- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.04.2014 № 31-04110-09-5/8740 |
Про надання інформації для формування попередніх показників проекту Державного бюджету України на 2015 рік та індикативних прогнозних показників обсягів видатків і надання кредитів на 2016 і 2017 роки
З метою підготовки попередніх показників проекту Державного бюджету України на 2015 рік та прогнозу Державного бюджету України на 2016 і 2017 роки Міністерство фінансів просить надати пропозиції до структури та змісту бюджетних програм за формами, що додаються.
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України з метою запобігання колапсу національної економіки та забезпечення невідкладної стабілізації фінансової ситуації Верховною Радою України було прийнято
Закон України від 27.03.2014 № 1165 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" з урахуванням оновленого макроекономічного прогнозу розвитку України на 2014 рік, який було розроблено за результатами консультацій з місією Міжнародного валютного фонду.
Законом передбачено економію видатків бюджету, які було скорочено та оптимізовано, а бюджетна політика спрямовується не на розпорошення фінансового ресурсу, а буде сконцентрована на заходах з підтримки економіки та пріоритетах її розвитку.
Підготовка попередніх показників проекту Державного бюджету України на 2015 рік та прогнозу Державного бюджету України на 2016 і 2017 роки має бути спрямована на підвищення прозорості та раціональності бюджетного процесу, а також сприяти економічному відновленню, закладенню основ кардинальної реструктуризації економіки у напрямі інноваційної моделі - створення привабливого інвестиційного клімату, належних умов розвитку малого і середнього підприємництва, стимулювання національного бізнесу у створенні конкурентних товарів і послуг та їх виведення на міжнародні ринки.
Таким чином, при формуванні пропозицій до структури та змісту бюджетних програм (далі - структурні зміни) головні розпорядники бюджетних коштів мають забезпечити:
1) оптимальну кількість бюджетних програм у проекті Державного бюджету України на 2015 рік та прогнозі Державного бюджету України на 2016 і 2017 роки та належне обґрунтування необхідності запровадження нових бюджетних програм
Головним розпорядникам бюджетних коштів необхідно провести аналіз виконання бюджетних програм та уточнити їх перелік відповідно до положень
Стратегії оптимізації кількості бюджетних програм, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.04.2011 № 292-р "Питання оптимізації кількості бюджетних програм".
Головний розпорядник бюджетних коштів може пропонувати запровадження у 2015 - 2017 роках нових бюджетних програм лише у разі наявності відповідних законодавчих підстав (нормативно-правових актів).
При цьому головний розпорядник бюджетних коштів, в першу чергу, розглядає можливість включення відповідних видатків як напряму використання коштів за вже існуючими бюджетними програмами. Також головним розпорядникам необхідно враховувати, що кошти, які вони отримують, повинні спрямовуватися на досягнення конкретних результатів, які зафіксовані у відповідній бюджетній програмі, а не для фінансування своєї діяльності.
Для обґрунтування пропозицій щодо запровадження у 2015 - 2017 роках нових бюджетних програм необхідно обов'язково привести критерії ефективності, що відповідають вимогам програмно-цільового методу в бюджетному процесі, за якими буде здійснюватися оцінка виконання цих програм і які будуть покладені в основу формування бюджетних запитів та паспортів бюджетних програм на 2015 рік.
2) підвищення ефективності бюджетних витрат
При формуванні структурних змін у складі бюджетних програм необхідно виключити непріоритетні та неефективні витрати, зокрема ті, які не стосуються виконання основних функцій і завдань відповідного головного розпорядника, з урахуванням результатів ревізій, проведених Державною фінансовою інспекцією України, та перевірок, проведених Рахунковою палатою України щодо законності витрачання коштів, виділених на виконання бюджетних програм.
Головні розпорядники бюджетних коштів повинні звернути увагу на те, що результативні показники бюджетних програм повинні мати кількісне вираження, щоб забезпечити можливість оцінювати економічну ефективність різних програм та обирати ті, які матимуть максимально можливий економічний ефект при мінімальних затратах.
При цьому у проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2015 рік передбачено норми на вимогу Світового банку щодо створення законодавчих умов та вжиття заходів з метою:
забезпечення оприлюднення головними розпорядниками бюджетних коштів на власних веб-сайтах інформації про мету, завдання та результативні показники бюджетних програм - у тижневий строк після подання Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік;
забезпечення оприлюднення Мінфіном на власному веб-сайті додаткових інформаційно-аналітичних матеріалів про державний бюджет, які пояснюватимуть у простий та доступний для широких верств населення спосіб основні показники, завдання бюджету, - одночасно із поданням проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік до Верховної Ради України;
удосконалення механізму управління державними інвестиціями шляхом ухвалення змін до
Бюджетного кодексу України та
Закону України "Про інвестиційну діяльність" щодо створення системи управління державними інвестиціями з визначенням основних принципів і критеріїв прозорого формування та використання державних інвестицій, а також створення єдиної системи проведення оцінки, відбору і моніторингу державних інвестиційних проектів.
3) виконання вимог Бюджетного кодексу щодо включення бюджетних програм, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм (проектів), до проекту державного бюджету на 2015 рік та прогнозу державного бюджету на 2016 і 2017 роки
Відповідно до статті
35 Бюджетного кодексу , показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм (проектів), включаються до бюджетних запитів у разі їх схвалення у встановленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних програм (проектів).
Відповідна інформація має надаватися разом із бюджетними запитами та знайти своє відображення у показниках результату діяльності головного розпорядника коштів державного бюджету, а також результативних показниках за відповідними бюджетними програмами.
При цьому головні розпорядники бюджетних коштів повинні звернути увагу на пріоритетність передбачення бюджетних коштів для продовження інвестиційних програм (проектів), реалізація яких здійснюється за рахунок бюджетних призначень, визначених
Законом України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" (зі змінами), з урахуванням необхідності поетапного їх завершення та введення в дію відповідних об'єктів, як це передбачено статтею
21 Бюджетного кодексу .
Пропозиції щодо інвестиційних програм (проектів), реалізація яких передбачається із наданням державної підтримки у плановому та прогнозних роках, можуть бути включені до бюджетних запитів, виключно після державної реєстрації таких інвестиційних програм (проектів) та оцінки їх економічної ефективності, відповідно до статті 12-1 Закону України "Про інвестиційну діяльність".
З урахуванням наведеного головним розпорядникам бюджетних коштів слід надати Мінекономрозвитку інформацію щодо інвестиційних програм (проектів), які планується включити до їх бюджетних запитів на 2015 - 2017 роки (за формою згідно з додатком 2 до цього листа), разом з розрахунками обсягів витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних програм (проектів).
Мінекономрозвитку з урахуванням визначених проектом Основних напрямів бюджетної політики на 2015 рік завдань бюджетної політики щодо удосконалення механізму управління державними інвестиціями та його гармонізації з бюджетним процесом слід проаналізувати надані головними розпорядниками бюджетних коштів матеріали (у тому числі розрахунки) щодо інвестиційних програм (проектів) та подати до Мінфіну узагальнену інформацію з висновками щодо кожного проекту (за формою згідно з додатком 2 до цього листа) для розгляду під час підготовки проекту державного бюджету на 2015 рік та прогнозу бюджету на 2016 і 2017 роки у термін до 14 травня 2014 року.
4) виконання таких вимог:
Крім того, для розрахунку граничного обсягу видатків та надання кредитів на 2015 рік та індикативних прогнозних показників обсягів видатків і надання кредитів з державного бюджету на 2016 і 2017 роки подати до 7 травня 2014 року інформацію щодо:
прогнозних обсягів натуральних показників на підготовку кадрів за освітньо-кваліфікаційними та науковими рівнями на 2015 та наступні за плановим два бюджетних періоди (контингент учнів (студентів) на початок та кінець року, середньорічний контингент учнів (студентів), прийом, випуск, середня вартість навчання), в розрізі бюджетних програм за загальним та спеціальним фондами для розрахунку необхідного обсягу видатків;
обсягів видатків на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів у вищих та професійно-технічних навчальних закладах, контингенти учнів, студентів, аспірантів, докторантів, слухачів та середньорічну вартість їх навчання у розрізі бюджетних програм і навчальних закладів за загальним та спеціальним фондами (також інформація подається Міністерству освіти і науки);
зведених даних про кількість випускників вищих навчальних закладів, які здобули освіту за напрямами і спеціальностями педагогічного, медичного та фармацевтичного профілю державної та комунальної форми власності в 2015 році, відповідно в розрізі міністерств і бюджетних програм та регіонів для розрахунку необхідного обсягу видатків, яка подається Міністерством освіти і науки та Міністерством охорони здоров'я;
зведених даних про кількість дітей, які будуть влаштовані в прийомні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу в 2015 році, в розрізі регіонів для розрахунку необхідного обсягу видатків, яка подається Міністерством соціальної політики;
мінімально необхідної потреби у коштах на виконання фінансових зобов'язань із сплати внесків (в розрізі міжнародних організацій) з урахуванням результатів проведених переговорів щодо реструктуризації заборгованості перед бюджетами відповідних організацій, членом яких є Україна, та/або результатів проведеної роботи з оптимізації суми внесків;
очікуваного помісячного використання коштів позик у 2015 році головними розпорядниками бюджетних коштів, які є бенефіціарами спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів економічного і соціального розвитку.
Головні розпорядники при формуванні бюджетних програм мають дотримуватися принципів економного, ефективного, результативного використання бюджетних коштів.
Пропозиції щодо структурних змін головні розпорядники бюджетних коштів подають за формою згідно з додатком 1 до цього листа. Відповідні показники та письмові обґрунтування необхідно також заповнювати в програмному забезпеченні АІС "Держбюджет".
Структурні зміни, які можуть відбутися у системі бюджетних програм розпорядника бюджетних коштів у 2015 - 2017 роках порівняно з 2014 роком у зв'язку із:
1) закінченням терміну дії бюджетної програми (у зв'язку із зміною законодавства або періодичністю дії програми), напряму діяльності або закінченням терміну дії державної цільової програми, яка виконується в межах відповідної бюджетної програми, зазначаються у графі 7 додатка 1 до цього листа;
2) зміною показників затрат бюджетних програм (збільшення/зменшення контингенту отримувачів допомог, пенсій, чисельності працюючих тощо) - у графі 8 додатка 1;
3) необхідністю запровадження нової бюджетної програми, нового напряму використання коштів (напряму діяльності), державної цільової програми (у зв'язку із зміною законодавства або періодичністю дії програми) - у графі 9 додатка 1;
4) необхідністю зміни назви програми, об'єднання декількох програм в одну або розщеплення однієї програми на декілька програм - у графі 10 додатка 1;
5) необхідністю передачі окремих бюджетних програм від одного головного розпорядника (відповідального виконавця) іншому - у графі 10 додатка 1.
Лист про заповнення пропозицій щодо структурних змін до видатків (надання кредитів) загального фонду державного бюджету на 2015 - 2017 роки, а також програмна класифікація видатків і надання кредитів разом з показниками бюджету на 2014 рік будуть надіслані Міністерством фінансів на адреси головних розпорядників бюджетних коштів електронною поштою (контактний телефон для консультацій з приводу експлуатації програмних засобів - 277-55-14, Волохова Наталія Федорівна).
Інформацію згідно з додатком 1 до цього листа необхідно подати до Міністерства фінансів та інформацію згідно з додатком 2 до цього листа необхідно подати до Мінекономрозвитку у термін до 30 квітня 2014 року.
Повний пакет інформації надається Департаменту державного бюджету (кім. 348); щодо окремих бюджетних програм - відповідним структурним підрозділам Мінфіну згідно з функціональними обов'язками.
Інформацію на електронних носіях надсилати електронною поштою на адресу budget@minfin.gov.ua або приносити на flash-накопичувачі.
Додатки:
1. Додаток 1 - форма для пропозицій стосовно структурних змін щодо прогнозних обсягів видатків (надання кредитів) загального фонду державного бюджету на 2015 - 2017 роки та переліку бюджетних програм порівняно з 2014 роком;
2. Додаток 2 - форма для подання інформації щодо інвестиційних програм (проектів), які планується включити до бюджетних запитів на 2015 - 2017 роки;
3. Додаток 3 - форма для подання інформації, необхідної для аналізу окремих бюджетних програм під час розрахунку попередніх обсягів видатків загального фонду на 2015 рік (додається у разі необхідності відповідним головним розпорядником бюджетних коштів).
Додатки до вказаного листа знаходяться в електронному вигляді на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України у розділі "Для головних розпорядників коштів державного бюджету".
Додаток 1
до листа Міністерства фінансів України
16.04.2014 № 31-04110-09-5/8740
ПРОПОЗИЦІЇ
структурних змін щодо прогнозних обсягів видатків (надання кредитів) загального фонду державного бюджету на 2015 - 2017 роки та переліку бюджетних програм порівняно з 2014 роком*
_____КВК |
___________________________________________ Найменування головного розпорядника |
1.1. Пропозиції структурних змін щодо прогнозних обсягів видатків (надання кредитів) державного бюджету на 2015 рік:
................Перейти до повного тексту