1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
17.04.2008 N 31-20050-06-18/14286
Щодо порядку застосування пунктів 7 та 8 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI
Міністерство фінансів України розглянуло лист Державної податкової адміністрації України від 03.04.2008 р. N 3949/5-15-0716 з проханням надати роз'яснення щодо застосування пунктів 7 та 8 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" і повідомляє.
З метою збільшення надходжень плати за землю до місцевих бюджетів і, відповідно, зміцнення фінансової основи органів місцевого самоврядування Законом України від 28.12.2007 р. N 107-VI були внесені зміни до законів України "Про плату за землю" та "Про оренду землі", згідно з якими:
збільшено у 5 разів ставки земельного податку для земель, грошову оцінку яких не встановлено (попередні ставки залишалися на рівні 1995 року);
запроваджено граничний розмір грошової оцінки землі для обрахунку суми земельного податку на земельні ділянки, придбані на підставі цивільно-правових угод, унаслідок чого розмір зазначеної грошової оцінки не може бути меншим від указаної в угоді ціни земельної ділянки;
мінімальний розмір орендної плати за землі державної або комунальної власності (крім сільгосппризначення) прирівняно до трикратного розміру земельного податку, максимальний - до 12% нормативної грошової оцінки цих земель.
Позиція Міністерства фінансів щодо застосування зазначених норм в процесі адміністрування полягає в наступному.
У разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди земельний податок розраховується від нормативної грошової оцінки цієї ділянки, але якщо вказана в угоді ціна перевищує нормативну грошову оцінку, то в розрахунку суми податку застосовується ціна продажу земельної ділянки.
Такий порядок визначення суми земельного податку поширюється на всі суб'єкти оподаткування, незалежно від часу придбання земельних ділянок за цивільно-правовими угодами, оскільки вимогою одного із основних принципів побудови системи оподаткування є недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації забезпечення однакового підходу до суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб, включаючи нерезидентів) при визначенні обов'язків щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Щодо застосування нових мінімального та максимального розмірів орендної плати за землі державної або комунальної власності (крім земель сільгосппризначення), то відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю").

................
Перейти до повного тексту