1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
02.12.2015 № 3302-05/40119-06
Щодо внесених змін до Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності"
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у зв’язку із набранням чинності 30.09.2015 Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" від 15.09.2015 № 679-VIII, яким внесено низку змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закон про особливості), повідомляє.
Щодо визначення замовників у розумінні Закону про особливості
Визначення поняття "замовники" наведене у пункті 9 частини першої статті І Закону. Так, до замовників також належать замовники, визначені в пункті 1 частини першої статті 1 Закону про особливості.
Закон про особливості встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності, визначених цим Законом.
Наголошуємо, що змінами, внесеними в Закон про особливості суттєво змінено визначення поняття "замовники" (частина перша статті 1 Закону про особливості), відповідно до якого з 30.09.2015 замовниками є юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у будь-якій із сфер, визначених статтею 2 цього Закону та відповідають хоча б одній із таких ознак:
органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб'єкта господарювання у розмірі більш ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб'єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу чи наглядової ради суб'єкта господарювання;
наявність спеціальних або ексклюзивних прав, тобто прав, наданих в межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, які обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
Разом з тим, частина перша статті 2 Закону про особливості містить вичерпний перелік окремих сфер господарської діяльності та перелік випадків, у яких діяльність не вважається діяльністю у таких сферах у розумінні Закону про особливості. Зокрема не вважається діяльністю у сферах: виробництво та постачання теплової енергії до мереж, виробництво, передача та постачання електричної енергії до електричних мереж, виробництво, транспортування та постачання питної води в мережі загального користування у випадках, встановлених абзацами вісімнадцятим-двадцятим частини першої статті 2 Закону про особливості.
При цьому звертаємо увагу, що не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, які були надані, зокрема за результатами конкурсів (тендерів), під час проведення яких передбачалося оприлюднення інформації про їх проведення, та якщо надання цих прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв (пункт 2 частини першої статті 1 Закону про особливості).
Таким чином, замовниками у розумінні Закону про особливості є юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у будь-якій із сфер, визначених статтею 2 цього Закону (крім випадків, встановлених абзацами вісімнадцятим-двадцятим частини першої статті 2 Закону про особливості) та одночасно відповідають хоча б одній із ознак, визначених цією статтею (крім випадків, коли права не вважаються спеціальними або ексклюзивними).
Одночасно зазначаємо, що юридичні особи та/або суб’єкти господарювання самостійно визначають приналежність до замовників у розумінні Закону про особливості.

................
Перейти до повного тексту