1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ-РОЗ'ЯСНЕННЯ
01.04.2009 N 3303-27/156
Органам державної влади,
органам влади АР Крим,
органам місцевого
самоврядування,
іншим органам, установам,
організаціям, підприємствам
( Лист втратив чинність на підставі Листа Міністерства економіки N 3303-25/8294-07 від 26.08.2010 )
Щодо застосування окремих норм Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017)
Мінекономіки на численні звернення щодо застосування окремих норм Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг державних закупівель (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017), повідомляє.
Щодо допуску тендерних пропозицій до оцінки
Пунктом 24 Положення передбачено, що всі тендерні пропозиції учасників, які відповідають кваліфікаційним вимогам, встановленим цим пунктом, допускаються до оцінки.
При цьому відповідно до пункту 56 Положення замовник визначає переможця торгів з числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на підставі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
Водночас пунктом 61 Положення встановлені підстави для відхилення тендерної пропозиції. Необхідно зазначити, що відхилення тендерної пропозиції на підставах, встановлених у Положенні є обов'язком, а не правом замовника. При цьому відхилення тендерних (цінових) пропозицій на підставах не передбачених Положенням не допускається.
Таким чином, зазначену норму пункту 24 Положення необхідно застосовувати в сукупності з нормами абзацу першого пункту 56 та пункту 61 Положення. Тобто замовник повинен допускати до оцінки всі тендерні пропозиції учасників, які відповідають кваліфікаційним вимогам за відсутності, при цьому інших встановлених Положенням підстав для відхилення тендерних пропозицій відповідних учасників.
Щодо забезпечення тендерної пропозиції
Підпунктом 7 пункту 2 передбачено, що забезпечення тендерної пропозиції (далі - тендерне забезпечення) - це надання учасником замовнику гарантій виконання своїх зобов'язань у зв'язку з поданням тендерної пропозиції, включаючи такі види забезпечення, як порука, гарантія, застава, завдаток.
Також у пункті 43 визначено, що замовник має право зазначити у тендерній документації інформацію про необхідність надання тендерного забезпечення, його розміри, форми, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику.
На вимогу замовника учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого не повинен перевищувати 1 відсотка очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 5 відсотків у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
У разі надання тендерного забезпечення у формі депозиту замовник повертає учаснику всю суму депозиту разом з нарахованими відсотками банку, в якому було розміщено депозит.
З огляду на викладене вважаємо, що перелік видів тендерного забезпечення, зазначених у підпункті 7 пункту 2 Положення, не є вичерпним.
При цьому правове регулювання питання забезпечення виконання зобов'язань та види такого забезпечення визначені в Цивільному та Господарському кодексах України.
Щодо закупівлі пального для автотранспортних засобів
Відповідно до абзацу двадцять п'ятого пункту 7 Положення дія цього Положення не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є пальне для автотранспортних засобів, що закуповується в роздріб безпосередньо на автозаправних станціях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.97 N 1442 затверджено Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, які, зокрема, визначають порядок роздрібної торгівлі бензином, дизельним пальним, гасом, маслами, мастилами (далі - Правила).
Згідно з пунктом 10 Правил розрахунки з покупцями за придбані ними нафтопродукти, інші товари провадяться за готівку в національній валюті, в безготівковому порядку, за кредитними картками або, в іншому порядку, відповідно до законодавства.
Визначення терміну "роздрібна торгівля пальним" законодавством не передбачено.
Таким чином, укладання договору про придбання пального для автотранспортних засобів із застосуванням безготівкових розрахунків можливе без застосування Положення у разі, якщо цим договором передбачено, що відпуск пального буде здійснюватися безпосередньо на АЗС з наданням підтверджуючих цю операцію документів.

................
Перейти до повного тексту