1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


РАВА-РУСЬКА МИТНИЦЯ
Н А К А З
04.08.2004 N 188
Зареєстровано в Львівському
обласному управлінні юстиції
9 серпня 2004 р.
за N 58/1018
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Рава-Руської митниці N 244 від 10.10.2006 )
Про затвердження Технологічної схеми митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів і агрегатів й товарів, що переміщуються громадянами транзитом, контролю за їх доставкою у митниці призначення відділом оформлення транспортних засобів Рава-Руської митниці
У відповідності до Митного кодексу України від 11.07.2002 р. N 92-IV, Закону України від 13.09.2001 р. N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України", Закону України від 18.03.2004 р. N 1624-IV "Про розвиток автомобільної промисловості України" та з метою приведення до єдиного порядку митного контролю та оформлення, визначення та конкретизації дій інспекторського складу митниці при здійсненні відповідних митних процедур, які визначені чинним законодавством України для забезпечення законності переміщення транспортних засобів фізичними та юридичними особами згідно обраного ними митного режиму,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Технологічну схему митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів і агрегатів й товарів, що переміщуються громадянами транзитом, контролю за їх доставкою у митниці призначення відділом оформлення транспортних засобів Рава-Руської митниці (далі - Технологічна схема), що додається.
2. Відділу оформлення транспортних засобів (Березюк І.Я.), юридичному сектору (Степанська Л.О.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу у Львівському обласному управлінні юстиції.
3. Загальному відділу (Зінько М.В.) забезпечити тиражування та розсилку цього наказу структурним підрозділам митниці.
4. Керівникам структурних підрозділів неухильно дотримуватися вимог даної Технологічної схеми та довести її до відома та виконання підпорядкованими працівниками.
5. Наказ Рава-Руської митниці від 08.12.2003 р. N 315 "Про затвердження Технологічної схеми митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів та контролю за їх доставкою у митниці призначення відділом оформлення транспортних засобів Рава-Руської митниці", зареєстрований у Львівському обласному управлінні юстиції 16.12.2003 р. за N 111/956, вважати таким, що втратив чинність.
6. Наказ набирає чинності через десять днів після його державної реєстрації у Львівському обласному управлінні юстиції.
7. Контроль за виконанням наказу покладаю на першого заступника начальника митниці Балабанського М.Б.
Начальник митниці Я.Л.Сподарик
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Рава-Руської митниці
04.08.2004 N 188
Зареєстровано в Львівському
обласному управлінні юстиції
9 серпня 2004 р.
за N 58/1018
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів і агрегатів й товарів, що переміщуються громадянами транзитом, контролю за їх доставкою у митниці призначення відділом оформлення транспортних засобів Рава-Руської митниці
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Технологічна схема митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів й товарів, що переміщуються громадянами транзитом, контролю за їх доставкою у митниці призначення відділом оформлення транспортних засобів Рава-Руської митниці (далі - Технологічна схема) розроблена з метою приведення до єдиного порядку митного контролю та оформлення визначення та конкретизації дій інспекторського складу митниці при здійсненні відповідних митних процедур, які визначені чинним законодавством України для забезпечення законності переміщення транспортних засобів фізичними та юридичними особами згідно обраного ними митного режиму.
1.2. Технологічна схема розроблена з урахуванням вимог Конституції України, Митного кодексу України, Закону України від 13.09.2001 року N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України", Закону України від 18.03.2004 року N 1624-IV "Про розвиток автомобільної промисловості України", постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 року N 748 "Про перелік відомостей, що оголошуються громадянами за встановленою формою у разі переміщення ними через митний кордон України товарів та інших предметів", наказу Державної митної служби України від 09.10.98 року N 635 "Про затвердження Інструкції із заповнення та використання уніфікованої митної квитанції МД-1", наказу Державної митної служби України від 12.10.2001 року N 664 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю та митного оформлення окремих транспортних засобів, що ввозяться громадянами на митну територію України", наказу Державної митної служби України від 25.06.99 року N 393 "Про затвердження Правил митного оформлення транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів, що переміщуються через митний кордон України", наказу Державної митної служби України від 24.04.99 року N 239 "Про затвердження Порядку заповнення й використання Картки відмови", наказу Державної митної служби України від 08.12.98 року N 771 "Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення", наказу Державної митної служби України від 06.05.2001 року N 296 "Про проведення митного оформлення транспортних засобів, що ввозяться в Україну громадянами при переселенні на постійне місце проживання", спільного наказу Західної регіональної митниці та Західного напрямку Прикордонних військ України від 12.02.2003 року N 117/62 та інших законів України, постанов Верховної Ради України, актів Президента України й Кабінету Міністрів України, рішень колегії, наказів Державної митної служби України, Західної регіональної митниці, митниці з питань митної справи.
1.3. Терміни, що вживаються у цій Технологічній схемі, мають таке значення:
Ввезення в Україну та вивезення з України - фактичне переміщення товарів, предметів, у тому числі транспортних засобів через митний кордон України;
Відділ оформлення транспортних засобів - структурний підрозділ митниці, на працівників якого покладено завдання по здійсненню митного контролю та митного оформлення транспортних засобів у МАПП "Рава-Руська";
Виконавець - посадова особа відділу оформлення транспортних засобів, у функціональні обов'язки якої входить безпосереднє здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів;
Внутрішня митниця - будь-який митний орган України, у якому здійснюються оформлення та видача Посвідчення на реєстрацію транспортного засобу в органах ДАІ;
Відчуження - продаж, дарування, міна;
Декларант - особа, що здійснює декларування транспортних засобів у митниці оформлення з метою перевезення їх і доставлення у митницю призначення, несе відповідальність за доставку та представляє документи і транспортний засіб у митницю призначення. Цією особою може бути власник (володілець) транспортного засобу або особа, яка діє за його дорученням;
Документи, що підтверджують право власності на ТЗ:
а) придбані (отримані) у фізичних чи юридичних осіб - нотаріально засвідчені в країні придбання або в консульських установах чи в посольствах України в країні придбання договори купівлі-продажу, міни чи дарування;
б) придбані в юридичних осіб чи інших організаціях та установах (або оформлені через юридичних осіб) - оформлені на відповідних бланках і завірені печатками цих осіб чи інших організацій та установ оригінали рахунків, чеків, рахунків-фактур, інвойсів та інших документів. У цих документах, крім чеків, згідно зі змістом відповідного бланка, мають зазначатися дата продажу, номери шасі, кузова, двигуна ТЗ, його модель та рік виготовлення, а також прізвище, ім'я, по батькові особи, якій продано ТЗ;
в) технічні паспорти, технічні талони, сервісні книжки, реєстраційні свідоцтва та інші документи на ТЗ, видані вповноваженими органами країни придбання, із зазначенням власника ТЗ.
Страхові поліси, оформлені на ТЗ у країні придбання на ім'я власника ТЗ, товаросупровідні та транспортні документи, засвідчені відповідними органами (митними органами, поліцією тощо) й оформлені на ім'я власника ТЗ, можуть розглядатися як додаткові документи, що підтверджують право власності на ТЗ;
Зона митного контролю - частина МАПП "Рава-Руська", у межах якої митний орган здійснює митний контроль та митний огляд;
Картка контролю автотранспорту - документ контролю за проходженням транспортних засобів територією пункту пропуску, форма якого затверджена спільним наказом ЗРМ та Західного напрямку Прикордонних військ України від 12.02.2003 р. N 17/62;
Митниця оформлення - митний орган України, у пункті пропуску якого через державний кордон України здійснюються ввезення ТЗ, його митний контроль, митне оформлення (у тому числі справляння митних платежів) та пропуск через митний кордон України;
Митниця призначення - будь-який митний орган України, де закінчується переміщення транспортного засобу юридичних чи фізичних осіб;
Митне забезпечення - пломби, печатки, штампи та інші засоби ідентифікації, що використовуються митницею для відображення та закріплення результатів митного контролю та митного оформлення;
Митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються працівниками митниці з метою дотримання норм Митного кодексу України, законодавчих та інших нормативно-правових документів з митної справи, міжнародних договорів України, контроль за виконанням яких покладено на митницю;
Митне оформлення - сукупність дій, пов'язаних з забезпеченням митного контролю із застосуванням засобів державного регулювання ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через територію України транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів;
Митні процедури - здійснення контролю за дотриманням порядку переміщення транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів, їх огляд, оформлення документів, перевірка правильності заповнення декларації форми МД-7, нарахування сум, що підлягають сплаті, підготовка статистичних даних та інші дії, що виконуються митними органами України відповідно до законодавства України в галузі митної справи;
Митний режим - сукупність положень, що визначають для митних цілей статус транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;
Митна декларація - документ, форму якого затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.97 р. N 748 "Про перелік відомостей, що оголошуються громадянами за встановленою формою у разі переміщення ними через митний кордон України товарів та інших предметів" і в якому містяться відомості про товари, транспортні засоби та інші предмети, що переміщуються громадянами через митний кордон України;
Митна декларація форми МД-7 (далі - МД-7) - документ, у якому містяться відомості про власника транспортного засобу, транспортний засіб та мету переміщення транспортного засобу через митний кордон України. У декларації також містяться зобов'язання про зворотне ввезення/вивезення, транзит та доставку транспортного засобу з одного митного органу в інший;
Митна декларація форми МД-6 (далі - Посвідчення) - документ суворої звітності, що видається митними органами власнику транспортного засобу (довіреній особі) для реєстрації в установлений законодавством термін зазначеного в ньому транспортного засобу у відповідних реєстраційних органах на ім'я особи, вказаної в ньому і є підтвердженням завершення митного оформлення;
Механічні транспортні засоби - транспортні засоби, які приводяться в рух за допомогою двигуна;
Нерезиденти - фізичні особи (іноземні громадяни, громадяни України, особи без громадянства), які мають постійне місце проживання за межами України, в тому числі ті, що тимчасово перебувають на території України;
Резиденти - фізичні особи (громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства), які мають постійне місце проживання на території України, у тому числі ті, що тимчасово перебувають за кордоном;
Суміжні служби - державні служби (інспекції) на кордоні, які контролюють додержання вимог чинного законодавства з питань екологічного, ветеринарного, санітарного, фітосанітарного, епідеміологічного, радіологічного та інших видів контролю;
Товарно-транспортні документи - документи, відповідно до яких здійснюється переміщення транспортних засобів, у томі числі документи, за якими здійснюється перевезення до пункту пропуску (при ввезенні) та від пункту пропуску до місця призначення. До основних документів на транспортний засіб належать лист контролю та свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення товарів та інших предметів під митним контролем;
Товаросупровідні документи - документи, що прямують разом з товарами та містять дані про товари, що переміщуються транспортним засобом. До основних товаросупровідних документів, зокрема, належать вантажна митна декларація, товарно-транспортна накладна, рахунок-фактура, відвантажувальна специфікація, пакувальний лист тощо;
Транспортний засіб (далі - ТЗ) - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також установленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів;
Уніфікована митна квитанція МД-1 (далі - квитанція МД-1) - квитанція, на підставі якої здійснюються прийняття на зберігання митним органом не пропущених через митний кордон України товарів та інших предметів, валюти й цінностей, а також прийняття від громадян сум мита, митних зборів та інших обов'язкових платежів за товари та інші предмети, що переміщуються ними через митний кордон України й підлягають оподаткуванню згідно із законодавством. Форму квитанції МД-3 визначено Інструкцією із заповнення та використання уніфікованої митної квитанції МД-1, затвердженою наказом Державної митної служби України від 09.10.98 N 635 (у редакції наказу Державної митної служби від 10.07.2001 N 468 і зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 07.08.2001 за N 671/5862;
Фізичні особи - резиденти та нерезиденти;
Юридичні особи - організації, створені у встановленому законом порядку, які мають відокремлене майно, можуть від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і нести обов'язки.
1.4. ТЗ, що переміщуються через митний кордон України, підлягають обов'язковому декларуванню. Декларування здійснюється шляхом унесення до митної декларації точних відомостей про ТЗ, мету їх переміщення через митний кордон України, а також будь-яких відомостей, необхідних для митного контролю та митного оформлення.
1.5. Пред'явлення митниці ТЗ для здійснення його митного контролю та митного оформлення може здійснюватись як власником, так і вповноваженою ним особою за наявності належним чином оформлених документів про надання повноважень.
1.6. Не підлягає пропуску через митний кордон України ТЗ:
- номер кузова, шасі чи двигуна якого знищено, підроблено або не відповідає запису в реєстраційних документах;
- що ввозиться в Україну фізичною або юридичною особою з метою вільного використання, не знятий з обліку у відповідних органах країни придбання або іншої країни;
- увезення якого в Україну, згідно із законодавством, заборонено за віком або на який відсутні документи, що підтверджують право власності;
- що ввозиться в Україну з метою вільного використання або тимчасово ввозиться резидентом та за який не сплачено митні та інші обов'язкові платежі;
- легкові автомобілі, не обладнані пристроєм для нейтралізації ядучих фракцій вихлопних газів (каталізатором).
1.7. ТЗ, не пропущені через митний кордон України внаслідок установлених заборон чи обмежень на їх увезення в Україну, а також несплати встановлених митних та інших обов'язкових платежів, підлягають вивезенню за межі митної території України або переданню на склад митниці оформлення для зберігання відповідно до вимог Митного кодексу України.
1.8. Якщо в пункті пропуску ТЗ, що переміщується через державний кордон України, підлягає іншим, крім митного, видам контролю з боку державних органів, то митне оформлення може бути завершене після проведення контролю цими органами.
1.9. При в'їзді транспортного засобу на територію пункту пропуску, його власнику (користувачу) видається картка контролю автотранспорту та скеровується представником прикордонних військ України на відповідну смугу руху зони митного контролю для здійснення відповідних митних процедур.
II. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МИТНОГО КОНТРОЛЮ ТА МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ, ЯКІ НЕ МАЮТЬ ПІЛЬГ В ОПОДАТКУВАННІ ПРИ ВВЕЗЕННІ ТОВАРІВ НА МИТНУ ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ З МЕТОЮ ВІЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ
Митний контроль та митне оформлення транспортних засобів фізичних осіб здійснюється посадовими особами сектору оформлення транспортних засобів, що ввозяться фізичними особами, відділу оформлення транспортних засобів або особами, які виконують їх обов'язки.
2.1. Прийняття документів до митного оформлення
2.1.1. При ввезенні вказаних транспортних засобів громадянами в Україну декларант подає комплект документів виконавцю.
2.1.2. Виконавець аналізує подані документи на предмет їх відповідності вимогам чинного законодавства, перевіряє документи та ксерокопії, які необхідні для подальшого митного оформлення, а саме:
- два примірники митної декларації, заповненої в установленому порядку, до пункту 4.1 якої, крім інших відомостей, вноситься інформація про цей ТЗ. У цьому пункті обов'язково додатково зазначаються марка та модель ТЗ; рік виготовлення; номери кузова, двигуна та шасі; робочий об'єм двигуна; номери та дати видачі документів, на підставі яких здійснюється декларування;
- документи, які підтверджують правомірність володіння чи користування (в тому числі з правом розпорядження) транспортним засобом;
- реєстраційні та технічні документи на такі транспортні засоби;
- інші документи на транспортні засоби на вимогу виконавця;
- закордонний паспорт з відмітками про перетин кордону, які підтверджують факт перебування за кордоном в момент придбання (чи інше) транспортного засобу.
Примітка. У випадку виникнення підозри про те, що документи виправлені чи підроблені, вони скеровуються в митну лабораторію ЗРМ, експертний відділ МВС України чи інші установи, на це уповноважені, а транспортний засіб, відповідно до вимог ст. 166 Митного кодексу України, передається для зберігання на склад митниці до з'ясування обставин.
2.2. Огляд транспортного засобу
2.2.1. Огляд транспортного засобу здійснюється у зоні митного контролю.
2.2.2. Виконавець під час здійснення митного огляду транспортного засобу перевіряє відповідність фактичних даних на ТЗ до заявлених у митній декларації та зазначених у документах на ТЗ, визначає рік виготовлення ТЗ, здійснює документальну перевірку факту зняття ТЗ з обліку в реєстраційних органах за кордоном, визначає код згідно з УКТ ЗЕД і приймає рішення про можливість здійснення митного оформлення ТЗ.
2.2.3. За результатами митного огляду складається Акт про проведення митного огляду ТЗ. Форма Акта про проведення митного огляду визначена наказом ДМСУ від 12.10.2001 р. N 664. Акт підписується посадовою особою митного органу, що здійснювала митний огляд, власником ТЗ (уповноваженою ним особою) та засвідчується відбитком особистої номерної печатки цієї посадової особи. Акт про проведення митного огляду ТЗ, після завершення митного оформлення ТЗ, залишається в справах митниці оформлення разом з документами, на підставі яких було проведене митне оформлення.
Примітка. При складанні акта огляду можуть прийматися до уваги відомості про фактичний стан транспортного засобу, що зазначені в примітках митної декларації, вказані виконавцем. У разі необхідності підтвердження технічних характеристик або стану транспортного засобу, на вимогу виконавця, декларантом надаються додаткові документи щодо стану та технічних характеристик транспортного засобу. У разі необхідності до огляду транспортних засобів можуть залучатися працівників СБК та ПМП митниці.
2.2.4. Виконавець визначає митну вартість, код транспортного засобу згідно з УКТ ЗЕД. У випадку виникнення складних чи спірних питань виконавець скеровує запит у відділ контролю митної вартості та номенклатури митниці (далі - ВКМВ та Н) для визначення (узгодження) митної вартості чи коду транспортного засобу.
2.2.5. На підставі розгляду поданих документів, перевірки правильності визначення митної вартості та її розрахунку виконавець приймає рішення про необхідність:
- проведення митного оформлення;
- складання протоколу про ПМП (при наявності підстав та виявленні ознак підробки документів);
- направлення документів та (або) транспортних засобів у митну лабораторію або інші експертні установи;
- відмови у здійсненні митного оформлення.
2.3. Нарахування і сплата необхідних платежів
2.3.1. Після визначення митної вартості транспортного засобу та його коду згідно з УКТ ЗЕД, виконавець нараховує відповідні платежі (мито, митний збір, акцизний збір, податок на додану вартість) у відповідності до чинного законодавства.
2.3.2. При нарахуванні митних та інших платежів і зборів виконавець заповнює довідку-повідомлення установленої форми в касу АППБ "Аваль".
2.3.3. Після сплати платежів декларантом виконавець заповнює квитанцію МД-1.
2.3.4. У графі "Примітки" митної декларації вказує суму платежів та серію і номер квитанції МД-1, за якою нараховані відповідні платежі при митному оформленні.
2.3.5. Примірники МД-1 підписуються декларантом транспортного засобу, засвідчуються відтиском особистої номерної печатки та підписом виконавця у відповідних місцях.
2.3.6. У випадку відмови декларанта від сплати нарахованих платежів приймає рішення про відмову у митному оформленні транспортного засобу. Доповідає про факт відмови начальнику відповідного структурного підрозділу митниці або особі, яка виконує його обов'язки, та фіксує факт відмови у реєстраційному журналі відмов у митному оформленні. Документи на транспортний засіб вилучаються, декларанту видається довідка щодо цього довільної форми, завірена відтиском особистої номерної печатки виконавця, а транспортний засіб, відповідно до вимог Митного кодексу України, передається для зберігання на склад митниці.
2.4. Завершення митного оформлення
2.4.1. Виконавець видає декларанту копію Акта огляду транспортного засобу, другий примірник квитанції МД-1 та другий примірник митної декларації, на яких проставляє відтиски особистої номерної печатки. Відтиски особистої номерної печатки та штампа "Під митним контролем" проставляє також на документах, що підтверджують правомірність володіння чи користування (у тому числі з правом розпорядження) транспортним засобом, та реєстраційних і технічних документах на такі транспортні засоби. Виконавець доводить до відома власника ТЗ про необхідність оформлення Посвідчення у встановлений законодавством термін.
Примітка.Транспортні засоби, що переміщуються через державний кордон України при ввезенні з метою вільного використання, перебувають під митним контролем - з дати ввезення на митну територію України до моменту оформлення квитанції МД-1, яка підтверджує сплату всіх передбачених митних та інших обов'язків платежів, та пропуску через митний кордон України або до моменту повернення ТЗ за межі митної території України.
2.4.2. Митне оформлення ТЗ вважається завершеним після проставлення виконавцем відтиску ОНП на картці контролю автотранспорту. Виїзд ТЗ за межі зони митного контролю здійснюється на підставі оформлених у повному обсязі другого примірника квитанціїМД-1, примірника митної декларації та картки контролю автотранспорту.
2.4.3. Документи, на підставі яких було здійснене митне оформлення транспортного засобу, разом з першим примірником квитанції МД-1 залишаються в справах відділу для послідовного накопичення та подальшої передачі у відділ фінансів та бухгалтерського обліку. Відповідальні працівники відділу фінансів та бухгалтерського обліку здійснюють перевірку відповідності нарахованих митних платежів та зборів діючим ставкам і тарифам.
2.4.4. У разі виявлення недоборів митних платежів та зборів, стягнення недонарахованих сум платежів забезпечується за рахунок винної особи.
Примітка. За наявності обґрунтованих підстав на кожному з вищенаведених етапів посадовою особою сектору може бути відмовлено у здійсненні митного оформлення, про що обов'язково вноситься запис у відповідному реєстраційному журналі.
2.4.5. Електронна копія квитанції МД-1 протягом чотирьох годин з моменту оформлення ТЗ передається виконавцем до Єдиної автоматизованої інформаційної системи (далі - ЄАІС) Держмитслужби України в установленому Держмитслужбою України порядку.
2.4.6. Митне оформлення кузовів та шасі за кодами 8706, 8707 згідно з УКТ ЗЕД, що ввозяться громадянами для вільного використання, здійснюється як оформлення зібраних транспортних засобів з урахуванням максимального об'єму циліндрів двигунів, що серійно встановлювалися на моделях таких автомобілів відповідно до року їх випуску.
2.5. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів у режимі тимчасового ввезення
2.5.1. Тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами 8701 - 8705 згідно з УКТ ЗЕДдозволяється за наявності підтвердження факту їх реєстрації за межами України. У разі невиконання цієї умови митне оформлення зазначених ТЗ здійснюється у порядку, визначеному для ТЗ, що ввозяться з метою вільного використання.
2.5.2. Дозволяється тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами 8701 - 8705 згідно з УКТ ЗЕД, громадянами-резидентами терміном на 1 рік за умови сплати ввізного мита та інших податків (зборів), передбачених законодавством при ввезенні автомобілів з метою вільного використання.
2.5.3. Декларування таких транспортних засобів здійснюється з використанням митної декларації.
2.5.4. Митний контроль та митне оформлення транспортних засобів, які ввозяться громадянами-резидентами в режимі тимчасового ввезення здійснюється у порядку, визначеному пп. 2.1 - 2.4 розділу II даної Технологічної схеми.
2.5.5. Дозволяється тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами 8701 - 8705 згідно з УКТ ЗЕД в режимі тимчасового ввезення під зобов'язання про зворотне ввезення громадянами-нерезидентами, визначеними на момент перетину митного кордону України власниками таких транспортних засобів, для власних потреб терміном на 1 рік.
2.6. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів у режимі "транзит"
2.6.1. Ввезення транспортних засобів у режимі "транзит" громадянами-резидентами та громадянами-нерезидентами без внесення на рахунок митних органів застави можливе за умови, коли дані транспортні засоби перебувають на постійній реєстрації у відповідних органах іноземних держав та належить цим громадянам і це підтверджується відповідними документами.
2.6.2. При ввезенні таких транспортних засобів вказані громадяни до митного оформлення подають виконавцю технічні та реєстраційні документи на ТЗ, заповнену у встановленому порядку декларацію форми МД-7 (два примірники), документи на правомірність володіння ТЗ та документи, що підтверджують статус цих громадян.
2.6.3. Виконавець перевіряє правильність заповнення декларації форми МД-7, аналізує подані до митного оформлення документи та приймає рішення щодо надання дозволу на транзит через митну територію України такого транспортного засобу, здійснює його огляд, перевіряє відповідність фактичних даних ТЗ до заявлених у декларації форми МД-7 та зазначених у реєстраційних документах на ТЗ.
2.6.4. Після проведення перевірки відповідності фактично наявних даних до заявлених виконавець попереджає громадянина про відповідальність за порушення зобов'язання про транзит та доставлення ТЗ з одного митного органу в інший. Декларації присвоюється відповідний порядковий номер. У примірнику декларації форми МД-7, що видається власникові ТЗ, у графі "Службові відмітки" вертикально наклеюється голографічна етикетка, номер якої вноситься виконавцем у другий примірник декларації форми МД-7, що залишається в справах митниці.
2.6.5. Перший примірник декларації форми МД-7 видається на руки громадянину разом з іншими документами для подання прикордонній митниці при виїзді з України, другий - залишається у справах відділу для контролю, звітності та формування статистичних даних.
У графі "Службові відмітки митниці" МД-7, що видається громадянинові, виконавцем робиться запис про ввезення транспортного засобу (назва, марка, кількість, загальна вартість), що завіряється відтиском його особистої номерної печатки. МД-7 засвідчується штампом "Під митним контролем". Після завершення митного оформлення виконавцем проставляється відтиск ОНП на картці контролю автотранспорту.
2.6.6. Ввезення транспортних засобів, які не перебувають на реєстраційному обліку, в режимі "транзит" громадянами-резидентами та громадянами-нерезидентами, можливе за умови внесення останніми на рахунок митниці грошової застави у сумі податків, що підлягають сплаті при ввезенні ТЗ з метою вільного використання.
2.6.7. При ввезенні таких транспортних засобів вказані громадяни до митного оформлення подають виконавцю технічні, реєстраційні документи на ТЗ, заповнену у встановленому порядку декларацію форми МД-7 (два примірники), документи на правомірність володіння ТЗ та документи, що підтверджують статус цих громадян.
2.6.8. На підставі аналізу поданих до оформлення документів виконавець приймає рішення щодо надання дозволу на транзит через митну територію України такого транспортного засобу за умови внесення грошової застави та здійснює дії, передбачені п. 2.2, 2.3 2.4 даної Технологічної схеми.
2.6.9. Після визначення митної вартості транспортного засобу виконавець нараховує суму грошової застави (мито, митний збір, акцизний збір, податок на додану вартість) у відповідності до чинного законодавства. Нарахування та стягнення грошової застави здійснюється за квитанцією МД-1. При цьому виконавцем готується та надається у відділ фінансів та бухгалтерського обліку інформація про нарахування та внесення грошової застави.
2.6.10. На зворотному боці першого примірника квитанції МД-1 та на зворотному боці другого примірника МД-1 в полі "Службові відмітки" робиться відмітка "Грошова застава повертається за умови виконання громадянином зобов'язання перед митним органом в термін до 5 днів. По закінченню цього терміну грошова застава перераховується до державного бюджету на протязі 3 днів.
2.6.11. Другий примірник квитанціїМД-1 разом з першим примірником належним чином оформленої декларації МД-7 та документами на ТЗ передаються громадянину. На картці контролю автотранспорту виконавцем проставляється відтиск ОНП.
2.6.12. При вивезенні ТЗ, що переміщується транзитом через територію України, виконавець після звірки даних, огляду ТЗ, перевірки відповідності фактичного терміну вивезення до заявленого при ввезенні, у графі "Виїзд" декларації форми МД-7 проставляє тільки відтиск особистої номерної печатки.
2.6.13. У разі виявлення порушення термінів транзиту, а також у разі виявлення громадян, щодо яких є офіційна інформація про порушення ними раніше наданих зобов'язань про транзит, виконавцем складається протокол про порушення митних правил згідно зі ст. 349 Митного кодексу України, транспортні засоби та відповідні документи на них затримуються.
2.7. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та інших предметів, що переміщуються громадянами у режимі "транзит"
2.7.1. Пропуск через митний кордон України товарів, що тимчасово ввозяться громадянами на митну територію України під зобов'язання про їх зворотне вивезення, сумарна митна вартість яких не перевищує 1000 євро та загальна вага яких не перевищує 100 кг, або одного неподільного предмету незалежно від митної вартості та ваги, транспортних засобів в режимі "транзит" дозволяється за умови письмового декларування в порядку, передбаченому для громадян, та застосування при цьому засобів гарантування доставки цих товарів до митного органу призначення.
До товарів, що перебувають під митним контролем і переміщуються транзитом, може застосовуватися один із таких заходів гарантування доставки цих товарів до митного органу призначення:
1) надання власником товарів (уповноваженою ним особою) гарантій митним органам;
2) охорона та супроводження товарів митними органами;
3) перевезення товарів митним перевізником;
4) перевезення на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року (Конвенції МДП 1975 року).
2.7.2. Грошова застава вноситься на весь строк тимчасового ввезення товарів та транспортних засобів в режимі "транзит" на митну територію України.
2.7.3. Грошова застава надається митному органу до або в момент митного оформлення.
2.7.4. Митна вартість товарів, транспортних засобів визначається згідно чинного законодавства.
2.7.5. У разі виникнення спірних питань до визначення митної вартості товарів та транспортних засобів можуть залучатися представники відділу митної вартості та номенклатури митниці.
2.7.6. Грошова застава сплачується за уніфікованою митною квитанцією МД-1 із зазначенням в ній розрахунку загальної суми грошової застави, якій присвоюється індекс "ГЗ" з розбивкою загальної суми грошової застави по видах платежів. Для здійснення цієї операції застосовується поле "Д" уніфікованої митної квитанції МД-1. Індекс "ГЗ" проставляється у графі "Найменування предметів, валюти, цінностей".
Оформлення квитанції МД-1 здійснюється відповідно до вимог наказу Державної митної служби від 09.10.98 N 635 у редакції наказу Держмитслужби від 10.07.2001 N 468 "Про внесення змін та доповнень до Інструкції із заповнення та використання уніфікованої митної квитанції МД-1".
При цьому у вільному від граф місці на зворотному боці 1-го примірника квитанції МД-1 та на зворотному боці другого примірника уніфікованої митної квитанції МД-1 в полі "Службові відмітки" робиться відмітка "Грошова застава повертається за умови виконання громадянином зобов'язань перед митним органом в термін до 5 днів. По закінченню цього терміну грошова застава перераховується до державного бюджету протягом 3 днів".
Зазначена примітка затверджується підписом громадянина.
Рішення про застосування заходів гарантування доставки товарів до митних органів призначення приймається у кожному конкретному випадку митними органами, розташованими у місцях, де розпочинається транзит таких товарів, за наявності підстав для застосування зазначених заходів.
Заходи гарантування доставки застосовуються в обов'язковому порядку до підакцизних товарів.
2.7.7. При ввезенні товарів та інших предметів в режимі "Транзит" громадянами заповнюється митна декларація у двох примірниках.
Ввезення громадянами особистих речей здійснюється на підставі усного або письмового декларування шляхом заявлення у митній декларації.
2.7.8. Виконавець здійснює огляд заявлених до митного контролю товарів та інших предметів.
2.7.9. Виконавець здійснює перевірку заявлених відомостей, завіряє їх відтиском своєї особистої номерної печатки, попереджає перевізника про відповідальність за порушення зобов'язання про транзит і недоставлення вантажу у митницю призначення.
2.7.10. У разі невідповідності заявлених даних чи виявлення предметів порушення митних правил виконавець складає протокол про порушення митних правил.
2.7.11. Після завершення митного огляду та перевірки відповідності заявлених даних, при наявності дозволів інших прикордонних контролюючих служб виконавець вносить у журнал необхідні відомості про товари, ввезені з метою транзиту.
2.7.12. Після завершення митного контролю виконавець проставляє відтиск особистої номерної печатки на картці контролю автотранспорту.
2.7.13. Після завершення терміну доставки, а також у випадку відсутності інформації про доставлення вантажу, виконавець надсилає запит до митниці призначення.
2.7.14. При підтвердженні митницею призначення завершення транзиту товари та інші предмети знімаються з контролю.
2.7.15. У випадку отримання відповіді з митниці призначення про недоставлення вантажу виконавцем складається протокол про порушення митних правил.
2.8. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що ввозяться громадянами, які отримали їх як призи, нагороди або спадщину, та при переселенні на постійне місце проживання
2.8.1. При ввезенні транспортних засобів громадянами, що переїжджають в Україну на постійне місце проживання або ТЗ, які були отримані громадянами у якості спадщини чи як призи та нагороди, до митного оформлення подають технічні реєстраційні документи на такі ТЗ, заповнену декларацію МД-7 (у двох примірниках) та документи, які підтверджують факт переїзду на ПМП або нотаріально засвідчений у відповідній країні та легалізований у консульській установі України за кордоном документ що підтверджує факт отримання даного ТЗ у якості спадщини або призу чи нагороди.
2.8.2. Виконавець перевіряє правильність заповнення декларації форми МД-7, аналізує подані до оформлення документи з метою встановлення законності підстав для переміщення таких ТЗ без оподаткування у пункті пропуску та приймає рішення щодо надання дозволу на їх увезення на митну територію України для вільного використання, здійснює їх огляд, перевіряє відповідність фактичних даних ТЗ до заявлених у декларації форми МД-7 та зазначених у реєстраційних документах на ТЗ.
2.8.3. Після проведення перевірки відповідності фактично наявних даних до заявлених виконавець попереджає громадянина про відповідальність за порушення зобов'язання про доставлення ТЗ у митницю призначення. Декларації присвоюється відповідний порядковий номер. У примірнику декларації форми МД-7, що видається власникові ТЗ, у графі "Службові відмітки" вертикально наклеюється голографічна етикетка, номер якої вноситься виконавцем у другому примірнику декларації форми МД-7, що лишається в справах митниці.
Перший примірник декларації форми МД-7 видається на руки громадянину разом з іншими документами для подання у митницю призначення, другий - залишається у справах сектору для контролю, звітності та формування статистичних даних.
У графі "Службові відмітки митниці" декларації форми МД-7, що видається громадянинові, виконавцем робиться запис про ввезення транспортного засобу (назва, марка, кількість, загальна вартість), що завіряється відтиском його особистої номерної печатки. Декларації форми МД-7 та технічні реєстраційні документи на ТЗ засвідчуються штампом "Під митним контролем". Після завершення митного оформлення виконавцем проставляється відтиск ОНП на картці контролю автотранспорту.
2.9. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, які належать дипломатичним представництвам міжнародних організацій, а також персоналу та членам їх сімей, які користуються на території України митними пільгами
2.9.1. Митний контроль та митне оформлення транспортних засобів, які належать дипломатичним представництвам, консульським установам, представництвам міжнародних організацій, а також їх персоналу та членам сімей персоналу, які користуються на території України митними пільгами, здійснюється посадовими особами митниці, функціональними обов'язками яких визначено здійснення оформлення таких транспортних засобів. Оформлення проводиться, як правило, на окремих смугах руху, позачергово.
2.9.2. При виїзді за межі митної території України транспортних засобів, що належать дипломатичним представництвам та консульським установам на території України, представництвам міжнародних організацій, митний контроль здійснюється на підставі таких документів:
- технічного паспорта транспортного засобу;
- дипломатичної, консульської або службової картки, виданої Управлінням державного протоколу МЗС України (у випадку якщо автомобілем керує акредитований співробітник представництва);
- посвідчення співробітника конкретного представництва та документ (оригінал), підписаний керівником або уповноваженою особою представництва (консульської установи), завірений печаткою представництва (консульської установи), у якому зазначається, що ця особа має право керувати цим транспортним засобом (у випадку якщо автомобілем керує інша особа - співробітник представництва);
- завіреної представництвом (консульською установою) копії вантажної митної декларації на транспортний засіб, оформленої при його ввезені на митну територію України для офіційного користування.
2.10. Контроль за доставкою транспортних засобів індивідуального користування митниці призначення
2.10.1. Виконавець для здійснення контролю за доставкою транспортного засобу, що ввозиться на митну територію України, використовує декларацію форми МД-7 та її електронну копію.
2.10.2. Самостійно або через особу, яка має доступ до ЄАІС ДМСУ, вносить дані про МД-7 до ЄАІС ДМСУ.
2.10.3. Контроль за доставкою транспортного засобу у митницю призначення здійснюється безпосередньо посадовою особою, яка проводила митне оформлення транспортного засобу і яка періодично перевіряє станМД-7, звертаючись до ЄАІС ДМСУ. При відсутності підтвердження про доставку транспортного засобу посадовою особою сектору скеровується запит у митницю призначення. У випадку підтвердження факту недоставки вживаються заходи щодо притягнення власника (перевізника) транспортного засобу до відповідальності згідно з чинним законодавством.
2.10.4. У випадку недоставлення у митницю призначення транспортних засобів, що переміщувалися громадянами-резидентами, виконавець направляє на адресу особи, щодо якої надійшла інформація про недоставлення транспортного засобу, лист-повідомлення з вимогою про прибуття на Рава-Руську митницю з метою з'ясування факту доставлення (недоставлення) транспортних засобів, вантажів, та надання пояснень у випадку заведення протоколу про порушення митних правил. В разі неявки особи протокол складається за відсутності особи, що порушила митні правила, і передається у СКБтаПМП.
2.11. Облік транспортних засобів
З метою звітності та формування статистичних даних по результатах здійснення митного контролю та митного оформлення транспортних засобів ведуться наступні журнали обліку:
- Журнал обліку транспортних засобів, що ввозяться в Україну (за формою, визначеною наказом ДМСУ від 12.10.2001 р. N 664);
- Журнал обліку транспортних засобів, номерних вузлів та агрегатів, що ввозяться (пересилаються) в Україну (згідно форми, визначеної наказом ДМСУ від 25.06.99 р. N 393;
- Журнал обліку повернутих транспортних засобів.
---------------
* Примітка. Вказаний журнал служить для обліку ТЗ, які декларуються з використанням декларації форми МД-7
.
III. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МИТНОГО КОНТРОЛЮ ТА МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ
Митний контроль та митне оформлення транспортних засобів юридичних осіб здійснюється посадовими особами сектору оформлення транспортних засобів, що ввозяться юридичними особами відділу оформлення транспортних засобів або особами, що виконують їх обов'язки (далі - виконавець).
Під час прибуття транспортного засобу юридичних осіб на в'їзд до пункту пропуску прикордонний наряд "вартовий шлагбаума" видає водію, який здійснює переміщення зовнішньоекономічних вантажів, контрольний талон, в якому проставляє відмітку про час в'їзду в пункт пропуску, а також визначає водію смугу руху для в'їзду в зону прикордонного та митного контролю.
Транспортний засіб юридичних осіб зупиняється поблизу кабіни паспортного контролю на смузі руху й водій подає для перевірки спільній оглядовій групі наступні документи:
- паспортні документи;
- техпаспорт і посвідчення водія;
- товаросупровідні документи.
Після проведення реєстрації посадова особа органу охорони державного кордону пропонує водію пройти до зони митного контролю й повертає йому паспортні документи, техпаспорт і посвідчення водія.
Товаросупровідні документи спільно вивчаються посадовими особами органу охорони державного кордону та митного органу для прийняття рішення щодо виду огляду і передаються представнику митного органу.
На підставі оцінки аналізу ризиків посадовою особою органу охорони державного кордону або митного органу може бути ініційоване проведення спільного огляду транспортних засобів, про що робиться відмітка в контрольному талоні.
За наявності обґрунтованих причин виконавцем на кожному з етапів митного контролю може бути відмовлено перевізнику, експедитору або особі, уповноваженій на декларування, у пропуску транспортних засобів юридичних осіб та інших предметів через митний кордон України. У разі відмови в пропуску через митний кордон України чи митному оформленні товарів та інших предметів заповнюється Картка відмови у пропуску на митну територію України чи митному оформленні транспортних засобів юридичних осіб та інших предметів (далі - Картка відмови) (додаток 5), згідно з Порядком заповнення й використання Картки відмови, затвердженим наказом Державної митної служби України від 24.04.99 р. N 239 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.05.99 за N 300/3593, та реєструється в Журналі реєстрації відмов у пропуску на митну територію України чи митному оформленні товарів та інших предметів (додаток 3).
Підставою для здійснення митного контролю транспортних засобів юридичних осіб та інших предметів є подання перевізником, експедитором або особою, уповноваженою на декларування таких документів:
- картки проходження документів;
- примірників оформлених вантажних митних декларацій (при транзиті);
- на переміщувані транспортні засоби юридичних осіб;
- міжнародної автомобільної накладної (CMR) або товарно-транспортної накладної;
- рахунку-фактури (інвойса).
Документи подаються виконавцеві в пункті пропуску перевізником експедитором, особою, уповноваженою на декларування.
Митний контроль у пункті пропуску здійснюється в три етапи.
До митного контролю і митного оформлення на будь-якому з етапів може залучатися Служба по боротьбі з КБ та ПМП.

................
Перейти до повного тексту