1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
Л И С Т
21.05.2004 N 1668/30310-7-2
Запорізька обласна молодіжна
громадська організація
"Новий напрямок"
69096. м. Запоріжжя,
вул. Бородинська 20, к. 234
Державний департамент фінансового моніторингу розглянув лист Запорізької обласної молодіжної громадської організації "Новий напрямок" від 10.04.2004р. N к-04-9 та повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 2 статті 150 Конституції України та пункту 4 статті 13 Закону України "Про Конституційний Суд України" офіційне тлумачення закон?в України належить до повноважень Конституційного Суду України.
Водночас, виконуючи передбачене у абзаці восьмому частини другої статті 13 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" (далі - Закон) завдання здійснення координації та методичного забезпечення діяльності суб'єктів первинного фінансового моніторингу з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів і фінансуванню тероризму, вважаємо за необхідне висловити наступні рекомендації щодо застосування окремих норм законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом.
1. Згідно зі статтею 8 Закону, надання інформації суб'єктами первинного фінансового моніторингу Уповноваженому органу (Держфінмоніторингу) в установленому порядку не є порушенням банківської або комерційної таємниці.
Суб'єкти первинного фінансового моніторингу, їх посадові особи та інші працівники не несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність за надання Уповноваженому органу інформації про фінансову операцію, якщо вони діяли в межах цього Закону, навіть якщо такими діями заподіяно шкоду юридичним або фізичним особам, та за інші дії, пов'язані з виконанням цього Закону.
інформація, що передається згідно з вимогами цього Закону, є такою, що має обмежений доступ. Обмін зазначеною інформацією, її розкриття та захист Уповноваженим органом, суб'єктами первинного фінансового моніторингу, органами виконавчої влади та Національного банку України, які відповідно до законодавства забезпечують регулювання та нагляд за діяльністю суб'єктів первинного фінансового моніторингу, здійснюється відповідно до законодавства.
Водночас, розголошення інформації, яка надається спеціально уповноваженому органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу, або факту надання такої інформації, згідно зі статтею 166-9 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також, незаконне розголошення у будь-якому вигляді інформації, яка надається спеціально уповноваженому органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу, особою, якій ця інформація стала відома у зв'язку з професійною або службовою діяльністю, згідно зі статтею 209-1 Кримінального кодексу України, карається штрафом від двох до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

................
Перейти до повного тексту