- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження положень про структурні підрозділи департаменту економіки безпеки і оборони
1. Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи департаменту економіки безпеки і оборони:
управління військово-промислової політики;
відділ державного оборонного замовлення;
відділ економічної ефективності оборонно-промислового комплексу;
відділ формувань військово-промислової політики;
сектор захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу;
сектор інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Державний секретар |
О. Черних |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
15 червня 2020 року № 1099
ПОЛОЖЕННЯ
про управління військово-промислової політики департаменту економіки безпеки і оборони
1. Загальні положення
1.1. Управління військово-промислової політики у складі департаменту економіки безпеки і оборони (далі - управління) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, Положенням про департамент економіки безпеки і оборони, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ державного оборонного замовлення;
відділ економічної ефективності оборонно-промислового комплексу; відділ формування військово-промислової політики;
сектор захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу;
сектор інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються в положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи і сектори та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
2.1. Завданнями управління є:
забезпечення формування та реалізації державної військово-промислової політики;
забезпечення виконання функцій уповноваженого органу з питань координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення;
забезпечення виконання функцій замовника з державного оборонного замовлення;
підготовка з урахуванням пропозицій державних замовників проекту основних показників державного оборонного замовлення на плановий, а також на наступні за плановим два бюджетні періоди;
формування та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проекту основних показників державного оборонного замовлення на плановий, а також на наступні за плановим два бюджетних періоди;
координація і контроль діяльності державних замовників під час розміщення оборонного замовлення та виконання державних контрактів;
забезпечення формування та ведення реєстру виробників продукції, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких становить державну таємницю;
визначення разом з іншими органами сектору безпеки та оборони пріоритетних напрямів розвитку оборонно-промислового комплексу, забезпечення нормативно-правового регулювання у зазначеній сфері, аналіз стану та тенденцій розвитку оборонно-промислового комплексу України;
організація проведення в установленому законодавством порядку огляду оборонно-промислового комплексу;
підготовка та узагальнення пропозицій щодо формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері функціонування і розвитку оборонно-промислового комплексу, розвитку науково-технічного потенціалу в галузі озброєнь та військової техніки, удосконалення механізму державного регулювання у зазначеній сфері;
забезпечення координації заходів, що здійснюються центральними та місцевими органами виконавчої влади у сфері функціонування і розвитку оборонно-промислового комплексу;
забезпечення разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розроблення в установленому порядку пропозицій щодо критеріїв віднесення підприємств оборонно-промислового комплексу до тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, формування пропозицій щодо переліку таких підприємств;
участь у розробленні та реалізації державних цільових програм у сфері безпеки та оборони, проведення моніторингу їх ефективності;
забезпечення захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу, а також здійснення контролю за її функціонуванням;
участь у впровадженні інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу.
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
надає методичну та консультаційну допомогу державним замовникам щодо організації здійснення процедур закупівлі;
готує в установлені строки звітні матеріали про хід виконання державного оборонного замовлення для інформування Кабінету Міністрів України;
розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління;
надає роз'яснення щодо застосування законодавства у сфері оборонного замовлення;
доводить до суб'єктів господарювання рішення про включення, або відмову у включенні суб'єктів господарювання до Реєстру виробників продукції, робіт і послуг оборонного призначення, закупівлі яких становлять державну таємницю;
опрацьовує звіти державних замовників про результати здійснення процедур закупівлі, укладення та виконання державних контрактів, а також інформацію від Державної служби статистики України про стан виконання державних контрактів з державного оборонного замовлення;
здійснює заходи щодо організації підготовки виробництва для виготовлення продукції оборонного призначення;
забезпечує підготовку пропозицій щодо визначення цілей, основних напрямів та завдань державної військово-промислової політики;
аналізує поточні та прогнозовані чинники, що впливають на розвиток оборонно-промислового комплексу, з урахуванням зовнішньополітичних та внутрішніх умов;
готує та узагальнює пропозиції щодо визначення пріоритетів розвитку оборонно-промислового комплексу на середньо- та довгостроковий період;
забезпечує підготовку пропозицій щодо напрямів та завдань реформування й розвитку оборонно-промислового комплексу та основних напрямів діяльності державних органів щодо підтримки розвитку оборонно-промислового комплексу;
готує пропозиції до бюджетного запиту на відповідні роки за бюджетними програмами, за якими фінансуються заходи державних цільових програм розвитку оборонно-промислового комплексу, та звіти щодо їх виконання;
визначає переліки відомостей, які підлягають захисту в процесі обробки у інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу;
досліджує технології обробки інформації у інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу з метою виявлення можливих напрямів атак та інших загроз для безпеки інформації, формування моделі загроз, розроблення політики безпеки інформації, визначення заходів, спрямованих на її реалізацію;
готує технічні пропозиції, рекомендації щодо запобігання появі вразливостей та попередження спроб несанкціонованого доступу до інформації під час створення комплексної системи захисту інформації;
готує пропозиції щодо використання результатів досліджень підгруп Промислово-дорадчої групи НАТО (NIAG) та Організації НАТО з науки і технологій (STO) в інтересах реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу;
здійснює вивчення найкращих практик та досвіду з питань інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу країн-членів ЄС та НАТО;
здійснює підготовку та проведення спільних з міжнародними структурами заходів, направлених на поглиблення співробітництва з питань інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу;
бере участь у створенні в Україні системи гарантування якості оборонної продукції;
готує пропозиції щодо врахування досвіду країн - членів НАТО та структур Альянсу з питань управління вартістю життєвого циклу оборонної продукції;
готує, в межах повноважень, передбачених законом, пропозиції щодо запровадження в Україні стандартів НАТО з питань управління життєвим циклом оборонної продукції;
бере участь у проведенні та готує матеріали до зустрічей керівництва Мінекономіки з представниками інших країн, міжнародних організацій та іноземних дипломатичних установ з питань інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу;
опрацьовує проекти нормативно-правових актів, що надійшли на погодження від інших органів, готує та бере участь в підготовці висновків на предмет впливу реалізації їх на показники економічного і соціального розвитку з питань, що належать до компетенції управління;
здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на управління завдань.
3. Права управління
Управління для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономіки;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, що належать до його компетенції;
за дорученням керівництва департаменту брати участь у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції управління;
користуватися безоплатно базами даних, реєстрами та іншими видами інформаційних ресурсів органів державної влади, державними, у тому числі урядовими системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами.
4. Керівництво управління
4.1. Управління очолює заступник директора департаменту економіки безпеки і оборони - начальник управління військово-промислової політики (далі - начальник управління), якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Начальник управління повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років і вільно володіти державною мовою.
4.3. Начальник управління безпосередньо підпорядкований директору департаменту економіки безпеки і оборони.
4.4. Начальник управління:
здійснює координацію виконання завдань та заходів щодо впровадження реформ у сфері військово-промислової політики;
готує та надає на розгляд директору департаменту пропозиції щодо формування військово-промислової політики за пріоритетними напрямами та підготовки стратегічних та програмних документів;
здійснює керівництво роботою управління військово-промислової політики і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки та директора департаменту економіки безпеки і оборони, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в управлінні;
бере участь у плануванні пріоритетних напрямів, завдань і заходів економічного забезпечення розвитку складових сектору безпеки і оборони на основі оцінки безпекової обстановки та з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави;
бере участь у розробленні довго- та середньострокових програмних документів розвитку Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних, інших державних органів, що мають повноваження у сфері безпеки і оборони держави, у частині, що стосується реалізації державної економічної політики у сфері безпеки та оборони;
проводить аналіз виконання поставлених завдань та здійснює моніторинг ефективності їх виконання;
здійснює планування та виконання заходів, спрямованих на забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної економічної політики у сфері безпеки і оборони за напрямами:
- державної військово-промислової політики;
- державного оборонного замовлення;
- огляду оборонно-промислового комплексу України;
бере участь у підготовці до семінарів, конференцій та інших заходів, зокрема з питань використання міжнародного досвіду реформування оборонно-промислового комплексу.
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України
"Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в управлінні;
працює з відомостями, що становлять державну таємницю, зокрема:
- відомостями за сукупністю всіх показників, про плани, обсяги асигнувань, виконавців на здійснення державної програми розвитку озброєння, військової техніки;
- з відомостями за сукупністю всіх показників про виробничі потужності, обсяги, технологію виробництва матеріалів, які передбачається використовувати для виготовлення озброєння (боєприпасів, військової техніки, спеціальних комплектуючих виробів до них);
- щодо найменування і кількості продукції (робіт, послуг) оборонного призначення, а також обсягів фінансових ресурсів, необхідних для їх постачання за кожним з напрямів державного оборонного замовлення за окремими показниками в цілому щодо України;
- про планування, розміщення, фінансування, виконання державного оборонного замовлення за його напрямами, за окремими показниками передбачених для державних замовників та цілому щодо України;
- про виробничі потужності, обсяги, технологію виробництва матеріалів, що передбачається використовувати для виготовлення озброєння, у цілому щодо центрального органу виконавчої влади;
- щодо створення та модернізації озброєння, військової та спеціальної техніки;
- щодо формування, розміщення та виконання державних програм, спрямованих на розвиток озброєння, військової та спеціальної техніки;
- щодо створення та виробництва товарів військового призначення та подвійного використання;
забезпечує додержання співробітниками управління правил внутрішнього службового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономіки та директора департаменту економіки безпеки і оборони здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать до компетенції управління;
Начальник управління:
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника управління - начальника відділу державного оборонного замовлення, заступника начальника управління - начальника відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу, начальника відділу формування військово-промислової політики, завідувача сектору захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах оборонно-промислового комплексу, завідувача сектору інновацій та реформ у сфері оборонно-промислового комплексу;
погоджує положення про відділи та сектори, утворені у складі управління;
забезпечує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, і департаментом кадрового забезпечення роботу з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців управління, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям, які знаходяться у його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців управління.
Виконання обов'язків тимчасово відсутнього начальника управління забезпечується:
- заступником начальника управління - начальником відділу державного оборонного замовлення;
- заступником начальника управління - начальником відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу у разі відсутності заступника начальника управління - начальника відділу державного оборонного замовлення.
4.5. Начальник управління і його заступники мають право підпису документів з питань, що належать до компетенції управління, які надсилаються від імені управління на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономіки, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
15 червня 2020 року № 1099
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ економічної ефективності оборонно-промислового комплексу управління військово-промислової політики департаменту економіки безпеки і оборони
1. Загальні положення
1.1. Відділ економічної ефективності оборонно-промислового комплексу у складі управління військово-промислової політики департаменту економіки безпеки і оборони (далі - відділ) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, положеннями про департамент економіки безпеки і оборони та управління військово-промислової політики, а також цим Положенням.
1.3. Чисельність відділу визначається відповідно до штатного розпису Мінекономіки.
1.4. Співробітники відділу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції відділу
2.1. Завданнями відділу є:
забезпечення виконання функцій замовника з державного оборонного замовлення;
підготовка пропозицій до проекту основних показників державного оборонного замовлення на відповідний бюджетний період, а також на наступні за плановим два бюджетні періоди за напрямом створення нових та реконструкції наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення (далі - підготовка виробництва).
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
погоджує пропозиції до проекту основних показників державного оборонного замовлення за напрямом підготовки виробництва для виготовлення продукції оборонного призначення з державними замовниками на поставку (закупівлю) цієї продукції;
готує пропозиції щодо фінансування оборонного замовлення за напрямом підготовки виробництва для врахування їх при складанні проекту державного бюджету на наступний бюджетний період;
організовує підготовку та укладання контрактів між службою замовника та виконавцями;
здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, виділених на виконання оборонного замовлення відповідно до умов контрактів;
здійснює контроль за ходом виконання робіт (на окремих етапах та в цілому) згідно з оборонним замовленням;
організовує приймання на баланс служби замовника виробничих потужностей, створених при виконанні оборонного замовлення, та підготовку їх до передачі підприємствам оборонно-промислового комплексу;
готує звіти про укладення контрактів, результати їх виконання і використання бюджетних коштів;
визначає спільно з службою замовника та виконавцями порядок залучення до виконання оборонного замовлення співвиконавців;
проводить моніторинг та аналіз проблемних питань, що виникають у практиці виконання контрактів;
розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу;
погоджує розподіли асигнувань на фінансування контрактів з оборонного замовлення;
опрацьовує проекти нормативно-правових актів, що надійшли на погодження від інших органів, готує та бере участь в підготовці висновків до них за результатами опрацювання на предмет впливу реалізації актів на показники економічного і соціального розвитку з питань, що належать до компетенції відділу;
здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на відділ завдань.
3. Права відділу
Відділ має право вносити пропозиції начальнику управління щодо виконання завдань та функцій, покладених на відділ, а саме щодо:
отримання інформації, документів і матеріалів від структурних підрозділів Мінекономіки, зокрема, щодо планування державного бюджету, помісячного розпису асигнувань, розподілу асигнувань та обсягів відкритих асигнувань на фінансування контрактів з оборонного замовлення, передачі державного майна за результатами виконання контрактів;
організації проведення нарад з питань, віднесених до його компетенції;
участі у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції відділу;
внесення пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів у сфері державного оборонного замовлення.
4. Керівництво відділу
4.1. Відділ очолює заступник начальника управління військово-промислової політики - начальник відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Заступник начальника управління військово-промислової політики - начальник відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіти державною мовою.
4.3. Заступник начальника управління військово-промислової політики - начальник відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу підпорядкований заступнику директора департаменту - начальнику управління військово-промислової політики.
4.4. Заступник начальника управління військово-промислової політики - начальник відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу:
має заступника начальника відділу, який у разі відсутності начальника відділу виконує його обов'язки;
організовує підготовку пропозицій до проекту основних показників державного оборонного замовлення на відповідний бюджетний період за напрямом підготовки виробництва;
здійснює аналіз завдань та заходів державних цільових програм щодо розвитку оборонно-промислового комплексу, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, прийнятих у цій сфері, для врахування у пропозиціях до проекту основних показників державного оборонного замовлення;
організовує погодження пропозицій до проекту основних показників державного оборонного замовлення за напрямом підготовки виробництва з визначеними державними замовниками на поставку (закупівлю) продукції;
здійснює підготовку пропозицій щодо фінансування оборонного замовлення за напрямом підготовки виробництва для врахування їх при складанні проекту державного бюджету на наступний бюджетний період;
здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, виділених на виконання оборонного замовлення відповідно до умов контрактів;
погоджує розподіли асигнувань на фінансування контрактів;
організовує підготовку проектів рішень Кабінету Міністрів України щодо коригування основних показників оборонного замовлення за напрямом підготовки виробництва;
здійснює керівництво роботою відділу економічної ефективності оборонно-промислового комплексу і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки, директора департаменту економіки безпеки і оборони та начальника управління військово-промислової політики, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни у відділі;
організовує опрацювання пропозицій до плану законотворчої діяльності управління на рік;
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України
"Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації у відділі;
працює з відомостями, що становлять державну таємницю:
- за сукупністю всіх показників про виробничі потужності, обсяги, технологію виробництва матеріалів, які передбачається використовувати для виготовлення озброєння (боєприпасів, військової техніки, спеціальних комплектувальних виробів до них);
- за окремими показниками про науково-технічні рішення, які можуть бути використані для потреб оборони держави і мають принципове значення для розробки нових видів озброєння чи військової техніки;
- про результати наукових досліджень або розроблень щодо створення або модернізації комплектувальних виробів зразків озброєння чи військової техніки, які покращують технічні характеристики цих зразків;
- про нові технічні рішення у створенні для потреб оборони зразків озброєння чи військової техніки
- про нові технології створення (модернізації) зразків озброєння (військової техніки) для потреб оборони, що спрямовані на поліпшення їх бойових можливостей або конструктивних (експлуатаційних) характеристик;
- за окремими показниками про повний рецептурний склад, особливості технології виготовлення піроксилінових (балістичних, сферичних чи інших) порохів (боєприпасів), що виготовляються для військового озброєння;
- про технології подвійного призначення, що мають перевагу порівняно з кращими зарубіжними аналогами, якщо вони дають змогу відтворення цих технологій або розкривають їх характеристики за призначенням;
забезпечує додержання співробітниками відділу правил внутрішнього службового розпорядку;
визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки державних службовців відділу, погоджує їх посадові інструкції;
забезпечує разом з департаментом кадрового забезпечення роботу у відділі з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців відділу, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям відділу;
................Перейти до повного тексту