1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


16.04.2018 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 96/57
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 4. Оподаткування)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНЕ РІШЕННЯ КОМІСІЇ (ЄС) 2018/576
від 15 грудня 2017 року про технічні стандарти для захисних елементів, які наносять на тютюнові вироби
(оприлюднено під номером C(2017) 8435)
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ.
Беручи до уваги Директиву Європейського Парламенту і Ради 2014/40/ЄС від 03 квітня 2014 року про наближення законів, підзаконних нормативно-правових актів та адміністративних положень держав-членів щодо виробництва, представлення та продажу тютюнових виробів і супутніх виробів та про скасування Директиви 2001/37/ЄС (- 1), зокрема її статті 16(2),
Оскільки:
(1) Директива 2014/40/ЄС передбачає вимогу щодо наявності на всіх одиничних пачках тютюнових виробів, які введені в обіг, захищеного від несанкціонованого доступу захисного елемента, який складається з видимих і невидимих елементів, з метою полегшення верифікації автентичності тютюнових виробів. Необхідно встановити технічні стандарти для системи захисних елементів.
(2) Захисні елементи разом із системою забезпечення відстеження тютюнових виробів, передбаченою в статті 15 Директиви 2014/40/ЄС та встановленою Імплементаційним регламентом Комісії (ЄС) 2018/574 (- 2), повинні створювати умови для моніторингу та ефективнішого забезпечення відповідності тютюнових виробів положенням Директиви 2014/40/ЄС.
(3) Спільні правила Союзу щодо стандартів для захисних елементів необхідні, оскільки розбіжні та недостатньо точні національні вимоги можуть підривати зусилля із покращення відповідності тютюнових виробів правилам Союзу щодо тютюнових виробів. Створення більш гармонізованої рамки для захисних елементів у всіх державах-членах також має сприяти функціонуванню внутрішнього ринку легальних тютюнових виробів.
(4) Технічні стандарти для захисних елементів повинні створюватися із належним урахуванням високого рівня інноваційності у цій сфері, водночас надаючи компетентним органам держав-членів змогу ефективно верифікувати автентичність тютюнових виробів. Кожна держава-член повинна мати змогу визначати комбінацію або комбінації елементів автентифікації, які використовуватимуться при розробці захисних елементів, які наносять на тютюнові вироби, що їх виробляють на її території або імпортують на її територію. Використовувана комбінація або комбінації повинні складатися із видимих та невидимих елементів. Відповідно до міжнародних стандартів, невидимі елементи, які не можуть бути безпосередньо сприйняті органами чуття людини, можуть також визначатися з огляду на складність обладнання, необхідного для верифікації їх автентичності. Для максимізації надійності захисних елементів, доцільно встановити вимогу щодо використання щонайменше одного невидимого елемента, для верифікації якого необхідні інструменти спеціального призначення або професійне лабораторне обладнання. Включення до захисного елемента елементів автентифікації різних типів має забезпечити досягнення необхідної рівноваги між гнучкістю та високим рівнем безпеки. Окрім цього, таке включення також має надати державам-членам змогу враховувати нові інноваційні рішення, здатні надалі покращувати ефективність захисних елементів.
(5) Важливо встановити вимоги щодо поєднання різних елементів автентифікації для гарантування належного захисту цілісності кінцевого захисного елемента, який наносять на тютюнові вироби.
(6) Важливість забезпечення надійності системи захисних елементів визнана стандартами із міжнародним визнанням (- 3). Для цього необхідно вживати додаткових запобіжних заходів для якомога надійнішого захисту захисних елементів та різних елементів автентифікації, що входять до них, від внутрішніх та зовнішніх загроз. Отже, необхідно встановити вимогу щодо надання щонайменше одного елемента автентифікації в захисному елементі незалежним надавачем рішень як третьою стороною, таким чином знижуючи ймовірність здійснення атак особами або суб’єктами, безпосередньо або опосередковано пов'язаними із виробником або творцем елементів автентифікації. які використовують для розробки захисного елемента. Окрім цього, для забезпечення постійного дотримання вимоги щодо незалежності, яка має суттєве значення для забезпечення та підтримання цілісності захисних елементів в усьому Союзі, процедури моніторингу відповідності критеріям незалежності, визначені в цьому Рішенні, повинна періодично переглядати Комісія. Комісія повинна оприлюднювати висновки такого перегляду, які також повинні входити до звіту про застосування Директиви 2014/40/ЄС, передбаченого статтею 28 зазначеної Директиви.
(7) У деяких державах-членах встановлено вимоги щодо використання акцизних марок або національних ідентифікаційних позначок для фіскальних цілей. Такі держави-члени повинні мати право дозволяти використання власних марок або позначок як захисних елементів, на які поширюються положення статті 16 Директиви 2014/40/ЄС та цього Рішення. Для уникнення зайвого економічного навантаження, державам-членам, акцизні марки або національні ідентифікаційні позначки яких не відповідають одній або більше вимозі статті 16 Директиви 2014/40/ЄС та цього Рішення, має бути дозволено використовувати власні акцизні марки або національні ідентифікаційні позначки як частину захисного елемента. У таких випадках, держави-члени повинні забезпечувати інформування виробників та імпортерів тютюнових виробів стосовно додаткових елементів автентифікації, необхідних для розробки захисного елемента, який відповідатиме усім законодавчим вимогам.
(8) Для забезпечення цілісності захисних елементів та їх захисту від зовнішніх атак, такі елементи необхідно наносити шляхом прикріплення, друкування або поєднання цих двох способів таким чином, щоб унеможливити заміну, повторне використання або будь-яку зміну захисних елементів. Окрім цього, захисні елементи також повинні передбачати можливість визначення та верифікації автентичності окремої одиничної пачки тютюнового виробу впродовж усього часу перебування такого виробу в обігу.
(9) Для забезпечення можливості верифікації автентичності тютюнових виробів та, як наслідок, для більш ефективної боротьби з незаконною торгівлею тютюновими виробами в Союзі, держави-члени та Комісія повинні надавати на вимогу зразки виробів, які можна використовувати як взірець для лабораторного аналізу. Окрім цього, для надання компетентним органам однієї держави-члена змоги верифікувати автентичність тютюнового виробу, призначеного для збуту на національному ринку іншої держави-члена, держави-члени повинні надавати одна одній взаємну допомогу та обмінюватися отриманими зразками виробів, а також, наскільки це можливо, наявною інформацією та експертними знаннями.
(10) Інструменти, передбачені цим Рішенням, відповідають висновку Комітету, зазначеного у статті 25 Директиви 2014/40/ЄС,
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1. Предмет
Це Рішення встановлює технічні стандарти для захисних елементів, які наносять на одиничні пачки тютюнових виробів, що перебувають в обігу в Союзі.
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Рішення, окрім термінів та означень, встановлених у статті 2 Директиви 2014/40/ЄС, застосовуються такі терміни та означення:
(a) "елемент автентифікації" означає складову частину захисного елемента;
(b) "явний" означає такий, що може бути сприйнятий одним чи більш ніж одним органом чуття людини без використання зовнішніх засобів. Рішення автентифікації, які входять до категорії "явних" ("overt"), визначеної стандартом ISO 12931:2012, повинні вважатися такими, що відповідають цьому означенню;
(c) "напівприхований" означає такий, що не може бути безпосередньо сприйнятий органами чуття людини, але може бути виявлений такими органами чуття за допомогою зовнішніх засобів, наприклад, за допомогою ультрафіолетового ліхтаря, або спеціальної ручки чи маркера, використання яких не вимагає наявності експертних знань або фахового навчання. Рішення автентифікації, які входять до категорії "прихованих" ("covert"), визначеної стандартом ISO 12931:2012, які передбачають використання інструментів, що перебувають у вільному продажу, повинні вважатися такими, що відповідають цьому означенню;
(d) "прихований" означає такий, що не може бути безпосередньо сприйнятий органами чуття людини та може бути виявлений лише за допомогою інструментів спеціального призначення або професійного лабораторного обладнання. Рішення автентифікації, які входять до категорії "прихованих" ("covert"), визначеної стандартом ISO 12931:2012, які передбачають використання інструментів спеціального призначення та проведення експертного аналізу, повинні вважатися такими, що відповідають цьому означенню.
Стаття 3. Захисний елемент
1. Держави-члени повинні вимагати, щоб до складу захисних елементів входило не менше ніж п’ять типів елементів автентифікації, з яких щонайменше:
(a) один явний;
(b) один напівприхований;
(c) один прихований.
2. Держави-члени повинні передбачити, щоб принаймні один елемент автентифікації, згаданий в параграфі 1, надавав незалежний сторонній надавач рішень, що відповідає вимогам, встановленим у статті 8.
3. Кожна держава-член повинна передавати виробникам та імпортерам тютюнових виробів інформацію про комбінацію або комбінації елементів автентифікації, які необхідно використовувати в захисних елементах, що наносять на одиничні пачки тютюнових виробів, які перебувають в обігу в такій державі-члені.
До елементів автентифікації, згаданих у першому підпараграфі, можуть входити будь-які з елементів автентифікації явного, напівприхованого та прихованого типу, визначені в додатку.
4. Передання інформації, згадане в параграфі 3, повинне відбутися не пізніше ніж до 20 вересня 2018 року. Про будь-які подальші зміни комбінації або комбінацій елементів автентифікації держави-члени повинні повідомляти виробників та імпортерів тютюнових виробів щонайменше за 6 місяців до запланованого набуття змінами чинності.
Стаття 4. Використання акцизних марок як захисних елементів
1. Держави-члени, які використовують акцизні марки або національні ідентифікаційні позначки для фіскальних цілей для розробки захисних елементів, повинні забезпечувати відповідність кінцевих захисних елементів вимогам статті 3 цього Рішення та статті 16 Директиви 2014/40/ЄС.
2. У випадках, коли акцизна марка або національна ідентифікаційна позначка для фіскальних цілей, призначена для використання як захисний елемент, не відповідає одній або більше вимозі зі згаданих у параграфі 1, така марка або позначка повинна використовуватися лише як частина захисного елемента. У таких випадках держави-члени повинні забезпечувати надання виробникам та імпортерам тютюнових виробів інформації стосовно додаткових типів елементів автентифікації, необхідних для розробки захисного елемента, який відповідатиме таким вимогам.
3. Інформацію, зазначену в параграфі 2, необхідно надавати виробникам та імпортерам тютюнових виробів не пізніше ніж до 20 вересня 2018 року. Будь-яку подальшу інформацію, пов’язану зі змінами акцизних марок або національних ідентифікаційних позначок для фіскальних цілей, призначених до використання як захисні елементи, необхідно передавати виробникам та імпортерам тютюнових виробів щонайменше за 6 місяців до запланованого набуття змінами чинності, за умови що така інформація необхідна виробникам та імпортерам для розробки захисного елемента, що відповідає вимогам.
Стаття 5. Нанесення захисних елементів на одиничні пачки
1. Держави-члени повинні вимагати нанесення захисних елементів на одиничні пачки тютюнових виробів шляхом застосування одного з таких методів:
(a) прикріплення;
(b) друкування;

................
Перейти до повного тексту