- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 04.08.2023 р. № 3323-04/40119-06 |
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації,
підприємства та інші суб’єкти сфери публічних закупівель
Міністерство економіки України як Уповноважений орган відповідно до
Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), однією з основних функцій якого є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель, повідомляє.
Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2023 № 677
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 2 постанови № 677 вона набирає чинності з дня її опублікування, крім підпунктів 1—33, абзаців другого, третього, п’ятого підпункту 34 пункту 2 та підпункту 2 пункту 3 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 вересня 2023 року.
Отже, з 6 липня 2023 року набули чинності положення, які стосуються механізму розрахунку розміру плати за користування електронним каталогом, що розраховується відсотково від ціни пропозиції переможця відбору, з яким укладається договір та розміру плати за доступ до електронної системи закупівель через онлайн-сервіси, які мають визначатися з урахуванням податку на додану вартість.
У свою чергу, з 1 вересня 2023 року набирають чинності положення постанови № 677, якими визначено оновлений порядок здійснення замовниками закупівель через електронний каталог, а саме виключно шляхом оголошення в електронному каталозі через електронну систему закупівель запиту пропозицій постачальників, незалежно від вартості закупівлі, через заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про найменування, очікувану вартість, кількість, строк, місце, спосіб поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції. При цьому запит пропозицій постачальників повинен містити проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Водночас визначено умову, за якої запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, а саме: якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені з визначених Порядком підстав, а також встановлено підстави для відхилення замовником пропозицій постачальників та підстави для відміни замовником запиту пропозицій постачальників.
Також розширено перелік підстав для відхилення заявки учасника адміністратором електронного каталогу та відхилення заявки учасника походженням з російської федерації/республіки білорусь. Крім цього, для узгодження зі зміненими нормами Порядку внесено зміни до пункту 12 Особливостей та визначено, що:
у разі коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822 з урахуванням Особливостей;
в запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, в тому числі конкретну торговельну марку;
запит пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, має містити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення. За результатами формування замовником в запиті пропозицій постачальників характеристик та їх допустимих значень кількість пропозицій від постачальників щодо такого товару, що відповідають характеристикам до товару, визначеного в запиті пропозицій постачальників, не може бути менше двох.
Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2023 № 686
З 11.07.2023 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.07.2023 № 686 "Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України "Про публічні закупівлі" (далі – постанова № 686), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Так, Особливості доповнено пунктом 11-1, який передбачає, що у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822, з урахуванням цих Особливостей.
Своєю чергою, правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров’я в Україні визначаються
Законом України "Основи законодавства України про охорону здоров’я". Частина перша статті 3 цього Закону містить визначення поняття "заклад охорони здоров’я", яким є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації.
................Перейти до повного тексту