1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
23.04.2014 № 31-05/60-10-10/9401
Щодо застосування окремих положень бюджетного законодавства
Міністерство фінансів розглянуло листа Асоціації міст України '' стосовно застосування окремих положень бюджетного законодавства та повідомляє.
З метою забезпечення відновлення економіки України та невідкладної стабілізації фінансової ситуації відповідно до положень Програми діяльності Кабінету Міністрів України Урядом вжито ряд антикризових заходів, зокрема:
- 01 березня 2014 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України N 65 "Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету" (далі - постанова) та розпорядження Кабінету Міністрів України N 156-р "Про заходи щодо збалансування місцевих бюджетів у 2014 році в процесі їх виконання" (далі - розпорядження)
- 27 березня 2014 року внесено зміни до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік", які враховують реалії економічної ситуації та динаміку її розвитку.
Основною метою прийняття цих нормативно-правових актів Уряду є стабілізація економічної ситуації в державі, запобігання виникненню ризиків розбалансування державного та місцевих бюджетів у процесі їх виконання, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, інших соціальних виплат.
З метою досягнення зазначених цілей передбачено вжити, як на центральному, так і на місцевому рівні, ряд заходів стосовно економного та раціонального використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни.
Стосовно порядку проведення платежів та реєстрації зобов'язань зазначаємо таке. Згідно зі статтею 46 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) здійсненню платежів передує, зокрема, встановлення бюджетних асигнувань, затвердження кошторисів, взяття бюджетних зобов'язань. В свою чергу, з метою здійснення належного рівня контролю з боку органів Казначейства (стаття 43 Кодексу) при взятті розпорядниками (одержувачами) коштів бюджетних зобов'язань, затверджено Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в органах Казначейства (наказ Мінфіну від 02.03.2012 N 309), яким визначено вичерпний перелік підстав, за яких органи Казначейства не реєструють бюджетні зобов'язання. Крім цього, Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів (наказ Мінфіну від 23.08.2012 N 938) передбачено умови, за яких платіжні доручення не приймаються до виконання органами Казначейства та порядок їх повернення. При цьому, частиною 4 статті 51 Кодексу визначено, що за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов'язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов'язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 цього Кодексу), до погашення такої заборгованості.

................
Перейти до повного тексту