1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
21.10.2004 N 381
Про затвердження положень про деякі управління Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України
НАКАЗУЮ:
Затвердити положення про департамент регіонального розвитку, про управління фінансування, бухгалтерського обліку та контролю, про управління багатосторонніх переговорів СОТ та гармонізації національного законодавства, про управління двосторонніх переговорів та розвитку відносин СОТ, про відділ організаційно-аналітачного забезпечення роботи керівництва, що додаються.
Міністр М.Деркач
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
21.10.2004 N 381
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент регіонального розвитку
1. Загальні положення
1.1. Департамент регіонального розвитку (далі - департамент) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Міністерство), який підпорядкований заступнику Міністра економіки та з питань європейської інтеграції України відповідно до розподілу обов'язків.
1.2. Головною метою діяльності департаменту є формування пропозицій та реалізація державної політики щодо створення умов для динамічного, збалансованого регіонального та місцевого розвитку, усунення основних територіальних диспропорцій, активізації ресурсного потенціалу та зміцнення конкурентності регіонів.
1.3. Завдання департаменту:
розробка основних засад державної стратегії регіонального розвитку, забезпечення у межах своїх повноважень реалізації державної політики щодо регіонального розвитку та місцевого самоврядування, координація діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади у цій сфері;
аналіз стану і тенденцій економічного і соціального розвитку регіонів, розробка пропозицій щодо підвищення ефективності механізмів стимулювання їх розвитку;
сприяння створенню належних умов для забезпечення реалізації місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та територіальними громадами прав і повноважень, визначених Конституцією та законами України, розробка в межах своїх повноважень проектів нормативно-правових актів з питань регіональної політики і місцевого самоврядування, пропозицій та рекомендацій щодо розвитку місцевого самоврядування і розв'язання актуальних проблем у цій сфері;
розробка та реалізація у межах своїх повноважень заходів щодо вирішення питань оптимізації структури місцевих органів виконавчої влади, взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, удосконалення механізмів управління об'єктами комунальної власності та спільної власності територіальних громад, формування економічно достатніх територіальних громад, зміцнення їх матеріально-фінансової бази, сприяння комплексному соціально-економічному розвитку населених пунктів;
розроблення та реалізація державної політики щодо функціонування спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку, координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади у цій сфері.
аналіз соціально-економічних результатів функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій пріоритетного розвитку, підготовка пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань функціонування спеціальних (вільних) економічних зон та запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку; забезпечення в межах своїх повноважень захисту правових та економічних інтересів держави в цій сфері;
участь у розробленні і здійсненні заходів, спрямованих на розвиток транскордонного та міжрегіонального економічного співробітництва у сфері регіональної політики, розбудову інфраструктури регіонального розвитку;
сприяння в межах компетенції місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у налагодженні зв'язків з європейськими регіональними організаціями та їх участі у європейських регіональних програмах, залученню українських підприємств, установ та організацій до участі в галузевих програмах Європейських Співтовариств (Європейського Союзу);
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері економічної конкуренції та обмеження монополізму, сприянні розвитку конкурентних відносин;
реалізація в межах своїх повноважень державної регуляторної політики, участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм з питань розвитку підприємництва, здійснення заходів щодо створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, механізмів удосконалення його фінансової підтримки;
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері забезпечення населення житлом та житлово-комунальними послугами, створення економічних передумов та стимулів щодо розв'язання житлової проблеми, реформування та подальшого розвитку житлово-комунального господарства;
розроблення та забезпечення проведення державної політики щодо розвитку внутрішньої торгівлі та побутових послуг;
підготовка пропозицій щодо гармонізації нормативно-правових актів та актів нормативно-технічного характеру з міжнародними та європейськими правилами і стандартами, які визначають вимоги до діяльності у сфері внутрішньої торгівлі, громадського харчування і побутового обслуговування населення;
розробка правил провадження торговельної діяльності, торговельного і побутового обслуговування населення, роботи підприємств громадського харчування.
1.4. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства, а також цим Положенням.
1.5. Структура та гранична чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Міністерства та затверджуються Міністром економіки та з питань європейської інтеграції України.
1.6. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
управління моніторингу розвитку регіонів - інд. 15;
управління єврорегіонального співробітництва - інд. 17;
управління спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку - інд. 22;
управління інструментів стимулювання розвитку територій - інд. 24;
управління внутрішньої торгівлі та побутових послуг - інд. 54;
управління економіки житлово-комунального господарства - інд. 58;
управління з питань регуляторної політики у сфері підприємництва - інд. 68;
управління стратегічного планування регіонального розвитку - інд. 79.
1.7. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються у положеннях про них.
2. Організація управління департаментом
2.1. Департамент очолює директор, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Міністр).
2.2. Директор департаменту безпосередньо підпорядкований заступнику Міністра згідно з розподілом обов'язків та несе персональну відповідальність за виконання завдань, покладених на департамент.
2.3. Директору департаменту безпосередньо підпорядковані:
заступник директора департаменту - начальник управління спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку;
заступник директора департаменту - начальник управління внутрішньої торгівлі та побутових послуг;
начальник управління стратегічного планування регіонального розвитку;
начальник управління моніторингу розвитку регіонів;
начальник управління єврорегіонального співробітництва;
начальник управління інструментів стимулювання розвитку територій;
начальник управління з питань регуляторної політики у сфері підприємництва;
начальник управління економіки житлово-комунального господарства.
3. Повноваження директора департаменту
3.1. Директор департаменту спрямовує, координує та контролює роботу структурних підрозділів, що входять до складу департаменту.
3.2. Функції директора департаменту:
керує діяльністю департаменту, несе відповідальність за виконання покладених на департамент завдань та здійснення ним своїх функцій, організовує та забезпечує виконання в установлені строки доручень Кабінету Міністрів України та керівництва Міністерства;
розробляє і здійснює заходи щодо організації роботи департаменту;
організовує та координує підготовку проектів рішень і документів з питань, що належать до його компетенції;
забезпечує в межах компетенції реалізацію існуючих вимог щодо збереження державної таємниці у суворій відповідності до Закону України "Про державну таємницю", здійснює в межах компетенції необхідні заходи щодо збереження службової таємниці в департаменті;
співпрацює з керівниками інших структурних підрозділів Міністерства у питаннях, які потребують спільного розв'язання.
3.3. Повноваження директора департаменту:
має право підпису документів і матеріалів, що готуються департаментом відповідно до адресованих йому окремих доручень Міністра, його перших заступників та заступників;
приймає рішення та підписує листи у справах, що виникають у сфері діяльності департаменту, в межах повноважень, наданих керівництвом Міністерства;
підписує листи та матеріали, що направляються іншим департаментам Міністерства;
візує документи, підписання яких належить до компетенції керівництва Міністерства;
підписує супровідні листи до проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які завізовані керівництвом Міністерства;
підписує документи (інформаційно-аналітичні матеріали, подання щодо включення кандидатур працівників департаменту до складу робочих груп, запрошення на наради, що проводяться департаментом тощо), що направляються Міністерством до інших органів виконавчої влади;
погоджує призначення на посади та звільнення з посад заступників директора департаменту - начальників управлінь, начальників управлінь та інших працівників безпосередньо підпорядкованих йому структурних підрозділів та вносить пропозиції з цього питання заступнику Міністра відповідно до розподілу обов'язків;
визначає ступінь відповідальності заступників директора департаменту, начальника управління за керівництво роботою підлеглих підрозділів;
розподіляє повноваження між заступниками директора департаменту та начальником управління;
погоджує присвоєння заступникам директора департаменту начальникам управлінь, начальникам управлінь та іншим працівникам безпосередньо підпорядкованих йому структурних підрозділів відповідних рангів державних службовців, а також щодо заохочення та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності та вносить пропозиції з цього питання заступнику Міністра відповідно до розподілу обов'язків;
погоджує відрядження заступників директора департаменту, начальників управлінь, інших працівників департаменту в межах країни і за кордон та затверджує технічні завдання на їх відрядження в межах наданих повноважень;
організовує разом з управлінням кадрів роботу з підбору та розстановки заступників директора департаменту, керівництва підлеглих управлінь, підвищення їх кваліфікації;
здійснює представництво в органах влади, організаціях і установах з питань, що належать до повноважень департаменту;
дає згоду на надання відпусток працівникам департаменту та візує їх заяви з цих питань;
звертається до Міністра з пропозиціями щодо проведення організаційних змін у департаменті (через першого заступника Міністра - керівника апарату Міністерства);
утворює тимчасові робочі групи, що складаються з працівників департаменту з метою підготовки і реалізації особливо важливих завдань;
погоджує положення про структурні підрозділи, що входять до складу департаменту.
3.4. Директор департаменту виконує покладені на нього завдання безпосередньо, через підлеглого йому заступника(ів) та начальників управлінь.
4. Права та обов'язки заступників директора департаменту та керівників структурних підрозділів, що входять до складу департаменту
4.1. Під час відсутності директора департаменту його обов'язки виконує заступник директора департаменту - начальник управління спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку, а у випадку його відсутності - заступник директора департаменту - начальник управління внутрішньої торгівлі та побутових послуг.
4.2. Заступники директора департаменту:
4.2.1. Заступник директора департаменту - начальник управління спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку:
координує діяльність наступних управлінь: стратегічного планування регіонального розвитку, моніторингу розвитку регіонів, єврорегіонального співробітництва, інструментів стимулювання розвитку територій та економіки житлово-комунального господарства;
організовує, забезпечує та контролює виконання, в установлені строки, доручень директора департаменту, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни у визначених структурних підрозділах департаменту;
розробляє і подає пропозиції директору департаменту щодо організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
за дорученням директора департаменту здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в організаціях і установах;
приймає рішення та підписує листи у справах, що виникають у сфері діяльності структурних підрозділів департаменту, в межах повноважень, наданих директором департаменту;
за відсутності директора департаменту візує документи, підписання яких належить до компетенції керівників Міністерства.
4.2.2. Заступник директора департаменту - начальник управління внутрішньої торгівлі та побутових послуг:
координує діяльність наступних управлінь: внутрішньої торгівлі та побутових послуг та з питань регуляторної політики у сфері підприємництва;
організовує, забезпечує та контролює виконання, в установлені строки, доручень директора департаменту, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни в структурних підрозділах департаменту;
розробляє і подає пропозиції директору департаменту щодо організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
за дорученням директора департаменту здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в організаціях і установах;
приймає рішення та підписує листи у справах, що виникають у сфері діяльності структурних підрозділів департаменту, в межах повноважень, наданих директором департаменту;
за відсутності директора департаменту візує документи, підписання яких належить до компетенції керівників Міністерства.
4.3. Начальники управлінь здійснюють керівництво у підпорядкованих їм структурних підрозділах згідно з положеннями про відповідний структурний підрозділ.
Директор департаменту
ПОГОДЖЕНО:
Виконуючий обов'язки першого
заступника Міністра-керівника
апарату
О.Нижник



С.Романюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
21.10.2004 N 381
ПОЛОЖЕННЯ
про управління фінансування, бухгалтерського обліку та контролю
1. Загальні положення
1.1. Управління фінансування, бухгалтерського обліку та контролю (далі - Управління) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Міністерство) та входить до складу Адміністративно-господарського департаменту.
1.2. До складу Управління входять відділи:
1) відділ планування та фінансування бюджетних програм; (сектор фінансування та економічного аналізу підвідомчих організацій);
2) відділ розрахунків, бухгалтерського обліку та звітності; (сектор розрахунків та обліку зовнішньоекономічної діяльності);
3) відділ розрахунків з оплати праці та соціальних питань;
4) контрольно-ревізійний відділ.
1.3. Управління в своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами та рішеннями колегії Міністерства, окремими дорученнями Міністра та його заступників, Положенням про Адміністративно-господарський департамент, а також цим Положенням.
1.4. Структура і чисельність Управління визначаються відповідно з цим Положенням та штатним розписом Міністерства.
1.5. Працівники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.
2. Основні завдання управління
2.1. Головною метою діяльності Управління є виконання функцій головного розпорядника коштів державного бюджету, що виділяються на утримання Міністерства та, відповідно до чинного законодавства, участь у забезпеченні коштами державного бюджету розпорядників нижчого рівня та одержувачів.
2.2. Основними завданнями Управління є:
1) забезпечення виконання вимог законодавства стосовно ефективного витрачання бюджетних коштів, виділених на утримання апарату Міністерства, та достовірності бухгалтерського обліку господарських операцій;
2) забезпечення контролю за виконанням фінансово-господарських зобов'язань, наявністю фінансових ресурсів та здійснення економічного аналізу використання коштів державного бюджету;
3) контроль за фінансово-господарською діяльністю підприємств, організацій та установ, що належать до сфери управління Міністерства;
4) забезпечення контролю за використанням фонду оплати праці підпорядкованих Міністерству установ, які утримуються за рахунок бюджетних коштів;
5) формування фінансової звітності апарату Міністерства та зведеної звітності Міністерства як головного розпорядника бюджетних коштів;
6) координація роботи служб контролю підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства, та взаємодія з органами державної контрольно-ревізійної служби України стосовно ревізій і перевірок, методології державного фінансового контролю;
7) виявлення та усунення фактів порушення фінансової дисципліни, нанесення збитків, безгосподарності та марнотратства, перекручення звітності на підприємствах, установах і організаціях, що належать до сфери управління Міністерства.
3. Функції управління
Управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
3.1. Координацію планово-економічної та фінансової діяльності Міністерства як головного розпорядника бюджетних коштів;
3.2. Розроблення бюджетної пропозиції, кошторису доходів і видатків та плану асигнувань апарату Міністерства та відповідних зведених документів стосовно розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня;
3.3. Здійснення контролю за економічним та ефективним витрачанням коштів згідно з кошторисом та планом асигнувань з урахуванням змін, внесених до них в установленому порядку;
3.4. Здійснення бухгалтерського обліку господарських операцій апарату Міністерства в установленому порядку;
3.5. Перевірку правильності оформлення первинних документів стосовно фінансово-господарських операцій та законності здійснення цих операцій;
3.6. Здійснення своєчасного проведення розрахунків в процесі господарської діяльності Міністерства та узагальнення інформації щодо стану розрахунків з дебіторами та кредиторами;
3.7. Забезпечення збереження коштів, контроль за раціональним використанням необхідних активів та інших товарно-матеріальних цінностей;
3.8. Своєчасне нарахування та виплату заробітної плати працівникам Міністерства;
3.9. Складання та подання в установлені терміни бухгалтерської та фінансової звітності Міністерства та зведеної звітності Міністерства як головного розпорядника бюджетних коштів;
3.10. Проведення в установлені терміни інвентаризації коштів, матеріальних цінностей та розрахунків;
3.11. Забезпечення зберігання бухгалтерських документів та реєстрів обліку, кошторисів і розрахунків до них, а також інших первинних документів;
3.12. Координацію роботи з відповідними підрозділами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів, Міністерства закордонних справ стосовно здійснення зовнішньоекономічної діяльності;
3.13. Підготовку розрахунків щодо бюджетного фінансування витрат на проведення засідань міжурядових змішаних комісій;
3.14. Розробку штатного розпису апарату Міністерства;
3.15. Контроль за дотримання у штатних розписах установ і організацій, які утримуються за рахунок бюджетних коштів, умов оплати праці, визначених відповідними нормативними документами;
3.16. Проведення планових перевірок фінансово-господарської діяльності в підвідомчих Міністерству підприємствах, установах і організаціях;
3.17. Підготовку пропозицій щодо усунення виявлених правопорушень та притягнення до відповідальності винних осіб;
3.18. Підготовку звітності про контрольно-ревізійну роботу та відомчий контроль, взаємодія з державною контрольно-ревізійною службою та з правоохоронними органами з цих питань.
4. Права управління
Управління має право:
4.1. Одержувати від управлінь та департаментів Мінекономіки інформацію, необхідну для виконання визначених функцій.
4.2. Одержувати від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади інформацію, необхідну для виконання покладених на Управління завдань.
4.3. Погоджувати кошториси доходів і видатків, плани асигнувань та інші фінансові документи.
4.4. Приймати у встановленому порядку на виконання та оформлення документи за операціями оприбуткування, зберігання та витрачання товарно-матеріальних цінностей.
4.5. Залучення працівників апарату Міністерства та підвідомчих йому організацій і підприємств до підготовки питань, пов'язаних із виконанням доручень керівництва Міністерства.
4.6. Скликати і проводити наради в установленому порядку.
4.7. Повертати виконавцям документи, підготовлені з порушенням вимог відповідних нормативних документів та Інструкції з діловодства, а також з порушенням встановленого терміну розроблення та узагальнення.
4.8. Здійснювати контрольно-ревізійну роботу згідно норм діючого законодавства.
5. Керівництво управлінням
5.1. Управління очолює начальник управління - головний бухгалтер, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економіки та з питань європейської інтеграції України за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
5.2. Начальник управління - головний бухгалтер безпосередньо підпорядкований директору адміністративно-господарського Департаменту, має право другого підпису банківських і фінансово-розпорядчих документів від Міністерства.
5.3. Начальник управління - головний бухгалтер:
1) керує діяльністю Управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань і функцій, організує, координує та контролює роботу співробітників, розподіляє між ними обов'язки;
2) розробляє та здійснює заходи, спрямовані на поліпшення роботи Управління, здійснює заходи наукової організації праці в Управлінні;
3) вимагає від усіх підрозділів господарського управління, інших структурних підрозділів Міністерства своєчасного передавання необхідних для фінансування, бухгалтерського обліку та контролю документів, наказів, постанов, розпоряджень, а також договорів, кошторисів, нормативних та інших матеріалів;
4) підписує штатний розпис та кошториси видатків на утримання апарату Міністерства та відповідних розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів;
5) дає згоду, в межах наявних коштів, на укладання договорів, які пропонуються для укладення на одержання або відпуск товарно-матеріальних цінностей, виконання робіт (послуг), а також наказів про встановлення працівникам посадових та персональних окладів, наказів про преміювання;
6) погоджує звільнення та переміщення матеріально-відповідальних осіб (касирів, завідуючих складами тощо);
7) розробляє плани роботи Управління та контролює їх виконання;
8) визначає обов'язки своїх заступників, виходячи із завдань та функцій Управління;
9) несе відповідальність за своєчасне і кваліфіковане виконання покладених на Управління завдань, належну організацію роботи працівників Управління, правильний підбір та розстановку кадрів, за порядок і дисципліну;
10) забезпечує загальне керівництво Управлінням, складання кошторису на утримання апарату Міністерства та зведеного кошторису як головного розпорядника бюджетних коштів;
11) забезпечує формування мережі підприємств та організацій, які підпорядковані Міністерству та фінансуються із державного бюджету, здійснює та контролює виконання плану асигнувань в порядку, передбаченому нормативними документами;
12) здійснює поточне фінансування, складає розподіли коштів за поточними видатками Міністерства як головного розпорядника бюджетних коштів;
13) підписує та контролює прибутково-видаткові касові і банківські документи;
14) здійснює загальний контроль за фінансово-господарською діяльністю і Міністерства, підвідомчих йому організацій, розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня та одержувачів.
5.4. Начальник управління і його заступники мають право підпису документів, що направляються від імені Управління, з питань, що входять до повноважень Управління, на адресу інших управлінь Міністерства.
Начальник управління
ПОГОДЖЕНО:
Виконуючий обов'язки першого
заступника Міністра - керівника
апарату
Директор
адміністративно-господарського
департаменту
А.Чубинський



С.Романюк


В.Дробний

................
Перейти до повного тексту