1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
03.03.2010 N 239
Про рішення щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал"
Відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (зі змінами), наказу Міністерства економіки України від 30.01.2009 N 65 "Про затвердження Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю" (із змінами)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал" стосовно оскарження здійснення державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" процедури закупівлі за державні кошти трансформаторів (трансформаторів струму та напруги) (лот N 1 - трансформатори струму) згідно з оголошенням N 30577 (ТЕХ) в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 45(381) від 09.11.2009, що додається.
2. Задовольнити скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал" та відмінити процедуру закупівлі за державні кошти трансформаторів (трансформаторів струму) за лотом N 1.
3. Департаменту державних закупівель довести цей наказ до відома товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал", державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" та філії "Київське міське відділення ПІБ" протягом п'яти робочих днів з дня його прийняття.
Заступник Міністра -
директор департаменту
державних закупівель


Ю.М.Вітренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
03.03.2010 N 239
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал" стосовно оскарження здійснення державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" процедури закупівлі за державні кошти трансформаторів (трансформаторів струму та напруги)
За результатом розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Техуниверсал" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - Замовник) процедури закупівлі за державні кошти трансформаторів (трансформаторів струму та напруги) (лот N 1 - трансформатори струму) на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів установлено.
1. Відповідно до пункту 61 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (зі змінами) (далі - Положення), Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з протоколом N 1 засідання тендерного комітету Замовника з питань проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 12.01.2010, наданим Замовником до Мінекономіки листом від 29.01.2010 N 08/08-7/726, тендерну пропозицію Скаржника відхилено Замовником відповідно до абзацу четвертого пункту 61 Положення як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
банківська гарантія, подана в комерційній частині тендерної пропозиції, не є безумовною, що суперечить пункту 2.09 розділу 2 тендерної документації "Вимоги щодо надання тендерного забезпечення";
документи, подані в кваліфікаційній частині тендерної пропозиції для підтвердження статусу офіційного представника виробника, не підтверджують, що ВАТ "Раменський електротехнічний завод "Енергія" та ВАТ "Електроапарат" є виробниками запропонованої продукції, що суперечить вимогам абзацу п'ятого пункту 2.01 розділу 2 тендерної документації "Інструкція щодо підготовки тендерних пропозицій" та пункту 2.2.2 розділу 2 додатка 2 "Перелік кваліфікаційних вимог, додаткових умов замовника, необхідних для акцепту тендерної пропозиції та документів, що вимагаються для їх підтвердження".
Під час розгляду скарги в Мінекономіки встановлено, що пунктом 2.09 розділу 2 "Вимоги щодо надання тендерного забезпечення" тендерної документації на закупівлю товарів "Трансформатори", затвердженої головою тендерного комітету (протокол від 30.10.2009 N 82), копія якої надана Замовником до Мінекономіки листом від 29.01.2010 N 08/08-7/726, (далі - тендерна документація) встановлено, що тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання учасником тендерного забезпечення, яке має бути подане у вигляді безумовної та безвідкличної банківської гарантії.
Відповідно до пункту 2 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 639 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за N 41/10321, під безумовною гарантією розуміється гарантія, за якою банк-гарант у разі порушення принципалом свого зобов'язання, забезпеченого гарантією, сплачує кошти бенефіціару за першою його вимогою без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов.
Одночасно банківська гарантія N 1 від 27.11.2009, надана Акціонерним комерційним промислово-фінансовим банком (Гарантом) Скаржнику (Бенефіціару) (що міститься в комерційній частині тендерної пропозиції Скаржника, копію якої надано Замовником до Мінекономіки листом від 29.01.2010 N 08/08-7/726), містить умову згідно з якою Гарант зобов'язується сплатити суму тендерного забезпечення Бенефіціару після отримання від Бенефіціара письмової вимоги (з чітким визначенням порушених Учасником умов тендера, до вимоги повинні бути додані документи, що підтверджують порушення Учасником умов тендера) протягом 3-х банківських днів.
Отже, банківська гарантія, надана Скаржнику відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, не є безумовною.
Для підтвердження статусу офіційного представника виробника Скаржником в тендерній пропозиції надано копії наступних дистриб'юторських договорів: N 32/077 від 13.11.2009, укладений між ВАТ "Раменський електротехнічний завод "Енергія" та Скаржником та N 06/009 від 18.11.2009, укладений між ВАТ "Електроапарат" та Скаржником. При цьому, в тендерній пропозиції Скаржника відсутні будь-які документи, які підтверджують, що ВАТ "Раменський електротехнічний завод "Енергія" та ВАТ "Електроапарат" є виробниками товарів, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Скаржником не обґрунтовано та не доведено, що Замовником було неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, а також документально не підтверджені неправомірні дії Замовника, направлені на відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
2. Відповідно до статті 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Стаття 252 Цивільного кодексу України визначає, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Згідно з статтею 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з додатком 1 "Форма тендерної пропозиції" тендерної документації учасник вказує строк в місяцях, за який він зобов'язується виконати постачання предмета закупівлі.

................
Перейти до повного тексту