1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 19-37/393 від 15.03.2002
Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України розглянуло лист <...> щодо надання роз'яснення про застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє.
1. Відповідно до ст. 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" у тендерній документації замовник може вказати, що тендерні пропозиції залишаються чинними впродовж, приміром, 30 днів після закінчення кінцевого терміну їх подання. До закінчення кінцевого терміну подання пропозицій замовник торгів має право вимагати від учасників продовжити дію тендерних пропозицій на додатковий визначений період. Учасник має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним тендерного забезпечення;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії наданих ним тендерної пропозиції та тендерного забезпечення.
Виконавці, які не продовжують строку дії своїх тендерних забезпечень, вважаються такими, що відхилили вимогу щодо продовження дії своїх тендерних пропозицій.
Після розкриття тендерних пропозицій виконавці не можуть змінювати свої тендерні пропозиції. Відповідно до ст. 26 зазначеного Закону в тендерній пропозиції можуть бути виправлені лише арифметичні помилки.
2. Зміна і розірвання договору допускається лише за угодою сторін, якщо інше не передбачене законодавчими актами. Угода про зміну або розірвання договору вчиняється в тій самій формі, у якій був укладений договір, якщо із законодавчого акта, договору не випливає інше.
Замовник разом з контрагентом мають право самостійно вносити зміни в угоди, укладені між ними. При цьому вони повинні керуватися нормами законодавства.
Оскільки відповідно до ст. 29 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" з виконавцем, тендерну пропозицію якого було акцептовано, протягом чотирнадцяти робочих днів укладається договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, то замовник може запропонувати внесення лише тих змін, які не будуть суперечити вимогам тендерної документації та меті зазначеного Закону - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель та оптимального і раціонального використання державних коштів.
Тендерна документація складається відповідно до ст. 21 зазначеногоЗакону. Цією статтею передбачається, що в тендерній документації замовник повинен передбачити інформацію про основні умови, які будуть включені до договору про закупівлю чи проект договору. Таким чином, сторони мають право змінювати ціни на продукцію при настанні певних підстав, які замовник зазначив у тендерній документації та договорі.
Договір на закупівлю, що укладається на поставку продукції на термін, протягом якого можливе значне сезонне коливання цін, повинен передбачати умови зменшення та збільшення цін. Таким чином, замовники є ініціаторами основних умов договору, у тому числі тих умов, які стосуються зміни ціни.
Підстави та умови зміни ціни замовник визначає самостійно виходячи з їх економічної ефективності та доцільності. У той же час звертаємо увагу на доцільність зміни цін відповідно до ринкової кон'юнктури, оскільки головними чинниками зміни ціни на продукцію є попит та пропозиція.

................
Перейти до повного тексту