- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
02.04.2003 N 18-43/1814-3
Про врегулювання питання стосовно визначення поняття "оптова ціна виробника"
Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції, розглянувши в межах компетенції звернення від 4 березня 2003 року N 42 учасників семінару, проведеного 21 лютого 2003 року з актуальних питань ціноутворення на лікарські засоби, в частині щодо врегулювання питання стосовно визначення поняття "оптова ціна виробника", повідомляє.
Кабінетом Міністрів України на виконання Указів Президента України від 08.08.2000
N 963 "Про додаткові заходи щодо поліпшення медичної допомоги населенню України" і від 15.08.2001
N 637 "Про Стратегію подолання бідності" та з метою підвищення рівня забезпеченості населення лікарськими засобами і виробами медичного призначення прийнято постанову від 16.11.2001
N 1499 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", якою запроваджено державне регулювання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення відповідно до затвердженого переліку продукції шляхом встановлення граничних рівнів торговельних надбавок до оптової ціни виробника або митної вартості.
Виробники фармацевтичної продукції в залежності від умов роботи з конкретними суб'єктами підприємництва (обсягів закупок, термінів оплати медпрепаратів тощо) здійснюють реалізацію продукції за цінами зі знижками від 10 до 30 відс. проти зазначених в реєстрах (прайс-листах) цін.
Рівень проголошених у прайс-листах виробників оптових цін ніяким чином не фіксується бухгалтерським обліком підприємств-виробників та є, як правило, значно вищим від планово-облікових цін. Так, перевіркою Державної інспекції з контролю за цінами ВАТ "Фармак" встановлено, що рівень проголошених у прайс-листах цін, діючих станом на 01.01.2001, перевищував планово-облікові ціни на 19-30 відс., станом на 01.01.2002 - на 17-57 відсотків.
В той же час розмір знижок, що надавались ВАТ "Фармак", складав 12-21 відс. від цін за прайс-листами.
Отже, нарахування торговельних надбавок до цін, зазначених у прайс-листах, призводить до "штучного" безпідставного підвищення цін, що суперечить меті, з якою було прийнято вищезгадану постанову.
З урахуванням вимог законодавчих та нормативних актів, зокрема, Закону України
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", наказів Міністерства фінансів від 30.11.99
N 291 "Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та інструкції про його застосування" (зареєстрований в Міністерстві юстиції від 21.12.99 за N 892/4185) та від 20.10.99
N 246 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси" (зареєстрований в Міністерстві юстиції від 02.11.99 за N 751/4044) формування фіксованих (регульованих) цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення в підприємствах торгівлі (аптечних закладах) повинно здійснюватись шляхом нарахування торговельних надбавок в межах граничних рівнів до фактичних цін продажу виробників, які є оптовими цінами виробників, що зафіксовані бухгалтерським обліком.
Так, статтею 1 зазначеного
Закону визначено, що бухгалтерський облік - це процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень. Згідно з вимогами пункту 2 статті 3 зазначеного Закону бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством.
Кожна господарська операція - дія або подія викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства - фіксується бухгалтерським обліком, виходячи із фактичних даних.
................Перейти до повного тексту