1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.10.2009 N 749
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства N 247 від 16.06.2011 )
Про затвердження Рекомендацій щодо роботи регіональних комісій з проведення конкурсного відбору сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів для надання фінансової підтримки
Відповідно до рішення комісії Мінагрополітики з питань надання державної підтримки сільськогосподарським обслуговуючим кооперативам (протокол N 1 від 15.10.2009 р.) та з метою забезпечення ефективного використання коштів для надання державної підтримки сільськогосподарським обслуговуючим кооперативам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. N 723 "Про затвердження Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо роботи регіональних комісій з проведення конкурсного відбору сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів для надання фінансової підтримки, що додаються.
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Шмідта Р.М.
Міністр Ю.Ф.Мельник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики України
20.10.2009 N 749
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо роботи регіональних комісій з проведення конкурсного відбору сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів для надання фінансової підтримки
1. Подання заявки на участь у конкурсі Порядком використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (далі - Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 року N 723, не передбачено. Враховуючи зазначене, рекомендується приймати пакет документів, перелік яких визначений пунктом 9 Порядку, разом із супровідним листом.
Усі дії щодо приймання, реєстрації та обліку документів повинні вчинятися у порядку, визначеному нормативними документами у сфері документообігу та діловодства.
2. Слід неухильно дотримуватися вимог пункту 7 Порядку щодо включення до складу регіональних комісій представника органу контрольно-ревізійного управління, сільськогосподарської дорадчої служби, Асоціації фермерів та приватних землевласників України, Всеукраїнської громадської організації "Союз учасників сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів України" та директора регіонального відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Порядок не обмежує кількісного складу членів комісії.
3. Участь у засіданнях комісії може брати тільки та особа, яку включено до її складу. Заміна члена комісії на іншого представника допускається виключно шляхом внесення змін до наказу, яким затверджено персональний склад комісії. Делегування повноважень члена комісії (у тому числі й тимчасове) іншим особам не допускається.
4. Порядок роботи комісії визначається положенням про неї з урахуванням відповідних методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінагрополітики від 27.07.2009 р. N 537.
5. У результаті конкурсного відбору державну допомогу повинні отримати найкращі сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи у регіоні, які можна буде визначити як показові. Чітких критеріїв конкурсного відбору Порядок не встановлює. Однак зі змісту пункту 5 Порядку, де визначено, що кошти між регіонами розподіляються з урахуванням діяльності в кожному регіоні п'яти показових кооперативів, випливає, що підтримку можуть отримати ті кооперативи, які уже здійснюють діяльність і які можна вважати показовими, тобто взірцевими, такими, що передаватимуть досвід діяльності іншим кооперативам. Враховуючи, що повну відповідальність за прийняті рішення несуть члени регіональної комісії, слід обов'язково проаналізувати:
- установчі документи обслуговуючого кооперативу;
- час створення обслуговуючого кооперативу;
- стан господарсько-фінансової діяльності кооперативу за останній рік роботи;
- матеріально-технічну базу кооперативу;
- розмір та структуру фондів кооперативу, наявність чи відсутність вступних внесків (організація діяльності кооперативів базується на формуванні відповідних фінансових ресурсів. Для забезпечення статутної діяльності кооперативу у порядку, передбаченому статутом, формується пайовий, неподільний, резервний та додатковий (спеціальний) фонди).
Варто особливо ретельно підійти до перевірки кооперативів, які створені нещодавно, мають невелику кількість членів, у тому числі кооперативів, у яких невелика кількість постійних членів, а решта - асоційовані. При цьому, безумовно, більш заслуговують на перемогу у конкурсі ті кооперативи, які мають якомога більшу кількість членів та надають послуги на території кількох населених пунктів.
При вивченні статутів обслуговуючих кооперативів слід перевірити чи утворені вони виключно особистими селянськими, фермерськими господарствами та фізичними особами-сільськогосподарськими товаровиробниками. Відповідно до статті 1 Закону України "Про сільськогосподарську кооперацію" сільськогосподарський товаровиробник - фізична або юридична особа незалежно від форми власності та господарювання, в якої валовий доход, отриманий від операцій з реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, за наявності сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень тощо) та/або поголів'я сільськогосподарських тварин у власності, користуванні, в тому числі й на умовах оренди, за попередній звітний (податковий) рік перевищує 75 відсотків загальної суми валового доходу. Це обмеження не поширюється на осіб, які ведуть особисте селянське господарство, а тому такі особи беззастережно можуть бути учасниками обслуговуючих кооперативів-одержувачів підтримки. Якщо ж учасником є фізична особа - підприємець, підприємницька діяльність якої полягає у виробництві сільськогосподарської продукції та її реалізації, така особа повинна підтвердити відповідність згаданим вище установленим вимогам щодо статусу сільськогосподарського товаровиробника. Таке підтвердження може відбуватися шляхом подання звітних документів.
Крім того, доцільно було б ознайомитися з роботою кооперативів-претендентів з виїздом на місце.
6. Особливу увагу необхідно звернути на бізнес-план. Це поглиблене відображення проекту розвитку кооперативу, який мав би містити детальний опис кооперативу, середовища, в якому він діє, а також схеми управління та функціонування кооперативу, порядок кооперативних виплат, розвиток економічної співпраці з партнерами.
Складові бізнес-плану, як правило, такі:
глобальна стратегія та цілі;
аналіз ринку та маркетингова стратегія;
технологічний опис процесу виробництва, планування та прийняття рішень;
фінансові прогнози.
7. У разі, якщо кооператив має намір придбавати техніку або технологічне обладнання, яке вимагає відведення для цього земельної ділянки, виготовлення проектно-кошторисної документації на об'єкт (наприклад, для зернових кооперативів-елеваторів) або розміщення обладнання у спеціально пристосованих приміщеннях (обладнання з переробки молока, забою тварин, переробки м'яса тощо), необхідно перевірити чи є у претендента передумови для цього, чи забезпечить він самостійно та невідкладно експлуатацію придбаної техніки, як того вимагає законодавство.
8. Регіональним комісіям пропонується такий порядок дій:
- відповідно до підпункту 5 пункту 9 Порядку разом з іншими документами кооперативи подають регіональним комісіям кошторис з показниками видатків на придбання сільськогосподарської техніки та/або технологічного обладнання. Цей кошторис мав би бути складений у межах орієнтовного кошторису, затвердженого наказом Мінагрополітики від 31.07.2009. N 551, а техніка повинна включатися до нього виключно з Переліку техніки, погодженого Міжвідомчою експертною радою з питань визначення пріоритетів у виробництві нової техніки та обладнання для сільськогосподарських товаровиробників для постачання за рахунок коштів державного бюджету у 2009 році (додаток до цього ж наказу) з урахуванням установлених граничних цін. При цьому необхідно враховувати, що граничні ціни у Переліку, погодженому Міжвідомчою експертною радою, зазначено з урахуванням податку на додану вартість, який обслуговуючі кооперативи (крім одержувачів 20 молоковозів, перелік яких визначено постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.09. N 1039) сплачують за рахунок власних коштів;

................
Перейти до повного тексту