- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 22.03.2019 р. № 35220-07-10/8181
Про розгляд звернення
Міністерство фінансів України розглянуло звернення […] щодо надання роз’яснень з окремих питань бухгалтерського обліку суб’єктів державного сектору та повідомляє.
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства регулюються Бюджетним кодексом України (далі – Кодекс) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 затверджено Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ. Пунктом 20 цього Порядку передбачено, що головні розпорядники під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді. Також встановлено, що до кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи.
Кодексом встановлено, що здійсненню платежів розпорядниками бюджетних коштів передує, зокрема, взяття ними бюджетних зобов’язань. Казначейство здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів і відображає їх у звітності про виконання бюджету.
Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України затверджено наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі – Порядок № 309).
Відповідно до Порядку № 309 за бюджетними зобов’язаннями за окремими напрямами видатків (наприклад, заробітна плата, стипендії, нарахування на заробітну плату, різні види допомоги), у тому числі за бюджетними зобов’язаннями, у яких не зазначаються суми, у Реєстрі бюджетних зобов’язань суми проставляються розпорядниками бюджетних коштів розрахунково, але в межах річних планових показників.
У Реєстрі бюджетних фінансових зобов’язань зазначаються дані заявки на видачу готівки як підтвердного документа виникнення бюджетного фінансового зобов’язання.
При цьому Порядком казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженим наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407, встановлено, що заявка на видачу готівки подається до органів Казначейства розпорядниками бюджетних коштів (одержувачами бюджетних коштів) для оформлення документів на отримання заробітної плати, стипендії, допомоги, видатків на службові відрядження та інших коштів, що належать до видатків, які не можуть бути здійснені в безготівковій формі.
Крім того, відповідно до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України від 14.06.2018 № 204, підставою для забезпечення готівкою розпорядника бюджетних коштів є заявка на видачу готівки, надана ним до органу Казначейства на стадії реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань.
................Перейти до повного тексту