1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Лист
від 15.04.2024 р. № 3323-04/27710-06
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства та інші суб’єкти
сфери публічних закупівель
Щодо внесення змін
Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, інформує, що з 09.04.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178" (далі – постанова № 382), якою внесені зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 "Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків" (далі – постанова № 166) та від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 2 постанови № 382 закупівлі, розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою.
Щодо змін, внесених до постанови № 166
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 затверджено порядок функціонування електронної системи закупівель (далі – ЕСЗ) та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок № 166).
При цьому розгляд питань діяльності ЕСЗ здійснюється постійно діючою комісією, що утворена Уповноваженим органом. Положення про комісію (далі – Комісія) затверджено наказом Мінекономіки від 14.11.2019 № 381. Припинення публічного доступу до інформації, розміщеної в ЕСЗ, здійснюється відповідно до Порядку № 166.
Відповідно до пункту 9-1 Порядку № 166 (в редакції постанови № 382) у разі оприлюднення користувачем в ЕСЗ інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в ЕСЗ та/або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем, адміністратор вчиняє дії в ЕСЗ з припинення публічного доступу до такої інформації на підставі рішення комісії про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, зокрема шляхом припинення публічного доступу до інформації про закупівлю, під час якої була оприлюднена інформація з обмеженим доступом або інформація, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку.
Таким чином, обмеження доступу здійснюється адміністратором на підставі рішення Комісії за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в ЕСЗ та/або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем.
Такі звернення слід направляти на електронну адресу meconomy@me.gov.ua або на поштову адресу Міністерства: 01008, м. Київ, вул. М. Грушевського 12/2 та зазначати, що листа адресовано Комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель. Звернення розглядається протягом 10 робочих днів з дня їх отримання, за результатами якого, Комісія приймає рішення про надання адміністратору ЕСЗ – ДП "ПРОЗОРРО" дозволу на припинення публічного доступу до інформації.
Рішення комісії згідно пункту 9-1 Порядку № 166 є обов’язковими. Натомість всі інші рішення Комісії, крім передбачених в пункті 9-1 цього Порядку, мають рекомендаційний характер.
Крім цього, виходячи з пункту 20 Порядку № 166, для оптимізації та забезпечення ефективності здійснення операторами доопрацювань авторизованих електронних майданчиків у зв’язку з внесення змін до законодавства у сфері закупівель та/або прийняття нових нормативно-правових актів, та/або у разі здійснення доопрацювання ЕСЗ оператор авторизованого електронного майданчика повинен у строк, визначений адміністратором, привести функціональні характеристики та можливості авторизованого електронного майданчика у відповідність з такими змінами та актами, а також з технічним завданням та/або стандартними сценаріями тестування. Строк для доопрацювання не може бути меншим, ніж п’ять робочих днів.
Положення пункту 67 Порядку № 166 також передбачає, що звернення про зміну найменування та/або місцезнаходження оператора реєструється і оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
Щодо змін, внесених до Особливостей
Постановою № 382 до Особливостей внесено низку змін, які слід врахувати замовникам під час здійснення закупівель. Тому звертаємо увагу, що при здійсненні відкритих торгів згідно Особливостей з 09.04.2024, замовникам необхідно викласти умови тендерної документації з урахуванням цих змін. Оновлено також особливості здійснення процедур закупівлі послуг енергосервісу, зокрема в частині альтернативного способу визначення базового рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг.
Щодо ступеню локалізації
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, яизначених пунктом 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону.
Отже, вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель товару у складі робіт чи послуг (якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону), у разі якщо його вартість становить або перевищує 200 тисяч гривень.
Щодо можливості створення ЦЗО для закупівлі робіт
Постановою № 382 передбачено можливість створення Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України централізованої закупівельної організації для закупівлі послуг та/або робіт.
Так, згідно з абзацом другим пункту 7 Особливостей за рішенням Кабінету Міністрів України централізована закупівельна організація, що утворюється під час дії правового режиму воєнного стану в Україні та належить до сфери управління Агентства відновлення, може здійснювати закупівлі послуг та/або робіт в інтересах замовників шляхом проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей та закупівель за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом.
Таким чином, Урядом надано можливість створення Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України централізованої закупівельної організації саме для закупівлі робіт та послуг.
Щодо закупівлі лікарських засобів
Відповідно до пункту 11-1 Особливостей у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
Закон України "Про лікарські засоби" регулює зокрема правовідносини, пов’язані із створенням, реєстрацією, виробництвом, контролем якості та реалізацією лікарських засобів. Згідно статті 9 Закону України "Про лікарські засоби" не підлягають державній реєстрації лікарські засоби, які виготовляються в аптеках за рецептами лікарів та на замовлення лікувально- профілактичних закладів із дозволених до застосування діючих та допоміжних речовин.

................
Перейти до повного тексту