- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурний підрозділ з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій
На виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року
№ 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положень про структурний підрозділ з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, що додаються.
2. Юридичному департаменту (Матузка Я.В.) та Департаменту організації роботи Міністерства, документообігу та контролю за виконанням документів (Сафонова І.О.) надіслати ці Методичні рекомендації місцевим державним адміністраціям для використання в роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Мярковського А.І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
22.11.2012 № 1212
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положень про структурний підрозділ з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року
№ 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації" та з метою врахування у положеннях про структурні підрозділи з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій (далі - структурний підрозділ з питань фінансів) завдань і повноважень, визначених
Бюджетним кодексом України , іншими актами законодавства, необхідними для реалізації бюджетної політики на відповідній території.
1.4. При розробленні положень про структурні підрозділи з питань фінансів має бути враховано таке:
1.4.1. Структурні підрозділи з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
підпорядковуються голові відповідної місцевої державної адміністрації, а також підзвітні і підконтрольні Міністерству фінансів України;
керуються
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, розпорядженнями голови відповідної місцевої державної адміністрації, а також положенням про структурний підрозділ.
1.4.2. Структурні підрозділи з питань фінансів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій:
керуються
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України і, відповідно, розпорядженнями голів обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, наказами структурного підрозділу з питань фінансів обласної, Київської міської державної адміністрації та керівника структурного підрозділу з питань фінансів Севастопольської міської державної адміністрації, актів відповідного органу місцевого самоврядування, прийнятих у межах його компетенції;
структурні підрозділи з питань фінансів районної державної адміністрації в Автономній Республіці Крим керуються також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішеннями Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, наказами Міністра фінансів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах компетенції.
2. Структурні підрозділи з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
2.1. Основними завданнями структурних підрозділів з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій є:
забезпечення реалізації державної бюджетної політики на відповідній території;
складання розрахунків до проекту місцевого бюджету та прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди і подання на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації;
забезпечення структурним підрозділом з питань фінансів Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій управління місцевим боргом;
підготовка пропозицій щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку на відповідних територіях;
розробка пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
здійснення загальної організації та управління виконанням місцевого бюджету на відповідній території, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
2.2. Завданнями структурних підрозділів з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до покладених повноважень є:
розробка і доведення до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів;
визначення порядку та термінів розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
проведення на будь-якому етапі складання і розгляду проекту місцевого бюджету аналізу бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
прийняття рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проекту місцевого бюджету перед поданням його на розгляд відповідно Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям, виконавчим органам відповідних місцевих рад;
участь у розробці балансу фінансових ресурсів області (міста), підготовка пропозицій щодо доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг, аналіз соціально-економічних показників розвитку області (міста) та врахування їх під час складання проекту обласного (міського) бюджету;
організація роботи, пов'язаної зі складанням проекту обласного (міського) бюджету, за дорученням керівництва відповідної місцевої державної адміністрації визначення порядку і термінів подання структурними підрозділами обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, районними державними адміністраціями, виконавчими органами міських (міст обласного значення) рад матеріалів для підготовки проектів обласного (міського) бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для відповідного розподілу між бюджетами районів, міст обласного значення і бюджетами районів у містах або для виконання спільних проектів; складання проекту обласного (міського) бюджету та прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди; підготовка пропозицій щодо коштів, що передаються для розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проектів, та подання їх на розгляд керівництву обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
перевірка і надання висновку щодо відповідності Формулі розподілу міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та відповідними бюджетами місцевого самоврядування;
перевірка рішень районних та міських (міст обласного значення) рад про затвердження бюджету та внесення змін до нього на відповідність бюджетному законодавству;
складання, затвердження тимчасового розпису місцевого бюджету та розпису місцевого бюджету, внесення в установленому порядку змін до розпису місцевого бюджету, забезпечення протягом бюджетного періоду відповідності розпису місцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням;
затвердження паспортів бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі);
здійснення у встановленому порядку взаємних розрахунків обласного (міського) бюджету з державним бюджетом і районними бюджетами, бюджетами міст обласного значення, бюджетами районів у містах;
перевірка правильності складання і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з обласного (міського) бюджету;
погодження кошторисів, планів асигнувань та штатних розписів структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, апарату районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій;
здійснення за участю органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, прогнозування та аналізу надходження доходів до відповідного місцевого бюджету;
організація виконання обласного (міського) бюджету, забезпечення разом з органами державної податкової служби, територіальними органами Державної казначейської служби України, іншими структурними підрозділами місцевої державної адміністрації забезпечення надходження доходів до обласного (міського) бюджету та вжиття заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів;
здійснення в установленому порядку загальної організації та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
зведення показників бюджетів, що входять до бюджету області (міста), та подання їх у встановлені терміни до Міністерства фінансів України;
забезпечення захисту фінансових інтересів держави;
підготовка офіційного висновку про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів місцевих бюджетів для прийняття рішення про внесення змін до цього місцевого бюджету;
проведення моніторингу змін, що вносяться до обласного (міського) бюджету;
розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках банків та придбання державних цінних паперів, цінних паперів, імітованих відповідною міською радою;
розгляд бюджетної та фінансової звітності (інших звітів) про виконання місцевих бюджетів та інших фінансових звітів, поданих територіальними органами Державної казначейської служби України;
інформування керівництва обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій про стан виконання обласного (міського) бюджету за кожний звітний період та подання річного та квартального звіту про виконання обласного (міського) бюджету;
розгляд звернень та підготовка пропозицій для прийняття рішень про виділення коштів з резервного фонду бюджету;
проведення на базі статистичної, фінансової та бюджетної звітності, прогнозних розрахунків аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки території, тенденцій та динаміки розвитку різних форм власності, підготовка пропозицій щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
організація та здійснення внутрішнього аудиту у порядку, визначеному законодавством;
участь у формуванні та реалізації інвестиційних програм, подання пропозицій щодо удосконалення механізму економічного стимулювання підприємств для розвитку економічного потенціалу відповідної території;
вивчення разом з установами Національного банку України питань грошового обігу в області (місті), а також участь у розробленні балансів грошових доходів і витрат населення;
участь у розробленні пропозицій з удосконалення структури відповідних місцевих державних адміністрацій, підготовка пропозицій щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання місцевих державних адміністрацій та здійснення контролю за витрачанням цих коштів;
здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевих бюджетів;
застосування попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
прийняття рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2 - 5 та 7 частини першої статті
117 Бюджетного кодексу України , у межах встановлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема:
зупинення операцій з бюджетними коштами;
призупинення бюджетних асигнувань;
зменшення бюджетних асигнувань;
повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
безспірне вилучення коштів з місцевих бюджетів;
здійснення структурним підрозділом з питань фінансів Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій управління місцевим боргом та гарантованим Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями боргом, зокрема:
участь у розробці та опрацюванні нормативно-правових актів з питань управління місцевим боргом;
здійснення управління ризиками, пов'язаними з місцевим боргом;
................Перейти до повного тексту