1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.03.2017 № 160
Про затвердження положень про структурні підрозділи Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
Відповідно до пункту 6 частини другої статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 8, підпункту 18 пункту 10 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та Положення про Департамент землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31 жовтня 2016 року № 434,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Положення про управління виробництва продукції рослинництва та насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ виробництва продукції рослинництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про сектор охорони прав на сорти рослин Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про управління використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ землеробства та меліорації Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про управління технічної політики в АПК Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ інженерно-технічного забезпечення та ринків техніки Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ енергетики та відновлювальних джерел енергії Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ розвитку садівництва, виноградарства та виноробства Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України.
2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України у двотижневий строк подати до Департаменту роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України посадові інструкції працівників.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор Департаменту правової та законопроектної
роботи
А. Пивоваров
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про управління виробництва продукції рослинництва та насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Управління виробництва продукції рослинництва та насінництва (далі - управління) є структурним підрозділом Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відповідно до компетенції управління забезпечує формування основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань виробництва продукції рослинництва, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин.
1.3. Управління у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань рослинництва, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положенням про Департамент, затвердженим наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
1.4. Управління очолює заступник директора Департаменту – начальник управління.
До складу управління входять два відділи та один сектор:
відділ виробництва продукції рослинництва, який очолює заступник начальника управління – начальник відділу;
відділ насінництва, який очолює начальник відділу;
сектор охорони прав на сорти рослин, який очолює завідувач сектору.
2. Основними завданнями управління є:
2.1. Участь у формуванні основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань виробництва продукції рослинництва, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин.
2.2. Розроблення і координація виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм розвитку рослинництва, насінництва з урахуванням кон’юнктури аграрного ринку та екологічних вимог.
2.3. Розроблення пропозицій щодо оптимізації територіального розміщення виробництва продукції рослинництва та насінництва, проведення технологічної політики.
2.4. Розроблення в межах компетенції управління проектів законодавчих та нормативно-правових актів, прийняття участі у підготовці проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять на розгляд до управління.
2.5. Забезпечення взаємодії управління із Державною інспекцією сільського господарства України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у сферах карантину рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву Департаменту, організовує виконання законодавчих актів.
3.2. Розробляє концептуальні напрями розвитку конкурентоспроможного рослинництва, насінництва, охорони прав на сорти рослин, здійснює заходи щодо економічного стимулювання товаровиробників, спрямовує їх діяльність на розв’язання завдань, пов’язаних із виробництвом продукції рослинництва, насінництва та охорони прав на сорти рослин в обсягах, що забезпечують продовольчу безпеку держави та створюють експортний потенціал.
3.3. Вносить в межах компетенції пропозиції керівництву Департаменту щодо надання передбаченої законодавством підтримки підприємствам у галузі виробництва продукції рослинництва та насінництва, в тому числі фермерським і особистим селянським господарствам, шляхом залучення їх на конкурсних засадах до виконання відповідних державних цільових програм.
3.4. Розробляє пропозиції щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств агропромислового комплексу всіх форм власності в ринкових умовах в частині організації виробництва продукції рослинництва, насінництва та охорони прав на сорти рослин .
3.5. Здійснює аналіз діяльності, макроекономічне прогнозування розвитку галузі рослинництва, насінництва та охорони прав на сорти рослин з урахуванням існуючого попиту і пропозиції, у межах своїх повноважень бере участь у розробці балансів виробництва та використання продукції.
3.6. Здійснює організаційно-методичне забезпечення розвитку виробництва продукції рослинництва та насінництва, охорони прав на сорти рослин.
3.7. Розробляє державні та галузеві програми стабілізації і поступового збільшення обсягів виробництва зернових, олійних, технічних культур, овочів та картоплі з урахуванням кон’юнктури аграрного та продовольчого ринку.
3.8. В межах компетенції сприяє у здійсненні на регіональному рівні заходів щодо створення оптових продовольчих ринків торгівлі овочевою продукцією та картоплею.
3.9. Готує пропозиції щодо стратегії розвитку галузей рослинництва, насінництва, охорони прав на сорти рослин, концептуальних напрямів зонального й територіального розміщення конкурентоспроможного агропромислового виробництва.
3.10. Бере участь у підготовці пропозицій щодо фінансової підтримки розвитку виробництва продукції рослинництва та насінництва за рахунок коштів Державного бюджету України на відповідний рік.
3.11. Бере участь у розробці та координації виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм з питань насінництва, охорони прав на сорти рослин та інших, що належать до його компетенції.
3.12. Забезпечує формування державного резервного насіннєвого фонду, сприяє ефективному використанню цього фонду, розвитку внутрішнього і зовнішнього ринку насіння і садивного матеріалу.
3.13. Забезпечує здійснення державної реєстрації прав на сорти рослин.
3.14. Надає пропозиції щодо правового регулювання майнових і особистих немайнових відносин, що виникають у зв’язку з набуттям, здійсненням та захистом прав інтелектуальної власності на сорти рослин.
3.15. Проводить правову роботу, спрямовану на правильне застосування вимог законодавства в сфері охорони прав на сорти рослин.
3.16. Приймає заявки на сорти рослин, подає пропозиції щодо проведення їх експертизи, надає пропозиції щодо ухвалення рішення щодо них.
3.17. На підставі експертних висновків Українського інституту експертизи сортів рослин подає керівництву Міністерства проекти наказів про виникнення майнових прав інтелектуальної власності на сорт рослин, майнового права інтелектуальної власності на поширення сорту рослин або про відмову у виникненні зазначених прав та державну реєстрацію цих прав.
3.18. Готує відповідно до вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" проекти наказів Мінагрополітики про дострокове припинення чинності майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин, припинення чинності майнового права інтелектуальної власності на поширення сортів рослин в Україні, відновлення чинності майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин, відновлення чинності майнового права інтелектуальної власності на поширення сортів рослин в Україні та інші проекти, що стосуються забезпечення ведення реєстрів та державної реєстрації прав на сорти рослин.
3.19. Забезпечує виготовлення та видачу охоронних документів на сорти рослин після їх підписання уповноваженою особою.
3.20. Приймає участь в організації залучення міжнародної технічної допомоги з метою надання підтримки та поліпшення діяльності закладів державної системи охорони прав на сорти рослин.
3.21. Сприяє функціонуванню та розвитку ринку сортів рослин як об’єктів інтелектуальної власності, налагодженню співробітництва у сфері охорони прав на сорти рослин з міжнародними організаціями, суб’єктами господарювання, іноземними фізичними та юридичними особами.
3.22. Приймає участь у проведенні атестації робочих місць, спеціалістів з експертизи сортів рослин, установ та організацій державної системи охорони прав на сорти рослин.
3.23. Організовує проведення атестації та реєстрації представників з питань інтелектуальної власності на сорти рослин.
3.24. Веде Реєстр патентів, Державний реєстр сортів рослин, придатних для поширення в Україні (Реєстр сортів рослин України) і організовує забезпечення проведення державної реєстрації заявок, прав на сорти рослин.
3.25. Забезпечує опублікування офіційних відомостей про подані заявки на сорти рослин, видані патенти на сорти рослин і свідоцтва про авторство на сорти рослин.
3.26. Приймає участь у здійсненні забезпечення організаційно-технічного та інших видів діяльності представника та заступника представника України у Раді Міжнародного союзу по охороні нових сортів рослин.
3.27. Бере участь у підготовці пропозицій щодо міжнародної співпраці України та залучення іноземної технічної допомоги з питань, віднесених до компетенції управління.
3.28. Розглядає та погоджує нормативно-правові акти, стандарти, технічні умови, порядки, правила, регламенти, переліки документів (їх форм і реквізитів), відомостей та інші нормативні документи, для забезпечення реалізації державної політики у сфері стандартизації та метрології в частині виробництва продукції рослинництва, насінництва, карантину та охорони прав на сорти рослин.
3.29. Опрацьовує подані від регіональних комісій документи та готує експертні висновки щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам внаслідок надзвичайних ситуацій (посухи, несприятливих погодних умов та ін.) для виділення коштів з резервного фонду Державного бюджету.
3.30. Визначає пріоритетні напрямки наукових досліджень в галузях рослинництва, насінництва, охорони прав на сорти рослин та в межах своїх повноважень співпрацює з Державним космічним агентством України.
3.31. У межах компетенції здійснює технологічну політику в рослинництві та проводить моніторинг використання ресурсозберігаючих технологій виробництва рослинницької продукції.
3.32. У межах повноважень бере участь у формуванні обсягів і змісту навчальних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з питань виробництва продукції рослинництва, насінництва та охорони прав на сорти рослин. 3.33. У межах своїх повноважень бере участь в погодженні фінансових планів, опрацюванні стратегічних та інвестиційних планів, розгляді вузькоспеціалізованих технологічних та інших питань за напрямами діяльності об’єктів державної власності, що належать до сфери управління Міністерства закріплених за управлінням.
4. Управління має право:
4.1. У межах своїх повноважень представляти Департамент за дорученням його керівництва у державних органах влади, допоміжних органах і службах, утворених Президентом України, органах місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, галузевих формувань, профспілках та організаціях роботодавців, відповідних органах іноземних держав і міжнародних організаціях, підприємствах, установах, організаціях.
4.2. Одержувати у встановленому порядку від структурних підрозділів Міністерства та інших центральних органів виконавчої влади статистичні дані, довідки, розрахунки та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на управління завдань і функцій.
4.3. Розробляти у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства проекти нормативно-правових актів, готувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів.
4.4. Організовувати та проводити наради, семінари, конференції з питань, що належать до компетенції управління.
4.5. У межах своїх повноважень залучати працівників структурних підрозділів апарату Міністерства, за погодженням з їх керівниками, наукові, проектні та інші організації, вищі учбові заклади, а також вчених, спеціалістів і передовиків виробництва до розробки проектів нормативно-правових актів, планів, концепцій, програм, рекомендацій та окремих народногосподарських проблем.
4.6. Покладених на управління завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються компетенції управління, не допускається.
5. Начальник управління
5.1. Управління очолює заступник директора Департаменту - начальник управління, який є державним службовцем, призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби Міністерства в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду заступника директора Департаменту - начальника управління призначається особа, яка має вищу агрономічну освіту, або вищу освіту в галузі знань "Аграрні науки та продовольство" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати на менше двох років.
5.3. Заступника директора Департаменту - начальник управління безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.
5.4. У разі відсутності заступника директора Департаменту - начальника управління його функції та обов’язки виконує, за доручення директора Департаменту, заступник начальника управління – начальник відділу виробництва продукції рослинництва.
5.5. Заступник директора Департаменту - начальник управління:
5.5.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, забезпечує виконання завдань покладених на нього, і несе персональну відповідальність за виконання функцій передбачених цим Положенням, організовує роботу, дотримання правил внутрішнього службового розпорядку і забезпечує виконавчу дисципліну працівниками управління.
5.5.2. Забезпечує захист державної таємниці у напрямах діяльності управління у відповідності з чинним законодавством.
5.5.3. Організовує та здійснює розробку проектів нормативно-правових актів, державних програм, що належать до компетенції управління.
5.5.4. Визначає політику та стратегію діяльності управління.
5.5.5. Розподіляє обов’язки між начальниками відділів та сектору управління і визначає ступінь їх відповідальності.
5.5.6. Розробляє положення про управління та подає його на затвердження.5.5.7. Організовує та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками управління доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, запитів та звернень народних депутатів, звернень громадян, керівників об’єднань, підприємств усіх форм власності, установ та організацій, органів місцевого самоврядування з питань, які стосуються діяльності управління.
5.5.8. Подає відповідно до законодавства пропозиції директору Департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників управління, вживає необхідних заходів щодо підвищення кваліфікації працівників.
5.5.9. Забезпечує дотримання працівниками управління вимог законодавства з питань державної служби, правил етичної поведінки, запобігання і протидії корупції, уживає заходів щодо недопущення та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення.
5.5.10. За дорученням директора Департаменту представляє його інтереси з питань, що належать до компетенції Департаменту та управління, в державних та інших органах, громадських організаціях.
5.5.11. Представляє у встановленому порядку працівників, які особливо відзначились у роботі, для заохочення, підвищення рангів державних службовців, вносить пропозиції в необхідних випадках про застосування дисциплінарних заходів до працівників управління.
5.5.12. Бере участь у нарадах, що проводяться Департаментом, підготовці документів і матеріалів, що належать до компетенції управління.
5.5.13. Проводить оперативні наради з питань, що стосуються діяльності управління.
5.5.14. Планує роботу управління і контролює виконання планів та доручень.
5.5.15. Сприяє підвищенню ділової активності працівників управління, проводить з ними заняття з підвищення їх професійної кваліфікації.
5.5.16. Здійснює підбір кадрів працівників управління та створює дієвий резерв кадрів.
5.6. Заступник директора Департаменту - начальник управління у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1. Неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2. Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, правила та норми охорони праці та протипожежного захисту, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, заступник директора Департаменту - начальник управління притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК
В. Топчій
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ виробництва продукції рослинництва управління виробництва продукції рослинництва та насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Відділ виробництва продукції рослинництва (далі - відділ) управління виробництва продукції рослинництва та насінництва (далі - управління) є структурним підрозділом Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відділ забезпечує формування основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань з питань виробництва продукції рослинництва відповідно до компетенції.
1.3. Відділ у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізації державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положення про Департамент, затвердженого наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. Участь у формуванні основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань виробництва продукції рослинництва.
2.2. Розроблення і координація виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм розвитку рослинництва з урахуванням кон’юнктури аграрного ринку та екологічних вимог.
2.3. Розроблення пропозицій щодо оптимізації територіального розміщення виробництва продукції рослинництва, проведення технологічної політики.
2.4. Розроблення в межах компетенції відділу проектів законодавчих та нормативно-правових актів та прийняття участі у підготовці проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять на розгляд до відділу.
2.5. Забезпечення взаємодії Міністерства із Державною інспекцією сільського господарства України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у сфері карантину рослин.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву управління та Департаменту, організовує виконання законодавчих актів.
3.2. Здійснює заходи щодо економічного стимулювання товаровиробників, спрямовує їх діяльність на розв’язання завдань, пов’язаних із виробництвом продукції рослинництва в обсягах, що забезпечують продовольчу безпеку держави та створюють експортний потенціал.
3.3. Вносить в межах компетенції пропозиції керівництву управління та Департаменту щодо надання передбаченої законодавством підтримки підприємствам у галузі виробництва продукції рослинництва, в тому числі фермерським і особистим селянським господарствам, шляхом залучення їх на конкурсних засадах до виконання відповідних державних цільових програм.
3.4. Розробляє пропозиції щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств агропромислового комплексу всіх форм власності в ринкових умовах в частині організації виробництва продукції рослинництва.
3.5. Здійснює аналіз діяльності, макроекономічне прогнозування розвитку галузі рослинництва та з урахуванням існуючого попиту і пропозиції, у межах своїх повноважень, бере участь у розробці балансів виробництва та використання продукції.
3.6. Відповідно до компетенції здійснює організаційно-методичне забезпечення розвитку галузі рослинництва.
3.7. Розробляє державні та галузеві програми стабілізації і поступового збільшення обсягів виробництва зернових, олійних, технічних культур, овочів та картоплі з урахуванням кон’юнктури аграрного та продовольчого ринку.
3.8. У межах компетенції сприяє у здійсненні на регіональному рівні заходів щодо створення оптових продовольчих ринків торгівлі овочевою продукцією та картоплею.
3.9. Готує пропозиції щодо стратегії розвитку галузі рослинництва, концептуальних напрямів зонального й територіального розміщення конкурентоспроможного агропромислового виробництва.
3.10. Бере участь у підготовці пропозицій щодо фінансової підтримки розвитку галузі рослинництва за рахунок коштів Державного бюджету України на відповідний рік.
3.11. Бере участь у розробці та координації виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм з питань, що належать до його компетенції.
3.12. Визначає пріоритетні напрямки наукових досліджень в галузі рослинництва, та в межах своїх повноважень співпрацює з Державним космічним агентством України.
3.13. У межах своїх повноважень бере участь в погодженні фінансових планів, опрацюванні стратегічних та інвестиційних планів, розгляді вузькоспеціалізованих технологічних та інших питань за напрямами діяльності об’єктів державної власності, що належать до сфери управління Міністерства закріплених за відділом.
3.14. У межах компетенції здійснює технологічну політику в рослинництві та впроваджує ресурсозберігаючі технології виробництва рослинницької продукції.
3.15. У межах повноважень бере участь у формуванні обсягів і змісту навчальних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з питань виробництва продукції рослинництва.
3.16. Бере участь у підготовці пропозицій щодо міжнародної співпраці України та залучення міжнародної технічної допомоги з питань, віднесених до компетенції відділу. 3.17. Розглядає та погоджує нормативно-правові акти, стандарти, технічні умови, порядки, правила, регламенти, переліки документів (їх форм і реквізитів), та інші нормативні документи, для забезпечення реалізації державної політики у сфері стандартизації та метрології в частині виробництва продукції рослинництва і карантину рослин.
3.18. Опрацьовує подані документи від регіональних комісій та готує експертні висновки щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам внаслідок надзвичайних ситуацій (посухи, несприятливих погодних умов та ін.) для виділення коштів з резервного фонду Державного бюджету.
4. Відділ має право:
4.1. Взаємодіяти зі структурними підрозділами апарату Міністерства з питань, що належить до компетенції відділу.
4.2. Одержувати у встановленому законодавством порядку від структурних підрозділів апарату Міністерства, органів державної статистики, підприємств, установ та організацій документи, довідки, інформаційно-аналітичні матеріали, зведення, необхідні для здійснення, покладених на відділ завдань.
4.3. За погодженням з керівництвом Департаменту Міністерства брати участь у конференціях, семінарах, нарадах, інших заходах з питань, що належить до компетенції відділу, що проводяться в апараті Міністерства та за його межами.
4.4. За дорученням керівника Департаменту Міністерства організовувати та проводити оперативні наради, експрес-семінари, конференції у галузі виробництва продукції рослинництва.
4.5. За дорученням керівника Департаменту Міністерства представляти інтереси Міністерства в центральних органах виконавчої влади, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до компетенції відділу.
4.6. У межах своїх повноважень залучати працівників структурних підрозділів апарату Міністерства, за погодженням з їх керівниками, наукові, проектні та інші організації, вищі учбові заклади, а також вчених, спеціалістів і передовиків виробництва до розробки проектів нормативно-правових актів, планів, концепцій, програм, рекомендацій та окремих народногосподарських проблем.
4.7. Розробляти у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства проекти нормативно-правових актів, готувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів.
4.8. Покладених на відділ завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються компетенції відділу, не допускається.
5. Начальник відділу:
5.1. Відділ очолює заступник начальника управління - начальник відділу, який є державним службовцем, призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби Міністерства в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду заступника начальника управління - начальника відділу призначається особа, яка має вищу агрономічну освіту, або вищу освіту в галузі знань "Аграрні науки та продовольство" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати на менше двох років.
5.3. Заступник начальника управління - начальник відділу безпосередньо підпорядковується начальнику управління та директору Департаменту.
5.4. У разі відсутності заступника начальника управління - начальника відділу його функції та обов’язки виконує, за доручення директора Департаменту, один із головних спеціалістів відділу.
5.5. Заступник начальника управління - начальник відділу:
5.5.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу та забезпечує виконання завдань, покладених на відділ.
5.5.2. У межах компетенції дає усні або письмові розпорядження, які є обов’язковими для виконання працівниками відділу.
5.5.3. Забезпечує у межах компетенції реалізацію існуючих вимог до збереження службової інформації в установленому порядку.
5.5.4. Розподіляє обов’язкові між працівниками відділу, визначає ступінь відповідальності кожного, контролює їх роботу.
5.5.5. Розробляє положення про відділ, посадові інструкції працівників відділу.
5.5.6. Подає директору Департаменту пропозиції щодо:
підбору і розстановки спеціалістів відділу;
заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу;
вдосконалення роботи відділу, управління, Департаменту.
5.5.7. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками відділу вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу, законодавства з питань запобігання корупції, правил внутрішнього службового розпорядку, правила та норми охорони праці та протипожежного захисту.
5.5.8. Організовує діловодство та зберігання документів у відділі відповідно до вимог Інструкції з діловодства у апараті Міністерства.
5.5.9. За дорученням керівництва Департаменту представляє в інших органах виконавчої влади, а також у нарадах, які проводяться у Міністерстві, у разі розгляду питань, що належить до компетенції відділу, управління, Департаменту.
5.5.10. Співпрацює, у межах компетенції та повноважень, із структурними підрозділами Міністерства, центральними органами виконавчої влади.
5.6. Заступник начальника управління - начальник відділу у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1. Неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, Департаменту, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2. Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця та протипожежного захисту, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, заступник начальника управління - начальник відділу притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК
В. Топчій
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ насінництва управління виробництва продукції рослинництва та насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Відділ насінництва (далі – відділ) є структурним підрозділом управління виробництва продукції рослинництва та насінництва (далі – управління) Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відділ забезпечує реалізацію державної політики у сфері насінництва.
1.3. Відділ у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері насінництва, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положення про Департамент, затвердженого наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. Участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері насінництва та розсадництва.
2.2. Розроблення і координація виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм розвитку насінництва.
2.3. Розроблення пропозицій щодо оптимізації територіального розміщення виробництва продукції насінництва.
2.4. Взаємодія з Державною інспекцією сільського господарства України у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у сфері насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин.
2.5. Розроблення в межах компетенції відділу проектів законодавчих та нормативно-правових актів та прийняття участі у підготовці проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять на розгляд до відділу.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву управління та Департаменту, організовує виконання законодавчих актів.
3.2. Вносить в межах компетенції пропозиції керівництву щодо надання передбаченої законодавством підтримки підприємствам галузей агропромислового виробництва, в тому числі фермерським і особистим селянським господарствам, шляхом залучення їх на конкурсних засадах до виконання відповідних державних цільових програм.
3.3. Бере участь у підготовці пропозицій щодо фінансової підтримки розвитку насінництва за рахунок коштів Державного бюджету України на відповідний рік.
3.4. Бере участь у розробці та координації виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм з питань, що належать до компетенції відділу.
3.5. Здійснює аналіз діяльності, макроекономічне прогнозування розвитку галузі насінництва з урахуванням існуючого попиту і пропозиції, у межах своїх повноважень бере участь у розробці балансів виробництва та використання продукції.
3.6. Готує пропозиції щодо стратегії розвитку галузі насінництва.
3.7. Здійснює організаційно-методичне забезпечення розвитку галузі насінництва.
3.8. Забезпечує формування державного резервного насіннєвого фонду, сприяє ефективному використанню цього фонду, розвитку внутрішнього і зовнішнього ринку насіння і садивного матеріалу.
3.9. Бере участь у формуванні Державного реєстру виробників насіння і садивного матеріалу, сприяє розвитку ринку насіння.
3.10. Бере участь у підготовці пропозицій до міжнародних договорів України та залучення міжнародної технічної допомоги з питань, віднесених до компетенції відділу.
3.11. Бере участь у визначенні пріоритетних напрямків наукових досліджень, формування тематики науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок, організації впровадження у виробництво завершених наукових розробок у сфері насінництва.
3.12. Розглядає та погоджує нормативно-правові акти для забезпечення реалізації державної політики у сфері насінництва.
3.13. Розглядає та погоджує Технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи, для забезпечення реалізації державної політики у сфері стандартизації та метрології в частині насінництва.
4. Відділ має право:
4.1. Взаємодія зі структурними підрозділами апарату Міністерства з питань, що належить до компетенції відділу.
4.2. Одержувати у встановленому законодавством порядку від структурних підрозділів апарату Міністерства, органів державної статистики, підприємств, установ та організацій документи, довідки, інформаційно-аналітичні матеріали, зведення, необхідні для здійснення, покладених на відділ завдань.
4.3. У межах своїх повноважень представляти Департамент за дорученням його керівництва у державних органах влади, допоміжних органах і службах, утворених Президентом України, органах місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, галузевих формувань, профспілках та організаціях роботодавців, відповідних органах іноземних держав і міжнародних організаціях, підприємствах, установах, організаціях.
4.4. Розробляти у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства проекти нормативно-правових актів, готувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів.
4.5. Організовувати та проводити наради, семінари, конференції з питань, що належать до компетенції відділу.
4.6. Здійснювати координацію роботи, пов’язаної з галузевими особливостями діяльності державних підприємств, що належить до сфери управління Міністерства.
4.7. Покладених на відділ завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються компетенції відділу, не допускається.
5. Начальник відділу:
5.1. Відділ очолює начальник відділу, який є державним службовцем, призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби Міністерства в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду начальника відділу призначається особа, яка має вищу агрономічну освіту, або вищу освіту в галузі знань "Аграрні науки та продовольство" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати на менше двох років.
5.3. Начальник відділу безпосередньо підпорядковується начальнику управління та директору Департаменту.
5.4. У разі відсутності начальника відділу його функції та обов’язки виконує, за доручення директора Департаменту, один із головних спеціалістів відділу.
5.5. Начальник відділу:
5.5.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу та забезпечує виконання завдань, покладених на відділ.
5.5.2. У межах компетенції дає усні або письмові розпорядження, які є обов’язковими для виконання працівниками відділу.
5.5.3. Забезпечує у межах компетенції реалізацію існуючих вимог до збереження службової інформації в установленому порядку.
5.5.4. Розподіляє обов’язкові між працівниками відділу, визначає ступінь відповідальності кожного, контролює їх роботу.
5.5.5. Розробляє положення про відділ, посадові інструкції працівників відділу.
5.5.6. Погоджує питання щодо надання працівникам відділу відпусток (у тому числі без збереження заробітної плати), інших днів відпочинку згідно з законодавством України.
5.5.7. Подає директору Департаменту пропозиції щодо:
підбору і розстановки спеціалістів відділу;
заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу;
вдосконалення роботи відділу, управління, Департаменту та підвищення її ефективності;
забезпечення спеціалістів відділу службовим приміщенням, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою та оргтехнікою, канцелярським приладдям.
5.5.8. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками відділу вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу, законодавства з питань запобігання корупції, правил внутрішнього службового розпорядку, правила та норми охорони праці та протипожежного захисту.
5.5.9. Організовує діловодство та зберігання документів у відділі та забезпечує організацію діловодства у Департаменті відповідно до вимог Інструкції з діловодства у апараті Міністерства.
5.5.10. За дорученням керівництва Міністерства представляє в інших органах виконавчої влади, бере участь у засіданнях колегії Міністерства, а також у нарадах, які проводяться у Міністерстві, у разі розгляду питань, що належить до компетенції відділу, управління, Департаменту.
5.5.11. Співпрацює, у межах компетенції та повноважень, із структурними підрозділами Міністерства, центральними органами виконавчої влади.
5.6. Начальник відділу у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1. Неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2. Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця та протипожежного захисту, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, начальник відділу притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК
В. Топчій
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про сектор охорони прав на сорти рослин управління виробництва продукції рослинництва та насінництва Департаменту землеробства та технічної політики в АПК
1. Загальні положення
1.1. Сектор охорони прав на сорти рослин (далі - сектор) є структурним підрозділом управління виробництва продукції рослинництва та насінництва (далі – управління) Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Сектор забезпечує формування основних напрямків розвитку та реалізації державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин.
1.3. Сектор у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері насінництва, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положення про Департамент, затвердженого наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями сектору є:
2.1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин.
2.2. Забезпечує здійснення державної реєстрації прав на сорти рослин.
2.3. Надає пропозиції щодо правового регулювання майнових і особистих немайнових відносин, що виникають у зв’язку з набуттям, здійсненням та захистом прав інтелектуальної власності на сорти рослин.
2.4. Проводить правову роботу, спрямовану на правильне застосування вимог законодавства в сфері охорони прав на сорти рослин.
2.5. Приймає заявки на сорти рослин, подає пропозиції щодо проведення їх експертизи, надає пропозиції щодо ухвалення рішення щодо них.
2.6. На підставі експертних висновків Українського інституту експертизи сортів рослин подає керівництву Міністерства проекти наказів про виникнення майнових прав інтелектуальної власності на сорт рослин, майнового права інтелектуальної власності на поширення сорту рослин або про відмову у виникненні зазначених прав та державну реєстрацію цих прав.
2.7. Готує відповідно до вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" проекти наказів Мінагрополітики про дострокове припинення чинності майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин, припинення чинності майнового права інтелектуальної власності на поширення сортів рослин в Україні, відновлення чинності майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин, відновлення чинності майнового права інтелектуальної власності на поширення сортів рослин в Україні та інші проекти, що стосуються забезпечення ведення реєстрів та державної реєстрації прав на сорти рослин.
2.8. Забезпечує виготовлення та видачу охоронних документів на сорти рослин після їх підписання уповноваженою особою.
2.9. Приймає участь в організації залучення міжнародної технічної допомоги з метою надання підтримки та поліпшення діяльності закладів державної системи охорони прав на сорти рослин.
2.10. Сприяє функціонуванню та розвитку ринку сортів рослин як об’єктів інтелектуальної власності, налагодженню співробітництва у сфері охорони прав на сорти рослин з міжнародними організаціями, суб’єктами господарювання, іноземними фізичними та юридичними особами.
2.11. Приймає участь у проведенні атестації робочих місць, спеціалістів з експертизи сортів рослин, установ та організацій державної системи охорони прав на сорти рослин.
2.12. Організовує проведення атестації та реєстрації представників з питань інтелектуальної власності на сорти рослин.
2.13. Веде Реєстр патентів, Державний реєстр сортів рослин, придатних для поширення в Україні (Реєстр сортів рослин України) і організовує забезпечення проведення державної реєстрації заявок, прав на сорти рослин.
2.14. Забезпечує опублікування офіційних відомостей про подані заявки на сорти рослин, видані патенти на сорти рослин і свідоцтва про авторство на сорти рослин.
2.15. Приймає участь у здійсненні забезпечення організаційно-технічного та інших видів діяльності представника та заступника представника України у Раді Міжнародного союзу по охороні нових сортів рослин.
2.16. Здійснює інші повноваження на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України.
3. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. За дорученням керівництва представляти Міністерство в робочих групах, нарадах, семінарах, інших заходах.
3.2. Підвищувати рівень кваліфікації шляхом стажування як в Україні, так і в інших державах.
3.3. Погоджувати в межах своєї компетенції нормативні та інші матеріали, розроблені іншими структурними підрозділами Міністерства.
3.4. Користуватися усіма правами, що передбачені законодавством України.
3.5. Приймає участь у розробці проектів нормативно-правових актів, державних і відповідних галузевих стандартів, норм і нормативів.
4. Сектор має право:
4.1. Взаємодіяти зі структурними підрозділами Департаменту та структурними підрозділами апарату Міністерства, Українським інститутом експертизи сортів рослин з питань, що належить до компетенції сектору.
4.2. За погодженням з керівництвом Департаменту, Міністерства брати участь у конференціях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань, що належить до компетенції сектору, які проводяться в апараті Міністерства та за його межами.
4.3. За дорученням керівництва Департаменту, Міністерства проводити та організовувати оперативні наради, експрес-семінари, конференції у сфері охорони прав на сорти рослин відповідно до компетенції.
4.4. За дорученням керівництва Департаменту представляти інтереси Департаменту та Міністерства в центральних органах виконавчої влади, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до компетенції сектору.
4.5. Розробляти у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства проекти нормативно-правових актів, готувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів.
4.6. Покладення на сектор завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються компетенції сектору - не допускається.
5. Завідувач сектору:
5.1. Сектор очолює завідувач сектору, який є державним службовцем, призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби Міністерства в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду завідувача сектору призначається особа, яка має вищу освіту в галузі знань "Правознавство", або вищу освіту в галузі знань "Аграрні науки та продовольство" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В", або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або на керівних посадах сільськогосподарських підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати на менше двох років.
5.3. Завідувач сектору безпосередньо підпорядковується начальнику управління та директору Департаменту.
5.4. У разі відсутності завідувача сектору його функції та обов’язки виконує, за погодженням з керівництвом Департаменту один із головних спеціалістів сектору.
5.5. Завідувач сектору:
5.5.1. Здійснює керівництво діяльністю сектору та забезпечує виконання завдань, покладених на сектор.
5.5.2. У межах компетенції дає усні або письмові розпорядження, які є обов’язковими для виконання працівниками сектору.
5.5.3. Забезпечує у межах компетенції реалізацію існуючих вимог до збереження службової інформації в установленому порядку.
5.5.4. Розподіляє обов’язки між працівниками сектору, визначає ступінь відповідальності кожного, контролює їх роботу.
5.5.5. Розробляє положення про сектор, посадові інструкції працівників сектору.
5.5.6. Погоджує питання щодо надання спеціалістам сектору відпусток (у тому числі без збереження заробітної плати), інших днів відпочинку згідно з законодавством України.
5.5.7. Подає, за погодженням з керівництвом управління директору Департаменту пропозиції щодо:
підбору і розстановки спеціалістів сектору;
заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників сектору;
вдосконалення роботи сектору, управління, Департаменту та підвищення її ефективності;
проведення стажування;
забезпечення спеціалістів сектору службовим приміщенням, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою та оргтехнікою, канцелярським приладдям.
5.5.8. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками сектору вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу, законодавства з питань запобігання корупції, правил внутрішнього службового розпорядку, правила та норми охорони праці та протипожежного захисту.
5.5.9. Організовує діловодство та зберігання документів у секторі та забезпечує організацію діловодства у Департаменті відповідно до вимог Інструкції з діловодства у апараті Міністерства.
5.5.10. За дорученням керівництва Департаменту бере участь у засіданнях колегії Міністерства, а також у нарадах, які проводяться у Міністерстві, у разі розгляду питань, що належить до компетенції сектору, управління, Департаменту.
5.5.11. Співпрацює, у межах компетенції та повноважень, із структурними підрозділами Міністерства, центральними органами виконавчої влади.
5.6. Завідувач сектору у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1. Неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2. Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця та протипожежного захисту, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, завідувач сектору притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК
В. Топчій
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про управління використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносинДепартаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Управління використанні та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин (далі – управління) є структурним підрозділом Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відповідно до компетенції управління забезпечує формування державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, а також участь у формуванні основних напрямків розвитку та реалізації державної політики у сфері лісового господарства, а також основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва.
1.3. Управління у своїй роботі керується Конституцією України, Законом України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положення про Департамент, затвердженого наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
1.4. Управління очолює начальник управління.
До складу управління входять два відділи:
відділ землеробства та меліорації;
відділ використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин, який очолює заступник начальника управління – начальник відділу.
2. Основними завданнями управління є:
2.1. Участь у формуванні державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів..
2.2 Участь у формуванні основних напрямків розвитку та реалізації державної політики у сфері лісового господарства.
2.3. Забезпечення реалізації державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.4. Розроблення та впровадження заходів, спрямованих на підвищення продуктивності сільськогосподарських угідь шляхом прискореного впровадження наукових систем землеробства на основі контурно-меліоративної організації території та альтернативного землеробства (екологічного та органічного), меліорації, оптимального внесення органічних і мінеральних добрив, впровадження інтегрованої системи захисту рослин.
2.5. Забезпечення розробки та організація виконання концепцій, загальнодержавних, галузевих, міжгалузевих, науково-технічних і комплексних програм стосовно ведення землеробства, меліорації, органічного виробництва з урахуванням кон’юнктури аграрного ринку та економічних вимог відповідно до компетенції, надання методично та консультативної допомоги в реалізації регіональних програм.
2.6. Визначення та формування замовлень, завдань на проведення наукових досліджень з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.7. Надання методичної і практичної допомоги сільгосппідприємствам всіх форм власності, а також сільськогосподарським органам областей і районів з питань високоефективного ведення галузі землеробства, в тому числі на меліорованих землях, дотримання правил зберігання та раціонального застосування пестицидів і агрохімікатів в процесі сільськогосподарського виробництва відповідно до компетенції.
2.8. Забезпечення розробки пропозицій щодо оптимізації територіального розміщення органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.9. Забезпечення взаємодії Міністерства з Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру з питань формування державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, Державним агентством лісових ресурсів України у сфері лісового господарства.
2.10. В межах компетенції розроблення проектів законодавчих та нормативно-правових актів та розгляд проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять на розгляд до управління.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву управління, організовує виконання законодавчих актів.
3.2. Спільно з Державним агентством лісових ресурсів України розробляє пропозиції щодо визначення основних напрямів державної політики з охорони, захисту, використання та відтворення лісів.
3.3. Спільно з Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру розробляє пропозиції щодо забезпечення:
розроблення, затвердження, перевірки, перегляду, внесення змін, скасування стандартів у сфері землеустрою та охорони земель;
здійснення землеустрою, а також розроблення та виконання загальнодержавних і регіональних програм з питань землеустрою, відтворення родючості ґрунтів;
розроблення рекомендацій та заходів щодо забезпечення родючості ґрунтів і застосування агрохімікатів, а також механізмів економічного стимулювання здійснення заходів щодо використання та охорони земель і підвищення родючості ґрунтів.
3.4. Здійснює моніторинг ґрунтів та агрохімічну паспортизацію земель сільськогосподарського призначення.
3.5. Веде інформаційний банк даних про стан ґрунтів земель сільськогосподарського призначення.
3.6. Бере участь у розробці та координації виконання загальнодержавних, регіональних та галузевих програм з питань, що належать до його компетенції.
3.7. У межах повноважень бере участь у формуванні обсягів і змісту навчальних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, кадрів з питань ведення лісового господарства, у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
3.8. Бере участь у підготовці пропозицій до міжнародних договорів України та залучення іноземної технічної допомоги з питань, віднесених до компетенції Відділу.
3.9. Розглядає та погоджує нормативно-правові акти у сфері лісового господарства та у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
3.10. Розробляє концептуальні напрямки розвитку землеробства, хімізації, меліорації та органічного виробництва, приймає участь в перспективному і поточному плануванню реалізації цих питань відповідно до компетенції.
3.11. Організовує розробку і впровадження науково обґрунтованих систем землеробства, основних напрямків еколого-економічного розвитку регіонів в умовах функціонування господарств різних форм власності у напрямку розвитку сталого виробництва.
3.12. Вивчає, узагальнює і сприяє освоєнню кращих досягнень вітчизняної і зарубіжної науки, техніки, прогресивних технологій в землеробстві, застосуванні пестицидів та агрохімікатів та органічного виробництва в межах компетенції.
3.13. Вносить керівництву управління та Департаментові пропозиції з питань перспективного розвитку землеробства, впровадження у виробництво досягнень науки і передової практики щодо хімізації та меліорації, органічного виробництва, проведення з цих питань науково-практичних семінарів, конференцій і нарад.
3.14. Приймає участь в розробці проектно-кошторисної документації на проведення хімічної меліорації, застосування органічних і мінеральних добрив.
3.15. Аналізує поточну і перспективну потребу виробників сільськогосподарської продукції у мінеральних добривах та засобах захисту рослин, здійснює моніторинг ціноутворення та стан забезпечення сільськогосподарських товаровиробників цими ресурсами, вносить пропозиції щодо вирішення проблемних питань.
3.16. Здійснює розрахунки поточної і перспективної потреби виробників сільськогосподарської продукції у мінеральних добривах та засобах захисту рослин.
3.17. Здійснює моніторинг використання агрохімікатів, засобів захисту рослин та регуляторів росту рослин.
3.18. Разом з Мінекономрозвитку координує роботу по виробництву вітчизняних мінеральних добрив, їх розподілу та поставках сільськогосподарським підприємствам.
3.19. Організовує розроблення разом з науковими установами і організаціями прогнозів появи, розвитку і поширення шкідників і хвороб сільськогосподарських культур, а також своєчасне інформування органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій та громадян про строки та методи боротьби з ними.
3.20. Визначає, разом з науковими установами та іншими організаціями, науково обґрунтовану потребу сільського господарства в органічних і мінеральних добривах, хімічних меліорантах, засобах захисту рослин.
3.21. В межах компетенції організовує методичне і практичне керівництво роботою по проведенню підвищенню ділової кваліфікації спеціалістів в галузі рослинництва.
3.22. Приймає участь у формуванні обсягів і змісту навчальних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, кадрів з питань органічного виробництва відповідно до компетенції.
3.23. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції відділу та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву управління та Департаменту щодо стану та проблемних питань в ході їх реалізації, організовує виконання законодавчих актів.
3.24. Вносить пропозиції щодо необхідності щодо впровадження та розробляє заходи щодо економічного стимулювання товаровиробників, спрямовує їх діяльність на розв’язання завдань, пов’язаних із органічним виробництвом відповідно до компетенції.
3.25. Розробляє пропозиції щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств агропромислового комплексу всіх форм власності в ринкових умовах стосовно землеробства, меліорації та органічного виробництва відповідно до компетенції.
3.26. Спільно із центральним органом виконавчої влади з питань водного господарства та меліорації земель розробляє пропозиції з охорони та раціонального використання меліорованих земель, бере участь у розробленні умов експлуатації меліоративних систем у разі приватизації майна сільськогосподарських підприємств, які мають у своєму користуванні меліоровані землі.
3.27. Приймає участь у підготовці пропозицій щодо фінансової підтримки розвитку землеробства, меліорації та органічного виробництва відповідно до компетенції, за рахунок коштів Державного бюджету України на відповідний рік.
3.28. Розглядає та погоджує нормативно-правові акти з питань землеробства, хімізації, меліорації та органічного виробництва для агропромислового комплексу відповідно до компетенції.
4. Управління має право:
4.1. У межах своїх повноважень представляти Департамент за дорученням його керівництва у державних органах влади, допоміжних органах і службах, утворених Президентом України, органах місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, галузевих формувань, профспілках та організаціях роботодавців, відповідних органах іноземних держав і міжнародних організаціях, підприємствах, установах, організаціях.
4.2. Одержувати у встановленому порядку від структурних підрозділів Міністерства та інших центральних органів виконавчої влади статистичні дані, довідки, розрахунки та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на управління завдань і функцій.
4.3. Розробляти у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства проекти нормативно-правових актів, готувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів.
4.4. Організовувати та проводити наради, семінари, конференції з питань, що належать до компетенції управління.
4.5. У межах своїх повноважень залучати працівників структурних підрозділів апарату Міністерства, за погодженням з їх керівниками, наукові, проектні та інші організації, вищі учбові заклади, а також вчених, спеціалістів і передовиків виробництва до розробки проектів нормативно-правових актів, планів, концепцій, програм, рекомендацій та окремих народногосподарських проблем.
4.6. Покладених на управління завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються компетенції управління, не допускається.
5. Начальник управління
5.1. Управління очолює начальник управління, який є державним службовцем, призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби Міністерства в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду начальника управління призначається особа, яка має вищу освіту за напрямком підготовки лісове господарство, землевпорядкування та кадастр, державне управління. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати на менше двох років.
5.3. Начальник управління безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.
5.4. У разі відсутності начальника управління його функції та обов’язки виконує, за доручення директора Департаменту, заступник начальника управління – начальник відділу використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин.
5.5. Начальник управління:
5.5.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, забезпечує виконання завдань покладених на нього, і несе персональну відповідальність за виконання функцій передбачених цим Положенням, організовує роботу, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку і забезпечує виконавчу дисципліну працівниками управління.
5.5.2. Забезпечує захист державної таємниці у напрямах діяльності управління у відповідності з чинним законодавством.
5.5.3. Організовує та здійснює розробку проектів нормативно-правових актів, державних програм, що належать до компетенції управління.
5.5.4. Визначає політику та стратегію діяльності управління.
5.5.5. Розподіляє обов’язки між начальниками відділів і визначає ступінь їх відповідальності.
5.5.6. Розробляє положення про управління та подає його на затвердження.5.5.7. Організовує та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками управління доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, запитів та звернень народних депутатів, звернень громадян, керівників об’єднань, підприємств усіх форм власності, установ та організацій, органів місцевого самоврядування з питань, які стосуються діяльності управління.
5.5.8. Подає відповідно до законодавства пропозиції директору Департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників управління, вживає необхідних заходів щодо підвищення кваліфікації працівників.
5.5.9. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками управління вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу, законодавства з питань запобігання корупції, правил внутрішнього службового розпорядку, правила та норми охорони праці та протипожежного захисту, уживає заходів щодо недопущення та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення.
5.5.10. За дорученням директора Департаменту представляє його інтереси з питань, що належать до компетенції Департаменту та управління, в державних та інших органах, громадських організаціях.
5.5.11. Представляє у встановленому порядку працівників, які особливо відзначились у роботі, для заохочення, підвищення рангів державних службовців, вносить пропозиції в необхідних випадках про застосування дисциплінарних заходів до працівників управління.
5.5.12. Бере участь у нарадах, що проводяться Департаментом, підготовці документів і матеріалів, що належать до компетенції управління.
5.5.13. Проводить оперативні наради з питань, що стосуються діяльності управління.
5.5.14. Планує роботу управління і контролює виконання планів та доручень.
5.5.15. Сприяє підвищенню ділової активності працівників управління, проводить з ними заняття з підвищення їх професійної кваліфікації.
5.5.16. Здійснює підбір кадрів працівників управління та створює дієвий резерв кадрів.
5.6. Начальник управління у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1. Неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2. Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця та протипожежного захисту, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, начальник управління притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК
В. Топчій
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
23 березня 2017 року № 160
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ землеробства та меліорації управління використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Відділ землеробства та меліорації (далі – відділ) є структурним підрозділом управління використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин (далі – управління) Департаменту землеробства та технічної політики в АПК (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відділ забезпечує формування основних напрямків розвитку та реалізації державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва відповідно до компетенції.
1.3. Відділ у своїй роботі керується Конституцією України, Законом України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Положення про Департамент, затвердженого наказом Міністерства від 31 жовтня 2016 року № 434, а також цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. Забезпечення реалізації державної політики з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.2. Розроблення та впровадження заходів, спрямованих на підвищення продуктивності сільськогосподарських угідь шляхом прискореного впровадження наукових систем землеробства на основі контурно-меліоративної організації території та альтернативного землеробства (екологічного та органічного), меліорації, оптимального внесення органічних і мінеральних добрив, впровадження інтегрованої системи захисту рослин.
2.3. Забезпечення розробки та організація виконання концепцій, загальнодержавних, галузевих, міжгалузевих, науково-технічних і комплексних програм стосовно ведення землеробства, меліорації, органічного виробництва з урахуванням кон’юнктури аграрного ринку та економічних вимог відповідно до компетенції, надання методично та консультативної допомоги в реалізації регіональних програм.
2.4. Визначення та формування замовлень, завдань на проведення наукових досліджень з питань землеробства, хімізації, меліорації, органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.5. Надання методичної і практичної допомоги сільгосппідприємствам всіх форм власності, а також сільськогосподарським органам областей і районів з питань високоефективного ведення галузі землеробства, в тому числі на меліорованих землях, дотримання правил зберігання та раціонального застосування пестицидів і агрохімікатів в процесі сільськогосподарського виробництва відповідно до компетенції.
2.6. Забезпечення розробки пропозицій щодо оптимізації територіального розміщення органічного виробництва відповідно до компетенції.
2.7. В межах компетенції розроблення проектів законодавчих та нормативно-правових актів та розгляд проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять на розгляд до відділу.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Розробляє концептуальні напрямки розвитку землеробства, хімізації, меліорації та органічного виробництва, приймає участь в перспективному і поточному плануванню реалізації цих питань відповідно до компетенції.
3.2. Організовує розробку і впровадження науково обґрунтованих систем землеробства, основних напрямків еколого-економічного розвитку регіонів в умовах функціонування господарств різних форм власності у напрямку розвитку сталого виробництва.
3.3. Вивчає, узагальнює і сприяє освоєнню кращих досягнень вітчизняної і зарубіжної науки, техніки, прогресивних технологій в землеробстві, застосуванні пестицидів та агрохімікатів та органічного виробництва в межах компетенції.
3.4. Вносить керівництву управління та Департаментові пропозиції з питань перспективного розвитку землеробства, впровадження у виробництво досягнень науки і передової практики щодо хімізації та меліорації, органічного виробництва, проведення з цих питань науково-практичних семінарів, конференцій і нарад.
3.5. Приймає участь в розробці проектно-кошторисної документації на проведення хімічної меліорації, застосування органічних і мінеральних добрив.
3.6. Аналізує поточну і перспективну потребу виробників сільськогосподарської продукції у мінеральних добривах та засобах захисту рослин, здійснює моніторинг ціноутворення та стан забезпечення сільськогосподарських товаровиробників цими ресурсами, вносить пропозиції щодо вирішення проблемних питань.
3.7. Здійснює розрахунки поточної і перспективної потреби виробників сільськогосподарської продукції у мінеральних добривах та засобах захисту рослин.
3.8. Здійснює моніторинг використання агрохімікатів, засобів захисту рослин та регуляторів росту рослин.
3.9. Разом з Мінекономрозвитку координує роботу по виробництву вітчизняних мінеральних добрив, їх розподілу та поставках сільськогосподарським підприємствам.
3.10. Організовує розроблення разом з науковими установами і організаціями прогнозів появи, розвитку і поширення шкідників і хвороб сільськогосподарських культур, а також своєчасне інформування органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій та громадян про строки та методи боротьби з ними.
3.11. Визначає, разом з науковими установами та іншими організаціями, науково обґрунтовану потребу сільського господарства в органічних і мінеральних добривах, хімічних меліорантах, засобах захисту рослин.
3.12. В межах компетенції організовує методичне і практичне керівництво роботою по проведенню підвищенню ділової кваліфікації спеціалістів в галузі рослинництва.
3.13. Приймає участь у формуванні обсягів і змісту навчальних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, кадрів з питань органічного виробництва відповідно до компетенції.
3.14. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції відділу та у встановленому порядку вносить пропозиції керівництву управління та Департаменту щодо стану та проблемних питань в ході їх реалізації, організовує виконання законодавчих актів.
3.15. Вносить пропозиції щодо необхідності щодо впровадження та розробляє заходи щодо економічного стимулювання товаровиробників, спрямовує їх діяльність на розв’язання завдань, пов’язаних із органічним виробництвом відповідно до компетенції.
3.16. Розробляє пропозиції щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств агропромислового комплексу всіх форм власності в ринкових умовах стосовно землеробства, меліорації та органічного виробництва відповідно до компетенції.
3.17. Спільно із центральним органом виконавчої влади з питань водного господарства та меліорації земель розробляє пропозиції з охорони та раціонального використання меліорованих земель, бере участь у розробленні умов експлуатації меліоративних систем у разі приватизації майна сільськогосподарських підприємств, які мають у своєму користуванні меліоровані землі.

................
Перейти до повного тексту