1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.04.2008 N 267
Про затвердження Порядку підключення до державної мережі інформаційно-маркетингових центрів
З метою використання державної інформаційно-маркетингової мережі для впровадження системи інформаційно-аналітичного забезпечення аграрного сектора, впровадження в аграрному секторі механізмів надання органами державної влади юридичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет та у відповідності до Закону України "Про ратифікацію Рішення Ради глав урядів Співдружності Незалежних Держав про Міждержавну програму створення мережі інформаційно-маркетингових центрів для просування товарів і послуг на національні ринки держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав на період до 2005 року", доручень Кабінету Міністрів України від 25.04.2007 N 13187/2/1-07 та від 13.06.2007 N 30898/17/1-06 про підключення до мережі інформаційно-маркетингових центрів органів виконавчої влади, державних підприємств та гуманітарних установ, постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2007 N 1158 "Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року", розпорядження Кабінету Міністрів від 27.06.2007 N 494-р "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади", розпорядження Кабінету Міністрів від 15.08.2007 N 653-р "Про затвердження плану заходів з виконання завдань, передбачених Законом України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підключення до державної мережі інформаційно-маркетингових центрів, що додається.
2. Державному комітету ветеринарної медицини, Державному комітету рибного господарства, Міністерству аграрної політики АР Крим, структурним підрозділам міністерства, головним управлінням агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій, управлінню промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міськдержадміністрації, управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрацій, а також державним підприємствам та організаціям, що входять до сфери управління Мінагрополітики, починаючи з квітня 2008 року, забезпечити, самостійно або через державне підприємство "Розрахунково-кліринговий центр" (Ратушин Ю.А.) та системних інтеграторів (за згодою), розміщення і постійне оновлення інформації на веб-сайтах у державній мережі інформаційно-маркетингових центрів відповідно до Порядку, затвердженого цим наказом.
3. Державному підприємству "Розрахунково-кліринговий центр" розгорнути на технологічній платформі інформаційно-маркетингової мережі електронну систему інформаційно-аналітичного забезпечення аграрного сектора.
4. Покласти на державне підприємство "Розрахунково-кліринговий центр" функції оператора телекомунікаційних послуг доступу до електронних сервісів державної мережі інформаційно-маркетингових центрів.
5. Державному підприємству "Розрахунково-кліринговий центр" та регіональним системним інтеграторам (за згодою) надати необхідне консультаційне та програмно-технологічне забезпечення, забезпечити підключення і проводити підтримку та супроводження інформаційних ресурсів аграрного сектора в інформаційно-маркетинговій мережі відповідно до Порядку, затвердженого цим наказом.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Лузана Ю.Я.
Міністр Ю.Ф.Мельник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики України
24.04.2008 N 267
ПОРЯДОК
підключення до державної мережі інформаційно-маркетингових центрів
1. Загальні положення
1.1. Підключення до державної мережі інформаційно-маркетингових центрів здійснюється з метою ефективного впровадження та використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для надання на базі телекомунікаційних мереж та мережі Інтернет електронних інформаційних та інших послуг в аграрному секторі, що забезпечить підвищення рівня керованості соціально-економічними процесами в аграрному секторі та впровадження електронних форм взаємодії, які виникають при глобалізації економічних відносин та входженні України до міжнародних організацій.
1.2. Дія цього порядку поширюється на центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Міністром аграрної політики України, урядові органи державного управління та структурні підрозділи Мінагрополітики, головні управління агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій, управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міськдержадміністрації, управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій, а також державні підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління Мінагрополітики.
1.3. Державна інформаційно-маркетингова мережа - це сукупність телекомунікаційних мереж, а також програмних і технічних засобів для накопичення, обробки, зберігання та передавання даних, які дозволяють державним підприємствам, організаціям і установам здійснювати електронний обмін інформацією та надавати інформаційні послуги через Інтернет та телекомунікаційні мережі на основі модульного набору функціональних сервісів.
1.4. Державна інформаційно-маркетингова мережа забезпечує в аграрному секторі міжвідомчий та міжкорпоративний обмін структурованою електронною інформацією про підприємства й організації, товари та послуги, інформаційні та контент-ресурси.
1.5. Державна інформаційно-маркетингова мережа забезпечує інтеграцію інформаційних ресурсів підприємств, організацій і установ на базі послуг мережного контент-хостингу - виду телекомунікаційних послуг, які передбачають забезпечення на базі телекомунікаційних мереж сервісів віддаленого зберігання, адміністрування та доступу до баз даних, що містять електронні інформаційні ресурси користувачів. Бази даних з електронними інформаційними ресурсами (контентом) користувачів розміщуються на прикладному мережному сервері (хості) та використовуються для надання інформаційних послуг через мережу Інтернет та телекомунікаційні мережі.
1.6. Державна інформаційно-маркетингова мережа забезпечує:
створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення аграрного комплексу і системи державного планування в аграрному секторі шляхом складення галузевих та міжгалузевих балансів;
розгортання системи надання електронних адміністративних послуг органами виконавчої влади в аграрному секторі (включаючи систему електронного документообігу з надання адміністративних послуг за допомогою Інтернет та телекомунікаційних мереж), у тому числі з використанням електронного цифрового підпису;
запровадження електронної звітності в аграрному секторі, у тому числі з використанням електронного цифрового підпису;
вдосконалення державного управління в аграрному секторі на основі становлення електронних форм взаємодії між органами державної влади та юридичними особами;
надання підприємствами і організаціями АПК юридичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет та телекомунікаційних мереж;
розвиток національної інформаційної інфраструктури аграрного ринку та її інтеграція із світовою інформаційною інфраструктурою;
сприяння збуту сільгосппродукції, включаючи збирання, обробку і розповсюдження ринкової інформації, в тому числі в рамках заходів державної підтримки, що передбачені умовами СОТ в межах "зеленої скриньки";
розгортання електронного аграрного ринку з проведенням торговельних угод в електронному виді;
функціонування електронної системи моніторингу аграрного ринку, включаючи ціновий моніторинг;
впровадження електронних форм інформаційного обслуговування в аграрному секторі, збільшення різноманітності та кількості послуг населенню та бізнесу, що надаються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій;
забезпечення вільного доступу населення до державних інформаційних ресурсів аграрного сектору та захист інформаційних прав громадян, насамперед щодо доступності інформації.
Державна інформаційно-маркетингова мережа створює спільний електронний інформаційний простір і надає необхідні механізми подолання "цифрового розриву" та "цифрової нерівності", що сприяє соціально-економічному розвитку та забезпечує розбудову інформаційного суспільства, яке базується на тотальному обміні електронною інформацією та наданні підприємствами і організаціями широкого спектру інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет та телекомунікаційних мереж.
Для забезпечення рівного доступу учасників ринку до глобальних ринків та глобальних інформаційних спільнот державна інформаційно-маркетингова мережа надає базові інфраструктурні мережні послуги, серед яких:
розміщення, зберігання та тематичне структурування інформації в електронному регістрі та електронному репозитарії інформаційних ресурсів;
організація віртуальної економічної взаємодії;
здійснення електронних транзакцій.
1.9. Забезпечуючи електронний обмін структурованою інформацією в єдиному форматі, державна інформаційно-маркетингова мережа створює платформу для впровадження електронних форм економічної взаємодії (електронного документообігу з використанням електронного цифрового підпису, електронної звітності, електронного урядування, електронних закупівель, електронної торгівлі, електронних угод з гарантуванням та відстроченням платежів, дистанційного навчання і онлайнового консультування, онлайнового моніторингу, маркетингу, аналізу, прогнозування тощо).
1.10. На базі державної інформаційно-маркетингової мережі розгортається система інформаційно-аналітичного забезпечення аграрного сектору, яка спрямована на підвищення рівня керованості аграрним сектором в умовах реформування та переходу на ринкові моделі економічного розвитку в умовах глобалізації, а також на підвищення рейтингу українських сільськогосподарських та продовольчих товарів на внутрішньому й зовнішньому ринках та у глобальних електронних торговельних системах.
1.11. Для надання підприємствами і організаціями АПК юридичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет та телекомунікаційних мереж підприємствами і організаціями АПК здійснюється підключення своїх інформаційних ресурсів до державної інформаційно-маркетингової мережі.
2. Підключення до державної інформаційно-маркетингової мережі
2.1. Підключення інформаційних ресурсів до державної інформаційно-маркетингової мережі передбачає створення в аграрному секторі спільного інформаційного простору з інтеграцією інформаційних ресурсів в єдиному форматі та розгортанням єдиної системи електронного обміну інформацією. Для цього вся інформація, яка функціонує у державній інформаційно-маркетинговій мережі, структурується за ознаками регіону, видами економічної діяльності та іншими семантичними ознаками, які дозволяють каталогізувати цю інформацію в єдиному інформаційному просторі.
2.2. Підключення підприємств та організацій АПК до державної інформаційно-маркетингової мережі здійснюється шляхом:
створення підприємствами та організаціями АПК в державній інформаційно-маркетинговій мережі власних веб-сайтів (далі - веб-сайти), призначених для розміщення і інтеграції інформаційних ресурсів, а також для надання інформаційних та інших послуг відповідно до потреб організацій та органів виконавчої влади;
розміщення і періодичного оновлення підприємствами та організаціями АПК інформації та інформаційних ресурсів на власних веб-сайтах в державній інформаційно-маркетинговій мережі відповідно до вимог цього Порядку;
надання підприємствами та організаціями АПК на власних веб-сайтах в державній інформаційно-маркетинговій мережі інформаційних та інших послуг організаціям та органам виконавчої влади відповідно до вимог цього Порядку.
2.3. На базі використання веб-сайтів підприємств та організацій АПК в державній мережі ІМЦ забезпечується:
надання інформаційних послуг через мережу Інтернет в уніфікованому форматі даних, який допускає автоматизований обмін даними між різноманітними державними та комерційними інформаційними системами (торговими, біржовими, митними, податковими, фінансовими, статистичними, платіжними та іншими);
впровадження уніфікованого електронного документообігу з використанням електронного цифрового підпису;
впровадження інформаційних послуг "електронне міністерство" і "електронний регіон";
створення електронних інформаційних ресурсів, які повинні використовуватися в міжвідомчому та міжкорпоративному інформаційному обміні.
2.4. Підключення органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій до державної інформаційно-маркетингової мережі здійснюється відповідно до вимог цього Порядку.
2.5. Підключення підприємств недержавної форми власності до державної інформаційно-маркетингової мережі здійснюється на засадах добровільності та самостійного розміщення інформаційних ресурсів. Підключення підприємств недержавної форми власності здійснюється на основі платного надання послуг, на засадах рівного доступу та з метою сприяння розвитку електронної торгівлі і зовнішньоекономічної діяльності.
2.6. Підключення гуманітарних установ в сільській місцевості (шкіл, лікарень, краєзнавчих музеїв, бібліотек тощо) до державної інформаційно-маркетингової мережі здійснюється для забезпечення розвитку електронних інформаційних ресурсів з освітньої, культурної, національної та духовної тематики, які розгортаються в рамках електронної соціальної мережі на базі єдиних форматів даних.
3. Електронний регістр та електронний репозитарій
3.1. Для каталогізації інформації про учасників ринку в державній інформаційно-маркетинговій мережі використовується електронний регістр, який містить економічні профілі, економічні дані, мережні лінки (посилання) і системну метаінформацію про учасників ринку та забезпечує механізм надання необхідної інформації при направленні запитів та в процедурах автоматизованого обміну даних.
3.2. Для централізованого та авторизованого накопичення інформації, схем електронного представлення, використання й обміну інформації в державній інформаційно-маркетинговій мережі створюється електронний репозитарій, який використовується для зберігання інформаційних ресурсів, документів, бланків, форм звітності, контенту тощо. Для спільного використання в репозитарії зберігаються загальнодоступні словники, метадані про учасників інформаційного обміну та сценарії обміну.

................
Перейти до повного тексту