- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
30.04.2015 № 3302-05/14183-07 |
Органам державної влади,
органам місцевого самоврядування,
установам, організаціям, підприємствам
та іншим суб'єктам сфери
державних закупівель
Щодо набрання чинності змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель"
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у зв'язку із набранням чинності 26.04.2015 змін до
Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), внесених Законом України "Про запобігання корупції" від 14.10.2014
№ 1700-VII (із урахуванням змін, внесених Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства з питань запобігання корупції" від 12.02.2015
№ 198-VIII), відповідно до яких доповнено пунктом 1-1 статтю
17 Закону , повідомляє.
Відповідно до частини першої статті
17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо, зокрема, відомості про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, або зазначена юридична особа не має антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов'язковими відповідно до закону.
Статтею
58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Так, виходячи зі змісту частини третьої статті
10 Закону, згідно з якою процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу, початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.
Отже, вимога пункту 1-1 статті
17 Закону поширюється на процедури закупівлі, розпочаті з 26.04.2015.
Водночас звертаємо увагу суб'єктів сфери державних закупівель, що ураховуючи статті
2,
4 та
11 Закону та відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 15.09.2014
№ 1106 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель", очікуваною вартістю закупівель є сума, яку замовник планує сплатити за товари, роботи чи послуги, яка зазначається у річному плані закупівель на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі.
Таким чином, у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) є меншою 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень, потреба в зазначенні замовником у документації конкурсних торгів способу документального підтвердження щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відсутня.
Згідно з частиною другою статті
22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею
17 цього
Закону , та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
................Перейти до повного тексту