- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
Органам державної влади,
органам влади АР Крим,
органам місцевого
самоврядування,
іншим органи, установи,
організації, підприємства
Копія: Державному
госпрозрахунковому
видавничо-поліграфічному
підприємству
"Зовнішторгвидав України"
( Роз'яснення втратило чинність на підставі Листа Міністерства
економіки
N 3303-25/8294-07 від 26.08.2010 )
Щодо застосування окремих норм Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг державних закупівель, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 N 921 (зі змінами)
Мінекономіки на численні звернення суб'єктів сфери державних закупівель щодо застосування законодавства про державні закупівлі повідомляє.
З 12.12.2009 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 08.12.2009
N 1335 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (далі - Постанова), якою запроваджено низку змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008
N 921 (далі - Положення).
Щодо початку торгів та внесення змін до тендерної документації
Відповідно до роз'яснення Мінекономіки від 06.02.2009
N 3303-27/48 при проведенні процедури відкритих торгів та двоступеневих торгів початком процедури закупівлі є дата розміщення оголошення про заплановану закупівлю.
Таким чином, відповідно до пункту 2
Постанови, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі було опубліковано (розміщено) у бюлетені "Вісник державних закупівель" після набрання чинності Постанови, така процедура здійснюється з дотриманням вимог Постанови. Разом з тим, якщо в такому разі тендерна документація, яка була затверджена до набрання чинності Постанови, не відповідає нормам Положення (зокрема, в частині строків подання та розкриття тендерних пропозицій), замовник вносить відповідні зміни до тендерної документації у спосіб, передбачений пунктом 40
Положення.
Щодо форми оголошення про проведення редукціону та звіту про результати проведення процедури редукціону
Відповідно до пункту 19
Положення замовник може здійснити закупівлю, зокрема шляхом проведення процедури редукціону. Підстави та порядок проведення редукціону визначені у пунктах 71-1 та 71-2 Положення.
Згідно з пунктом 71-2
Положення процедура редукціону проводиться у порядку, передбаченому для процедури відкритих торгів, з урахуванням особливостей, установлених цим пунктом. Під час проведення процедури редукціону замовник розміщує (поширює) інформацію, передбачену цим Положенням, з дотриманням установлених вимог та строків.
Пунктом 4
Постанови міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади у місячний строк необхідно привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією Постановою.
Ураховуючи викладене, до набрання чинності відповідних змін до наказу Мінекономіки від 30.01.2009
N 61 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель", оголошення про проведення редукціону заповнюється за формою оголошення про проведення відкритих і двоступеневих торгів та згідно з
Інструкцією щодо її заповнення, затверджених зазначеним наказом, з урахуванням наступного:
Щодо строків подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до пункту 36
Положення строк для подання тендерних пропозицій повинен становити 21 календарний день від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках зазначений строк може бути зменшено до 14 календарних днів.
Таким чином, при заповненні оголошення про проведення відкритих і двоступеневих торгів, оголошення про проведення редукціону (складанні запрошення до участі у процедурі торгів з обмеженою участю) строк для подання тендерних пропозицій може бути визначений замовником його як такий, що не перевищує 21 календарний день, але й не менший ніж 14 календарних дні від дати опублікування оголошення про проведення торгів (відправлення запрошення до участі в них).
Щодо направлення повідомлення виробникам та запрошення виробників до участі у торгах
Відповідно до абзацу четвертого пункту 6
Положення замовник одночасно з поданням на публікацію оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації надсилає повідомлення всім виробникам, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів.
Разом з тим згідно з абзацом третім пункту 34
Положення під час проведення торгів з обмеженою участю замовник запрошує до участі у процедурі закупівлі учасників, які є виробниками, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів, кількість яких могла б забезпечити вибір найбільш вигідної пропозиції та конкуренцію, але не менше двох.
Під час застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) замовник подає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом учасникам, які є виробниками, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів (пункт 73
Положення) .
Слід зазначити, що замовник самостійно визначає джерело, спосіб, сферу направлення (опублікування) виробникам, а також отримання зазначеної інформації про виробників з дотриманням принципів державних закупівель, закріплених у пункті 8 Положення та з дотриманням вищезазначених норм
Положення.
Щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти у виробників
Відповідно до абзацу третього пункту 6
Положення закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється у вітчизняних виробників, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, - у виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг - нерезидентів.
................Перейти до повного тексту