1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
05.09.2019 N 05110-14-6/22263
Обласним державним адміністраціям (за списком)
Виконавчому органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 - 2022 роки
Міністерство фінансів України відповідно до частини першої статті 75 Бюджетного кодексу України доводить особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2020 рік та прогнозів місцевих бюджетів на 2021 - 2022 роки.
Державна бюджетна політика на 2020 - 2022 роки щодо місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин буде спрямована на розвиток середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні, удосконалення міжбюджетного регулювання, зміцнення фінансової спроможності місцевих бюджетів, підвищення прозорості та результативності використання бюджетних ресурсів, а також створення дворівневої системи міжбюджетних відносин.
Під час планування дохідної частини місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу на 2021 - 2022 роки в частині податкових і неподаткових надходжень та інших доходів доцільно керуватися:
1) основними прогнозними макропоказниками економічного і соціального розвитку України у 2020 - 2022 роках, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 р. N 555:
Показники 2019 рік 2020 рік 2021 рік 2022 рік
Очікуване Прогноз
Валовий внутрішній продукт:
номінальний (млрд гривень) 4035,2 4551,7 5069,9 5617,3
у відсотках до попереднього року 102,8 103,3 103,8 104,1
Індекс споживчих цін:
грудень до грудня попереднього року, відсотки 107,4 106,0 105,7 105,3
Індекс цін виробників:
грудень до грудня попереднього року, відсотки 111,1 108,4 108,0 106,1
При цьому Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України відповідно до частини другої статті 52 Бюджетного кодексу України та на виконання пункту 12 Порядку розроблення проектів прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку, Бюджетної декларації та державного бюджету, затвердженого постановою Уряду від 26.04.2003 р. N 621, на постійній основі проводить оцінку відповідності основних прогнозних макропоказників поточним тенденціям та змінам у державній політиці, зовнішньому та внутрішньому середовищі, новим статистичним даним. Відповідно до пункту 46 зазначеного Порядку, основні показники макропрогнозу можуть бути уточнені у період розгляду проєкту закону про Державний бюджет України у Верховній Раді України.
2) нормами Бюджетного та Податкового кодексів України, рішеннями органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та зборів, враховуючи при цьому чинні ставки оподаткування та нормативи зарахування загальнодержавних податків до відповідних місцевих бюджетів та індексацію ставок окремих із них;
3) змінами та особливостями бюджетної та фіскальної політики, що спрямовані на забезпечення збалансування державних фінансів:
- збереження чинних ставок рентної плати на природний газ, нафту та газовий конденсат;
- зарахування 5 відсотків рентної за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (природний газ, нафту та газовий конденсат) до місцевих бюджетів за місцем видобутку корисних копалин;
- незастосування з 1 січня 2020 року підвищувального коефіцієнту 1,1 до ставки рентної плати за видобуток залізної руди, встановленої на рівні 8 відсотків;
- припинення зарахування частини (13,44 відсотка) акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування у зв'язку із зарахуванням цих надходжень до дорожнього фонду;
- застосування, до 2023 року включно, індексу споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, а також для цілей оподаткування єдиним податком четвертої групи, із значенням 100 відсотків;
- незастосування індексації ставок, визначених у абсолютних значеннях по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, використання води, надр, непов'язаних з видобутком, користування радіочастотним ресурсом, а також по екологічному податку.
Під час складання видаткової частини проєкту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 - 2022 роки в першочерговому порядку має бути врахована потреба в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати та на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами.
Під час розрахунку граничних на 2019 рік та індикативних прогнозних на 2021 - 2022 роки показників видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету необхідно враховувати основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку, що впливають на видаткову частину місцевого бюджету, підвищення розмірів державних соціальних стандартів, прийнятих рішень місцевих рад щодо надання трансфертів та укладених договорів тощо.
Прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються державні соціальні гарантії та стандарти у сферах доходів населення, житлово-комунального, побутового, соціально-культурного обслуговування, охорони здоров'я та освіти. Прожитковий мінімум у 2020 році підвищуватиметься темпами, що на 2 відсоткових пункти перевищують показник прогнозного індексу споживчих цін на 2020 рік. Зростання розмірів прожиткового мінімуму відбуватиметься з 1 липня та 1 грудня 2020 року.
Прожитковий мінімум на 2020 - 2022 роки становитиме:
Показники 2020 рік 2021 рік 2022 рік
В розрахунку на одну особу:
- з 1 січня року (гривні) 2027 2189 2358
- з 1 липня року (гривні) 2118 2288 2464
- з 1 грудня року (гривні) 2189 2189 2530
Для основних соціальних і демографічних груп
населення:
дітей віком до 6
років
:
- з 1 січня року (гривні) 1779 1921 2069
- з 1 липня року (гривні) 1859 2007 2162
- з 1 грудня року (гривні) 1921 2069 2220
дітей віком від 6 до 18
років
:
- з 1 січня року (гривні) 2218 2395 2579
- з 1 липня року (гривні) 2318 2503 2695
- з 1 грудня року (гривні) 2395 2579 2767
працездатних
осіб
:
- з 1 січня року (гривні) 2102 2270 2445
- з 1 липня року (гривні) 2197 2372 2555
- з 1 грудня року (гривні) 2270 2445 2623
осіб, які втратили
працездатність
:
- з 1 січня року (гривні) 1638 1769 1905
- з 1 липня року (гривні) 1712 1849 1991
- з 1 грудня року (гривні) 1769 1905 2044

................
Перейти до повного тексту