1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.01.2016 № 7
Про затвердження Порядку проведення щорічної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та глави 6 розділу ІV Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня 2011 року № 1247, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1219/19957 (із змінами), з метою підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту та забезпечення гарантій дотримання вимог нормативно-правових актів з питань внутрішнього аудиту в процесі реалізації функції внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України, що додається.
2. Управлінню внутрішнього аудиту забезпечити проведення щорічних внутрішніх оцінок якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України та своєчасне інформування керівництва Міністерства аграрної політики та продовольства України про її результати.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра Я.В. Краснопольський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
16 січня 2016 року № 7
ПОРЯДОК
проведення щорічної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм організації, проведення та реалізації результатів щорічної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Щорічна внутрішня оцінка якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України (далі – оцінка якості) проводиться у формі дослідження.
ІІ. Організація і проведення оцінки якості
2.1. Оцінка якості проводиться начальником Управління внутрішнього аудиту до 31 січня року, наступного за оцінюваним, а у разі відсутності начальника Управління внутрішнього аудиту – його заступником.
2.2. При проведенні оцінки якості обов’язково враховуються результати моніторингу якості реалізації функції внутрішнього аудиту в ході аудиторських досліджень.
2.3. Оцінка якості проводиться на засадах законності, об'єктивності та неупередженості, шляхом надання чітких відповідей на всі блоки запитань щодо здійснення функції внутрішнього аудиту Управлінням внутрішнього аудиту Мінагрополітики України, які вказані у бланку щорічної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України (далі – бланк щорічної оцінки), згідно з додатком 1 до цього Порядку.
2.4. Система оцінювання передбачає три етапи:
2.4.1. Перший етап – надання чітких відповідей на запитання, передбачені кожним окремим блоком бланка щорічної оцінки.
2.4.2. Другий етап – надання справедливої підсумкової оцінки за кожним аспектом діяльності та об’єктивного загального висновку щодо якості реалізації функції внутрішнього аудиту.
2.4.3. Третій етап – визначення переліку заходів, спрямованих на покращення ситуації, визначення стратегічних напрямів покращення реалізації функції внутрішнього аудиту.
ІІІ. Реалізація результатів оцінки якості.
3.1. Після завершення оцінювання усіх аспектів діяльності підрозділу начальник Управління внутрішнього аудиту зобов’язаний ознайомити працівників підрозділу з його результатами та провести обговорення загального висновку щодо якості реалізації функції внутрішнього аудиту і запропонованих заходів, спрямованих на покращення роботи.
3.2. Вирішення спірних питань, що можуть виникати при проведенні оцінки якості та обговоренні її результатів, регулюється відповідно до вимог чинного законодавства з цих питань, а також нормативних актів Міністерства.
3.3. За результатами оцінки якості та проведеного обговорення начальник Управління внутрішнього аудиту складає на основі визначеного переліку необхідних заходів Програму забезпечення і підвищення якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на поточний рік згідно з додатком 2 до цього Порядку.
3.4. Начальник Управління внутрішнього аудиту у термін до 01 березня інформує про результати проведеної оцінки якості Міністра аграрної політики та продовольства України та подає йому на затвердження Програму забезпечення і підвищення якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на поточний рік.
3.5. Результати оцінок якості зберігаються в Управлінні внутрішнього аудиту та надаються до Державної фінансової інспекції України за її вимогою.
3.6. Начальник Управління внутрішнього аудиту відповідає за виконання Програми забезпечення і підвищення якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на поточний рік, проводить протягом року періодичний моніторинг її реалізації та здійснення передбачених заходів.
3.7. У разі необхідності до Програми забезпечення і підвищення якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на поточний рік начальником Управління внутрішнього аудиту можуть вноситися зміни (у порядку її затвердження).
Начальник відділу контролю дотримання фінансово-бюджетної дисципліни Управління внутрішнього аудиту Л.А. Олійник
Додаток 1
до Порядку проведення щорічної
внутрішньої оцінки якості внутрішнього
аудиту в Міністерстві аграрної політики
та продовольства України
Щорічна внутрішня оцінка
якості внутрішнього аудиту в Міністерстві аграрної політики та продовольства України за _________ рік
Блок А.Стан внутрішньої нормативно-правової бази Управління внутрішнього аудиту
А 1: Оцінка внутрішньої нормативно-правової бази щодо визначення стратегії розвитку Управління внутрішнього аудиту
№ з/п Критерії Так/ні (за необхідності надати короткі пояснення)
1 2 3
1. Чи затверджується керівником установи Програма забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту (далі – Програма)?
2. Чи є внутрішні документи, які визначають порядок заповнення Програми, структуру та зміст показників, процедуру заповнення та узагальнення тощо?
3. Чи визначено Програмою показники вимірюваності рівня досягнення визначених цілей; чи є Програма предметом регулярного перегляду, щоб забезпечити актуальність та доречність?
4. Чи включає Програма аналіз наявного кадрового потенціалу та оцінку потреб у кваліфікованих кадрах, необхідних для забезпечення визначених цілей?
5. Чи відстежується стан впровадження заходів з внутрішньої оцінки якості та, якщо так, то наскільки повно вони впроваджуються, що перешкоджає їх реалізації?
6. Чи є план навчання персоналу та, якщо так, то наскільки повно він враховує реальні потреби персоналу?
7. Чи проводяться фактично економічні навчання в Управлінні внутрішнього аудиту; чи існують документальні докази їх проведення; наскільки вони відповідають плану навчань (за його наявності)?
8. Чи всі внутрішні аудитори проходять періодичні підвищення професійної кваліфікації, у тому числі навчання/семінари, що організовують органи Держфінінспекції? Чи ведеться реєстр усіх таких запланованих та проведених курсів?
9. Чи підтримується на рівні Управління внутрішнього аудиту загальний реєстр усіх проведених навчань та досягнень кожного внутрішнього аудитора?
10. Чи враховується при плануванні роботи Управління достатнє виділення часу на навчання персоналу?
11. Чи проводяться внутрішні оцінки якості функції внутрішнього аудиту; наскільки часто?
12. Чи розробляється за результатами проведеної внутрішньої оцінки якості заходи, направлені на підвищення якості внутрішнього аудиту і чи знаходять вони відображення у Програмі на наступний період?
13. Чи звітує керівник Управління перед керівником Мінагрополітики України щодо реалізації Програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту, результатів досягнення визначених у них цілей, а також результатів внутрішніх оцінок якості внутрішнього аудиту?
А 2: Оцінка внутрішньої нормативно-правової бази, що регламентує діяльність Управління внутрішнього аудиту
№ з/п Критерії Так/ні (за необхідності надати короткі пояснення)
1 2 3
1. Чи затверджено Положення про Управління внутрішнього аудиту (Положення про його структурні підрозділи), посадові інструкції його працівників?
2. Чи розкрито в Положенні про Управління та посадових інструкціях всі основні аспекти діяльності, чи відповідають вони вимогам загального законодавства?
3. Чи затверджено на рівні Мінагрополітики України Інструкцію з організації проведення та документування внутрішніх аудитів?
4. Чи охоплює Інструкція з організації проведення та документування внутрішніх аудитів усі напрями внутрішнього аудиту, всі основні аспекти внутрішніх аудитів; чи відповідає вона вимогам загального законодавства?
5. Чи прописаний у внутрішніх документах порядок планування аудитів?
6. Чи визначено у внутрішніх документах з організації і проведення внутрішнього аудиту:
6.1. Розрахунок планового та фактичного фонду робочого часу?
6.2. Розподілу планового та фактичного фонду робочого часу за напрямами аудитів?
6.3. Критерії відбору об’єктів до плану?
7. Чи базується відбір об’єктів для проведення внутрішніх аудитів на щорічній оцінці ризиків? Чи існують докази того, що визначені на підставі оцінки ризиків пріоритети діяльності внутрішнього аудиту, узгоджені з цілями діяльності Мінагрополітики України?
Підсумкова оцінка за блоком А:
_____________________________________________________________________________
Блок Б.Система планування роботи Управління внутрішнього аудиту та стан виконання планів
Б1: Порядок формування та затвердження планів, внесення змін до них
№ з/п Критерії Так/ні (за необхідності надати короткі пояснення)
1 2 3
1. Чи затверджені керівником Мінагрополітики України внутрішні документи, які визначають порядок та усі основні аспекти планування роботи Управління внутрішнього аудиту?
2. Чи відповідають вимоги внутрішніх документів в частині визначення порядку планування роботи Управління вимогам Порядку № 1001 та Стандартів внутрішнього аудиту?
3. Чи є в наявності плани роботи Управління на усі планові періоди?
4. Чи дотримується фактично Управління вимог нормативно-правових актів та внутрішніх документів в частині:
4.1. Формування планів на підставі оцінки ризиків, врахування інших визначених критеріїв відбору об’єктів?
4.2. Розрахунку фонду планового та фактичного робочого часу?
4.3. Процедур та термінів формування і затвердження планів (включаючи погодження з Держфінінспекцією України)?
4.4. Форми планів?
4.5. Внесення змін до планів?
4.6. Правомірності підстав для проведення позапланових внутрішніх аудитів?
5. Чи є оптимальним співвідношення запланованих внутрішніх аудитів у розрізі їх напрямів (аудит відповідності, фінансовий аудит та аудит ефективності)?
Б2: Стан виконання планів
№ з/п Критерії Так/ні (за необхідності надати короткі пояснення)
1 2 3
1. Чи забезпечується стовідсоткове виконання планів проведення внутрішніх аудитів?
2. Чи існують обґрунтовані причини невиконання планів (за наявності фактів невиконання)?
3. Чи пов’язані факти невиконання планів із недоліками та прорахунками, допущеними на стадії їх формування?
4. Чи носять факти невиконання планів системний характер?
5. Чи впливає кількість позапланових доручень на стан виконання планів, а також на системність охоплення внутрішнім аудитом підконтрольної мережі?
6. Чи існують факти недотримання термінів проведення внутрішніх аудитів, визначених у планах?
7. Чи інформується керівництво Мінагрополітики України про стан виконання планів проведення внутрішнього аудиту?

................
Перейти до повного тексту