1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
01.08.2017 № 05110-14-21/20701
Обласні державні адміністрації
Виконавчий орган Київської
міської ради
(Київська міська державна адміністрація)
Про особливості складання проектів місцевих бюджетів
Міністерство фінансів України на виконання частини першої статті 75 Бюджетного кодексу України доводить для використання в роботі особливості складання розрахунків проектів місцевих бюджетів на 2018 рік та прогнозу на 2019-2020 роки.
Схвалення Урядом проекту Основних напрямів бюджетної політики, що охопили середньостроковий період - 2018-2020 роки (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.06.2017 № 411-р) та подання його на розгляд Верховної Ради України (реєстр № 6591 від 15.06.2017) стало першим кроком у реалізації бюджетної реформи, передбаченої Стратегією реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 № 142-р, та Угодою про Коаліцію депутатських фракцій "Європейська Україна" від 27.11.2014.
До Основних напрямів включено завдання бюджетної політики, стратегічні цілі держави, визначені відповідно до програмних (стратегічних) документів економічного і соціального розвитку, а також вперше визначено сукупні граничні розміри видатків бюджету та граничні розміри видатків головних розпорядників коштів державного бюджету на кожен з років середньострокового періоду, в межах яких провадитиметься діяльність, спрямована на досягнення таких цілей, у відповідні роки.
Особлива роль у впровадженні бюджетної реформи відведена головним розпорядникам бюджетних коштів. Має відбутися переосмислення діяльності органів влади, бюджетних установ, інших учасників бюджетного процесу. Пріоритетами нової системи бюджетного планування стають досягнення стратегічних цілей та підвищення якості послуг, що надаються суспільству за рахунок бюджетних коштів (державних послуг).
Пріоритетом державної бюджетної політики на середньострокову перспективу в частині регулювання міжбюджетних відносин є забезпечення самостійності місцевих бюджетів, зміцнення їх фінансової спроможності, підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами на місцевому рівні.
З метою підвищення передбачуваності і послідовності бюджетної політики, у тому числі на місцевому рівні, Основними напрямами бюджетної політики на 2018-2020 роки передбачено запровадження середньострокового бюджетного планування. Перехід до планування місцевих бюджетів на середньостроковий період буде здійснюватися після внесення відповідних змін до бюджетного законодавства, а також затвердження та доведення до місцевих органів влади методичних рекомендацій щодо складення місцевих бюджетів на середньострокову перспективу, узгоджених з методологією середньострокового планування державного бюджету, розробку яких передбачено Планом заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 415-р.
Отже, складання проектів місцевих бюджетів на 2018 рік та прогнозів місцевих бюджетів на наступні за плановим два бюджетні періоди має здійснюватися на підставі діючих положень бюджетно-податкового законодавства, а також з урахуванням засад та принципів формування бюджетів, які закладені в проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 роки.
При плануванні дохідної частини місцевого бюджету на 2018 рік та прогнозу на 2019 та 2020 роки доцільно керуватися:
1) основними макропоказниками економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки, схваленими постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 № 411, за сценарієм 1.
Прогноз за сценарієм 1 передбачає активне впровадження економічних і соціальних реформ, визначених у Середньостроковому плані пріоритетних дій Уряду до 2020 року, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2017 № 275-р.
За сценарієм 1 прогнозний показник номінального ВВП є більш консервативним, ніж за двома іншими сценаріями, а також, за інформацією Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, прогнозні макроекономічні орієнтири якого є близькими до прогнозу Міжнародного валютного фонду:
Показники за сценарієм 1 2018
рік
2019
рік
2020
рік
Валовий внутрішній продукт номінальний, млрд. гривень 3 247,7 3 611 3 981,3
Валовий внутрішній продукт реальний, темпи зростання, відсотків 103 103,6 104
Індекс споживчих цін
(грудень до грудня попереднього року), відсотків
107 105,9 105
Показники за сценарієм 1 2018
рік
2019
рік
2020
рік
Індекс цін виробників
(грудень до грудня попереднього року), відсотків
109 107,2 106
Фонд оплати праці найманих працівників і грошового забезпечення військовослужбовців, млрд. гривень 972,3 1 074,4 1 185,9
2) нормами чинного Бюджетного та Податкового кодексів України при обчисленні податків та зборів, враховуючи при цьому нормативи їх зарахування до відповідних місцевих бюджетів та індексацію ставок окремих з них;
3) такими змінами до законодавства:
зарахування з 1 січня 2018 року до місцевих бюджетів 5% рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату (крім рентної плати за користування надрами в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України), з яких 2% - до обласних бюджетів та 3% - до бюджетів міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад та районів (2% зараховується до районного бюджету, 1% - до сільських, селищних та міських бюджетів у складі району);
збереження протягом 2018-2019 років норми щодо зарахування 13,44% акцизного податку з пального до місцевих бюджетів. З 2020 року 100% акцизного податку з пального відповідно до норм Бюджетного кодексу зараховується до спеціального фонду державного бюджету;
100% зарахування єдиного податку до місцевих бюджетів, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи (сільгосптоваровиробники).
Під час складання проекту місцевого бюджету на 2018 рік в частині видатків та кредитування слід враховувати положення пункту 18 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України щодо застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі на рівні місцевих бюджетів, які мають взаємовідносини з державним бюджетом.
При розрахунках показників видатків та наданні кредитів необхідно враховувати основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку за сценарієм 1 та підвищення розмірів державних соціальних стандартів:
Показники 2018
рік
2019
рік
2020
рік
Розмір мінімальної заробітної плати:
з 1 січня року (гривні) 3 723 4 173 4 425
ріст до попереднього року (відсоток) 16,4 12,1 6
Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки
:
з 1 січня року (гривні) 1 762 1 921 2 073
ріст до попереднього року (відсоток) 10,1 9 7-9
У 2018-2020 роках прожитковий мінімум та рівень його забезпечення підвищуватиметься темпами, що на 2 відсоткових пункти перевищують показник прогнозного індексу споживчих цін на 2018-2020 роки. Зростання розмірів прожиткового мінімуму відбуватиметься з 1 липня та 1 грудня відповідного року. Прожитковий мінімум становитиме:
Показники 2018
рік
2019
рік
2020
рік
В розрахунку на місяць:
- з 1 січня року (гривні) 1700 1853 1999
- з 1 липня року (гривні) 1777 1925 2069
- з 1 грудня року (гривні) 1853 1999 2139
Для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років:
- з 1 січня року (гривні) 1492 1626 1754
- з 1 липня року (гривні) 1559 1689 1815
- з 1 грудня року (гривні) 1626 1754 1877
дітей віком від 6 до 18 років:
- з 1 січня року (гривні) 1860 2027 2187
- з 1 липня року (гривні) 1944 2106 2264
- з 1 грудня року (гривні) 2027 2187 2340
працездатних осіб:
- з 1 січня року (гривні) 1762 1921 2073
- з 1 липня року (гривні) 1841 1996 2146
- з 1 грудня року (гривні) 1921 2073 2218
Показники 2018
рік
2019
рік
2020
рік
осіб, які втратили працездатність:
- з 1 січня року (гривні) 1373 1497 1615
- з 1 липня року (гривні) 1435 1555 1672
- зі грудня року (гривні) 1497 1615 1728
Для розрахунку потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270) у 2018-2020 роках пропонується до обсягу коштів, які передбачені у бюджеті поточного року зі змінами, застосовувати коефіцієнт в середньому 1,1 з урахуванням такого:
КЕКВ Назва 2018
рік
2019
рік
2020
рік
2271* Оплата теплопостачання 1,09 1,072 1,06
2272 Оплата водопостачання та водовідведення 1,09 1,072 1,06
2273 Оплата електроенергії 1,1 1,07 1,055
2274 Оплата природного газу 1,09 1,072 1,06
2275 Оплата інших енергоносіїв 1,09 1,072 1,06

................
Перейти до повного тексту