1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
04.10.2011 N 1244
Про затвердження Плану діяльності Міністерства фінансів України на 2012 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2013 - 2014 роки)
Відповідно до частини другої статті 21 Бюджетного кодексу України та з метою визначення цілей та основних завдань Міністерства фінансів України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити План діяльності Міністерства фінансів України на 2012 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2013 - 2014 роки) (далі - План), що додається.
2. Управлінню комунікацій (Прес-служба) (Косарчук В.П.) забезпечити інформування громадськості щодо діяльності Міністерства фінансів України на 2012 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2013 - 2014 роки).
3. Структурним підрозділам Міністерства врахувати План під час розроблення пропозицій до Плану роботи Міністерства фінансів України на відповідні роки.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Ф.Ярошенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
04.10.2011 N 1244
ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ
Міністерства фінансів України на 2012 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2013 - 2014 роки)
РОЗДІЛ 1. МІСІЯ ОРГАНУ ПЛАНУВАННЯ
Забезпечення успішного "перезавантаження" системи державних фінансів, створення умов та підтримки стабільного розвитку економіки шляхом управління державними фінансами за принципами ефективності, прозорості та в інтересах суспільства на основі управління інноваційними проектами і програмами розвитку.
Стратегічні цінності Міністерства фінансів України:
Створення умов сталого економічного зростання для забезпечення входження України протягом наступних 10 років до числа 20-ти найбільш економічно розвинених держав світу (G-20) шляхом реформування системи державних фінансів та підтримки реформ в інших сферах, ініційованих Урядом. Покращання структури видатків, встановлення оптимального співвідношення між суспільною користю бюджетних видатків та податковим тягарем.
Запровадження ефективної та стабільної податкової системи, необхідної для забезпечення соціально-економічного розвитку держави, здатної реагувати на виклики соціальних та економічних структурних змін (зменшення рівня народжуваності, старіння населення, глобалізація тощо) та бюджетних потреб.
Підтримка переходу до інноваційної моделі розвитку економіки через визначення пріоритетних сфер діяльності та проектів для інвестування, із зосередженням основної уваги на сферах і проектах, які не можуть бути впроваджені зусиллями лише приватного сектору та які спрямовані на досягнення стратегічних цілей держави.
Встановлення та забезпечення функціонування такої системи державних фінансів, яка б мала можливість швидко та якісно реагувати на нові виклики у турбулентному середовищі з метою гарантування стійкості фінансової системи держави.
Забезпечення ефективного менеджменту у проведенні фіскальних та економічних структурних реформ у тісній координації з іншими інституціями.
Внутрішні цінності Міністерства фінансів України:
Персонал націлений на створення та підтримку ефективної фінансової, бюджетної, податкової та митної систем і системи державного фінансового контролю.
Ефективне управління діяльністю Міністерства фінансів України, установ, що належать до сфери його управління, та місцевих фінансових органів.
Персонал демонструє у своїй щоденній роботі ініціативність та професіоналізм і орієнтований на досягнення місії.
Ініціативність.
Персонал виявляє ініціативність у своїй роботі. Це сприяє новаторству, відкритій дискусії та передовій і гнучкій діяльності Міністерства.
Професіоналізм.
Персонал використовує робочі процедури, які створюють клімат довіри в усіх сферах діяльності Міністерства. Головним чином, це базується на співпраці та обміні інформацією між працівниками Міністерства, застосуванні кращого світового досвіду та інноваційних механізмів розвитку. Персонал здобуває нові знання, завдяки чому розвиток його професіоналізму є систематичним.
Ефективність.
Персонал приділяє значну увагу ефективності і результатам своєї роботи з метою досягнення максимальних показників діяльності. Встановлюються чіткі цілі і графік їх досягнення, проводиться оцінка результативності та атестація працівників.
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ПОТОЧНОЇ СИТУАЦІЇ ТА ОЦІНКА ФАКТОРІВ ВПЛИВУ
У 2010 році в рамках виконання Програми економічних реформ Президента України на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" були здійснені заходи щодо стабілізації системи державних фінансів, а також прийняті Податковий та Бюджетний кодекси України, що дало змогу розробити бюджет 2011 року на принципово новій законодавчій базі.
Положення Податкового кодексу України спрямовані на прискорений розвиток економіки на інвестиційно-інноваційній основі, зокрема, шляхом зниження податкового навантаження, стимулювання впровадження новітніх, енергозберігаючих технологій та підтримки окремих галузей економіки. Крім того, було удосконалено порядок відшкодування податку на додану вартість, запроваджено "автоматичне" відшкодування ПДВ.
Прийняття Бюджетного кодексу України створило законодавче підґрунтя для запровадження середньострокового бюджетного прогнозування, застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі, удосконалення процедур формування, розгляду та прийняття державного та місцевих бюджетів та посилення фінансової основи місцевих бюджетів, удосконалення управління боргом, модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі, запровадження європейської моделі державного внутрішнього фінансового контролю.
Стабілізація економічної ситуації, проведення податкової реформи, а також зусилля Уряду щодо покращання адміністрування податків, ліквідації схем ухилення від сплати податків, скорочення податкових пільг забезпечили стабільне наповнення дохідної частини бюджету у 2011 році.
Незважаючи на скасування Податковим кодексом 20 видів податків, доходи Державного бюджету України (без врахування у 2010 році погашення заборгованості минулих років з відшкодування ПДВ за рахунок випуску ОВДП по спеціальному фонду державного бюджету в обсязі 16,4 млрд.грн.) за 8 місяців 2011 року зросли на 26,3 відсотка. При цьому відшкодовано ПДВ грошовими коштами у 2,4 раза більше ніж у минулому році, а в автоматичному режимі була здійснена майже третина загального обсягу відшкодування поточного року.
Бюджетна політика 2011 року є виваженою та здійснюється в умовах адміністративної реформи, скорочуються видатки на утримання органів державної влади, зменшується потреба у покритті дефіциту Пенсійного фонду для виплати пенсій за рахунок коштів державного бюджету. При цьому Уряд вишукав ресурс для підвищення соціальної підтримки населення - соціальні стандарти та забезпечення соціального захисту громадян підвищуються у встановлені Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" терміни. В цілому касові видатки соціального спрямування (без врахування видатків на покриття дефіциту коштів Пенсійного фонду України для виплати пенсій) за загальним фондом державного бюджету за січень-серпень 2011 року зросли на 11,9 відсотка порівняно з відповідним періодом минулого року.
Поряд із фінансуванням соціальної сфери бюджетна політика в 2011 році також спрямована на підтримку і розвиток економіки. Капітальні видатки державного бюджету у січні - серпні поточного року зросли порівняно з відповідним періодом минулого року в 1,6 раза, в структурі видаткової частини їх питома вага підвищилася на 2,4 відсоткового пункту.
Дефіцит державного бюджету у 2011 році при прийнятті Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" 23 грудня 2010 року був встановлений на рівні 3,1% ВВП. Високі показники виконання дохідної частини бюджету у I півріччі поточного року дали можливість при прийнятті змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" 14 червня 2011 року зменшити граничний показник дефіциту Державного бюджету України на 2011 рік до 2,7% ВВП.
З метою зменшення боргової залежності держави в 2011 році проводиться виважена політика управління державним боргом, спрямована на стримання зростання державного боргу. Якщо протягом 2008 - 2009 років обсяг державного боргу зріс втричі, то в 2010 році було забезпечено уповільнення темпів зростання державного і гарантованого боргу, запозичення здійснювалися виважено, внаслідок чого ставки запозичень були суттєво знижені, а терміни запозичень - збільшені. Протягом 2011 року приріст державного боргу планується майже вдвічі меншим за приріст за 2010 рік.
Водночас основними факторами, що матимуть вплив на виконання бюджету до кінця 2011 року і у середньостроковій перспективі, та досягнення встановлених цілей щодо зменшення дефіциту бюджету, будуть:
- ризик погіршення макроекономічної ситуації внаслідок впливу зовнішніх факторів (нестабільність на світових товарних та фінансових ринках, уповільнення темпів розвитку світової економіки);
- необхідність вжиття заходів для досягнення бездефіцитності Пенсійного фонду України у середньостроковій перспективі;
- необхідність формування фінансових планів суб'єктів природних монополій без надання державної підтримки із бюджету.
Закріплення позитивних тенденцій в податково-бюджетній сфері та подальше скорочення дефіциту бюджету передбачає послідовне проведення комплексних та взаємоузгоджених реформ за всіма напрямами відповідно до положень Програми економічних реформ Президента України на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", які спрямовуватимуться на побудову конкурентного ринкового середовища на інноваційній основі, забезпечення енергетичної безпеки країни, створення сприятливого інвестиційного клімату, збереження і активізацію роботи стратегічно важливих підприємств державного сектору та галузей, результатом чого буде зростання економічного потенціалу держави та якісне підвищення добробуту її громадян.
РОЗДІЛ 3. ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ ТА ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТІВ ЇХ ВИКОНАННЯ
Цілі, завдання Міністерства фінансів України та показники результатів їх виконання на 2012 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2013 - 2014 роки) були розроблені відповідно до завдань, визначених Програмою економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим Указом Президента України від 08.04.2011 N 446, в рамках реалізації Стратегічних напрямів роботи Міністерства фінансів України на 2012 - 2014 роки з урахуванням Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік, схвалених Постановою Верховної Ради України від 13.05.2011 N 3358, та доведених Міністерством фінансів України граничних показників видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на 2012 рік та індикативних прогнозних показників обсягів видатків і надання кредитів з державного бюджету на 2013 - 2014 роки.

................
Перейти до повного тексту