1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.12.2005 N 492
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1478 від 24.12.2012 )
Про затвердження Статуту Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки Міністерства економіки України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.2004 N 1026 "Про деякі питання Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки Міністерства економіки України у новій редакції, що додається.
2. Виконуючому обов'язки директора Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки Міністерства економіки України Любічу О.О. в установленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію.
Міністр А.Яценюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
09.12.2005 N 492
СТАТУТ
Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки Міністерства економіки України
Державна наукова установа "Державний науково-дослідний інститут інформатизащі та моделювання економіки" (далі - Інститут) Міністерства економіки України утворена наказом Міністерства економіки України від 08.07.1994 N 84.
Інститут є правонаступником державних науково-дослідних установ-Обчислювального центру Держплану УРСР, Головного науково-дослідного і інформаційно-обчислювального центру Держплану УРСР, Головного науково-дослідного інституту з проблем інформатики Мінекономіки України, Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки Національного агентства з питань інформатизації при Президентові України
Інститут підпорядкований Міністерству економіки України. Науково-методичне керівництво Інститутом здійснює Міністерство економіки України та Національна академія наук України (згідно з постановою Президії Національної академії наук України та Національного агентства з питань інформатизації при Президентові України від 20.06.1997 N 226).
У своїй діяльності Інститут керується Конституцією України, Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та Міністерства економіки України, а також цим Статутом.
1. Найменування та місцезнаходження
1.1. Інститут має повну назву
українською мовою: Державний науково-дослідний інститут інформатизації та моделювання економіки Міністерства економіки України;
англійською мовою: The State Research Institute of Informatization and Economic Modelling of Ministry of Economy
1.2. Скорочена назва Інституту
українською мовою: ДНДІІМЕ;
англійською мовою: DNDIIME.
1.3. Місцезнаходження Інституту
Україна, 01014, м. Київ-14, бульв. Дружби народів, 38.
2. Мета та основні напрями наукової і науково-організаційної діяльності інституту
2.1. Головною метою діяльності Інституту є організація та проведення наукових досліджень у галузі інформатизації та моделювання соціально-економічних процесів, стратегічного планування та прогнозування, розроблення наукових рекомендацій щодо забезпечення економічної, соціальної та інформаційної безпеки.
2.2. Предметом діяльності Інституту є фундаментальні та прикладні дослідження з використанням сучасної обчислювальної та телекомунікаційної техніки на основі застосування новітніх інформаційних технологій з проблем державного управління економікою, розроблення інструментальних засобів та проведення аналізу стану та прогнозування розвитку з питань планування і реалізації цільових програм, інвестиційної та науково-технічної політики, економіки багатогалузевих комплексів, рівня життя та соціального захисту населення, фінансово-кредитної, грошової і цінової політики, економічної безпеки України, зовнішньоекономічних зв'язків.
2.3. За результатами наукової діяльності Інститут готує і надає Міністерству економіки України аналітичні матеріали, проекти програмних документів, програмні засоби, проектні рішення, інформаційні ресурси, а також звіти про наукову і науково-дослідну роботу.
2.4. Основними напрямами наукової діяльності Інституту є забезпечення інформатизації та моделювання економічних процесів пов'язаних, з проведенням економічної політики і прийняттям рішень з питань:
розроблення та підготовки проектів середньо- і довгострокових прогнозів соціально-економічного розвитку країни, основних макропоказників розвитку економіки;
удосконалення механізмів державного регулювання економіки;
удосконалення ринкових відносин, розвитку підприємництва, менеджменту, маркетингу;
заходів щодо підвищення рівня життя і соціального захисту населення, розвитку галузей невиробничої сфери, формування споживчого ринку;
напрямів структурної, інвестиційної і науково-технологічної політики;
формування товарного та фінансових ринків, політики цін, державного регулювання грошово-кредитної і валютної політики;
підвищення ефективності і конкурентоспроможності національного виробництва за умов ринку, міжгалузевих зв'язків та ресурсозбереження, конверсії, цільових комплексних програм;
інтеграції економіки України до європейських економічних структур та' вдосконалення економічних зв'язків з Російською Федерацією та іншими країнами;
економічних і соціальних проблем регіонів, наукового обґрунтування пропозицій щодо забезпечення їх комплексного розвитку, підвищення ефективності природокористування й охорони навколишнього середовища, формування вільних економічних зон;
створення та впровадження систем моніторингу розвитку економіки в цілому та її секторів;
обслуговування (корпоративних систем) центральних органів державного управління;
інформаційно-обчислювального обслуговування органів державної влади та державного управління, а також підприємств, установ і організацій за договорами (замовленнями) на базі створення та впровадження як комплексних, так і локальних комп'ютерних систем, телекомунікаційних мереж, баз даних і баз знань, інформаційно-пошукових та експертно-аналітичних систем, систем і моделей прогнозування;
формування державного оборонного замовлення та виконання інших робіт з обробки інформації, віднесеної до державної таємниці, на базі діючого спецкомплексу;
розроблення моделей і систем інформаційної безпеки, у тому числі створення систем криптографічного захисту інформації в телекомунікаційних мережах;
забезпечення функціонування лінійних споруд та кабельних ліній зв'язку передачі даних та надання послуг її користувачам.
2.5. Відповідно до мети і предмета діяльності Інститут здійснює в межах своєї компетенції науково-організаційну діяльність, а саме:
координацію і співробітництво з іншими організаціями як в Україні, так і за кордоном для вирішення комплексних проблем економічного розвитку;
веде спільні наукові дослідження і розробки з іншими "установами як в Україні, так і за її межами з виконанням тем (робіт) на підставі договорів;
надає кваліфіковану науково-практичну, консультаційну та іншу допомогу інститутам, установам і організаціям, іншим юридичним та фізичним особам і регіонам з питань інформатизації та моделювання економічних процесів і здійснення переходу до ринкових відносин, веде авторський нагляд за використанням наукових розробок Інституту;
організовує проведення наукових конференцій, нарад, семінарів з економічних проблем і напрямів досліджень Інституту;
здійснює взаємний обмін науковцями та фахівцями з науковими та іншими організаціями і установами України та зарубіжних країн, відряджає працівників Інституту за кордон та приймає у себе іноземних фахівців;
організовує і проводить наукові, науково-технічні та навчальні семінари, наради, конференції, симпозіуми, наукові школи, у тому числі й міжнародні, за напрямами своєї діяльності;
видає наукові праці, здійснює підготовку наукових кадрів через аспірантуру і докторантуру;
здійснює інформаційну, рекламну та видавничу діяльність, засновує наукові видання;
здійснює свою діяльність щодо захисту інтелектуальної власності відповідно до Закону України "Про авторські та суміжні права";
використовує у своїй діяльності прийняті у світовій практиці форми і засоби наукового співробітництва, обмінів, навчання, у тому числі за міжнародними проектами і програмами, грантами, договорами, контрактами з вітчизняними, зарубіжними та міжнародними організаціями, установами, фондами, фірмами або окремими громадянами;
залучає кошти вітчизняних, зарубіжних та міжнародних фондів для розвитку пріоритетних напрямів досліджень і розробок, підготовки і вдосконалення кадрів, забезпечення сучасним обладнанням тощо;
бере участь у формуванні ринку програмно-технічної та інформаційної продукції (послуг);
надає послуги електрозв'язку з використанням лінійних споруд і кабельних ліній зв'язку системи передачі даних;
здійснює торгово-посередницькі, консалтингові, маркетингові, інжинірингові послуги, виконує інші види робіт (послуг) з дотриманням чинного законодавства;
забезпечує додержання чинного законодавства і нормативних актів, що регламентують наукову, виробничу та фінансово-господарську діяльність Інституту і його підрозділів;
здійснює інші науково-організаційні заходи, необхідні для досягнення мети, передбаченої цим Статутом.
2.6. Основні напрями наукової діяльності Інституту можуть змінюватись та уточнюватись відповідно до постанов Кабінету Міністрів України,. наказів Міністерства економіки України та рекомендацій Національної академії наук України.
3. Юридичний статус Інституту
3.1. Інститут є юридичною особою, має статус державної наукової установи з правом ведення господарської діяльності відповідно до чинного законодавства України.
3.2. Інститут є самостійною державною науково-дослідною установою, яка підпорядкована Міністерству економіки України.
3.3. Інститут здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
3.4. Інститут має відокремлене майно, самостійний баланс, має рахунки в установах банків, гербову печатку із своїм найменуванням, вказанням відомства (за підпорядкованістю) та ідентифікаційним кодом, кутовий та інші штампи, фірмові бланки, може мати фірмову символіку, знак для товару та послуг, які затверджуються і реєструється відповідно до чинного законодавства Україні.
3.5. Інститут несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством України.
3.6. Інститут не несе відповідальності за зобов'язаннями держави і Міністерства економіки України.
3.7. Інститут може створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють відповідно до положення про них, затвердженого Інститутом.
3.8. Участь Інституту в господарських об'єднаннях підприємств здійснюється на добровільних засадах, за погодженням з Міністерством економіки України, якщо це не суперечить антимонопольно-конкурентному законодавству та іншим нормативним актам України.
Створення державного господарського об'єднання за участю Інституту здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України або у визначених законом випадках - за рішенням Міністерства економіки України.
4. Майно Інституту
4.1. Майно Інституту є державною власністю і закріплюється за ним на правах повного господарського відання. Інститут володіє, користується та розпоряджається належним йому майном за своїм розсудом, здійснюючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному в Україні законодавству та цьому Статуту.
4.2. Майно Інституту складають матеріальні та нематеріальні активи, основні фонди, що складаються з будівлі інженерного корпусу (лабораторного та технологічного блоків), лінійних споруд і кабельних ліній зв'язку системи передачі даних, оборотні кошти та інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Інституту. Використання закріпленого майна Інститут здійснює самостійно згідно з чинним законодавством України.
4.3. Джерелами формування майна Інституту є:
майно, передане йому уповноваженим центральним органом виконавчої влади;
доходи від реалізації наукової продукції, робіт, послуг та інших видів господарської діяльності;
безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян;
майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому чинним законодавством України порядку;
інші джерела, не заборонені законодавством.
4.4. Інститут здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами в установленому чинним законодавством України порядку.
4.5. Інститут не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.
4.6. Відчуження, передача під заставу майнових об'єктів, що належать до основних фондів, здійснюються за попередньою згодою з Міністерством економіки України.
Майно Інституту, щодо якого відсутня заборона передачі в користування та/або володіння, може бути об'єктом лізингу тільки за погодженням з Міністерством економіки України відповідно до чинного законодавства України.
4.7. Кошти, одержані від продажу. майнових об'єктів, що належать до основних фондів Інституту, використовуються відповідно до затвердженого фінансового плану.
4.8. Міністерство економіки України та інші контролюючі органи державної влади здійснюють контроль за ефективністю використання та збереженням закріпленого за Інститутом державного майна, веденням підприємницької діяльності відповідно до чинного законодавства України.
4.9. Збитки, завдані Інституту внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визначено судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
5. Права та обов'язки Інституту
5.1. Права Інституту
5.1.1. Інститут користується правами, передбаченими Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", іншими нормативними актами України, що регулюють діяльність наукових організацій, а також актами Міністерства економіки України та цим Статутом.
5.1.2. Інститут самостійно планує і здійснює свою наукову та господарську діяльність, визначає стратегію та .напрями свого розвитку відповідно до економічної ситуації, пріоритетів галузевої економічної науки, рекомендацій Національної академії наук України, замовлень Міністерства економіки України та на підставі договорів, що укладаються зі споживачами наукової продукції (робіт, послуг), у тому числі як з державними органами і відомствами, так і з іншими організаціями і суб'єктами господарювання та замовниками з-за кордону, а також тими, що визначені за конкурсом.

................
Перейти до повного тексту