1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.03.2012 № 399
Про затвердження положень про структурні підрозділи у складі департаментів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1130 від 15.10.2012 № 1504 від 18.12.2013 )
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи в складі департаменту розвитку реального сектору економіки:
управління розвитку ринків;
управління цінової політики;
управління з питань екології та природокористування;
відділ енерго- та ресурсозбереження.
( Пункт 2 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1130 від 15.10.2012 )
Заступник Міністра -
керівник апарату

В.П. Павленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
23.03.2012 № 399
ПОЛОЖЕННЯ
про управління розвитку ринків у складі департаменту розвитку реального сектору економіки
1. Загальні положення
1.1. Управління розвитку ринків у складі департаменту розвитку реального сектору економіки (далі - управління) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, Положенням про департамент розвитку реального сектору економіки, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ зведеного аналізу та планування розвитку реального сектору економіки;
відділ аграрної політики, землекористування та продовольчої безпеки;
відділ розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
відділ енергетичної політики та енергетичної безпеки.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються в положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи (утворені у складі управління) та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
Завданнями управління є:
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері економічної конкуренції та обмеження монополізму, сприяння розвитку конкурентних відносин;
участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики з питань розвитку паливно-енергетичного та агропромислового комплексу, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
участь у формуванні державної політики економічного і соціального розвитку України, розробленні механізмів її реалізації, прогнозів економічного і соціального розвитку на середньо- та короткостроковий періоди;
розроблення (опрацювання) проектів нормативно-правових актів у межах компетенції управління;
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції управління, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;
проведення інформаційної та консультативної роботи з питань, що належать до компетенції управління.
Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює:
аналіз стану конкурентоспроможності реального сектору економіки, визначення напрямів діяльності і розроблення заходів щодо її підвищення;
створення сприятливих економічних умов для функціонування суб'єктів господарювання всіх форм власності, розвитку ринкових відносин, конкурентного середовища;
розроблення заходів державної політики, спрямованих на підвищення ефективності функціонування внутрішнього ринку України, збільшення частки вітчизняної продукції в сукупній пропозиції товарів і послуг на внутрішньому ринку;
забезпечення підготовки проектів рішень Кабінету Міністрів України щодо видачі дозволу на узгоджені дії та концентрацію суб'єктів господарювання;
аналіз стану та оцінку тенденцій економічного розвитку вітчизняних ринків сільськогосподарської продукції та продовольства, паливно-енергетичного комплексу, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту і зв'язку, біржового товарного ринку;
підготовку та подання керівництву Мінекономрозвитку на погодження прогнозів розвитку паливно-енергетичного та агропромислового комплексу, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту і зв'язку на середньо- та короткостроковий періоди, проектів програм їх розвитку;
моніторинг попиту і пропозиції на ринках реального сектору економіки, методологічне забезпечення та складання загальнодержавних фактичних, очікуваних і прогнозних балансів попиту і пропозиції за основними видами продовольчих та паливно-енергетичних ресурсів;
підготовку прогнозно- та інформаційно-аналітичних матеріалів з питань економічного розвитку окремих ринків, секторів економіки та інших питань, що належать до компетенції управління;
участь у формуванні пропозицій щодо покращення фінансового стану суб'єктів господарювання, які працюють на ринках паливно-енергетичного та агропромислового комплексу, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку, удосконалення механізмів їх державної підтримки;
опрацювання в межах компетенції управління фінансових планів підприємств державного сектору економіки, у тому числі підприємств, що є суб'єктами природних монополій, підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень;
розрахунок та моніторинг індикаторів енергетичної та продовольчої безпеки;
участь в організації проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, а також роботи експертно-аналітичної групи з опрацювання пропозицій та заходів щодо забезпечення умов стабільного функціонування ринку нафти і нафтопродуктів.
3. Права управління
Управління для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономрозвитку, необхідні для виконання визначених завдань та функцій;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, віднесених до його компетенції;
за дорученням керівництва департаменту брати участь у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції управління.
4. Керівництво управління
4.1. Управління очолює заступник директора департаменту розвитку реального сектору економіки - начальник управління розвитку ринків (далі - заступник директора департаменту - начальник управління), якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економічного розвитку і торгівлі України.
4.2. Заступник директора департаменту - начальник управління безпосередньо підпорядкований директору департаменту розвитку реального сектору економіки.
4.3. Заступник директора департаменту - начальник управління:
здійснює керівництво роботою управління і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономрозвитку і директора департаменту розвитку реального сектору економіки, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в управлінні;
забезпечує в межах компетенції реалізацію існуючих вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю" , уживає необхідних заходів із збереження службової інформації в управлінні;
працює з секретними відомостями про місце розташування, призначення, потужність об'єктів телекомунікацій, телекомунікаційних мереж загального користування, об'єктів поштового зв'язку мережі поштового зв'язку, що належать до мобілізаційних потужностей, у цілому в Україні;
забезпечує розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань розвитку ринків, агропромислового та паливно-енергетичного комплексів, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
контролює додержання співробітниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку і директора департаменту розвитку реального сектору економіки здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать до компетенції управління;
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника управління, заступника начальника управління - начальника відділу розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку, начальника відділу зведеного аналізу та планування розвитку реального сектору економіки, начальника відділу аграрної політики, землекористування та продовольчої безпеки, начальника відділу енергетичної політики та енергетичної безпеки;
( Абзац дев'ятий пункту 4.3 розділу 4 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1504 від 18.12.2013 )
погоджує положення про відділи, утворені у складі управління;
організовує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, і департаментом кадрового забезпечення та проходження державної служби роботу в управлінні з добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації; координує роботу з формування кадрового резерву управління;
погоджує заяви про призначення, переведення, стажування, звільнення державних службовців і працівників управління, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує підготовлені керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, подання про заохочення державних службовців і працівників відповідних структурних підрозділів та накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу;
готує та подає на підпис директору департаменту розвитку реального сектору економіки подання про заохочення заступника начальника управління, заступника начальника управління - начальника відділу зведеного аналізу та планування розвитку реального сектору економіки, начальника відділу аграрної політики, землекористування та продовольчої безпеки, начальника відділу розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку, начальника відділу енергетичної політики та енергетичної безпеки, накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння їм рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу.
Заступник начальника управління:
виконує обов'язки начальника управління в разі його тимчасової відсутності;
спрямовує та координує діяльність з питань аграрної політики, землекористування та продовольчої безпеки;
розробляє і подає начальнику управління пропозиції щодо організації та підвищення ефективності роботи у відділі аграрної політики, землекористування та продовольчої безпеки;
забезпечує розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань розвитку ринків, агропромислового та паливно-енергетичного комплексів, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
працює із секретними відомостями за сукупністю всіх складових показників про заходи мобілізаційної підготовки або мобілізаційного плану галузей національної економіки стосовно забезпечення життєдіяльності населення на особливий період у цілому в Україні;
виконує інші доручення начальника управління.
Заступник начальника управління - начальник відділу розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку:
( Абзац двадцять другий пункту 4.3 розділу 4 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1504 від 18.12.2013 )
виконує обов'язки начальника управління в разі тимчасової відсутності заступника директора департаменту - начальника управління та заступника начальника управління;
спрямовує та координує діяльність з питань аналізу та планування розвитку транспортно-дорожнього комплексу, транспорту та зв'язку;
( Абзац двадцять четвертий пункту 4.3 розділу 4 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1504 від 18.12.2013 )
організовує, забезпечує та контролює виконання доручень заступника директора департаменту - начальника управління в підпорядкованому йому структурному підрозділі згідно з Положенням про відділ розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку, несе відповідальність за стан виконавчої дисципліни у відділі;
( Абзац двадцять п'ятий пункту 4.3 розділу 4 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1504 від 18.12.2013 )
розробляє і подає заступникові директора департаменту - начальнику управління пропозиції щодо організації та підвищення ефективності роботи у відділі розвитку транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
( Абзац двадцять шостий пункту 4.3 розділу 4 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1504 від 18.12.2013 )
забезпечує розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань розвитку ринків, агропромислового та паливно-енергетичного комплексів, транспортно-дорожньої інфраструктури, транспорту та зв'язку;
виконує інші доручення заступника директора департаменту - начальника управління.
4.4. Заступник директора департаменту - начальник управління і його заступник мають право підпису документів, що надсилаються від імені управління, з питань, що належать до компетенції управління, на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономрозвитку, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
Заступник директора
департаменту розвитку
реального сектору економіки -
начальник управління
розвитку ринків

Л.К. Гребеннікова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
23.03.2012 № 399
ПОЛОЖЕННЯ
про управління цінової політики у складі департаменту розвитку реального сектору економіки
1. Загальні положення
1.1. Управління цінової політики у складі департаменту розвитку реального сектору економіки (далі - управління) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, Положенням про департамент розвитку реального сектору економіки, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ методології ціноутворення та контрольно-наглядової діяльності;
відділ цінової та тарифної політики на ринках природних монополій;
відділ цінової та тарифної політики на споживчому ринку, ринках послуг та економіки житлово-комунального господарства.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються в положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи (утворені у складі управління) та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
Завданнями управління є:
участь у формуванні та реалізації державної цінової (тарифної) політики;
участь у формуванні державної політики у сфері контролю за цінами;
здійснення відповідно до законодавства державного регулювання цін (тарифів) на продукцію, товари і послуги;
здійснення в межах компетенції управління разом з іншими центральними органами виконавчої влади прогнозування індексів споживчих цін та індексів цін виробників промислової продукції, а також погодження цін (тарифів) у випадках, передбачених законодавством;
здійснення методологічного забезпечення роботи органів державного контролю за цінами (тарифами);
надання пропозицій щодо скасування в установленому порядку цін (тарифів), установлених з порушенням законодавства;
розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань ціноутворення.
Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює:
розроблення пропозицій щодо вдосконалення цінового (тарифного) регулювання природних монополій, на споживчому ринку, ринках послуг та в житлово-комунальній сфері;
моніторинг впливу на економіку цінової (тарифної) політики, що проводиться суб'єктами природних монополій, ринках послуг та в житлово-комунальній сфері;
опрацювання в межах компетенції управління фінансових планів підприємств державного сектору економіки, в тому числі підприємств, що є суб'єктами природних монополій, підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень;
аналіз стану ціноутворення у відповідних сферах цінового (тарифного) регулювання та його вплив на економічний і соціальний розвиток України;
прийняття в межах своїх повноважень разом з Антимонопольним комітетом України рішення щодо запровадження та скасування державного регулювання цін на продукцію і послуги монопольних утворень на внутрішньому ринку (за винятком продукції, регулювання цін на яку здійснюється національними комісіями регулювання природних монополій):
здійснення у межах своїх повноважень контролю за додержанням порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів;
розроблення заходів щодо реалізації політики ціноутворення та забезпечення соціального захисту населення, збалансованість його грошових доходів і витрат;
запобігання непродуктивним витратам суб'єктів природних монополій, ринків послуг та в житлово-комунальній сфері; участь у підготовці заходів щодо зниження собівартості послуг підприємств, які здійснюють діяльність у цих сферах економіки;
ужиття заходів щодо запобігання і усунення порушень чинного законодавства з ціноутворення та зловживань суб'єктами природних монополій своїм монопольним становищем і на ринках послуг та в житлово-комунальній сфері;
вивчення й узагальнення практики встановлення цін (тарифів) суб'єктами природних монополій, на ринках послуг та в житлово-комунальній сфері і підготовку пропозицій щодо її вдосконалення;
аналіз розрахункових матеріалів та пропозицій щодо зміни тарифів на послуги, що надаються суб'єктами природних монополій, на ринках послуг та в житлово-комунальній сфері і підготовку висновків щодо їх обґрунтованості;
щоквартальний аналіз ситуації на оптовому ринку електроенергії та формування роздрібних тарифів у регіонах України для споживачів 1 і 2 класів напруги;
надання пропозицій щодо погодження цін (тарифів) у випадках, передбачених законодавством;
підготовку пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до компетенції управління, а також методичних рекомендацій та роз'яснень щодо порядку застосування нормативно-правових актів у сфері ціноутворення та контролю за регульованими цінами та тарифами;
участь у розробленні та реалізації заходів щодо розвитку ринкових відносин і створення ефективного конкурентного середовища в галузях транспортно-дорожнього комплексу, сфери зв'язку, енергетики, на ринках послуг та в житлово-комунальній сфері;
у межах компетенції управління координацію та методологічне забезпечення діяльності центральних та місцевих органів влади з питань формування та реалізації державної цінової політай;
організаційно-технічне та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Міжвідомчої комісії з питань забезпечення цінової стабільності на основні соціально значущі товари і послуги;
розроблення переліку окремих видів соціально значущих товарів та послуг, за якими проводиться моніторинг цін і тарифів;
організацію підготовки пропозицій та реалізацію прийнятих рішень щодо розв'язання питань, що виникають у взаємовідносинах з Державною інспекцією України з контролю за цінами, унесення пропозицій щодо порядку обміну інформацією між Міністерством і зазначеною Інспекцією;
участь у межах своїх повноважень у забезпеченні реалізації державної політики щодо створення сприятливих умов функціонування внутрішнього ринку транспортно-дорожнього комплексу, сфери зв'язку, електроенергетики, ринків послуг та житлово-комунальної сфери та його впливу на інші галузі економіки, розвитку ринкових відносин, конкурентного середовища;
участь у формуванні і реалізації заходів, спрямованих на застосування сучасних ресурсозберігаючих технологій підприємствами транспортно-дорожнього комплексу, сфери зв'язку, електроенергетики, ринків послуг та житлово-комунальної сфери;
участь у межах своїх повноважень у забезпеченні державної економічної політики щодо інтеграції України у світову економіку; створення сприятливих умов утвердження України як транзитної держави, подальшої розбудови національної мережі міжнародних транспортних коридорів;
участь у формуванні державної політики і соціального розвитку України, розробленні механізмів її реалізації, прогнозів економічного і соціального розвитку на середньо- та короткостроковий періоди та відповідних програмних документів;
участь у межах своїх повноважень у підготовці пропозицій до проекту Програми діяльності Кабінету Міністрів України та заходів щодо її реалізації, а також програм розвитку окремих галузей економіки;
підготовку пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до компетенції управління;
участь у розробленні заходів щодо запровадження механізмів реалізації державної цінової політики, спрямованих на детінізацію економіки;
участь у розробленні та внесенні пропозицій щодо вдосконалення системи обліку, звітності і державної статистики;
опрацювання та підготовку пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів роботи Державної інспекції України з контролю за цінами і шляхи виконання покладених на неї завдань, підготовку та погодження в установленому порядку планів її роботи.

................
Перейти до повного тексту