1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
18.07.2007 N 11/3-35/7297-ЕП
Начальникам регіональних
митниць, митниць
Щодо опрацювання проекту Порядку заповнення облікової картки суб'єкта ЗЕД
Департаментом митної статистики підготовлено проект Порядку заповнення облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності, яка подається відповідно до постанови КМУ від 1 лютого 2006 р. N 80 "Про перелік документів, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України" (далі - проект Порядку).
Проект підготовлено з урахуванням зауважень та пропозицій окремих митних органів. Прошу дати доручення підрозділам, відповідальними за роботу з поставлення суб'єктів ЗЕД на облік в митному органі опрацювати проект Порядку. При опрацюванні проекту Порядку прошу за можливістю організувати обговорення положень Проекту з брокерами та представниками окремих суб'єктів ЗЕД та за результатами повідомити Держмитслужбу.
Зауваження та пропозиції до проекту Порядку надсилати в електронному вигляді в термін до 26.07.2007 на поштову скриньку DMS kontr ZED DMS.
Заступник Голови Служби П.Пашко
Додаток
ПОРЯДОК
заповнення облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає форму, вимоги до заповнення, використання, зберігання, анулювання облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності, якому належать товари і транспортні засоби, що переміщуються через митний кордон України.
1.2. У цьому Порядку терміни і поняття застосовуються у значеннях, наведених в Митному кодексі України, Законі України "Про зовнішньоекономічну діяльність", Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", інших законодавчих актах.
1.3. Суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності (далі - суб'єкт ЗЕД), до моменту подання митному органу документів та відомостей, необхідних для здійснення митного контролю у випадках, визначених ст. 54 Митного кодексу України має звернутись до митного органу за своїм місцезнаходженням згідно свідоцтва про державну реєстрацію для оформлення облікової картки.
1.4. Оформити облікову картку можуть суб'єкти ЗЕД, які пройшли державну реєстрацію, а саме:
1.4.1. юридичні особи, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України;
1.4.2. фізичні особи - підприємці, громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які мають цивільну правоздатність і дієздатність згідно з законами України і постійно проживають на території України; а також, зареєстровані в установленому порядку, представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які не є юридичними особами згідно з законами України (філії, відділення тощо), але мають постійне місцезнаходження на території України.
1.5. Юридичні особи мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до їх статутних документів з моменту набуття ними статусу юридичної особи.
1.6. Фізичні особи - підприємці мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність з моменту їх державної реєстрації.
1.7. Зовнішньоекономічна діяльність органів державної влади реалізується від імені відповідної державної установи, що утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності і входить до сфери його управління.
Зовнішньоекономічна діяльність органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної комунальної установи, що утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Благодійна організація набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації.
1.8. Суб'єкт ЗЕД при потребі здійснювати митне оформлення товарів окремих видів, митне оформлення яких за рішенням ДМСУ здійснюється у спеціально визначеному для цього митному органі, до моменту їх митного оформлення має звернутись до такого спеціально визначеного митного органу і оформити облікову картку за наявності оформленої облікової картки в митному органі за своїм місцезнаходженням. При цьому повторне подання документів, передбачених цією Інструкцією не вимагається.
1.9. Враховуючи особливості виробництва, транспортування та зберігання товарів, суб'єкт ЗЕД може оформити облікову картку в митному органі поза місцем свого місцезнаходження.
Дозвіл на оформлення облікової картки в митному органі поза місцем свого місцезнаходження надається Державною митною службою України за результатами розгляду звернення суб'єкта ЗЕД, крім випадків, зазначених у п. 1.8.
1.10. Неподання облікової картки суб'єкта ЗЕД або її копії при декларуванні товарів або повідомленні митного органу про намір здійснити переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України є підставою для відмови у митному оформленні.
2. Порядок подання, використання, зберігання анулювання облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності
2.1. Для поставлення на облік суб'єкта ЗЕД, уповноважена особа суб'єкта ЗЕД або за його дорученням, митний брокер, звертається до митного органу та подає:
- три (два, чотири) примірники облікової картки;
- електронну копію облікової картки за електронним форматом, встановленим Держмитслужбою;
- оригінали та завірені в установленому порядку копії документів за переліком, наведеним у додатку 1;
- два примірники опису поданих документів, за формою, наведеною у додатку 3;
- доручення в разі необхідності (наявності).
2.2. Працівник митного органу перевіряє відповідність відомостей, зазначених в обліковій картці наданим документам, звіряє комплектність документів згідно з описом поданих документів, звіряє копії з оригіналами поданих документів та в разі відсутності зауважень реєструє звернення та повертає оригінали документів з одним примірником опису заявнику.
2.3. Митний орган має право здійснити перевірку достовірності заявлених відомостей в строк, що не перевищує десяти робочих днів з моменту звернення суб'єкта ЗЕД.
2.4. Відповідальність за достовірність наданих документів та заявлених в обліковій картці відомостей несе керівник підприємства або фізична особа - підприємець.
2.5. Відповідальність за наявність зазначених в обліковій картці відомостей та за відповідність їх поданим документам несе посадова особа митниці, яка здійснює облік.
2.6. У разі відсутності зауважень щодо заповнення облікової картки та відповідності зазначених відомостей поданим документам, працівник митного органу завіряє всі примірники облікової картки підписом та особистою номерною печаткою.
Облікова картка суб'єкта ЗЕД реєструється посадовою особою митного органу в Журналі обліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності. Їй присвоюється окремий обліковий номер. Один примірник облікової карти повертається заявнику.
2.7. Журнал обліку, за формою, наведеною в додатку ведеться у паперовому вигляді та зберігається у справах підрозділу обліку суб'єктів ЗЕД прошнурований, пронумерований та зареєстрований в загальному відділі митного органу.
2.8. Номер облікової картки складається з таких елементів:
---------------- ------- ------- ----------------
| | | | | | | | | | | | | | | | | |
|--------------| |-----| |-----| |--------------|
| 1 | / | 2 | / | 3 | / | 4 |
---------------- ------- ------- ----------------
де
елемент 1 - перші п'ять знаків коду митного органу;
елемент 2 - номер відділу митного органу;
елемент 3 - останні цифри року, з якого суб'єкт ЗЕД знаходиться на обліку в митних органах;
елемент 4 - порядковий номер реєстрації в журналі обліку суб'єктів ЗЕД.
2.9. Примірники облікових карток розподіляються таким чином:
2.9.1. перший примірник разом з описом та копіями документів, що подані для оформлення облікової картки, залишається у справах митниці;
2.9.2. другий примірник надається заявникові як свідоцтво про взяття на облік у митному органі;
2.9.3. інші примірники розподіляються митним органом.
2.10. Митним органом відповідно до структурних, регіональних та інших особливостей здійснення митної справи може бути встановлена необхідна кількість примірників за умови, що їх кількість не менше двох і не більше чотирьох.
2.11. Засобами електронно-обчислювальної техніки відомості про суб'єкта ЗЕД (електронна копія облікової картки) уносяться до електронної бази даних митного органу.
2.12. Інформацію щодо оформлених облікових карток митні органи передають до ЄАІС Держмитслужби України. Передачі підлягають електронні копії облікових карток, що були оформлені, анульовані, та до яких внесено зміни.
2.13. Формат електронної копії облікової картки та порядок передання даних розробляється Регіональною інформаційною митницею (далі - РІМ) та затверджується наказом Держмитслужби.
2.14. У разі відмови в оформленні облікової картки, митний орган письмово повідомляє про це заявника із зазначенням причин відмови.
2.15. Один примірник опису та копії всіх поданих документів залишаються в справах митного органу і зберігаються в окремій справі "Відмови у поставленні на облік" один рік.
2.16. У разі будь-яких змін чи доповнень до відомостей, які були заявлені у обліковій картці, у тижневий термін, але не пізніше дня подання до оформлення митної декларації або повідомлення митного органу про намір здійснити переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України, суб'єкт ЗЕД має звернутись до митного органу для внесення змін в облікову картку.
2.17. Зміни вносяться шляхом надання уповноваженою особою суб'єкта ЗЕД або за дорученням митним брокером, митному органу нової облікової картки у кількості примірників відповідно до п. 2.1 Порядку та документів, на підставі яких вносяться зміни або доповнення, й завірених в установленому порядку їх копій.
2.18. При поданні нової облікової картки у суб'єкта ЗЕД вилучається попередня облікова картка.
2.19. При внесенні змін в облікову картку, номер облікової картки залишається незмінним.
2.20. Анулювання облікової картки здійснюється митним органом у наступних випадках:
2.20.1. звернення суб'єкта ЗЕД;
2.20.2. виявлення підроблених документів суб'єкта ЗЕД або недостовірних даних про суб'єкта ЗЕД;
2.20.3. невідповідності даних облікової картки і поданих документів;
2.20.4. за результатами звірення реєстрів державних установ та організацій; що відповідно до своєї компетенції займаються обліком та контролем за діяльністю суб'єктів господарювання;
2.20.5. зміна місцезнаходження суб'єкта ЗЕД, якщо ця зміна тягне за собою зміну зони діяльності митного органу;
2.20.6. в разі скасування рішення ДМСУ щодо здійснення митного оформлення окремих товарів у спеціально визначеному для цього митному органі;
2.20.7. в разі зміни коду ЄДРПОУ або ДРФОУ;
2.20.8. якщо з дати останнього звернення суб'єкта ЗЕД до митного органу щодо митного оформлення товарів минуло 3 роки.
2.21. Рішення про анулювання облікової картки приймає керівник митного органу або посадова особа митного органу, яка згідно своїх функціональних обов'язків має право приймати таке рішення.
2.22. На всіх наявних примірниках анульованої облікової картки вчинюється запис "Анульовано" із зазначенням причини анулювання та робиться відмітка в журналі обліку.
2.23. Всі наявні примірники облікових карток, що анульовані відповідно до пп. 2.22.1-2.22.7 разом із пакетом поданих документів та документів, на підставі яких здійснено анулювання, зберігаються у справах митниці 3 роки.
2.24. Електронна копія анульованої облікової картки зберігається в електронній базі даних анульованих облікових карток в архіві електронної бази даних митниці.
2.25. Номер анульованої облікової картки не може бути присвоєний іншій обліковій картці.
3. Порядок заповнення облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності
3.1. Облікова картка заповнюється суб'єктом ЗЕД або за його дорученням, митним брокером українською мовою з використанням ПЕОМ. Картки, заповнені від руки, з виправленнями, підчистками, факсимільними підписами або кліше до обліку не приймаються.
3.2. Облікова картка оформлюється за встановленою формою та переліком відомостей згідно з додатком 2 до Порядку.
4. Прикінцеві положення
4.1. Облікові дані суб'єктів ЗЕД, унесені до Єдиної автоматизованої бази даних, підлягають звіренню з даними державних реєстрів суб'єктів господарської діяльності:
4.1.1. суб'єктів ЗЕД - юридичних осіб України - з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (Державний комітет статистики України);
4.1.2. фізичних осіб - підприємців, які провадять діяльність без створення юридичної особи, - з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (Державна податкова адміністрація України).
Звірення проводиться в строки і в порядку, які установлені Держмитслужбою України за погодженням із зазначеними центральними органами виконавчої влади.
Додаток 1
до Порядку заповнення
облікової картки суб'єкта
зовнішньоекономічної
діяльності
ПЕРЕЛІК
документів, які є підставою для здійснення обліку у митному органі:
1. Для суб'єктів комерційного господарювання юридичних осіб (підприємницькі товариства) в Україні:
1.2. Установчі документи (нотаріально завірені копії):
- установчий договір, рішення власника майна або уповноваженого ним органу про створення суб'єкта підприємницької діяльності, якщо відповідно до законодавства це необхідно для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності;
- статут підприємства (якщо відповідно до законодавства це необхідно для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності).
1.3. Протокол зборів, нормативно-розпорядчий акт засновників (рішення, наказ, доручення) про призначення керівника підприємства (копія, завірена у звичайному порядку).
1.4. Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності за його місцезнаходженням (копія завірена нотаріально).
1.5. Довідка органів статистики про внесення суб'єкта підприємницької діяльності до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (копія завірена печаткою підприємства).
1.6. Довідка уповноваженого банку про наявність розрахункових рахунків згідно класифікації НБУ (оригінал).
1.7. Наказ підприємства про призначення головного бухгалтера, якщо посада передбачена штатним розкладом (копія завірена у звичайному порядку).
1.8. Наказ підприємства про призначення працівника (працівників), відповідального за роботу з митницею (копія завірена у звичайному порядку).
1.10. Свідоцтво платника податку на додану вартість (далі - ПДВ) або свідоцтво про сплату єдиного податку (копія, завірена у звичайному порядку) або лист з податкових органів, що підприємство не є платником ПДВ (оригінал).
2. Для представництв іноземних суб'єктів господарювання:
2.2. Свідоцтво про реєстрацію представництва іноземного суб'єкта господарської діяльності в Україні, отриманого в Міністерстві економіки України (копія, завірена нотаріально).

................
Перейти до повного тексту