1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Роз"яснення


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
30.04.2015 № 3302-05/14183-07
Органам державної влади,
органам місцевого самоврядування,
установам, організаціям, підприємствам
та іншим суб'єктам сфери
державних закупівель
Щодо набрання чинності змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель"
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у зв'язку із набранням чинності 26.04.2015 змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), внесених Законом України "Про запобігання корупції" від 14.10.2014 № 1700-VII (із урахуванням змін, внесених Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства з питань запобігання корупції" від 12.02.2015 № 198-VIII), відповідно до яких доповнено пунктом 1-1 статтю 17 Закону , повідомляє.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо, зокрема, відомості про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, або зазначена юридична особа не має антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов'язковими відповідно до закону.
Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Так, виходячи зі змісту частини третьої статті 10 Закону, згідно з якою процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу, початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.
Отже, вимога пункту 1-1 статті 17 Закону поширюється на процедури закупівлі, розпочаті з 26.04.2015.
У свою чергу, пунктом 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції" встановлено, що в обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" , якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Водночас звертаємо увагу суб'єктів сфери державних закупівель, що ураховуючи статті 2, 4 та 11 Закону та відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 15.09.2014 № 1106 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель", очікуваною вартістю закупівель є сума, яку замовник планує сплатити за товари, роботи чи послуги, яка зазначається у річному плані закупівель на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі.
Таким чином, у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) є меншою 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень, потреба в зазначенні замовником у документації конкурсних торгів способу документального підтвердження щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відсутня.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону , та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.

................
Перейти до повного тексту