- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України, що додається.
3. Директору Департаменту правової та законопроектної роботи у місячний строк подати до Департаменту кадрового забезпечення та роботи з персоналом положення про структурні підрозділи Департаменту правової та законопроектної роботи та посадові інструкції працівників.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Державного секретаря В. Андронова.
Заступник Міністра з питань європейської інтеграції |
О. Трофімцева |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
05 січня 2018 року № 6
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
І. Загальні положення
1. Департамент правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).
2. Департамент у своїй діяльності керується
Конституцією України,
Законом України "Про державну службу" та іншими законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, Положенням про Міністерство, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
3. До складу Департаменту входять:
відділ правової роботи та взаємодії з КМУ;
відділ представництва інтересів Міністерства у судах;
відділ експертизи нормативно-правових актів;
відділ законопроектної роботи та взаємодії з ВРУ.
ІІ. Основні завдання Департаменту
1. Основними завданнями Департаменту є:
1) участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства;
2) участь у підготовці проектів нормативно-правових актів, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів, підготовка проектів нормативно-правових актів;
3) організація правової роботи, спрямованої на забезпечення правильного застосування та неухильного дотримання вимог законодавства, інших актів Міністерства, керівниками та працівниками Міністерства під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства;
4) представлення інтересів Міністерства у судах;
5) організація взаємодії Міністерства з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України, а також координація заходів, пов'язаних з такою взаємодією;
6) підготовки матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів;
7) покладання на Департамент обов'язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.
2. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах, представленні інтересів Міністерства у судах;
2) забезпечує правильне застосування законодавства в Міністерстві та сприяє правильному застосуванню законодавства на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, інформує Міністра про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3) розробляє за дорученням Міністра та бере участь у підготовці проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Міністерства;
4) перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України проекти наказів та інших нормативних актів, що подаються на підпис Міністру, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їх обов'язків;
5) проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
Видання нормативно-правового чи організаційно-розпорядчого акта, а також подання проекту такого акта Міністрові для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з Департаментом не допускається;
6) переглядає разом з іншими структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
7) інформує Міністра про необхідність внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
Пропозиції Департаменту щодо приведення нормативно-правових актів та інших документів Міністерства, а також актів підприємств, установ, організацій, що належать до сфери його управління, у відповідність із законодавством є обов'язковими для розгляду. У разі неврахування пропозицій Департаменту або часткового їх врахування Департамент подає Міністру письмовий висновок до проекту акта;
8) вносить Міністрові пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України;
9) розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли до Міністерства для погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, та готує пропозиції до них;
10) разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
11) здійснює юридичне забезпечення роботи, пов'язаної з укладенням договорів (контрактів), бере участь в їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів;
12) здійснює претензійно-позовну роботу, представляє в установленому законодавством порядку інтереси Міністерства у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
Веде облік судових документів за позовами, пред'явлених до Міністерства, і направляє їх до відповідних структурних підрозділів Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, для виконання, здійснює контроль за їх виконанням;
13) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності Міністерством, готує висновки за виявленими фактами правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування завданих ними збитків;
14) сприяє правильному застосуванню законодавства про працю, у разі невиконання або порушення його вимог подає Міністру письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень;
15) здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд керівнику державної служби пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні їх діяльності, вживає заходів щодо впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України;
16) веде облік актів законодавства України;
................Перейти до повного тексту