- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Методика
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
М Е Т О Д И К А
від 16.06.98
м.Київ
Методичні рекомендації проведення перевірки правильності використання бюджетних коштів та своєчасності розрахунків за використані бюджетними підприємствами, установами і організаціями енергоресурси та окремі комунальні послуги
Затверджено
Першим заступником начальника
ГоловКРУ України М.В.Романів
16 червня 1998 р.
Мета перевірки: встановити, чи забезпечується в регіоні дотримання чинних нормативних актів щодо використання бюджетними підприємствами, установами і організаціями коштів на оплату енергоресурсів та розрахунків за отримані комунальні послуги.
Питання, які доцільно перевірити.
1. Як в регіоні (установі, організації) забезпечено вимоги Кабінету Міністрів України щодо формування єдиних кошторисів доходів і видатків. Наявність розрахунків, дотримання діючих норм і нормативів, цін і тарифів; чи повністю враховуються у розрахунках доведені вищестоящою організацією ліміти витрат, обмеженість і напруженість з фінансовими ресурсами (асигнуваннями) бюджету.
При перевірці з цього питання слід проконтролювати дотримання вимог:
1) постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.98 р.
N 164 "Про Положення про порядок складання єдиного кошторису доходів і видатків бюджетної установи та організації". При цьому слід мати на увазі, що згідно з додатком N 8 наказу Мінфіну України від 03.12.97
N 265 платежі з оплати бюджетними установами (організаціями) комунальних послуг та енергоносіїв, включаючи оплату енергоносіїв для виробничих потреб, у кошторисі доходів і видатків на 1998 рік визначаються по коду 1160 економічної класифікації, у тому числі:
код 1161 - оплата теплопостачання;
код 1162 - оплата водопостачання та водовідведення;
код 1163 - оплата електроенергії;
код 1164 - оплата природного газу;
код 1165 - оплата інших видів енергії (вугілля, дров, інше);
код 1166 - оплата інших комунальних послуг, які не враховані в п.п.1161-1165, наприклад, ліфт, ескалатор, сміттєпровід, інше;
2) пункту 16 протокольного рішення N 5 засідання Кабінету Міністрів України від 09.02.98 р., яким передбачено, що міністерства, інші органи центральної виконавчої влади, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації повинні були переглянути кошториси бюджетних установ для забезпечення фінансування в повному обсязі за спожиті енергоносії, а також на виплату субсидій пільг, передбачених чинним законодавством;
3) протокольного рішення N 5 засідання Кабінету Міністрів України від 09.02.98 р. в частині задоволення потреби бюджетних установ у природному газі, виплати субсидій і передбачених законодавством пільг з урахуванням 15-відсоткового скорочення його споживання;
4) постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.97 р.
N 1154 та листа Мінфіну України від 23.02.98 р. N 14-304 в частині передбачення у місцевих бюджетах коштів на виплату реструктуризованої заборгованості за енергоносії вже з 1998 року;
5) розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.11.97 р.
N 651 "Про заходи щодо зменшення заборгованості установ, що фінансуються з бюджету за спожиті природний газ, теплову та електричну енергію" та вжиті заходи (встановлення спеціального режиму використання енергоносіїв, проведення актів звірок по уточненню заборгованості, встановлення контролю за станом кредиторської заборгованості).
Для забезпечення аналізу виконання вимог Уряду, надання характеристики стану фінансування і розкриття причин недофінансування чи завищеного обсягу фінансування доцільно з кожного виду комунальних послуг відобразити дані за формою згідно з додатком N 1.
2. Правильність витрат на господарські потреби. Обгрунтованість цін і тарифів при оплаті електричної і теплової енергії, водопостачання, газу, інших комунальних послуг.
Правильність визначення розміру та своєчасності отримання орендної плати, її використання.
Правомірність та обгрунтованість проведення взаємозаліків по енергоресурсах та комунальних послугах.
Перевірку цього блоку питань доцільно розпочати зі складання таблиці згідно з додатком N 2.
Порівняння даних окремих рядків і стовпців дозволить висвітлити поставлені питання.
Наприклад, порівняння даних стовпців 2 і 3 дасть змогу проаналізувати, чи не завищуються обсяги комунальних послуг, фактично спожитих у відповідному місяці, з обсягами, пред'явленими бюджетній установі до оплати.
Порівняння кількісних показників відповідних місяців, наприклад, січня 1997 та 1998 років, допоможе встановити питання про вжиті чи не вжиті заходи щодо зменшення споживання енергоресурсів та інших комунальних послуг, економного їх витрачання та споживання.
Аналіз стовпців 4 та 5 допоможе охарактеризувати питання щодо правильності і обгрунтованості встановлених цін і тарифів на комунальні послуги.
Зіставлення стовпців 7 та 8 надає можливість виявити, чи проводилася оплата комунальних послуг за рахунок позабюджетних коштів. Тут доцільно порівняти цей факт з надходженням фінансування по джерелам фінансування, особливо від надання платних послуг, у тому числі і від оренди.
Проаналізувати і перевірити правильність визначення розміру доплати за комунальні послуги, що включені до калькуляцій витрат чи в розрахунки орендної плати, своєчасність отримання оплати за надання послуги і її використання. Чи забезпечується відшкодування з орендарів витрат за користування ними енергоресурсами та іншими комунальними послугами і чи перераховані вони постачальникам комунальних послуг з метою зменшення бюджетних асигнувань.
За даними стовпця 7 щодо оплати послуги за рахунок бюджету, у т.ч. шляхом проведення взаємозаліку, необхідно проаналізувати правомірність та обгрунтованість проведених взаємозаліків по енергоресурсах та комунальних послугах.
................Перейти до повного тексту