1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


1970L0157 - UA - 01.07.2013 - 017.001
Цей документ слугує суто засобом документування, і установи не несуть жодної відповідальності за його зміст
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 7. Транспорт)
ДИРЕКТИВА РАДИ
від 6 лютого 1970 року
про наближення законодавств держав-членів стосовно допустимого рівня шуму та випускної системи моторних транспортних засобів
(70/157/ЄЕС)
(OB L 042, 23.02.1970, с. 16)
Зі змінами, внесеними: Офіційний вісник
сторінка дата
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 73/350/ЄЕС від 7 листопада 1973 року L 321 33 22.11.1973
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 77/212/ЄЕС від 8 березня 1977 року L 66 33 12.03.1977
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 81/334/ЄЕС від 13 квітня 1981 року L 131 6 18.05.1981
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 84/372/ЄЕС від 3 липня 1984 року L 196 47 26.07.1984
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 84/424/ЄЕС від 3 вересня 1984 року L 238 31 06.09.1984
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 87/354/ЄЕС від 25 червня 1987 року L 192 43 11.07.1987
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 89/491/ЄЕС від 17 липня 1989 року L 238 43 15.08.1989
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 92/97/ЄЕС від 10 листопада 1992 року L 371 1 19.12.1992
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 96/20/ЄС Текст стосується ЄЕП від 27 березня 1996 року L 92 23 13.04.1996
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 1999/101/ЄС Текст стосується ЄЕП від 15 грудня 1999 року L 334 41 28.12.1999
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 2006/96/ЄС від 20 листопада 2006 року L 363 81 20.12.2006
ДИРЕКТИВОЮ КОМІСІЇ 2007/34/ЄС Текст стосується ЄЕП від 14 червня 2007 року L 155 49 15.06.2007
ДИРЕКТИВОЮ РАДИ 2013/15/ЄС від 13 травня 2013 року L 158 172 10.06.2013
Зі змінами, внесеними:
А1 L 73 14 27.03.1972
А2 L 302 23 15.11.1985
А3 C 241 21 29.08.1994
L 001 1
A 4 L 236 33 23.09.2003
ДИРЕКТИВА РАДИ
від 6 лютого 1970 року
про наближення законодавств держав-членів стосовно допустимого рівня шуму та випускної системи моторних транспортних засобів (70/157/ЄЕС)
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Економічного Співтовариства, зокрема його статтю 100;
Беручи до уваги пропозицію Комісії;
Беручи до уваги висновок Європейського Парламенту (- 1);
Беручи до уваги висновок Економічно-соціального комітету (- 2);
Оскільки технічні вимоги, яким має відповідати моторний транспортний засіб відповідно до національного права, стосуються, між іншим, допустимого рівня шуму від випускної системи;
Оскільки у різних державах-членах ці вимоги є різними; а відтак потрібно, щоб усі держави-члени на додачу до або замість наявних правил ухвалили однакові вимоги, зокрема, щоб уможливити застосування процедури затвердження типу ЄЕС, яка є предметом Директиви Ради (- 3) від 6 лютого 1970 року про наближення законодавств держав-членів щодо затвердження типу моторних транспортних засобів і причепів до них, до кожного типу транспортного засобу;
УХВАЛИЛА ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Стаття 1.
Для цілей цієї Директиви "транспортний засіб" означає будь-який моторний транспортний засіб, призначений для використання на дорогах, як із кузовом, так і без кузова, який має принаймні чотири колеса та максимальну проектну швидкість понад 25 кілометрів за годину, за винятком рейкових транспортних засобів, сільськогосподарських і лісогосподарських тракторів та будь-яких самохідних машин.
Стаття 2.
Жодна держава-член не може відмовити у затвердженні типу (ЄЕС або національному) на підставах, пов'язаних із допустимим рівнем шуму та випускною системою, для типу моторного транспортного засобу або ж випускної системи чи компонента такої системи, що їх розглядають як окремий технічний вузол:
- якщо такий транспортний засіб відповідає вимогам додатка I щодо рівня шуму та випускної системи,
- якщо випускна система чи будь-який її компонент, що їх розглядають як окремий технічний вузол у значенні статті 2 Директиви 70/156/ЄЕС, відповідає вимогам додатка II.
Стаття 2a.
1. Жодна держава-член не може на підставах, пов'язаних із допустимим рівнем шуму та випускною системою, відмовити чи заборонити продаж, реєстрацію, введення в експлуатацію чи використання будь-якого транспортного засобу, рівень шуму та випускна система якого відповідає вимогам додатка I.
2. Жодна держава-член не може на підставах, пов'язаних із допустимим рівнем шуму та випускною системою, заборонити введення в обіг випускної системи чи будь-якого її компонента, що їх розглядають як окремий технічний вузол у значенні статті 2 Директиви 70/156/ЄЕС, якщо у розумінні статті 2 вона належить до типу, стосовно якого було надано затвердження типу.
Стаття 3.
Зміни, необхідні для адаптації вимог додатків до технічного прогресу, за винятком вимог, визначених у пунктах 5.2.2.1 та 5.2.2.5 додатка I, повинні ухвалюватися відповідно до процедури, встановленої в статті 13 Директиви Ради про затвердження типу моторних транспортних засобів та причепів до них.
Стаття 4.
1. Держави-члени повинні ввести в дію положення, що містять вимоги, необхідні для забезпечення відповідності цій Директиві, впродовж вісімнадцяти місяців з моменту її нотифікації, та повинні негайно проінформувати про такі положення Комісію.
2. Держави-члени надсилають до Комісії тексти основних положень національного права, ухвалених ними у сфері регулювання цієї Директиви.
Стаття 5.
Цю Директиву адресовано державам-членам.
Перелік додатків
ДОДАТОК I: Положення про затвердження типу ЄС у контексті рівня шуму типу моторного транспортного засобу
Доповнення 1: Інформаційний документ №... визначений додатком I до Директиви Ради 70/156/ЄЕС (-1) щодо затвердження типу ЄС для транспортного засобу в контексті допустимого рівня шуму та випускної системи (Директива 70/157/ЄЕС із останніми змінами, внесеними Директивою /ЄС)
Доповнення 2: Типовий зразок
Доповнення до сертифіката затвердження типу ЄС: щодо затвердження типу транспортного засобу в контексті Директиви 70/157/ЄЕС із останніми змінами, внесеними Директивою.../.../ЄС
ДОДАТОК II: Адміністративні положення для затвердження типу ЄС для випускних систем як окремих технічних вузлів (замінних випускних систем)
Доповнення 1: Інформаційний документ №... визначений додатком І до Директиви Ради 70/156/ЄЕС (-1) щодо затвердження типу ЄС для транспортного засобу в контексті допустимого рівня шуму та випускної системи (Директива 70/157/ЄЕС із останніми змінами, внесеними Директивою/ЄС)
Доповнення 2: Типовий зразок
Доповнення до сертифіката затвердження типу ЄС: щодо затвердження типу випускної системи як окремого технічного вузла для моторного транспортного засобу в контексті Директиви 70/157/ЄЕС із останніми змінами, внесеними Директивою.../.../ЄС
Доповнення 3: Типовий зразок знака затвердження типу ЄС
ДОДАТОК III: Перевірки відповідності виробництва
(-1) Номери позицій і виноски, використані в цьому інформаційному документі, відповідають визначеним у додатку I до Директиви 70/156/ЄЕС. Позиції, не релевантні для цілей цієї Директиви, опущено.
ДОДАТОК I
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПУ ЄС В КОНТЕКСТІ РІВНЯ ШУМУ ТИПУ МОТОРНОГО ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ
1. ПОДАННЯ ЗАЯВИ НА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПУ ЄС ДЛЯ ТИПУ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ
1.1. Заяву на затвердження типу ЄС відповідно до статті 3(4) Директиви 70/156/ЄЕС для типу транспортного засобу щодо його рівня шуму має подавати виробник такого транспортного засобу.
1.2. Шаблон інформаційного документа наведено в доповненні 1.
1.3. Виробник повинен надати технічній службі, відповідальній за проведення випробувань, транспортний засіб, репрезентативний для типу, щодо якого потрібно отримати затвердження типу.
1.4. На вимогу технічної служби також має бути надано зразок випускної системи і двигун принаймні таких самих об'єму циліндра(ів) і максимальної потужності, як і встановлений на транспортний засіб, щодо якого потрібно отримати затвердження типу.
2. РІВЕНЬ ШУМУ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ У РУСІ
2.1. Граничні значення
Рівень шуму, виміряний відповідно до положень додатка III, не повинен перевищувати таких граничних значень:
Категорії транспортних засобів Значення у дБ(А) (децибели(А))
2.1.1. Транспортні засоби, призначені для перевезення пасажирів, які містять не більше дев'яти сидінь, включно з сидінням водія 74
2.1.2. Транспортні засоби, призначені для перевезення пасажирів і оснащені більше, ніж дев'ятьма сидіннями, включно з сидінням водія; з максимальною дозволеною масою понад 3,5 тонни та:
2.1.2.1. потужністю двигуна менше ніж 150 кВт 78
2.1.2.2. потужністю двигуна не менше ніж 150 кВт 80
2.1.3. Транспортні засоби, призначені для перевезення пасажирів і оснащені більше, ніж дев'ятьма сидіннями, включно з сидінням водія; транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів:
2.1.3.1. з максимальною дозволеною масою не більше 2 тонн 76
2.1.3.2. з максимальною дозволеною масою понад 2 тонни, але не більше 3,5 тонн 77
2.1.4. Транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів, з максимальною дозволеною масою понад 3,5 тонни та:
2.1.4.1. потужністю двигуна менше ніж 75 кВт 77
2.1.4.2. потужністю двигуна не менше 75 кВт, але менше ніж 150 кВт 78
2.1.4.3. потужністю двигуна не менше ніж 150 кВт 80
Однак
- граничні значення для транспортних засобів категорій 2.1.1 і 2.1.3 потрібно збільшити на 1 дБ(А), якщо їх обладнано дизельними двигунами з прямим впорскуванням,
- для транспортних засобів з максимальною дозволеною масою понад дві тонни, спроектованих для руху по бездоріжжю, граничні значення потрібно збільшити на 1 дБ(А), якщо потужність двигуна менша за 150 кВт. та на 2 дБ(А), якщо потужність двигуна становить 150 кВт або більше,
- для транспортних засобів категорії 2.1.1, обладнаних ручною коробкою передач із більш ніж чотирма передачами переднього ходу та двигуном, що розвиває максимальну потужність понад 140 кВт/т, при відношенні максимальної потужності до максимальної маси у понад 75 кВт/т, граничне значення потрібно збільшити на 1 дБ(А), якщо швидкість, на якій задня частина транспортного засобу перетинає лінію ВВ' на третій передачі, перевищує 61 км/год.
2.2. Тлумачення результатів
2.2.1. Щоб врахувати похибки вимірювальних приладів, результат кожного вимірювання визначають, віднімаючи 1 дБ(А) від показів приладу.
2.2.2. Результати вимірювань вважають дійсними, якщо різниця між двома послідовними вимірюваннями з одного й того самого боку транспортного засобу не перевищує 2 дБ(А).
2.2.3. Остаточним результатом перевірки потрібно вважати найвищий виміряний рівень шуму. Якщо такий результат перевищує максимальне допустиме значення для категорії транспортних засобів на 1 дБ(А), потрібно провести ще два вимірювання з відповідним розташуванням (позицією) мікрофона. Таким чином, результати трьох із чотирьох вимірювань, здійснених із таким розташуванням (позицією) мікрофона, повинні перебувати у межах передбачених граничних значень.
3. МАРКОВАННЯ
3.1. Компоненти впускної та випускної системи, за винятком кріпильних виробів і труб, повинні містити:
3.1.1. торговельну марку чи найменування виробника таких систем та їхніх компонентів;
3.1.2. торговий опис виробника.
3.2. Такі марковання повинні бути розбірливими та такими, щоб їх було неможливо видалити, навіть коли систему змонтовано на транспортний засіб.
4. НАДАННЯ ЗАТВЕРДЖЕННЯ ЄС ДЛЯ ТИПУ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ
4.1. Якщо відповідні вимоги виконано, має бути надано затвердження типу ЄС, передбачене статтею 4(3) та, у відповідних випадках, 4(4) Директиви 70/156/ЄЕС.
4.2. Типовий зразок сертифіката затвердження типу ЄС наведено в доповненні 2.
4.3. Кожному затвердженому типу транспортного засобу має бути присвоєно номер затвердження відповідно до додатка VII до Директиви 70/156/ЄЕС. Одна й та сама держава-член не може присвоювати один і той самий номер іншому типу транспортного засобу.
5. МОДИФІКАЦІЇ ТИПУ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАТВЕРДЖЕНЬ
5.1. У разі модифікацій типу, затвердженого відповідно до цієї Директиви, застосовують положення статті 5 Директиви 70/156/ЄЕС.
6. ВІДПОВІДНІСТЬ ВИРОБНИЦТВА
6.1. Заходи для забезпечення відповідності виробництва повинні бути вжиті відповідно до вимог, визначених у статті 10 Директиви 70/156/ЄЕС.
6.2. Спеціальні положення:
6.2.1. Випробування, зазначені в пункті 2.3.5 додатка X до Директиви 70/156/ЄЕС, є тими самими випробуваннями, які встановлені додатком 7 до Регламенту ЄЕК ООН № 51, як вказано в додатку III до цієї Директиви.
6.2.2. Частота проведення перевірок, зазначених у пункті 3 додатка X до Директиви 70/156/ЄЕС, як правило один раз на два роки.
Доповнення 1
Інформаційний документ №... визначений додатком I до Директиви Ради 70/156/ЄЕС (- 4) щодо затвердження типу ЄС для транспортного засобу в контексті допустимого рівня шуму та випускної системи (Директива 70/157/ЄЕС із останніми змінами, внесеними Директивою.../.../ ЄС)
Якщо застосовно, викладена нижче інформація має бути подана в трьох екземплярах і містити зміст. Усі креслення/рисунки має бути подано у відповідному масштабі з достатньою деталізацією у форматі A4 або у форматі папки A4. Усі наявні фотографії повинні мати достатню деталізацію.
Якщо системи, компоненти чи окремі технічні вузли містять електронні контури, має бути подано інформацію про їх функціонування.
0. Загальні положення
0.1. Виробник (комерційне найменування виробника):
0.2. Тип і загальний комерційний опис:
0.3. Засоби ідентифікації типу, якщо є марковання на транспортному засобі (b):
0.3.1.Розташування такого марковання.
0.4. Категорія транспортного засобу (c):
0.5. Найменування та адреса виробника:
0.8. Адреса(и) складальних потужностей:
1. Загальні характеристики конструкції транспортного засобу
1.1. Фотографії та/або креслення/рисунки репрезентативного транспортного засобу:
1.3.3. Тягові осі (кількість, розташування, взаємоз'єднання):
1.6. Розміщення і конфігурація двигуна:
2. Вагові параметри і розміри (e) (в кг та мм) (у відповідних випадках див. креслення/рисунок)
2.4. Допустимий діапазон розмірів транспортного засобу (загальний)
2.4.1. Для шасі без кузова
2.4.1.1. Довжина (j):
2.4.1.2. Ширина (k):
2.4.2. Для шасі з кузовом
2.4.2.1 Довжина (j):
2.4.2.2. Ширина (к):
2.6. Маса транспортного засобу з кузовом в робочому стані або маса шасі з кабіною, якщо виробник не встановлює кузов (зі стандартним обладнанням, а також охолоджувальною рідиною, оливами, паливом, набором інструментів, запасним колесом і водієм) (o) (максимальна і мінімальна):
3. Силова установка (q)
3.1. Виробник:
3.1.1. Код двигуна, присвоєний виробником: (Згідно з маркованням на двигуні або іншими засобами ідентифікації)
3.2. Двигун внутрішнього згоряння
3.2.1.1. Принцип роботи: примусове запалювання/запалювання від стиснення, чотиритактний/двотактний (- 5)
3.2.1.2. Кількість і розташування циліндрів:
3.2.1.2.3. Порядок запалювання:
3.2.1.3. Об'єм двигуна (s): см-3
3.2.1.8. Максимальна корисна потужність (t): кВт при об/хв (заявлена виробником)
3.2.4. Подача палива
3.2.4.1. Через карбюратор(и): так/ні (5)
3.2.4.1.2. Тип(и):
3.2.4.1.3. Кількість:
3.2.4.2. Інжектор (тільки запалювання від стиснення): так/ні (5)
3.2.4.2.2. Принцип роботи: Пряме впорскування/передкамерне впорскування/вихорова камера (5)
3.2.4.2.4. Регулятор ходу двигуна
3.2.4.2.4.1. Тип:
3.2.4.2.4.2.1. Момент припинення подачі палива під навантаженням: об/хв
3.2.4.3. Інжектор (тільки примусове запалювання): так/ні (5)
3.2.4.3.1. Принцип роботи: Впускний колектор (одно-/багатоточковий (5) )/пряме впорскування/інше (вказати) (5)
3.2.8. Впускна система
3.2.8.4.2. Повітряний фільтр, креслення/рисунки; або
3.2.8.4.2.1. Виробник(и):
3.2.8.4.2.2. Тип(и):
3.2.8.4.3. Впускний глушник, креслення/рисунки; або
3.2.8.4.3.1. Виробник(и):
3.2.8.4.3.2. Тип(и):
3.2.9. Випускна система
3.2.9.2. Опис та/або креслення/рисунки випускної системи:
3.2.9.4. Випускний(і) глушник(и):
Для переднього, центрального, заднього глушника: конструкція, тип, марковання, якщо має вплив на рівень зовнішнього шуму: звукопоглинні засоби в моторному відсіку та двигуні:
3.2.9.5. Розташування випускного патрубка:
3.2.9.6. Випускний глушник містить волокнисті матеріали:
3.2.12.2.1. Каталітичний нейтралізатор: так/ні (5)
3.2.12.2.1.1. Кількість каталітичних нейтралізаторів та робочих елементів:
3.3. Електромотор
3.3.1. Тип (обмотка, збудження):
3.3.1.1. Максимальна продуктивність за годину: кВт
3.3.1.2. Робоча напруга: B
3.4. Інші двигуни, мотори або їх комбінації (дані про вузли таких двигунів чи моторів):
4. Трансмісія (v)
4.2. Тип (механічна, гідравлічна, електрична тощо):
4.6. Передатні числа
Передача Внутрішні передатні числа (відношення між частотами обертання вала двигуна і вихідного вала трансмісії) Кінцеве передатне число (кінцеві передатні числа) (відношення між частотами обертання вихідного вала трансмісії та тягового колеса) Загальні передатні числа
Максимальні значення для CVT (-1)
1
2
3
...
Мінімальні значення для CTV (-1)
Задня передача
(-1) Безступенева трансмісія
4.7. Максимальна швидкість транспортного засобу (та номер передачі, на якій її досягнуто) (в км/год) (w):
6. Підвіска
6.6. Колеса та шини
6.6.2. Внутрішні та зовнішні граничні значення радіусів кочення
6.6.2.1. Вісь 1:
6.6.2.2. Вісь 2:
6.6.2.3. Вісь 3:
6.6.2.4. Вісь 4:
тощо
9. Кузов (не застосовно до транспортних засобів категорії M 1 )
9.1. Тип кузова:
9.2. Використані матеріали та метод виготовлення
12. Різне
12.5. Детальні дані про будь-які не пов'язані з двигуном пристрої, призначені для зменшення рівня шуму (якщо вони не вказані в інших пунктах):
Додаткова інформація у випадку транспортних засобів для бездоріжжя:
1.3. Кількість осей та коліс:
2.4.1. Для шасі без кузова
2.4.1.4.1.Кут переднього звису (na): градусів
2.4.1.5.1. Кут заднього звису (nb): градусів

................
Перейти до повного тексту