- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
17.01.2018 № 3304-06/1900-06 |
Органам державної влади,
органам місцевого самоврядування,
установам, організаціям, підприємствам
та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель
Щодо учасників нерезидентів
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення суб'єктів сфери публічних закупівель щодо застосування законодавства повідомляє.
Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Щодо подання документів у складі тендерної пропозиції учасниками-нерезидентами
Пунктом 29 частини першої статті
1 Закону встановлено, що тендерна документація - документація щодо умов проведенняпублічних закупівель, що розробляється та затверджується замовникомі оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав.
Статтею
22 Закону встановлені обов'язкові складові, які повинна містити тендерна документація.
Згідно з пунктом 35 частини першої статті
1 Закону учасником процедури закупівлі (далі - учасник) є фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозиціюабо взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті
5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з цим документи, складання (подання) яких передбачено та урегульовано законодавством України, можуть не передбачатись законодавством країн, де зареєстровані іноземні учасники.
Водночас згідно з частиною четвертою статті
16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, оскільки вимоги у тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням статті
5 Закону та з дотриманням принципів, закріплених у статті
3 Закону, замовникам доцільно конкретизувати вимоги щодо подання документів у складі тендерних пропозицій іноземними учасниками або надання відповідної інформації, у разі якщо такі документи не передбачені законодавством країни, де зареєстровані такі учасники.
Разом з тим, якщо учасниками процедури закупівлі є іноземні особи, такі учасники можуть надавати замовнику документи та інформацію на підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації вимогам з урахуванням законодавства країни реєстрації такого учасника.
При цьому у разі якщо тендерна документація замовника не містить конкретизації, будь-яка фізична або юридична особа може звернутись до замовника за роз'ясненнями змісту тендерної документації та/або зі зверненням щодо внесення змін згідно статті
23 Закону, або оскаржити положення такої тендерної документації у строки та порядку, передбаченому статтею
18 Закону.
Щодо надання забезпечення тендерної пропозиції іноземними учасниками у вигляді банківської гарантії
Відповідно до статті
22 Закону тендерна документація повинна містити зокрема розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
................Перейти до повного тексту