- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 11.10.2018 р. N 11210-09-5/26481 |
Державній фіскальній службі України
Щодо витрат по нарахуванню роялті
Міністерство фінансів України розглянуло листи Державної фіскальної служби України від 20.09.2018 р. N 2759/4/99-99-13-02-03-13 та від 27.09.2018 р. N 2803/4/99-99-13-02-03-13 щодо висловлення позиції стосовно питання збільшення фінансового результату до оподаткування платником податку на прибуток підприємств на суму нарахування роялті у повному обсязі, у разі якщо таке нарахування здійснюється на користь інститутів спільного інвестування, і повідомляє.
Відповідно до підпункту 6 підпункту 140.5.7 пункту 140.5 статті
140 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат по нарахуванню роялті у повному обсязі, якщо роялті нараховані на користь юридичної особи, яка відповідно до
Кодексу звільнена від сплати цього податку чи сплачує цей податок за ставкою, іншою, ніж встановлена в пункті 136.1 статті
136 Кодексу.
Положення статті
136 Кодексу визначають базову (основну) ставку податку на прибуток підприємств, яка становить 18 відсотків.
Водночас знижена ставка податку на прибуток підприємств у розмірі нуль відсотків передбачається Кодексом для тимчасового застосування на період до 31 грудня 2021 року для платників податку на прибуток підприємств, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць заробітної плати є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, і які відповідають визначеним критеріям (пункту 44 підрозділу 4 Розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу).
Щодо звільнення від сплати податку на прибуток підприємств слід зазначити, що відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті
133 Кодексу платниками податку - резидентами є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктом 133.4 та 133.5 цієї статті.
Так, пунктом 133.4 статті
133 Кодексу визначена категорія неприбуткових підприємств, установ та організацій, які для набуття статусу неплатників податку на прибуток підприємств повинні дотримуватися умов, встановлених пунктом 133.4 статті
133 Кодексу, зокрема одночасно відповідати певним визначеним підпунктом 133.4.1 вимогам. Однією з таких умов є перебування неприбуткової організації в Реєстрі неприбуткових установ та організацій. Тож, перебування платників в цьому Реєстрі надає можливість отримання статусу неприбутковості, що фактично звільняє від сплати податку на прибуток підприємств.
До того ж відповідно до пункту 133.5 статті
133 Кодексу не є платниками податку на прибуток підприємств суб'єкти господарювання, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, та які відповідно до підпункту 1 пункту 297.1 статті
297 Кодексу звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на прибуток підприємств.
Крім того, положеннями
Кодексу звільняється від оподаткування прибуток підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх повною власністю, залежно від певних умов здійснення ними господарської діяльності та умов щодо чисельності працівників і витрат на плату праці (пункт 142.1 статті
142 Кодексу), а також прибуток Чорнобильської АЕС за певних умов використання фінансування (пункт 142.2 статті
142 Кодексу) і прибуток підприємств, отриманий за рахунок міжнародної технічної допомоги або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття" для реалізації певних заходів (пункт 142.2 статті
142 Кодексу).
Разом з цим перехідними положеннями
Кодексу передбачено тимчасове звільнення від оподаткування прибутку (доходу) японських суб'єктів з реалізації проекту "Реконструкція споруд очистки стічних каналізаційних вод і будівництво технологічної лінії по обробці та утилізації осадів Бортницької станції аерації" на період реалізації цього проекту (пункт 38 підрозділу 4 Розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу) та прибутку підприємств - суб'єктів літакобудування, що визначені відповідно до норм статті
2 Закону України "Про розвиток літакобудівної промисловості", на період до 01 січня 2025 року (пункт 41 підрозділу 4 Розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу).
Необхідно зауважити, що підпунктом 6 підпункту 140.5.7 пункту 140.5 статті
140 Кодексу передбачено випадки коригування фінансового результату до оподаткування платником податку на прибуток підприємств у випадку нарахування роялті на користь юридичної особи - платника податку на прибуток підприємств, яка:
- застосовує іншу ніж базова (основна) ставка податку на прибуток підприємств;
- звільнена від обов'язку сплати податку або
- прибуток якої звільняється від оподаткування.
Підпунктом 14.1.86 пункту 14.1 статті
14 Кодексу визначено, що інститути спільного інвестування - це інвестиційні фонди та взаємні фонди інвестиційних компаній, корпоративні інвестиційні фонди та пайові інвестиційні фонди, створені відповідно до законодавства.
................Перейти до повного тексту