1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.03.2002 N 18-46/100
Міністерству охорони
здоров'я України
Про регулювання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення
Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, розглянувши лист Міністерства охорони здоров'я України щодо роз'яснень положень постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 N 1499 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", повідомляє.
Міністерство погоджується з редакцією пунктів 1 і 2, яка запропонована Міністерством охорони здоров'я України.
Що стосується пункту 3, а саме визначення поняття "оптова ціна виробника", вважаємо, що з набуття чинності Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні" суб'єкти підприємницької діяльності облік та оцінку вибуття запасів (товарів у вигляді матеріальних цінностей, що придбані та утримуються підприємством з метою подальшого продажу) здійснюють згідно з методами, визначеними Положенням (стандарт) 9 бухгалтерського обліку (затвердженим наказом Мінфіну від 20.10.99 N 246, зареєстрованим в Мін'юсті від 02.11.99 N 751/4044).
Відповідно до пунктом 8 зазначеного Положення придбані (отримані) запаси обліковуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Пунктом 9 Положення визначено, що первісною вартістю запасів, придбаних за оплату, є собівартість запасів, яка складається з наступних фактичних затрат: суми, сплачені відповідно з угодою постачальнику; суми, сплачені за інформаційні, посередницькі та інші подібні послуги, у зв'язку з пошуком та придбанням запасів та ін. Нарахування ж торговельної надбавки до оптової ціни виробника, яка тільки "проголошується або рекламується", призведе до нарахування надбавок, до так званих "фіктивних" цін, які не зафіксовано бухгалтерським обліком.
Таким чином, торговельна надбавка, встановлена регіональними органами виконавчої влади, нараховується до фактичної оптової ціни (митної вартості) виробника з урахуванням наданих знижок.
Також вважає, що в інформаційному листі доцільно висвітити такі питання:
1. Як розмежувати обсяги закупок одних і тих самих лікарських засобів та виробів медичного призначення, що будуть реалізовуватися з різними рівнями торгівельних надбавок, та який порядок бухгалтерського обліку в міжлікарняних аптеках на лікарські засоби та вироби медичного призначення, ціни на які сформовано з націнками в межах 35 і 10 відсотків?

................
Перейти до повного тексту