 7 днів надає відповідь Радам через Прес-службу щодо проекту аналізу впливу регуляторного акта, який було проведено Радами.
3.2.8. Ради на усіх рівнях мають право централізовано через Громадську Раду при Держмитслужбі:
- у випадках, передбачених законодавством, брати участь у розробці проектів регуляторних актів;
- подавати до регуляторних органів пропозиції про необхідність підготовки проектів регуляторних актів,
- аргументовано ініціювати їх перегляд.
3.2.9. Для більш поглибленого вивчення громадської думки Ради можуть залучатися митними органами до підготовки регуляторних актів на стадії розробки проекту регуляторного акта.
3.2.10. Розробник проекту регуляторного акта визначає необхідність залучення Ради до його підготовки, про що інформує Ради під час проведення процедури погодження в структурних підрозділах Держмитслужби України (до оприлюднення проекту регуляторного акта) та ініціює проведення спільних круглих столів.
3.2.11. Про оприлюднення проекту регуляторного акта, який не зазначений Планом розробки регуляторних актів, з метою одержання зауважень і пропозицій, розробник цього проекту повідомляє Ради за тиждень до оприлюднення на сайті Держмитслужби, шляхом направлення інформації до Прес-центру для передачі її у Громадські Ради.
3.2.12. Строк, протягом якого від Громадських рад приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
................Перейти до повного тексту