1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Роз"яснення


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
05.08.2009 N 3303-27/696
Органам державної влади,
органам влади АР Крим,
органам місцевого
самоврядування,
іншим органам, установам,
організаціям, підприємствам
( Роз'яснення втратило чинність на підставі Листа Міністерства економіки N 3303-25/8294-07 від 26.08.2010 )
Мінекономіки на численні звернення суб'єктів сфери державних закупівель щодо застосування законодавства про державні закупівлі повідомляє.
Щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти у вітчизняних виробників (їх офіційних представників)
11.07.2009 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 N 647 "Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - постанова).
Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.99 N 1-рп/99 у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа N 1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) встановлено, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
Таким чином, процедури закупівель, розпочаті до дня набрання чинності постанови, закінчуються відповідно до вимог чинного на момент початку процедури закупівлі законодавства у сфері державних закупівель, зокрема, пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості" без урахування вимог постанови.
Замовникам, які розпочали процедури закупівель за державні кошти з 11.07.2009, необхідно враховувати вимоги постанови.
Щодо переліку документів, які підтверджують статус вітчизняного виробника (офіційного представника)
Відповідно до пункту 24-1 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (із змінами) (далі - Положення), з метою підтвердження статусу вітчизняного виробника учасник подає замовнику засвідчені в установленому порядку копії установчих документів юридичної особи (свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця), а у разі закупівлі товарів - також свідоцтва про присвоєння товару штрихового коду GS1, або сертифіката продукції власного виробництва, або іншого документа, який підтверджує, що учасник виробляє товар, який є предметом закупівлі.
Таким чином, перелік документів, які підтверджують статус вітчизняного виробника товарів, не є вичерпним.
Водночас повідомляємо, що відповідно до зазначених норм офіційним представником (для вітчизняного виробника) у розумінні Положення, із змінами, внесеними згідно з постановою, є представник, дилер, дистриб'ютор, який діє виключно на підставі відповідного договору з вітчизняним виробником.

................
Перейти до повного тексту