1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 152 від 20.07.2000
м.Київ
Про затвердження Рекомендацій щодо організації продажу товарів за зразками
З метою поліпшення торговельного обслуговування населення шляхом застосування передових технологій продажу, надання послуг з доставки, складення, установлення великогабаритних та технічно складних товарів, а також додержання інтересів і прав споживачів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо організації продажу товарів за зразками, що додаються.
2. Управлінню з питань торговельної діяльності (Жовтуха В.О.) довести цей наказ до відома Республіканського комітету з торгівлі та захисту справ споживачів Автономної Республіки Крим, управлінь з питань торгівлі та побутового обслуговування населення обласних (міських) державних адміністрацій.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Гончарука А.І.
Виконуючий обов'язки Міністра В.М.Кальник
Затверджено
Наказ Міністерства
економіки
20.07.2000 N 152
Рекомендації щодо організації продажу товарів за зразками
Загальні положення
1. Рекомендації щодо організації продажу товарів за зразками (далі - Рекомендації) визначають основні методи торговельно-технологічного процесу при продажу непродовольчих товарів за зразками та питання забезпечення прав споживачів щодо належного рівня торговельного обслуговування і носять рекомендаційний характер.
2. Продаж товарів за зразками - форма роздрібного продажу товарів, за яким покупець після попереднього ознайомлення самостійно або з допомогою продавця вибирав необхідні йому непродовольчі товари за встановленими в торговельному (демонстраційному) залі зразками, оплачує покупку і одержує товар відповідно до вибраних зразків.
3. Суб'єкт господарювання самостійно визначає перелік вітчизняних та імпортних товарів, що планує реалізувати за зразками.
4. Продаж товарів за зразками здійснюється через торговельні підприємства: спеціалізовані магазини, у тому числі фірмові, магазини з універсальним асортиментом непродовольчих товарів, спеціалізовані відділи (секції) магазинів з універсальним асортиментом продовольчих товарів.
5. Суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити покупців наочною та доступною інформацією про асортимент і ціни на товари, що пропонуються для продажу, їх споживчі властивості, гарантійні терміни, перелік послуг, що надаються, тарифи на них тощо.
На вимогу покупця суб'єкт господарювання зобов'язаний надати йому для ознайомлення відповідні супровідні документи на товари, передбачені законодавством (документи, що підтверджують якість товару та його ціну, сертифікат відповідності державної системи сертифікації або завірена в установленому порядку копія зазначеного сертифіката на товар, який підлягає сертифікації, тощо).
6. Реклама товарів, що пропонуються для продажу за зразками, здійснюється відповідно до вимог законодавства про рекламу.
7. Питання щодо продажу товарів за зразками в частині, що не визначена цими Рекомендаціями, регулюються Законом України "Про захист прав споживачів", Порядком заняття торговельною діяльністю і правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. N 108 (зі змінами і доповненнями), Правилами продажу непродовольчих товарів, затвердженими наказом МЗЕЗторгу від 27.05.96 N 294 і зареєстрованими в Мін'юсті 13.06.96 за N 298/1323 (зі змінами, затвердженими наказом МЗЕЗторгу від 07.07.98 N 402, який зареєстровано в Мін'юсті 20.07.98 за N 468/2908).
8. Необхідна покупцю інформація розміщується в "Куточку покупця" в торговельному (демонстраційному) залі магазину суб'єкта господарювання.
Порядок продажу товарів за зразками
9. Продаж товарів за зразками підрозділяється на дві основні форми:
а) з відпуском товарів у торговельному (демонстраційному) залі магазину;
б) з доставкою відібраних товарів додому покупцю безпосередньо зі складів оптових чи роздрібних торговельних підприємств (організацій) або від підприємств-виробників.
10. За зразками з торговельного (демонстраційного) залу магазину проводиться продаж тканин, канцелярських виробів, культтоварів, іграшок, металевої та шкіряної галантереї, виробів з пластмаси, панчішно-шкарпеткових виробів, парфумерно-косметичних та інших товарів.
11. За зразками з доставкою додому покупцям проводиться продаж меблів, холодильників, швейних і пральних машин, піаніно, предметів сантехніки, мотоциклів, моторолерів, велосипедів усіх видів, металевих і пластмасових човнів, двигунів для човнів, дитячих колясок та інших великогабаритних товарів.
12. У торговельному (демонстраційному) залі магазину суб'єкта господарювання, що здійснює продаж товарів за зразками, повинні бути подані зразки всіх артикулів, марок (моделей, модифікацій) і різновидів товарів, комплектуючих виробів і приладів, фурнітури та інших супутніх товарів від кожної одержаної для реалізації партії товару.
13. Зразки товарів для вільного і доступного огляду покупцями мають бути розміщені у торговельному (демонстраційному) залі з урахуванням їх габаритів на подіумах, стендах, столах, візках та іншому торговельному обладнанні.

................
Перейти до повного тексту