1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.07.2004 N 243
Про результати перевірки цільового використання коштів державного бюджету і стану збереження майна
Перевіркою законності та цільового використання коштів державного бюджету, стану збереження майна в міністерстві за період з 01.01.01 по 31.12.03 спеціалістами Головного контрольно-ревізійного управління України встановлено ряд недоліків і порушень.
Так, в порушення вимог пунктів 43 та 46 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року N 228, міністерством були взяті зобов'язання щодо видатків загального фонду понад межі асигнувань, затверджених кошторисами і планами. У 2001 році фактичні видатки перевищували затверджені кошториси в загальній сумі 222,3 тис. грн., в 2003 році - 18,9 тис. гривень.
Перевіркою касових операцій встановлені порушення п. 2.15, 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 19 лютого 2001 року N 72.
Встановлені випадки порушень в оформленні видачі готівкових коштів по видаткових відомостях.
У порушення ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" міністерством не виконано вимоги щодо дотримання нормативу робочих місць в розмірі 4 відсотків для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Встановлені випадки видачі матеріальної допомоги колишнім працівникам міністерства (пенсіонерам) на загальну суму 1,9 тис. гривень.
Перевіркою дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1999 року N 663 "Про норми відшкодування витрат на відрядження в межах України та за кордон" виявлені порушення п. 2, 4, 7 вищезазначеної постанови, в результаті безпідставно відшкодовані витрати на відрядження в сумі 1,8 тис. гривень.
Встановлені випадки неповного відображення в бухгалтерському обліку фактичних видатків, чим порушено вимоги статей 4 і 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
У 2003 році фактичні видатки по автотранспорту в міністерстві перевищили кошторисні призначення на 86,2 тис. гривень. Крім того, встановлено, що протягом 2003 року в розпорядження міністерства згідно даних подорожніх листів надавались 17 автомобілів, чим фактично порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2001 року N 314 "Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують державні органи", якою ліміт автопарку для міністерства встановлений у кількості 8 автомобілів.
Протягом 2003 року дебіторська заборгованість по видатках на утримання центрального апарату міністерства збільшилась на 14,4 тис. гривень.
Встановлені порушення п. 1.5, 1.9, 1.12 Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 30 жовтня 1998 року N 90. Накази на проведення інвентаризацій матеріальних цінностей відсутні, інвентаризації не проводились.
Станом на 11 лютого 2004 року було проведено інвентаризацію основних засобів , якою виявлено лишки на суму 164760 гривень, які в ході ревізії оприбутковані по балансу.
Крім того, виявлені основні засоби, які належать стороннім особам і, не відображені по обліку на позабалансовому рахунку 01 "Орендовані необоротні активи" та 02 "Активи на відповідальному зберіганні".
Перевіркою правильності нарахування орендної плати встановлено, що державним бюджетом недоотримано коштів на суму 28,5 тис. гривень.
Протягом 2003 року міністерство оплачувало комунальні послуги за ДКТП "Хрещатик", внаслідок чого допущені незаконні видатки на загальну суму 21,9 тис. гривень.
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Заходи щодо усунення порушень та недоліків, виявлених перевіркою ГоловКРУ законності та цільового використання коштів державного бюджету та стану збереження майна (додаються).
2. Звернути увагу на неналежний рівень контролю щодо обліку фактичних видатків по апарату міністерства у 2001 та 2003 роках (Тесленко) та врахувати, що недотримання методологічних вимог щодо обліку бюджетних видатків призвело до викривлення у веденні бухгалтерського обліку установи (колишній заступник керуючого справами-начальник відділу бухгалтерського обліку і звітності Трикоз О.Я.). Начальнику відділу бухгалтерського обліку і звітності Управління взаємодії з органами законодавчої та державної влади Департаменту зв'язків з Верховною Радою України та організаційної роботи Омельян Г.А. привести стан бухгалтерського обліку та звітності у відповідність з вимогами Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

................
Перейти до повного тексту