- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
29.09.2006 N 11/1-8/10866-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць, митниць,
спеціалізованих митних
установ і організацій
Направляю інформаційні матеріали для роз'яснення особовому складу митниць, спеціалізованих митних установ і організацій, а також суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності та засобам масової інформації позиції Держмитслужби щодо мети, шляхів та очікуваних результатів реформування митної служби України.
Додаток
Реформування структури митної служби - один з кроків її модернізації
Аналіз роботи митної служби, а також вивчення сучасних тенденцій, що характерні для світового товариства, поставили перед митною службою ряд нових завдань, виконання яких потребує модернізації діяльності митної служби України та реформування її структури.
Головна мета реформування - прискорення реалізації двох стратегічних напрямків:
- підвищення ефективності застосування митних процедур;
- скорочення часу на їх здійснення.
Скорочення часу потребує перш за все визначеності часу.
Визначеність часу потребує порівнянності багаторазово повторюваних операцій всередині типових процедур.
Типовість процедур, як єдина для всіх митниць, має бути визначена центральним апаратом Держмитслужби за ознаками виду транспорту, митних режимів, категорій переміщуваних товарів. Визначення типовості, будучи одноразовим заходом, не потребує постійного аналізу.
Порівнянність повторюваних операцій, за рахунок їх співставлення, може бути забезпечена тільки на рівні, вищому за рівень технологічної схеми.
Порівняння - це вже конкретний напрямок роботи, що потребує організаційно-правового оформлення, людського, ресурсного та фінансового забезпечення.
Відстеження процедур за типовими операціями потребує присутності, поряд із задіяними посадовими особами, спостерігачів - спеціально підготовлених людей. Важливим елементом є близькість таких людей до реальних технологічних процесів.
Разом з тим, введення регіональних утворень дозволяє суттєво скоротити час та витрати на досягнення бажаної мети - однаковості функціонування технологічних схем.
Для цього достатньо до обов'язків, типових для всіх митниць, внести особливий обов'язок - положення щодо забезпечення однаковості застосування митного законодавства. До обов'язків відповідних підрозділів центрального апарату також необхідно внести такий особливий обов'язок.
В такому випадку стандартизація низових технологічних схем буде відбуватися на двох рівнях - регіональні митниці будуть стандартизувати технологічні схеми підпорядкованих митниць (утворюючи лише декілька "регіональних" різновидів стандартизованих схем), а центральний апарат - стандартизувати між собою "регіональні" різновиди схем.
Таким чином, за рахунок введення додаткового, "регіонального", особливого обов'язку буде забезпечена наявність безперервного зворотного зв'язку при вдосконаленні діяльності митної служби.
Введення цього обов'язку до обов'язків центрального апарату дозволить виправити прорахунок, допущений при аналогічних реформуваннях митної служби у попередні роки.
Для побудови ефективної системи управління передбачається створити вертикальну організаційно-управлінську структуру "Державна митна служба - регіональні митниці - митниці", організовану за територіальним принципом з урахуванням адміністративно-територіального устрою держави.
Головна функція регіональних митниць - контрольно-розпорядча, делегована центральним апаратом на рівень регіонів.
Головні, відмінні від інших митниць, обов'язки:
- забезпечення однаковості застосування норм законодавства під час здійснення митних процедур митницями регіону;
- контроль ефективності застосування технічних засобів митного контролю та інформаційних технологій митницями регіону;
- розроблення та випробування стандартних посадових обов'язків посадових осіб митних органів;
- консультативна взаємодія з учасниками зовнішньоекономічної торгівлі регіону з проблем застосування митного законодавства.
Спрямованість реалізації контрольно-розпорядчих функцій:
- досягнення однаковості виконання (учасниками ЗЕД та посадовими особами митних органів) процедур митного контролю та митного оформлення в межах технологічних схем митниць регіону;
- формування, затвердження уніфікованих, в межах регіону, технологічних схем митного контролю та митного оформлення, та контроль за їх дотриманням учасниками ЗЕД та посадовими особами митних органів.
Принципи реалізації контрольно-розпорядчих функцій:
................Перейти до повного тексту