1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.12.2012 № 1490
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурний підрозділ спільної власності територіальних громад обласної державної адміністрації і структурний підрозділ комунальної власності Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації"
НАКАЗУЮ:
Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положень про структурний підрозділ спільної власності територіальних громад обласної державної адміністрації і структурний підрозділ комунальної власності Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, що додаються.
Перший заступник Міністра А.А. Максюта
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
24.12.2012 № 1490
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положень про структурний підрозділ спільної власності територіальних громад обласної державної адміністрації і структурний підрозділ комунальної власності Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації розроблені на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації" та з метою надання обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям практичної і методичної допомоги під час визначення завдань, пов'язаних з виконанням повноважень обласними держадміністраціями щодо управління об'єктами права спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст відповідної області, а також Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями щодо управління майном комунальної власності територіальних громад міст Києва та Севастополя, і пропонуються для застосування зазначеними місцевими органами виконавчої влади під час розроблення положень про структурний підрозділ спільної власності територіальних громад обласної держадміністрації і структурний підрозділ комунальної власності Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурний підрозділ місцевої держадміністрації).
2. Положення про структурний підрозділ місцевої держадміністрації розробляється на основі Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 887, та з урахуванням цих Методичних рекомендацій.
3. Положення про структурний підрозділ місцевої держадміністрації, утворений як юридична особа публічного права, підлягає державній реєстрації відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" .
4. Під час підготовки положення про структурний підрозділ місцевої держадміністрації слід ураховувати, що:
структурний підрозділ місцевої держадміністрації утворюється за наявності рішення відповідної ради про делегування місцевій держадміністрації повноважень у сфері управління об'єктами права спільної власності територіальних громад (комунальної власності) головою місцевої держадміністрації з урахуванням вимог Закону України "Про місцеві державні адміністрації" , входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей структурний підрозділ завдань;
структурний підрозділ місцевої держадміністрації підпорядкований голові відповідної місцевої держадміністрації, а також підзвітний і підконтрольний відповідній раді у частині делегованих повноважень;
структурний підрозділ місцевої держадміністрації у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови місцевої держадміністрації, рішеннями обласних, Київської та Севастопольської міських рад, виданими у межах своїх повноважень, а також положенням про структурний підрозділ;
вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, інший структурний підрозділ, передбачений законом) та його статус як юридичної особи публічного права визначаються головою відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій";
структурний підрозділ очолює керівник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою місцевої держадміністрації згідно із законодавством про державну службу в установленому законодавством порядку.
Завдання структурного підрозділу
5. Основними завданнями структурного підрозділу місцевої держадміністрації, пов'язаними з виконанням делегованих повноважень у сфері управління об'єктами права спільної власності територіальних громад (комунальної власності), пропонується визначити такі:
реалізація державної і регіональної політики у сфері управління об'єктами права спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
здійснення у межах повноважень функцій щодо управління об'єктами права спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
координація діяльності інших структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій щодо оперативного управління об'єктами права спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
надання інформаційної підтримки з питань застосування законодавства у сфері реалізації права господарського відання та оперативного управління суб'єктами - балансоутримувачами об'єктів права спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
захист у межах компетенції майнових прав територіальних громад сіл, селищ та міст області, а також міст Києва та Севастополя.
6. За дорученням голови місцевої держадміністрації на підставі рішення відповідної ради структурний підрозділ відповідно до покладених на нього завдань має право:
готувати пропозиції для внесення на розгляд ради про утворення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, заснованих на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), розробляти проекти їх статутів та інших установчих документів;
готувати пропозиції для внесення на розгляд ради про утворення спільних підприємств, до статутних фондів яких передається майно спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
брати участь у погодженні питань щодо створення, реорганізації, ліквідації установ та організацій, заснованих на праві спільної власності відповідних територіальних громад (комунальної власності);
готувати пропозиції щодо створення статутного капіталу унітарного підприємства, заснованого на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), а також пропозиції для внесення на розгляд ради щодо розміру статутного капіталу зазначеного комунального унітарного підприємства;
здійснювати заходи щодо організації та проведення конкурсу з визначення керівників підприємств, заснованих на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності);
готувати пропозиції для внесення на розгляд ради щодо призначення осіб на посаду керівника підприємства, заснованого на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), а також їх звільнення із займаної посади;
готувати матеріали для укладання і розірвання контрактів з керівниками підприємств, заснованих на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), та здійснювати контроль за виконанням керівниками підприємств покладених на них повноважень, у тому числі дотримання умов контрактів;
організовувати роботу з формування фінансових планів підприємств спільної власності територіальних громад (комунальної власності) та подавати їх на затвердження відповідній раді; погоджувати показники фінансових планів підприємств спільної власності територіальних громад (комунальної власності), здійснювати контроль за їх виконанням;
проводити моніторинг фінансової діяльності підприємств, заснованих на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), окремі повноваження з управління якими передані місцевій держадміністрації;
здійснювати облік цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємств, заснованих на праві спільної власності територіальних громад (комунальної власності), здійснювати контроль за ефективністю використання та збереженням такого майна, у тому числі шляхом надання запитів та проведення перевірок;

................
Перейти до повного тексту