- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Положення про Департамент підвідомчих підприємств та його структурні підрозділи
На виконання пункту 3 наказу Міністерства фінансів України від 03.03.03
N 178 "Про питання структури Міністерства фінансів України та розподіл функцій і процедур у центральному апараті Міністерства"
НАКАЗУЮ:
Затвердити такі, що додаються:
Положення про Департамент підвідомчих підприємств.
Положення про Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Положення про відділ контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Положення про відділ контролю за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Положення про контрольно-ліцензійний відділ.
Положення про відділ бюджетних програм дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Положення про Управління по контролю за виробництвом цінних паперів (Держзнак).
Положення про відділ обліку та організації виробництва цінних паперів і документів суворого обліку.
Положення про відділ методології систем захисту цінних паперів, документів суворого обліку і ліцензування.
Положення про відділ контролю якості цінних паперів і документів суворого обліку.
Положення про технічний відділ.
Перший заступник Міністра фінансів | Ф.О.Ярошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
20.11.2003 N 633
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент підвідомчих підприємств Міністерства фінансів України
1. Загальні положення
1.1. Департамент підвідомчих підприємств (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом Міністерства фінансів України (далі - Міністерство), діяльність якого спрямовується і координується заступником Міністра фінансів згідно з розподілом функціональних повноважень.
1.2. Департамент бере участь у реалізації державної політики в сфері видобутку, виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, забезпечує контроль і організацію виробничих потужностей та наукових баз по створенню необхідного потенціалу для виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності.
1.3. Департамент у межах своїх повноважень забезпечує здійснення Міністерством управління Поліграфічним комбінатом "Україна", Київською офсетною фабрикою, Державним гемологічним центром, Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, Музеєм декоративного та коштовного каміння.
1.4. Департамент у своїй роботі керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, наказами Міністерства, а також цим Положенням.
1.5. До складу Департаменту входять наступні Управління:
Управління контролю за обігом дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння;
Управління по контролю за виробництвом цінних паперів (Держзнак).
2. Основними завданнями Департаменту є:
2.1. здійснення в межах повноважень державного контролю за обігом та обліком дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння і виготовленням бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
2.2. вирішення питань щодо забезпечення потреби міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій в бланках цінних паперів і документах суворої звітності, розміщення замовлень споживачів цієї продукції на відповідних поліграфічних підприємствах, організація контролю за своєчасністю і якістю виконаних робіт, їх відповідність вимогам споживачів та нормативно-технічної документації;
2.3. формування та реалізація єдиної технічної політики в галузі і розробки технологій, устаткування та матеріалів для виробництва бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
2.4. реалізація державної політики у сфері видобутку, виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
2.5. формування та поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
2.6. здійснення міжгалузевої координації діяльності суб'єктів видобутку, виробництва, переробки та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
3. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. розробляє проекти законів України, указів і розпоряджень Президента України, постанов Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів з питань державного регулювання виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
3.2. здійснює контроль в межах повноважень та координує діяльність Державної пробірної служби, Державного сховища дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, Державного гемологічного центру України, Музею коштовного і декоративного каміння, державних спеціалізованих поліграфічних підприємств: поліграфічного комбінату "Україна" та Київської офсетної фабрики;
3.3. координує діяльність суб'єктів виробництва, переробки та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.4. у межах повноважень аналізує ефективність роботи підприємств та установ, що належать до сфери управління Міністерства, та надає керівництву Міністерства аналітичну інформацію і пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
3.5. контролює виконання фінансових планів державних підприємств, що входять до сфери управління Міністерства та виконання умов контрактів з керівниками цих підприємств;
3.6. готує керівництву Міністерства аналітичну інформацію і пропозиції щодо прийняття рішень і вживання заходів з виявлених порушень, розроблення законодавчих і нормативно-правових актів, спрямованих на удосконалення законодавства і недопущення порушень в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
3.7. розробляє пропозиції щодо моделі ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в Україні та участі в ньому Державного сховища дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.8. надає методичну допомогу підвідомчим організаціям, місцевим фінансовим органам, регіональним митницям, податковим органам, Міністерству внутрішніх справ України, Генеральній прокуратурі України, суб'єктам підприємницької діяльності з питань чинного законодавства щодо поповнення і використання цінностей Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.9. здійснює контроль за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності норм встановлених законодавством України з питань видобутку, виробництва, одержання, використання, оренди, обліку та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, а також виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності;
3.10. здійснює провадження справ з ліцензування видів господарської діяльності з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення, напівдорогоцінним камінням, виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності, що визначені законодавством;
3.11. провадить оцінку вартості дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного та декоративного каміння під час приватизації (корпоратизації) та оренди державного майна, яке містить дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння;
3.12. розробляє проект державного замовлення за напрямом поставки дорогоцінних металів до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та здійснює контроль за його виконанням;
3.13. складає проект бюджету в частині, що стосується обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та науково-технічних робіт щодо виробництва бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
3.14. бере участь у підготовці відповідних документів та виконанні заходів з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, цінних паперів і документів суворої звітності; координує діяльність підвідомчих організацій із зазначеного питання;
3.15. розробляє необхідні заходи по збереженню державної таємниці щодо обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
3.16. у межах компетенції погоджує проведення зовнішньоекономічних операцій на ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння відповідно до законодавства;
3.17. готує пропозиції щодо фінансового забезпечення капітального будівництва, реконструкції та технічного оснащення спеціалізованих поліграфічних підприємств Міністерства.
4. Департамент має право:
4.1. у межах, визначених законодавством, одержувати від органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства, інших суб'єктів підприємницької діяльності аналітичні матеріали та інформацію, необхідні для здійснення у межах своїх повноважень контролю за їх фінансово-господарською діяльністю, а також для здійснення покладених на Міністерство функцій в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності;
4.2. представляти у встановленому порядку Міністерство в міжнародних та інших організаціях з питань обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та розробки і виробництва захищених документів, цінних паперів і знаків поштової оплати;
4.3. готувати пропозиції щодо необхідності звернення у встановленому порядку в міністерства та інші центральні органи виконавчої влади з питань обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, а також розробки та виготовлення захищених документів;
4.4. вносити пропозиції щодо створення, реорганізації, ліквідації підприємств і організацій по виготовленню бланків цінних паперів і документів суворої звітності.
5. Директор Департаменту
5.1. Департамент підвідомчих підприємств очолює директор Департаменту, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку.
5.2. Директор Департаменту призначається з осіб, які мають вищу освіту, необхідний досвід управлінської роботи та відповідають іншим вимогам, передбаченим законодавством.
5.3. Директор Департаменту:
5.3.1. здійснює керівництво Департаментом і організовує його роботу;
5.3.2. несе відповідальність перед керівництвом Міністерства за виконання покладених на Департамент завдань;
5.3.3. погоджує положення про Департамент та Управління;
5.3.4. подає керівництву Міністерства пропозиції щодо заохочення та притягнення до відповідальності працівників Департаменту;
5.3.5. подає керівництву Міністерства пропозиції про призначення звільнення та переміщення працівників Департаменту;
5.3.6. подає керівництву Міністерства пропозиції про вдосконалення роботи Департаменту;
5.3.7. бере участь у засіданнях Колегії Міністерства, а також у нарадах, які проводяться в Міністерстві, у разі розгляду питань, що належать до компетенції Департаменту;
5.3.8. підписує від імені Департаменту службові листи, доповідні записки, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, які підготовлені для внутрішнього використання в центральному апараті Міністерства;
5.3.9. вживає заходів для підвищення кваліфікації працівників Департаменту, співпрацює з цих питань із структурними підрозділами Міністерства, органами державної влади України, а також з іншими органами.
Директор Департаменту підвідомчих підприємств | А.Б.Остренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
20.11.2003 N 633
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту підвідомчих підприємств
1. Загальні положення
1.1. Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - Управління) є структурним підрозділом Департаменту підвідомчих підприємств (далі - Департамент) Міністерства фінансів України (далі - Міністерство).
1.2. Управління в межах компетенції здійснює реалізацію державної політики в сфері видобутку, виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення і напівдорогоцінного каміння та здійснює контроль за операціями з ними.
1.3. Управління в межах своїх повноважень забезпечує здійснення Міністерством керування Державним гемологічним центром, Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, Музеєм коштовного та декоративного каміння, що належать до сфери управління Міністерства.
1.4. Управління у своїй роботі керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, а також: цим Положенням.
1.5. До складу Управління входять наступні відділи:
- відділ контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
- відділ контролю за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
- контрольно-ліцензійний відділ;
- відділ бюджетних програм дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
2. Основними завданнями Управління є:
2.1. здійснення реалізації державної політики у сфері видобутку, виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
2.2. здійснення у межах своїх повноважень державного контролю за обігом та обліком дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння;
2.3. формування та поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
2.4. здійснення міжгалузевої координації діяльності суб'єктів видобутку, виробництва, переробки та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
2.5. координація діяльності Державної пробірної служби України, Державного сховища дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, Державного гемологічного центру України, Музею коштовного і декоративного каміння.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. розробляє проекти законів України, указів і розпоряджень Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів з питань державного регулювання виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.2. розробляє пропозиції щодо формування та впровадження державної політики з питань валютного регулювання і зовнішньоекономічної діяльності в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, приватизації (корпоратизації), оренди дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.3. розробляє пропозиції щодо моделі ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в Україні, забезпечує участь на ринках дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Державного сховища дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.4. у межах своїх повноважень здійснює контроль за:
зарахуванням до доходної частини Державного бюджету України коштів, отриманих за здані на переробку брухт і відходи дорогоцінних металів;
дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності норм, встановлених законодавством в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
формуванням, використанням, обліком і збереженням Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
реалізацією положень міждержавних угод у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
дотриманням інтересів держави в управлінні державними корпоративними правами відповідно до законодавства;
3.5. здійснює провадження справ з ліцензування видів господарської діяльності з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення, напівдорогоцінним камінням, що визначені законодавством;
3.6. вносить пропозиції щодо прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій або анулювання ліцензій на підставах, визначених законодавством;
3.7. провадить оцінку вартості дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного та декоративного каміння під час приватизації (корпоратизації) та оренди державного майна, яке містить дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння;
3.8. розробляє проект державного замовлення за напрямом поставка дорогоцінних металів до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та здійснює контроль за його виконанням;
3.9. бере участь у підготовці відповідних документів та виконанні заходів з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.10. аналізує обсяги обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння за формами державної статистичної звітності N 1-дм, N 2-дм, додаток до форми N 2-дм, N 3-дм, N 4-ф, затверджених наказами Державного комітету статистики України, формує банк даних щодо обсягів заготівлі вторинної сировини дорогоцінних металів, обсягів дорогоцінних металів, одержаних після переробки вторинної сировини, та дорогоцінних металів, використаних на виробництво продукції;
3.11. координує діяльність:
суб'єктів виробництва, переробки та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння при провадженні операцій на внутрішньому риніту та зовнішньоекономічних операцій;
відповідних органів, які уповноважені законодавством України здійснювати операції в сфері валютного регулювання питань реалізації конфіскованих або реквізованих, безхазяйних цінностей та тих, що за правом спадкоємства перейшли у власність держави, а також скарбів;
музеїв, фондів та інших установ з питань реалізації цінностей, які зараховані до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
Музею коштовного і декоративного каміння щодо формування і використання музейних цінностей, проведення експозицій і виставок мінералів, установлення страхової вартості експозицій;
3.12. бере участь у підготовці проекту державного бюджету в частині доходів та видатків за бюджетними програмами, закріпленими за Управлінням, і здійснює контроль за їх виконанням;
3.13. бере участь у формуванні планів перевірок суб'єктів господарювання, проводить аналіз інформації щодо проведення Державною пробірною службою України і Державним гемологічним центром України перевірок та обстежень, експертної гемологічної оцінки музейних експонатів з вмістом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, експонатів Музею коштовного і декоративного каміння, а також експонатів, призначених для поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.14. надає методичну допомогу підвідомчим організаціям, місцевим фінансовим органам, регіональним митницям, податковим органам, Міністерству внутрішніх справ України, Генеральній прокуратурі України, суб'єктам підприємницької діяльності з питань чинного законодавства щодо поповнення і використання цінностей Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, координує їх взаємодії з Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.15. готує керівництву Міністерства аналітичну інформацію і пропозиції щодо прийняття рішень і вживання заходів з виявлених порушень, розробляє законодавчі і нормативно-правові акти, спрямовані на удосконалення законодавства і недопущення порушень у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
4. Управління має право:
4.1. одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, установ і організацій, які належать до сфери управління Міністерства, юридичних і фізичних осіб документи та інформацію, необхідну для здійснення покладених на Міністерство функцій в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
4.2. проводити або брати участь у проведенні перевірок діяльності суб'єктів господарювання в установленому порядку.
5. Начальник Управління
5.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку.
5.2. Начальник Управління має заступників відповідно до штатного розпису Міністерства.
5.3. Начальник Управління та його заступники призначаються з осіб, які мають вишу освіту, необхідний досвід управлінської роботи та відповідають іншим вимогам, передбаченим законодавством.
5.4. Начальник Управління:
5.4.1. здійснює керівництво Управлінням і організовує його роботу;
5.4.2. несе відповідальність перед керівництвом Міністерства за виконання покладених на Управління завдань;
5.4.3. розподіляє обов'язки між заступниками начальника Управління, погоджує положення про Управління, відділи, посадові інструкції працівників Управління;
5.4.4. подає керівництву Департаменту пропозиції щодо заохочення та притягнення до відповідальності працівників Управління;
5.4.5. подає керівництву Департаменту пропозиції про призначення, звільнення та переміщення працівників Управління;
5.4.6. подає керівництву Департаменту пропозиції про вдосконалення роботи Управління;
5.4.7. бере участь у засіданнях Колегії Міністерства (відповідно до компетенції), а також; у нарадах, які проводяться в Міністерстві у разі розгляду питань, що належать до компетенції Управління;
5.4.8. підписує від імені Управління службові листи, доповідні записки, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, які підготовлені для внутрішнього використання в центральному апараті Міністерства;
5.4.9. вживає заходів для підвищення кваліфікації працівників Управління, співпрацює з цих питань із структурними підрозділами Міністерства, органами державної влади України, а також з іншими органами.
Начальник Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння | В.В.Видолоб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
20.11.2003 N 633
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту підвідомчих підприємств
1. Загальні положення
1.1. Відділ контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - відділ) є структурним підрозділом Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - Управління) Департаменту підвідомчих підприємств (далі - Департамент) Міністерства фінансів України (далі - Міністерство).
1.2. Відділ бере участь в реалізації державної політики в сфері виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння та здійснює контроль за операціями з ними.
1.3. Відділ у своїй роботі керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, наказами Міністерства, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. участь в здійсненні реалізації державної політики в сфері виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння у вигляді сировини, сплавів, напівфабрикатів, промислових продуктів, хімічних сполук, виробів тощо та контролю за їх обігом та обліком;
2.3. формування та поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України афінованими дорогоцінними металами, та контроль за надходженням конфіскованих, безхазяйних цінностей, що за правом спадкоємства перейшли у власність держави, цінностей одержаних за правом спадкоємства чи дарування, скарбів, а також цінностей Історичного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. розробляє проекти законів України, указів і розпоряджень Президента України, постанов Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів з питань державного регулювання виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.2. розробляє пропозиції щодо формування та впровадження державної політики з питань валютного регулювання і зовнішньоекономічної діяльності в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, приватизації (корпоратизації) дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.3. розробляє пропозиції щодо моделі ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в Україні, забезпечує участь на ринках дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Державного сховища дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.4. в межах своїх повноважень здійснює контроль за:
дотриманням юридичними і фізичними особами норм, встановлених законодавством в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
формуванням, використанням, обліком і збереженням Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
реалізацією положень міждержавних угод у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.5. здійснює оцінку вартості дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного та декоративного каміння, що є на балансі підприємств, під час приватизації (корпоратизації) державного майна;
3.6. бере участь у підготовці відповідних документів та виконанні заходів з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.7. бере участь у підготовці форвардних контрактів між Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України і суб'єктами підприємницької діяльності на поставку до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України афінованих дорогоцінних металів у стандартному вигляді, а також видобутого з надр або рекуперованого дорогоцінного каміння у розсортованому вигляді;
3.8. аналізує обсяги обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння за формами державної статистичної звітності N 1-дм, N 2-дм, N 3-дм, N 4-ф, затверджених наказами Державного комітету статистики України, та формує банк даних щодо обсягів дорогоцінних металів, одержаних після переробки і афінажу вторинної сировини, та використаних на виробництво промислової продукції;
3.9. у межах своєї компетенції координує діяльність:
суб'єктів виробництва, переробки та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння при провадженні операцій на внутрішньому ринку та зовнішньоекономічних операцій;
відповідних органів, які уповноважені законодавством України здійснювати операції в сфері валютного регулювання з питань реалізації конфіскованих, безхазяйних цінностей, що за правом спадкоємства перейшли у власність держави, цінностей, одержаних за правом спадкоємства чи дарування, скарбів, цінностей Історичного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
суб'єктів підприємницької діяльності з питань укладення договорів купівлі-продажу цінностей з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
музеїв, фондів та інших установ з питань реалізації цінностей, які зараховані до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.10. бере участь у формуванні планів перевірок суб'єктів господарювання, проводить аналіз інформації щодо проведення Державною пробірною службою України і Державним гемологічним центром України перевірок та обстежень, експертної гемологічної оцінки музейних експонатів з вмістом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, експонатів Музею коштовного і декоративного каміння, а також експонатів, призначених для поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.11. вносити пропозиції щодо прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій або анулювання ліцензій на підставах, визначених законодавством;
3.12. бере участь у наданні методичної допомоги місцевим фінансовим органам, регіональним митницям, податковим органам, Міністерству внутрішніх справ України, Генеральній прокуратурі України, суб'єктам підприємницької діяльності з питань чинного законодавства щодо поповнення і використання цінностей Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, координації їх взаємодії з Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.13. бере участь у підготовці керівництву аналітичної інформації і пропозицій щодо прийняття рішень і вживання заходів з виявлених порушень, розроблені законодавчих і нормативно-правових актів, спрямованих на удосконалення законодавства і недопущення порушень в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
4. Відділ має право:
4.1. одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, установ і організацій, які належать до сфери управління Міністерства, юридичних і фізичних осіб документи та інформацію, необхідну для здійснення покладених на Міністерство функцій в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
4.2. брати участь у проведенні перевірок діяльності суб'єктів господарювання в установленому порядку.
5. Заступник начальника Управління - начальник відділу:
5.1. Відділ очолює заступник начальника Управління - начальник відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку.
5.2. Заступник начальника Управління - начальник відділу має заступника відповідно до штатного розпису Міністерства.
5.3. Заступник начальника Управління - начальник відділу та його заступник призначаються з осіб, які мають вишу освіту, необхідний досвід управлінської роботи та відповідають іншим вимогам, передбаченим законодавством.
5.4. Заступник начальника Управління - начальник відділу:
5.4.1. здійснює керівництво відділом і організовує його роботу;
5.4.2. несе відповідальність перед начальником Управління за виконання покладених на відділ завдань;
5.4.3. розподіляє обов'язки між: працівниками відділу, погоджує положення про відділ, посадові інструкції працівників відділу;
5.4.4. подає начальнику Управління пропозиції щодо заохочення та притягнення до відповідальності працівників відділу;
5.4.5. подає начальникові Управління пропозиції про призначення, звільнення та переміщення працівників відділу;
5.4.6. подає начальнику Управління пропозиції про вдосконалення роботи відділу;
5.4.7. бере участь у нарадах, які проводяться в Міністерстві, у разі розгляду питань, що належать до компетенції відділу;
5.4.8. вживає заходів для підвищення кваліфікації працівників відділу, співпрацює з цих питань із структурними підрозділами Міністерства.
Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння | В.М.Барсуков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
20.11.2003 N 633
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ контролю за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту підвідомчих підприємств
1. Загальні положення
1.1. Відділ контролю за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - відділ) є структурним підрозділом Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - Управління) Департаменту підвідомчих підприємств (далі - Департамент) Міністерства фінансів України (далі - Міністерство).
1.2. Відділ здійснює реалізацію державної політики у сфері виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, що містяться у вторинній сировині, та здійснює контроль за операціями з ними.
1.3. Відділ у своїй роботі керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, наказами Міністерства, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. здійснення реалізації державної політики у сфері виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння у вигляді вторинної сировини, скуплених у населення та не викуплених із застави ювелірних та побутових виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
2.2. формування та поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України скупленими у населення та не викупленими із застави ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, вторинною сировиною дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та продуктами її переробки;
2.3. здійснення міжгалузевої координації діяльності суб'єктів збирання та переробки вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виробництва та реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. здійснює контроль за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння з питань збирання і первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, продажу скуплених у населення та не викуплених із застави ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.2. готує пропозиції до проекту Державного бюджету України на відповідний рік щодо визначення прогнозних надходжень коштів, одержаних бюджетними установами і організаціями за здані у вигляді брухту і відходів дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння;
3.3. розробляє проекти законів України, постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів з питань державного регулювання у сфері виробництва, використання і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що містяться в брухті і відходах;
3.4. готує пропозиції щодо погодження суб'єктам господарювання зовнішньоекономічної діяльності з вивезення за межі митної території України брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння як давальницької сировини або за умови їх експорту;
3.5. готує пропозиції щодо визначення основних напрямів формування і виконання державного замовлення за напрямом поставка дорогоцінних металів до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
3.6. бере участь у підготовці форвардних контрактів між Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України та суб'єктами господарювання на поставку до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, продуктів її переробки, скуплених у населення та не викуплених із застави ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.7. провадить оцінку вартості дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що містяться у брухті і відходах та є на балансі підприємств, під час приватизації (корпоратизації) державного майна;
3.8. аналізує ефективність роботи суб'єктів господарювання, які провадять ліцензовані види діяльності з брухтом і відходами дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, здійснює організаційно-методичне забезпечення проведення обстежень та перевірок їх діяльності з питань, що відносяться до компетенції відділу;
3.9. бере участь у роботі Постійної комісії з питань ліцензування господарської діяльності в сфері обігу вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.10. вносить пропозиції щодо прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій або анулювання ліцензій на підставах, визначених законодавством;
3.11. формує та систематизує банк даних щодо обсягів дорогоцінних металів після переробки їх брухту і відходів та афінажу дорогоцінних металів, обсягів рекуперованих природних технічних алмазів, обсягів дорогоцінних металів у ювелірних та побутових виробах, скуплених у населення і не викуплених із застави та реалізованих Державному сховищу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України та/або Державній скарбниці Національного банку України;
3.12. готує зведені дані про заготівлю вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та про обсяги її переробки, здійснює їх аналіз та готує пропозиції щодо надання аналітичних довідок керівництву Міністерства;
3.13. сприяє створенню наукової і виробничої бази, розробленню та впровадженню у виробництво перспективних технологій переробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та виготовлення продукції виробничо-технічного призначення з вмістом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.14. реалізує координуючі функції Управління при вирішенні питань обігу вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння у відносинах з Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, Державним гемологічним центром України;
3.15. готує пропозиції щодо надання органам виконавчої влади, структурним підрозділам Міністерства, суб'єктам господарювання тощо за їх зверненнями консультативної та методологічної допомоги з питань обігу та обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що відносяться до компетенції відділу;
3.16. бере участь у підготовці відповідних документів та виконанні заходів з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в сфері обігу вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
4. Відділ має право:
4.1. одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства, суб'єктів господарювання документів та інформації, необхідних для здійснення покладених на Міністерство функцій в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
4.2. у межах своєї компетенції в установленому порядку брати участь у проведенні перевірок діяльності суб'єктів.
5. Заступник начальника Управління - начальник відділу
5.1. Відділ очолює заступник начальника Управління - начальник відділу (далі - начальник відділу), який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку.
5.2. Начальник відділу має заступника відповідно до штатного розпису Міністерства.
5.3. Начальник відділу та його заступник призначаються з осіб, які мають вищу освіту, необхідний досвід управлінської роботи та відповідають іншим вимогам, передбаченим законодавством.
5.4. Начальник відділу:
5.4.1. здійснює керівництво відділом та організовує його роботу;
5.4.2. несе відповідальність перед начальником Управління за виконання покладених на відділ завдань;
5.4.3. розподіляє обов'язки між працівниками відділу, погоджує положення про відділ, посадові інструкції працівників відділу;
5.4.4. подає начальнику Управління пропозиції щодо заохочення та притягнення до відповідальності працівників відділу;
5.4.5. подає начальнику Управління пропозиції про призначення, звільнення та переміщення працівників відділу;
5.4.6. подає начальнику Управління пропозиції по вдосконаленню роботи відділу;
5.4.7. бере участь у нарадах, які проводяться в Міністерстві, у разі розгляду питань, що належать до компетенції відділу;
5.4.8. вживає заходів для підвищення кваліфікації працівників відділу, співпрацює з цих питань із структурними підрозділами Міністерства.
Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю за обігом вторинної сировини дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння | М.І.Чухно |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
20.11.2003 N 633
ПОЛОЖЕННЯ
про контрольно-ліцензійний відділ Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту підвідомчих підприємств
1. Загальні положення
1.1. Контрольне-ліцензійний відділ (далі - відділ) є структурним підрозділом Управління контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (далі - Управління) Департаменту підвідомчих підприємств (далі - Департамент) Міністерства фінансів України (далі - Міністерство).
1.2. Відділ у межах своєї компетенції забезпечує здійснення державного контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння щодо виконання законодавства з ліцензування підприємницької діяльності у сфері обігу дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння.
1.3. Відділ у своїй роботі керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, наказами Міністерства, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. провадження справ з ліцензування господарської діяльності:
2.1.1. з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
2.1.2. з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
2.1.3. зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
2.2. забезпечення виконання законодавства у сфері ліцензування;
2.3. здійснення контролю за виконанням суб'єктами господарської діяльності Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. організовує роботу Постійної комісії з питань ліцензування господарської діяльності у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння; реєструє заяви та проводить аналіз документів, поданих на отримання ліцензії; формує ліцензійні справи; подає ліцензійні справи на засідання Постійної комісії і супроводжує їх згідно з рішеннями комісії щодо видачі, переоформлення, заміни бланків, видачі дублікатів та копій ліцензій, відмови у видачі ліцензій на провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.2. веде ліцензійний реєстр; готує матеріали для формування Єдиного ліцензійного реєстру України; надає щомісячні звіти Державному комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо використання бланків ліцензій єдиного зразка;
3.3. надає методичну допомогу та консультації суб'єктам господарювання з питань оформлення документів та порядку отримання ліцензії;
3.4. готує аналітичну інформацію щодо кількості виданих ліцензій, у тому числі в розрізі окремих видів підприємницької діяльності, та щодо надходження коштів за оформлення ліцензії до Державного бюджету України;
3.5. бере участь у здійсненні контролю за додержанням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння:
3.5.1. складає та узгоджує з відповідними органами державного контролю плани перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання ними Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.5.2. бере участь у перевірках суб'єктів господарювання щодо дотримання ними Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
3.6. розглядає матеріали щодо порушень ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння за зверненнями правоохоронних органів, Державної податкової адміністрації, Державної пробірної служби тощо;
3.7. готує розпорядження про усунення ліцензіатами порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та пропозиції щодо анулювання ліцензій;
3.8. готує накази про видачу, переоформлення, заміну бланків, видачу дублікатів та анулювання ліцензій;
3.9. готує аналітичну інформацію та пропозиції щодо заходів, спрямованих на усунення порушень у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
................Перейти до повного тексту