- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
01.12.2008 N 3303-27/1103 |
Щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти до затвердження кошторисів на 2009 рік
Мінекономіки розглянуло листи стосовно можливості організації процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти наприкінці поточного року, а також на початку нового року до затвердження кошторисів на 2009 рік.
Відносини у сфері державних закупівель регулюються відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р.
N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 р.
N 1017).
Згідно з підпунктом 4 пункту 2
Положення державні кошти - кошти Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, державні кредитні ресурси, а також кошти Національного банку, державних цільових фондів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, які спрямовуються на придбання товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення діяльності зазначених органів, кошти підприємств.
Підпунктом 13 пункту 2
Положення визначено, що підприємства - державні, у тому числі казенні підприємства, установи та господарські товариства, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, їх дочірні підприємства, а також підприємства і господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 та більше відсотків належать державним, у тому числі казенним підприємствам і господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Розпорядниками державних коштів є органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, інші органи, установи та організації, визначені
Конституцією України і законодавством, підприємства, а також підприємства, установи чи організації, утворені в установленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування та уповноважені на отримання державних коштів, взяття за ними зобов'язань і здійснення платежів (підпункт 18 пункту 2
Положення).
Оскільки замовниками є, зокрема, розпорядники бюджетних коштів, то відповідно до статті
23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Недотримання цієї норми зумовлює призупинення бюджетних асигнувань або зупинення операції за бюджетними коштами (стаття
117 Бюджетного кодексу України).
Частиною 5 статті
51 Бюджетного кодексу України визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
У разі якщо до початку нового бюджетного періоду не набрав чинності закон про Державний бюджет України, згідно зі статтею
46 Бюджетного кодексу України, Кабінет Міністрів України має право здійснювати видатки Державного бюджету України відповідно до цієї статті
Кодексу з наступними обмеженнями:
................Перейти до повного тексту