- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
N 19-37/1654 від 23.08.2001
Насамперед варто зазначити, що згідно з міжнародним досвідом та правовою традицією країн Європейського Союзу визначення вартісних обмежень застосування законодавства щодо державних закупівель не передбачено. Такий підхід пов'язаний з необхідністю формування у суспільному (державному) секторі відповідної закупівельної практики, в основі якої лежить належне ставлення службовців до державних коштів, що передбачає їх раціональне та ефективне використання. Тому застосування конкурентних засад при здійсненні державних закупівель є доцільним незалежно від вартості закупівлі, оскільки це сприяє більш раціональному використанню державних коштів, вибору оптимальної пропозиції і поширенню конкуренції на відповідному ринку товарів, послуг або робіт.
Граничної межі, з якої потрібно проводити тендерні процедури, не передбачено і в діючій системі законодавства щодо державних закупівель. В той же час Законом України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" в ст.13 передбачається можливість використання п'яти видів процедур здійснення закупівлі. При закупівлі товарів і послуг на незначні кошти найдоцільніше використовувати процедуру запиту цінових пропозицій, якщо річна закупівельна вартість товарів і послуг не перевищує 10 тис. євро (для робіт 40 тис. євро). Цінова пропозиція може бути подана на відповідний запит замовника як рахунок-фактура, лист-пропозиція тощо за підписом та печаткою виконавця.
Крім того, в окремих випадках, передбачених статтею 33 вищезазначеного закону, замовник може застосовувати процедури закупівлі в одного виконавця. При цьому при закупівлі товарів і послуг вартістю до 5 тис. євро закупівля здійснюється без будь-якого погодження з уповноваженим органом.
Зважаючи на важливість та актуальність поставлених питань, Міністерством економіки України підготовлено ряд змін до законодавства у сфері державних закупівель, в тому числі в проекті Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" передбачається встановлення мінімальної межі, з якої потрібно застосовувати тендерні процедури закупівлі. Нині нормативні документи проходять процедуру погодження та доопрацювання з рядом міністерств та відомств.
Керівник департаменту економіки
оборони, техногенної безпеки,
правоохоронної діяльності та державних
закупівель В.Зубарєв
"Урядовий кур'єр",
N 173, 25.09.2001
Перейти до повного тексту