1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 21.06.2023 р. № 33-11/283
Органам державної влади, органам місцевого самоврядування,
установам, організаціям, підприємствам та іншим суб’єктам сфери оборонних закупівель
Щодо внесених змін до Закону України "Про оборонні закупівлі" та прийнятих нормативно-правових актів для забезпечення реалізації Закону
Міністерство економіки України на численні звернення суб’єктів сфери оборонних закупівель щодо внесених змін до Закону України "Про оборонні закупівлі" (далі – Закон про оборонні закупівлі) згідно з Законом України від 24 лютого 2023 р. № 2958-IX "Про внесення змін до Закону України "Про оборонні закупівлі" щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні" (далі – Закон № 2958-IX), повідомляє.
Щодо публікації оголошення про закупівлю
Частиною 3 статті 30 Закону про оборонні закупівлі визначено вимоги до здійснення оборонних закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) серед яких пунктом 1 частини 3 статті 30 Закону про оборонні закупівлі встановлено, що державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель. Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України "Про оборонні закупівлі" державні замовники у сфері оборони (далі – державні замовники) – визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України.
Перелік державних замовників у сфері оборони визначено постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 р. № 363 "Питання оборонних закупівель" (далі – постанова № 363). Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 285 "Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні" визначено, що обласні військові адміністрації є державними замовниками у сфері оборони з будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд та розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за конкретною бюджетною програмою.
Згідно з пунктом 26 частини першої статті 1 Закону про оборонні закупівлі служба державного замовника – суб’єкт господарювання, що належить до сфери управління державного замовника, або структурний підрозділ державного замовника, що уповноважується ним на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення та інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону про оборонні закупівлі Кабінетом Міністрів України визначаються Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
На виконання вимог цього Закону, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (далі – Постанова № 1275), якою затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості № 1275).
Відповідно до абзацу 3 пункту 8 Особливостей № 1275 встановлено, що під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону України "Про оборонні закупівлі".
У зв’язку з наведеним, зобов’язання щодо оприлюднення оголошень про закупівлі розповсюджується на державних замовників у сфері оборони.
При цьому зауважимо, що Закон про оборонні закупівлі не містить вартісних меж, при яких необхідно надсилати оголошення адміністратору електронної системи, що визначає зобов’язання державному замовнику готувати оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилати його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону оборонні закупівлі для всіх закупівель.
Наразі державне підприємство "ПРОЗОРРО" (далі – ДП "ПРОЗОРРО"), як адміністратор електронної системи закупівель, автоматизували процес публікації оголошень про закупівлю – розробили форму, яку державні замовники можуть заповнювати самостійно, після чого інформація оприлюднюється в окремому розділі "Оголошення відповідно до статті 30 Закону України "Про оборонні закупівлі"" на вебпорталі. Для того щоб отримати посилання на форму, за якою подаються оголошення про закупівлю, державним замовникам потрібно звернутись з офіційної адреси електронної пошти підприємства до ДП "ПРОЗОРРО" на електронну пошту feedback@prozorro.ua.
Щодо звітування за здійсненими закупівлями згідно змін, внесених до Закону про оборонні закупівлі

................
Перейти до повного тексту