- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Порядку представництва інтересів Міністерства економіки України в органах судової влади та інших державних органах
З метою підвищення ефективності представництва інтересів Міністерства економіки України в органах судової влади та інших державних органах під час розгляду правових питань і спорів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок представництва інтересів Міністерства економіки України в органах судової влади та інших державних органах (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства забезпечити неухильне виконання цього Порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
14.09.2010 N 1167
ПОРЯДОК
представництва інтересів Міністерства економіки України в органах судової влади та інших державних органах
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008
N 1040, і визначає порядок представництва інтересів Міністерства економіки України (далі - Міністерство) в органах судової влади та інших державних органах під час розгляду правових питань і спорів та порядок організації і ведення претензійно-позовної роботи у Міністерстві.
1.2. Координація претензійної та ведення позовної роботи покладаються на департамент правового забезпечення Міністерства (далі - Департамент), який відповідно до Положення про департамент правового забезпечення, затвердженого наказом Міністерства від 02.06.2010
N 610 "Про затвердження положень про структурні підрозділи Міністерства", та до цього Порядку представляє в установленому законодавством порядку інтереси Міністерства в судах, державних органах, підприємствах, установах, організаціях під час розгляду правових питань і спорів.
Департамент здійснює ведення претензійно-позовної роботи.
Будь-які матеріали (документи) з питань претензійно-позовної роботи, що опрацьовуються в Міністерстві, погоджуються з Департаментом.
1.3. Керівники структурних підрозділів Міністерства зобов'язані вживати заходів щодо недопущення фактів зволікань під час розгляду претензій, безпідставних відмов у задоволенні обґрунтованих вимог заявників претензій, доведення до суду безспірних позовів, що тягне за собою додаткові фінансові витрати, а також заходів щодо усунення причин та умов, які породжують обґрунтовані претензії.
1.4. Здійснення контролю за дотриманням структурними підрозділами встановленого в Міністерстві порядку пред'явлення і розгляду претензій покладається на Департамент.
1.5. До претензійно-позовної роботи належать:
одержання, підготовка та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
підготовка відзивів (пояснень, заперечень) та апеляційних (касаційних) скарг на рішення суду, інших процесуальних документів;
співпраця з органами прокуратури в організації забезпечення судового захисту інтересів держави в особі Міністерства;
представництво інтересів Міністерства в судах;
здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зняття копій, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів);
забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням; розгляд, аналіз та узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
підготовка висновків та пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
1.6. Порядок досудового врегулювання спорів визначається процесуальним законодавством України.
2. Порядок пред'явлення претензій
2.1. У разі порушення інтересів держави в особі Міністерства керівники структурних підрозділів з метою безпосереднього врегулювання спору та захисту інтересів організовують роботу щодо надання письмової претензії.
2.2. За наявності підстав та обґрунтованості вимог матеріали для пред'явлення претензії готує структурний підрозділ відповідно до покладених завдань (далі - відповідальний підрозділ) за участю працівників Департаменту.
2.3. У претензії зазначаються:
повне найменування і поштові реквізити заявника претензії (Міністерства) та юридичної особи, якій претензія пред'являється (боржнику);
дата пред'явлення та номер претензії;
обставини, на підставі яких пред'явлено претензію, і докази, що підтверджують ці обставини, з посиланням на відповідні нормативні акти;
вимоги заявника;
сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
платіжні реквізити заявника претензії;
перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів.
Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах та належним чином засвідчених копіях. Документи, які є у другої сторони, можуть не додаватися до претензії із зазначенням про це у претензії.
2.4. Претензія після правової оцінки Департаментом та візування її керівниками заінтересованих структурних підрозділів підписується Міністром (заступником Міністра згідно з розподілом обов'язків), реєструється в журналі обліку претензій та надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
2.5. Претензія повинна бути розглянута боржником у місячний строк, який обчислюється з дня одержання претензії, якщо інше не визначено законодавством.
2.6. Якщо претензія відповідачем відхилена повністю або частково без належних підстав, залишена без відповіді, претензійні матеріали з висновками та документами, що обґрунтовують безпідставність цього відхилення, передаються відповідному структурному підрозділу Департаменту для підготовки позову.
Необхідна кількість екземплярів документів визначається в кожному окремому випадку залежно від кількості відповідачів та ведення позовного провадження.
3. Порядок розгляду претензій
3.1. У разі надходження претензії до Міністерства Міністр (заступник Міністра згідно з розподілом обов'язків) розглядає її та дає доручення підпорядкованому йому структурному підрозділу для виконання, а також залучає як співвиконавців до виконання доручення не підпорядковані йому безпосередньо структурні підрозділи.
Відповідальний підрозділ виконує доручення разом із структурним підрозділом Департаменту.
3.2. Під час перевірки матеріалів претензії слід з'ясовувати такі обставини:
наявність усіх документів, що підтверджують обґрунтованість претензії;
правильність складання розрахунку;
наявність правових підстав для визнання або відхилення претензії.
3.3. Претензія підлягає розгляду в строки, встановлені законодавством.
Якщо до претензії не додано всіх документів, необхідних для її розгляду, вони витребовуються у заявника із зазначенням строку їх подання, який не може бути менше ніж п'ять днів, не враховуючи часу поштового обігу. При цьому перебіг строку розгляду претензії зупиняється до одержання витребуваних документів чи закінчення строку їх подання.
Витребувані додаткові документи повинні бути такими, що безпосередньо стосуються розгляду претензії та відсутні в Міністерстві.
Якщо витребувані документи в установлений строк не надійшли, претензія розглядається за наявними документами.
3.4. Під час розгляду претензії структурні підрозділи проводять звірку розрахунків, службову перевірку та інші дії, що забезпечують урегулювання спору в досудовому порядку.
3.5. Відповідальний підрозділ за результатами перевірки претензійних матеріалів у встановлений строк складає письмовий висновок щодо обґрунтованості претензійних вимог.
Висновок з претензійними матеріалами передається до Департаменту.
Департамент з урахуванням висновку готує проект відповіді про відхилення або визнання (повне, часткове) претензії.
3.6. У проекті відповіді про відхилення претензії повністю або частково повинні бути вказані мотиви, з яких претензія відхиляється, з посиланням на нормативно-правові акти. У разі необхідності до нього додаються документи, що спростовують претензійні вимоги повністю або частково.
3.7. Проект відповіді на претензію повинен містити:
повне найменування і поштові реквізити Міністерства та заявника претензії, якому надсилається відповідь;
дату та номер відповіді;
дату та номер претензії, на яку дається відповідь;
у разі коли претензію визнано повністю або частково - визнану суму, номер і дату платіжного доручення на перерахування цієї суми чи строк та засіб задоволення претензії, якщо вона не підлягає грошовій оцінці;
у разі коли претензію відхилено повністю або частково - мотиви відхилення з посиланням на відповідні нормативні акти і документи, що обґрунтовують відхилення (часткове відхилення) претензії;
перелік доданих до відповіді документів та інших доказів.
3.8. У разі коли претензію відхилено повністю або частково, заявникові повертаються оригінали документів, а також надсилаються документи, що обґрунтовують відхилення претензії, якщо їх немає у заявника претензії.
................Перейти до повного тексту