1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.05.2004 N 364
Про затвердження Концепції діяльності Інформаційно-аналітичного центру Міністерства фінансів України
З метою створення передумов для організації Інформаційно-аналітичного центру Міністерства фінансів України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Концепцію діяльності інформаційно-аналітичного центру Міністерства фінансів України (додається).
2. Начальнику Управління інформаційно-аналітичних ресурсів Перфіловій Н.М. в шестимісячний термін забезпечити розробку проекту організаційної структури Інформаційно-аналітичного центру, процесів функціонування інформаційно-аналітичного Центру та Положення про Інформаційно-аналітичний центр Міністерства фінансів України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ярошенка Ф.О.
Перший віце-прем'єр-міністр
України, Міністр фінансів України

М.Я.Азаров
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
29.05.2004 N 364
КОНЦЕПЦІЯ
діяльності Інформаційно-аналітичного центру Міністерства фінансів України
Вступ
Концепція діяльності Інформаційно-аналітичного центру Міністерства фінансів України (далі - Концепція) визначає загальні засади підходу Міністерства фінансів України (далі - Міністерство) до інформаційного забезпечення прогнозування і моделювання бюджету та його моніторингу.
1. Основні положення
1.1. Мета Концепції
Метою Концепції є визначення основних положень діяльності Інформаційно-аналітичного центру (далі - Центр) як засобу впровадження у Міністерстві послідовної, логічної системи прогнозування і моделювання бюджету та його моніторингу, спрямованої на досягнення економічних і соціальних цілей держави, сприяння створенню дієвої системи управління бюджетом.
1.2. Завдання Концепції
Завданнями Концепції є:
- визначення напрямів діяльності та завдань Центру;
- формулювання основних принципів та вимог регламенту взаємодії між Центром, підрозділами Міністерства та іншими міністерствами й центральними органами виконавчої влади;
- формулювання цілей і завдань інформаційно-аналітичної системи.
2. Інформаційно-аналітичний центр
2.1. Мета створення Центру
Центр створюється з метою забезпечення керівництва та структурних підрозділів Міністерства аналітичними, інформаційними, звітними та іншими матеріалами, необхідними для прийняття рішень та використання сучасних креативних технологій ситуаційного аналізу, підготовки та прийняття рішень щодо розв'язання проблем формування та супроводу бюджету України, управління фінансами та боргом.
Місія Центру полягає в організаційній, аналітичній та інформаційній підтримці підготовки й прийняття рішень Міністерством, а також управлінні програмами та проектами розвитку Міністерства.
2.2. Напрями діяльності Центру
Центр забезпечує:
- інформаційну та аналітичну підтримку прийняття рішень Міністерством;
- обмін електронною інформацією з іншими міністерствами та центральними органами виконавчої влади;
- створення та підтримку інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
- управління програмами розвитку Міністерства;
- інформаційну та аналітичну підтримку моніторингу проектів та програм.
2.3. Завдання Центру
У межах визначених напрямів діяльності Центр виконує такі завдання.
2.3.1. Створення та підтримка інформаційно-аналітичної системи Міністерства
визначення стратегії розвитку інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
визначення методології розробки інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
створення інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
впровадження інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
підтримка інформаційно-аналітичної системи Міністерства;
проведення навчання користувачів.
2.3.2. Забезпечення обміну інформацією з іншими міністерствами та центральними органами виконавчої влади
визначення стандартів обміну електронною інформацією;
розробка необхідних документів, які регламентують обмін інформацією (постанови, угоди тощо);
забезпечення обміну електронною інформацією.
2.3.3. Інформаційна та аналітична підтримка прийняття рішень Міністерством
аналіз впливу законопроектів на дохідну та видаткову частини бюджету;
інформаційна підтримка процесу прогнозування макропоказників економічного і соціального розвитку України;
проведення експертно-аналітичної оцінки пріоритетних напрямів розвитку;
прогнозування та аналіз ефективності можливих наслідків реалізації альтернативних варіантів рішень управління державними фінансами;
організаційна та інформаційна підтримка фінансової експертизи пропозицій державних/галузевих проектів та програм розвитку;
підготовка загальних аналітичних висновків;
аналітична підтримка процесу розв'язання проблем;
організація взаємодії робочих груп та організація нарад щодо вирішення стратегічних проблем.
2.3.4. Управління програмами розвитку Міністерства
розробка концепцій проектів (програм) розвитку Міністерства;
проведення передпроектних обстежень;
підготовка необхідної проектної документації;
планування проектів та програм розвитку Міністерства;
управління проектами та програмами розвитку Міністерства.
2.3.5. Інформаційна та аналітична підтримка моніторингу проектів та програм
інформаційна підтримка моніторингу фінансового стану проектів (програм) міжнародних фінансових організацій (МФО);
інформаційна підтримка оцінки ефективності проектів (програм) протягом їх життєвого циклу;
узагальнення результатів моніторингу фінансового стану проектів з метою хеджування ризиків проектів (програм) у т.ч. тих, що фінансуються за рахунок МФО;
аналітична підтримка системи обслуговування державного боргу України.
2.4. Організаційні аспекти
Центр є самостійним підрозділом у складі Міністерства та підпорядковується першому заступнику Міністра фінансів України.
2.5. Організація взаємодії Центру з підрозділами Міністерства та іншими міністерствами й центральними органами виконавчої влади
Центр проводить свою діяльність у постійній взаємодії з підрозділами Міністерства та інших міністерств і центральних органів виконавчої влади.
Основою взаємодії є інформаційно-аналітична система Міністерства.
Застосовуються різні форми взаємодії залежно від питання, щодо якого здійснюється взаємодія. Форми та процеси взаємодії мають бути чітко регламентованими та затвердженими відповідними нормативно-правовими актами.
Взаємодія будується на таких принципах:
- відкритість та доступність аналітичної інформації;
- багаторівневий захист інформації від несанкціонованого отримання та використання;
- ефективне використання комунікацій та сучасних технологій розв'язання проблем;
- розмежування прав і обов'язків сторін та інформаційне забезпечення з урахуванням розмежування;
- спрямування дій на досягнення результату.
3. Інформаційно-аналітична система
3.1. Завдання інформаційно-аналітичної системи
Для забезпечення роботи Міністерства необхідно створити комплексну інформаційно-аналітичну систему, яка забезпечить всебічну технологічну підтримку рішення аналітичних задач у сфері складання, аналізу та контролю за виконанням бюджету та його змінами. Основна мета інформаційно-аналітичної системи полягає в тому, щоб забезпечити інтегроване збереження історичної несуперечливої і повної інформації, украй необхідної для аналізу і підтримки прийняття рішень на різних рівнях управління, а також забезпечити можливість повноцінного використання цієї інформації керівництвом і працівниками Міністерства.
Інформаційно-аналітична система повинна забезпечити інформаційну та технологічну підтримку діяльності Міністерства, а саме:
прогнозну:
- прогноз макропоказників економічного і соціального розвитку України;
- прогноз дохідної та видаткової частин державного, зведеного та місцевих бюджетів;
- прогноз обсягу державного боргу;
контрольну:
- контроль за своєчасним виконанням дохідних та видаткових статей державного та місцевих бюджетів (за обсягом, структурою);
- контроль за станом державного внутрішнього та зовнішнього боргу;
експертно-аналітичну:
- аналіз формування та виконання доходів бюджету;
- аналіз ризиків, пов'язаних з виконанням завдань щодо європейської інтеграції України, та підготовка протиризикових заходів;
- аналіз ефективності та доцільності витрачання державних фінансових ресурсів;
- аналіз взаємозв'язків бюджетів різних рівнів;
- аналіз ефективності діяльності Міністерства, головних розпорядників коштів із виконання державного бюджету;
- аналіз впливу державної податкової політики на економіку країни, оцінка ефективності системи оподаткування, моделювання податків та зборів;

................
Перейти до повного тексту