- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 52-22а/541 від 28.11.2000
м.Київ
Рекомендації Міністерства економіки у зв'язку із зміною статусу України в антидемпінгових розслідуваннях
На виконання доручення Президента України від 2 листопада 2000 року за N 1-14/1399 та з метою захисту інтересів вітчизняних товаровиробників у порушених антидемпінгових розслідуваннях щодо імпорту до країн ЄС продукції українського походження Міністерство економіки України повідомляє про наступне.
Як відомо, Постановою Ради Міністрів ЄС N 2238/2000 від 9 жовтня 2000 року внесено зміни до Постанови ЄК N 384/96 стосовно захисту від демпінгового імпорту з третіх країн, які не є членами Європейського Співтовариства. Відповідно до цієї Постанови на Україну, а також на В'єтнам та Казахстан розповсюджується спеціальний ринковий режим.
Дана Постанова набула чинності з 12 жовтня 2000 року після її публікації в Офіційній газеті ЄК (L257 від 11 жовтня 2000 року) і відтепер буде застосовуватись до всіх антидемпінгових розслідувань, ініційованих після дати набуття нею чинності (додаток).
У зв'язку з цим Мінекономіки вважає за необхідне звернути увагу українських підприємств, які будуть зацікавлені вже найближчим часом скористатися перевагами, передбаченими спеціальним ринковим статусом на наступне.
По-перше, прийняття зазначеної Постанови не приводить до автоматичного надання повного ринкового статусу усім українським підприємствам, а дозволяє лише більш гнучко та індивідуально підійти до оцінки ситуації в кожному конкретному випадку антидемпінгового розслідування, якщо той чи інший зацікавлений вітчизняний виробник товару, по відношенню до якого ведеться розслідування, зможе довести, що він реально працює в умовах, коли переважають ринкові відносини.
В цьому випадку до таких підприємств будуть застосовуватись ті ж правила, що і до підприємств із ринковим статусом - відповідно до положень базового регламенту ЄК N 384/96 (в першу чергу це стосується правил визначення нормальної вартості).
По-друге, практичне розповсюдження на Україну спеціального ринкового режиму в контексті антидемпінгового законодавства ЄС однозначно розширює можливості українських підприємств при захисті своїх економічних інтересів у разі ініціювання Європейською Комісією нових антидемпінгових розслідувань.
Це рішення Ради Міністрів ЄС повною мірою стосується також і можливості перегляду раніше запроваджених антидемпінгових заходів по відношенню до українських виробників - експортерів високоліквідної продукції. Тобто, у відповідності до базового Антидемпінгового регламенту ЄС, внаслідок суттєвої зміни обставин (а надання спеціального статусу можна розглянути як один із можливих варіантів такої зміни обставин) цілий ряд раніше запроваджених по відношенню до українських виробників - експортерів антидемпінгових заходів може бути переглянутий в рамках спеціальних процедур - проміжного перегляду.
По-третє, якщо вітчизняні підприємства не бажатимуть отримувати спеціальний ринковий статус або їм це буде не вигідно з будь-яких причин, то вони можуть виступати в ролі суб'єктів із неринковою економікою і в цьому випадку можуть також розраховувати на індивідуальний режим, як це передбачено в рамках антидемпінгового законодавства ЄС для компаній із неринкових країн (п.7(b) ст.2 Регламенту ЄС N 384/96 від 22 грудня 1995 року).
У зв'язку з цим варто зауважити, що в рамках надання Україні спеціального ринкового режиму в антидемпінгових розслідуваннях були внесені зміни в частині визначення критеріїв індивідуального режиму.
Відтепер при наданні індивідуального режиму виробникам-експортерам Європейська Комісія буде враховувати наступні критерії:
1. Наскільки експортери можуть репатріювати кошти та прибутки (це стосується всіх закордонних фірм та спільних підприємств).
2. Наскільки самостійно підприємства визначають експортні ціни, обсяги експорту, умови продажу та чи належить більшість акцій підприємств безпосередньо приватним компаніям. Частка державного сектора повинна бути явно меншою. У зв'язку з можливим припущенням, що підприємство, яке контролюється державою, не може гарантувати свою незалежність від державного втручання, експортер повинен довести протилежне.
................Перейти до повного тексту